Anonym bruker Skrevet 28. februar 2015 #1 Skrevet 28. februar 2015 Jeg føler meg så elendig. Han gjemmer vekk ølen når han har kjøpt dem for han sier han ikke orker det sure/skuffa ansiktet mitt. Men det er jo en grunn til at jeg er lei, det er fordi det ikke går en fredag eller lørdag på så lenge jeg huske. Han drikker rundt 6 øl. I dag sa han han hadde kjøpt en cider til meg. Jeg svarte neitakk jeg trenger ikke drikke hver helg. (selv om jeg vet det var fint ment, og en cider er jo ingenting). Han ødelegger gleden min rundt det. Jeg klarer ikke slappe av med drikke med 2,5 åring i hus når jeg vet hvor mye han drikker. Hadde vi drukket 1-2 hver hadde det vært koselig. Det jeg egentlig lurer på er om hans drikkevaner er normale?! Han er 30 år. Er jeg den urimelige her? Jeg føler det ikke passer seg å ta seg øl HVER helg når man har barn...stemningen er dårlig hver helg. Vi hadde det så bra før i dag... Nå er han irritert på meg, og jeg er bare matt...og trist 😔 Anonymous poster hash: 243c2...1dd
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2015 #2 Skrevet 28. februar 2015 I mine øyne er det ikke normalt. Anonymous poster hash: aee11...305
Puppen og lillemor Skrevet 28. februar 2015 #3 Skrevet 28. februar 2015 Kanskje ikke 6.. Men en eller noen øl hver helg er greit hos oss!
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2015 #4 Skrevet 28. februar 2015 En øl eller to ser jeg ikke problemer med, men 6 stk både fredag og lørdag hadde jeg ikke likt jeg heller nei Anonymous poster hash: b8c53...a90
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2015 #5 Skrevet 28. februar 2015 Hadde det vært 1-3 hver fred og lørd hadde det vært greit for meg også... Men han drikker slik han kjenner det. Av og til mer enn 6- det er derfor jeg plages 😑 Anonymous poster hash: 243c2...1dd
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2015 #6 Skrevet 28. februar 2015 Mannen min drikker øl 3 av 4 lørdager tenker jeg, men det er snakk om en øl da. Er ofte han som lager middagen på lørdag eller vi lager den sammen og da drikker han ofte en øl mens han lager middagen. Til maten drikker han aldri alkohol. Det hender han tar en øl på fredagen også, men det er mer sjelden, ikke en gang i måneden engang. Jeg har aldri reagert på denne ene ølen, han blir jo ikke beruset eller noe. Bare koser seg med en øl mens han lager mat. Hadde han drukket 6 øl hver fredag og lørdag hadde jeg også reagert, det er mye, og ikke minst dyrt... Anonymous poster hash: b3d1c...3d7
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2015 #7 Skrevet 28. februar 2015 Her er det ca 4-6 øl hver fredag og lørdag. Han elsker øl og tåler mye, blir ikke synlig beruset. Jeg drikker ikke. Han er kanskje på byn 1 gang i året så ser ikke noe grunn til å bli sur for at han vil kose seg hjemme etter en lang arbeidsuke. (Selv om jeg egentlig synes det er dyrt) Anonymous poster hash: b3d91...053
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2015 #8 Skrevet 28. februar 2015 Her er det ca 4-6 øl hver fredag og lørdag. Han elsker øl og tåler mye, blir ikke synlig beruset. Jeg drikker ikke. Han er kanskje på byn 1 gang i året så ser ikke noe grunn til å bli sur for at han vil kose seg hjemme etter en lang arbeidsuke. (Selv om jeg egentlig synes det er dyrt) Anonymous poster hash: b3d91...053 Min drikker heineken. En 6 pack er 260 kr. Dvs han bruker rundt 2000 i mnd på dette... Tragisk synes jeg. Hi. Anonymous poster hash: 243c2...1dd
Gjest ronja røverdatter Skrevet 28. februar 2015 #9 Skrevet 28. februar 2015 En sekspack på fredag og en på lørdag hadde ikke blitt akseptert her i huset, men en øl eller to eller en flaske vin på deling i løpet av helga er helt ok.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2015 #10 Skrevet 28. februar 2015 Samboer tar 1-3 øl hver helg,noen gang mer. Ser ikke noe problem med det. Helt greit for meg. De blir drukket over flere timer, og han blir absolutt ikke beruset av det. Anonymous poster hash: 9a045...19c
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2015 #11 Skrevet 28. februar 2015 En sekspack på fredag og en på lørdag hadde ikke blitt akseptert her i huset, men en øl eller to eller en flaske vin på deling i løpet av helga er helt ok.Det er det jeg og tenker. Føler det er en avhengighet han har. Han må ha det fot å slappe av, kose seg, føle det er helg 😕 har tatt Det opp før Og han har sagt han sKal kutte ned, ingenting skjedde . Får ta Det opp med han igjen til uka.... Anonymous poster hash: 243c2...1dd
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2015 #12 Skrevet 28. februar 2015 Snakk om 3 på fredag og 3 på lørdag, så er det litt mye, men innafor. Er det 6 øl hver dag er det helt uaktuelt, og jeg hadde tenkt han hadde et problem. Anonymous poster hash: 3eb97...1a6
Hønemor30 Skrevet 28. februar 2015 #13 Skrevet 28. februar 2015 6 Øl hver fredag og lørdag syns jeg var mye. Her drikkes det både vin og øl i helgene, når vi har lyst på. Noen helger ingenting, alt etter som. Men syns mannen din drikker mye. Og hvis han ikke kan la det være så har han jo et problem.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2015 #14 Skrevet 28. februar 2015 Herregud! Regner med han er en voksen mann og ikke trenger en mamma som nekter han ting? La nå mannen kose seg med noen øl i helga hvis han vil det. Makan! Anonymous poster hash: dec1a...d98
pifi med tre nurk Skrevet 28. februar 2015 #15 Skrevet 28. februar 2015 Mannen tar seg kanskje en øl i helga annenhver mnd. Hadde klikka i vinkel om han satt hjemme og drakk en six pack hver fredag og lørdag! Mannen min hadde blitt full av såpass mye og det hadde ikke vært forenelig med et familieliv. Hi, når mannen din begynner å skjule alkoholen han kjøper er tiden overmoden for å bli bekymret for vanene hans!
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2015 #16 Skrevet 28. februar 2015 Her drikker gubben 1 eller 2 øl HVER eneste dag, det har han gjort de siste 4-5 ukene. Det er utrolig dyrt (han røyker mye i tillegg), og synes det er urettferdig at han skal sløse sånn med økonomien. Øl ER dyrt, selv om man ikke blir påvirket av 1 eller 2 øl, er det mye dyrere enn vann, melk, juice og brus. Hvis mannen skjuler alkoholen, er han en alkoholiker. Kun alkoholikere gjemmer drikka si for familien. Normale mennesker tåler en diskusjon om hvorvidt man skal drikke seg full hver helg eller ikke. Anonymous poster hash: f2533...322
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2015 #17 Skrevet 28. februar 2015 Et spm; synes dere det er forskjell om det er lettøl??? Altså ca 6 halvlitere med lettøl hver fredag og lørdag. Anonymous poster hash: 0add1...44d
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2015 #18 Skrevet 28. februar 2015 Et spm; synes dere det er forskjell om det er lettøl??? Altså ca 6 halvlitere med lettøl hver fredag og lørdag. Anonymous poster hash: 0add1...44d
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2015 #19 Skrevet 28. februar 2015 Jeg vil ikke være i et forhold der partneren må drikke så mye øl hver eneste helg, og det var også en av årsakene til at jeg forlot exen. Jeg vokste opp med en far som drakk hver helg, og som barn syntes jeg det var noe ekkelt med det, selv om han sjeldent var full. Jeg husker bare følelsen det ga meg, uten at jeg kan sette ord på hva det var,.. Du må nesten kjenne på om du godtar å være i dette forholdet. Anonymous poster hash: a4c95...e10
*Nøtta* Skrevet 28. februar 2015 #20 Skrevet 28. februar 2015 For meg er det ok at din samboer drikker l. Men fra spøk til revolver, så ho sa brura.. ..hva med å inngå et kompromiss med ham? Si at han kan drikke en 6 pakning pr helg, ikke pr dag i helgen? Da kan du si at han kan få kose seg med de tre ølene sine så mye ha bare vil uten at du skal bli skuffet. Om han klarer dette så er det jo ingen problem, om han IKKE klarer dette .. DA har han et problem med avhengighet av l.
Gjest Antarctica Skrevet 28. februar 2015 #21 Skrevet 28. februar 2015 Å drikke fredager og lørdager er ikke unormalt. Men å knerte hele sixpacken er drøyt!
beef sister Skrevet 28. februar 2015 #22 Skrevet 28. februar 2015 Jeg synes det er helt greit å drikke både fredag og lørdag, eller hvilken som helst ukedag, men da i langt mindre mengder.
the amazing spidermamma Skrevet 28. februar 2015 #23 Skrevet 28. februar 2015 Er det snakk om 6 øl eller 12 øl i løpet av helga?
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2015 #24 Skrevet 28. februar 2015 Blir ikke akkurat alkoholiker av å drikke 12 øl i helgene.. Min mann drikke øl hver kveld, 2-5 bokser. Han er en voksen mann, og kan fint holde seg unna om han må. Han har vakt av og til, og må vere edru i 2uker i strekk. Noe som går helt fint. Trenge ikke pakke mannen i bobleplast slik enkelte gjør med ungene 😁 Anonymous poster hash: 6b1ec...883
the amazing spidermamma Skrevet 1. mars 2015 #25 Skrevet 1. mars 2015 Blir ikke akkurat alkoholiker av å drikke 12 øl i helgene.. Min mann drikke øl hver kveld, 2-5 bokser. Han er en voksen mann, og kan fint holde seg unna om han må. Han har vakt av og til, og må vere edru i 2uker i strekk. Noe som går helt fint. Trenge ikke pakke mannen i bobleplast slik enkelte gjør med ungene 😁 Anonymous poster hash: 6b1ec...883 Høres ikke særlig sunt ut dette heller, da. Og jeg mener ikke lavkarbo -helsehysteri-sunt, bare vanlig sunn fornuft-sunt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå