Anonym bruker Skrevet 28. februar 2015 #1 Skrevet 28. februar 2015 Vi vurderer ca 1 ukes ferie i Danmark i sommer og ønsker å leie et feriehus ved sjøen maks ca 1,5 time fra Legoland. Jeg har søkt mye på nett med har ikke klart å finne noe jeg liker. Dette er hva jeg ønsker meg: -ikke feriesenter -feriehus relativt nær strand, inntil ca 500mm, skal ha med en slektning som ikke er så sprek -i nærheten av feriehuset hadde det vært ønskelig at det var en hyggelig, liten kystby med butikker, restauranter og at dette ikke var så mye lenger enn ca 1 km fra huset slik at man kan gå hvis man ønsker Jeg finner mange hus som ligger relativt "øde" til uten at det er annet enn andre hytter i nærheten. Jeg har vært lite på ferie i Danmark og vet ikke helt hva som er de hyggelige stedene. Vi er interessert i kultur og historie. Gode tips mottas med stor takk! Anonymous poster hash: 50d98...195
Puppen og lillemor Skrevet 28. februar 2015 #2 Skrevet 28. februar 2015 Ebeltoft Ca 2 timer fra legokand, koselig by, nærhet til strand
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2015 #3 Skrevet 28. februar 2015 Hei! Takk for tips. Jeg har allerede tittet litt på Ebeltoft og det ser ut til å være en fin by, men feriehusene til leie ser alle ut til å ligge i kjøreavstand fra byen. Vi er flere på tur sammen og jeg ønsker at det skal være mulig å gå til ting, f.eks gå en tur på kafe, i butikken, på kro osv uten å sette seg i bilen. Noen flere som har tips? Anonymous poster hash: 50d98...195
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2015 #4 Skrevet 28. februar 2015 dytter Anonymous poster hash: 50d98...195
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2015 #5 Skrevet 28. februar 2015 Djursland Anonymous poster hash: 4962a...8bc
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2015 #6 Skrevet 28. februar 2015 Hvilke steder på/i Djursland kan du anbefale, det er jo et stort område. Anonymous poster hash: 50d98...195
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2015 #7 Skrevet 28. februar 2015 Øster hurup, liten koselig by med en fantastisk strand Anonymous poster hash: e44c1...990
LilleVilje Skrevet 28. februar 2015 #8 Skrevet 28. februar 2015 Sæby er en utrolig koselig by, vakre strender og kort avstand fra fergeleiet. Hyggelige små butikker, gammel arkitektur og koselige cafeer. Men jeg har bare bodd i hytte på feriesenteret der, så jeg har ingen tips til andre steder å bo. Det er forresten et veldig fint feriesenter, og hver hytte har en liten skjermet terrasse/hageflekk utenfor, så man ikke føler at man sitter oppå naboen. Det tar fem minutter å gå fra hytta og inn til det koselige bysentrumet, så sånn sett fyller det kravene dine - bortsett fra at det er et feriesenter... Men det finnes sikkert hytter utenom feriesenteret også!
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2015 #9 Skrevet 28. februar 2015 Vi har også bodd på feriesenteret i Sæby og det var helt supert, rolig og fredelig, men andre barn å leke med på lekeplassen. Eneste negative var at bassenget var iskaldt, men det var jo bare 100 meter fra stranda. De nærmeste feriehusene lå jo rett ved, så hvis man finner et feriehus lengst syd i hytteområdet, blir det jo ikke langt fra byen da heller. Anonymous poster hash: 5d1ed...65e
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2015 #10 Skrevet 28. februar 2015 Ebeltoft og ribe Anonymous poster hash: 87277...86c
Gjest Antarctica Skrevet 28. februar 2015 #11 Skrevet 28. februar 2015 Svendborg eller Kerteminde. Begge deler ved strand, ca 1,5 t fra Legoland.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2015 #12 Skrevet 28. februar 2015 Definitivt Østre Hurup. Gangavstand til alt. Hyggelig liten "by" Anonymous poster hash: eca21...70f
Nullstress;) Skrevet 28. februar 2015 #13 Skrevet 28. februar 2015 (endret) Nå vet jeg ikke hvor langt det er til legoland, men du finner ikke et flottere sted en løkken! Lykken er løkken ❤️ Elsker det steder ❤️❤️ Endret 28. februar 2015 av 2trollunger;)
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #14 Skrevet 1. mars 2015 Nå vet jeg ikke hvor langt det er til legoland, men du finner ikke et flottere sted en løkken! Lykken er løkken ❤️ Elsker det steder ❤️❤️ Fint, men mye festing. Og vind! Anonymous poster hash: 34f0d...7e4
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #15 Skrevet 1. mars 2015 Hei! Takk for tips. Jeg har allerede tittet litt på Ebeltoft og det ser ut til å være en fin by, men feriehusene til leie ser alle ut til å ligge i kjøreavstand fra byen. Vi er flere på tur sammen og jeg ønsker at det skal være mulig å gå til ting, f.eks gå en tur på kafe, i butikken, på kro osv uten å sette seg i bilen. Noen flere som har tips? Anonymous poster hash: 50d98...195 Har du sjekket på ebeltoft feriehusutleie? Vi fant mange fine hus der med gangavstand til både Strand og sentrum. Det ligger lenke på ebeltoft kommune sine hjemmesider. Anonymous poster hash: 0f120...e3b
Nullstress;) Skrevet 1. mars 2015 #16 Skrevet 1. mars 2015 Det er absolutt ikke mye festing i løkken. Vi har vært der to år på rad nå, midt i fellesferien. Vi lette daktisk etter et sted hvor der var litt liv, men da måtte vi ta taxi i ca 10 min ut fra selve løkken. Kl 00.30 var det så vidt folk på pubene... det var også 25-30 grader der, så litt vind var bare deilig. Blåste litt på stranden, men på torget var det helt vindstille. Slik har det vært begge gangene 😊
Gustav Klitt Skrevet 1. mars 2015 #17 Skrevet 1. mars 2015 500 mm til stranda er litt kravstort. Nesten i nærmeste laget Støtter forøvrig Ebeltoft, men ser at det blir for langt fra hus til sentrum for dere.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #18 Skrevet 1. mars 2015 Det er absolutt ikke mye festing i løkken. Vi har vært der to år på rad nå, midt i fellesferien. Vi lette daktisk etter et sted hvor der var litt liv, men da måtte vi ta taxi i ca 10 min ut fra selve løkken. Kl 00.30 var det så vidt folk på pubene... det var også 25-30 grader der, så litt vind var bare deilig. Blåste litt på stranden, men på torget var det helt vindstille. Slik har det vært begge gangene 😊Det ER mye vind der, det er bare et faktum. Bare å sjekke opp. Anonymous poster hash: 34f0d...7e4
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #19 Skrevet 1. mars 2015 Løkken er på feil side, kan være skikkelig kaldt i vannet og er du uheldig er det så mye vind at du ikke får vært på stranden i det hele tatt. Sist vi var der blåste det nærmest sandstorm, vinden pisket så det var vondt å være ute. Anonymous poster hash: 735e7...1d3
sologsommer Skrevet 1. mars 2015 #20 Skrevet 1. mars 2015 Søndervig, men som alle steder på vestkysten kan det blæse der (hvis det er "blæse sommer)
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2015 #21 Skrevet 1. mars 2015 Vi var veldig fornøyd her i fjor. Det er ikke et feriesenter. http://koldinghotelapartments.dk/ Det ligger ikke ved stranden, men den er bare en kort kjøretur unna. Det ligger midt i byen, men likevel veldig rolig til ved en innsjø og en stor park. Svømmebasseng med sklie osv bare 2 min unna. Masse å finne på med barn i området og ca 50 min til Legoland. Anonymous poster hash: 9c89e...c11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå