Gå til innhold

Hvor raskt etter keisersnitt kan man ha sex?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Man er jo "ute" i ca seks uker pga såret, men vil det si at man ikke kan ha sex på den tiden heller? Det var det ingen som fortalte meg noe om.

Det er tre uker siden ks nå, og jeg lurer på om det er noen risiko med å ha sex nå? Det blir selvsagt med kondom i så fall, men om det kan være skadelig for såret i livmoren og magemusklene om jeg har sex eller får orgasme? 

Anonymous poster hash: 7a2ff...ae3

Fortsetter under...

Skrevet

Så raskt man vil/orker.

De anbefaler kondom de første seks ukene for å forhindre infeksjoner. Det er også såpass smertefullt i noen uker at jeg tenker man skal være litt desperat før det frister, men hver sin lyst.

Anonymous poster hash: 12a29...62f
Skrevet

Au! Det kunne ikke falt meg inn å få orgasme i en nykuttet livmor. Bruk for all del kondom for å forhindre infeksjon.

Skrevet

Jeg er litt "imponert" over alle som orker sex så tidlig etter fødsel. Renselsen er i seg selv så turn-off at jeg ikke orker tanken.

Anonymous poster hash: 67afb...43d

Skrevet

Jeg blødde i 6 uker etter snittet mitt, og sex når jeg har renselse er helt utelukket altså....

Men jeg hadde en "våt drøm" og våknet av at jeg hadde orgasme to dager etter snittet og det gikk helt fint ;) Tviler på at det er mer skadelig enn etterriene altså, de var også ganske heftige etter mitt fjerde barn som ble tatt med hastesnitt...

Anonymous poster hash: 0a86f...0df
Skrevet

Jeg skrev at det i så fall blir med kondom, nettopp pga infeksjonsfaren :) Så ja, kondom skal brukes. 

Jeg har ingen smerter, bare litt ømt, og blør så godt som ingenting, så derfor tenker jeg at det kan være tid for å prøve. 

HI

Anonymous poster hash: 7a2ff...ae3

Annonse

Skrevet

Hadde sex 13 dager etter første snittet og 17 dager etter andre.

Anonymous poster hash: 1ace0...ea3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...