Gå til innhold

Ønsker seriös info om det å velge kjønn i utlandet ("design-baby")

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, jeg vet det. Jeg har fire jenter jeg elsker over alt. Men nå ønsker jeg meg naturlig nok : EN GUTT. Kan noen som har seriøs info om dette svare meg om hvor og hvordan man går frem. Orker ikke svar fra dere andre som skal slakte meg.

Anonymous poster hash: ef503...94f
Skrevet

Du fortjener slakt...

Anonymous poster hash: 35696...f4c

Skrevet

D gikk en dokumentar om dette for noen år siden... Men på hvilken kanal??

Vil si TVNorge, men er ikke sikker.. Send mail til tv-selskapene? D var en interessant dokumentar og var innom flere klinikker..

Vil ha sagt at selv om jeg på en måte skjønner deg, så er jeg imot kjønns"velging" (med mindre d ene kjønnet er utsatt for alvorlig sykdom!), men d er ikke MIN bissniss!!

...eller google 'gender selection fertility clinic' ;)

Masse lykke til!!

Anonymous poster hash: 56f7d...56a

Skrevet

Det er ukomplisert å få vite kjønnet innen fristen for selvbestemt abort  (Sverige har selvbestemt frem uke 18). En enkel blodprøve tatt av  den gravide viser fosteret`s dna. Tas i Danmark, England, Nederland. 

Kjønnsbestemmelse før innsett ved ivf derimot er dyrt, knapt nok mulig privat, tror jeg. 

Anonymous poster hash: ce470...509
Skrevet

Det er en ny serie nå, på tv2 bliss tror jeg, som er nesten det samme.

Vet ikke hvordan du går frem, men lykke til:-)

Og lykke til med alle svar som kommer til å komme!😊

Skrevet

Det er ukomplisert å få vite kjønnet innen fristen for selvbestemt abort  (Sverige har selvbestemt frem uke 18). En enkel blodprøve tatt av  den gravide viser fosteret`s dna. Tas i Danmark, England, Nederland. Kjønnsbestemmelse før innsett ved ivf derimot er dyrt, knapt nok mulig privat, tror jeg.   Anonymous poster hash: ce470...509

Virkelig?? D er da vitterlig en helt annen sak!! Hjelpes...

Skrevet

Det er ukomplisert å få vite kjønnet innen fristen for selvbestemt abort  (Sverige har selvbestemt frem uke 18). En enkel blodprøve tatt av  den gravide viser fosteret`s dna. Tas i Danmark, England, Nederland. Kjønnsbestemmelse før innsett ved ivf derimot er dyrt, knapt nok mulig privat, tror jeg.   Anonymous poster hash: ce470...509

Den var rett og slett grotesk

Anonymous poster hash: 821cd...c2b

Skrevet

Virkelig?? D er da vitterlig en helt annen sak!! Hjelpes...

Er det egentlig det? Et embryo er også et liv som evt selekteres pga kjønn. 

Bare så det er sagt så er ikke seleksjon av kjønn noe jeg hadde valgt, uavhening av tidspunkt. 

Skrevet

Abort i uke 18 på friskt foster er drap i mine øyne!

Skrevet

I Sverige heter det selvbestemt abort. 

Skrevet

Og jeg skjønner ikke at det går an en gang:( Når man er så langt på vei er det ufattelig at noen kan få seg til å utføre en abort. Tenker da spesielt på leger, sykepleiere...

Skrevet

ingender.com

Mange gale damer der.

Anonymous poster hash: 2a890...3ad

Skrevet

Følger denne tråden. Jeg lurer på det samme. Tror vi vil velge kjønn på neste barn.

Anonymous poster hash: fcea1...e43

Skrevet

...men på et sykt foster er det ikke drap?

Anonymous poster hash: 0c012...f3b

Skrevet

Jeg har aldri forstått hvorfor det er feil å velge kjønn på baby. Verre om man tar abort pga feil kjønn.
Lykke til HI :)

Anonymous poster hash: d0bbe...8a1
Skrevet

Jeg velger å skrive denne anonym.

Vi var i ferd med å gå gjennom denne prosessen for en stund siden, da vi ønsket jente. Av div årsaker valgte vi å gå for timing etc istedet, og jeg er nå gravid men vet ikke kjønn. Jeg fant en gruppe på nybakt mamma forum- privat gruppe som heter gutt-jente. Der er det mange supre (!!) jenter som har gjennomført dette, i ulike land pg har delt erfaringer. Noen har valgt timing etc, og det har vært sinnsykt deilig med en norsk gruppe som man kan dele slike tanker med!! Anbefsler å ta kontakt med administrator og be om innpass, masse informasjon i gamle tråder!

Før dere starter opp på en slik prosess bør dere gå grundig i dere selv om dere orker å gjennomføre det, det koster mye, krever mye, er en usikker prosess og følelsesmessig tungt, men de som har lykkes sier det var verdt det!! Selv fant vi til slutt ut at det ikke var verdt alt dette, men jeg forstår godt de som velger å gjennomføre det! Ellers kan jeg anbefale amerikanse sider som ingender.com med masse i informasjon, men vil helt klart anbefale den norske siden!!

Hilsen meg

Anonymous poster hash: f480b...4c0

Skrevet

Går det an å bestemme kjønn før det settes inn da? Det gjør vel ikke det, så det vil jo da si at du må få vite kjønn innen abortfristen går ut og så abortere fosteret dersom det er ei jente. Noe jeg selv synes høres helt grusomt ut.

Anonymous poster hash: 557ff...0b7
Skrevet

Selvfølgelig bestemmer man kjønnet FØR. Man befrukter egget med ønsket sædcelle og dermed blir det satt inn i mor. Samme prosess som vanlig kunstig befruktning bare at man sjekker kjønnet før man setter inn egget.

Anonymous poster hash: f480b...4c0

Skrevet

Går det an å bestemme kjønn før det settes inn da? Det gjør vel ikke det, så det vil jo da si at du må få vite kjønn innen abortfristen går ut og så abortere fosteret dersom det er ei jente. Noe jeg selv synes høres helt grusomt ut.

Anonymous poster hash: 557ff...0b7

Jada, det går helt fint å teste før man setter inn fosteret.

Anonymous poster hash: 0e811...358

Skrevet

Nå vet ikke jeg om du har prøvd å få laget gutt på noen av dine fine jenter :-) vil bare si det er noe forskning på at livmoren bare aksepterer at embroer med den ene kjønnet. Det kan være tilfelle for deg når du har 4 jenter, da vil ikke det ikke hjelpe å få selektert bort jenteembroer.

Ellers sies det at Y- kromosomet er svakere enn X-kromosomet så i tillegg til å ha sex rett før eggløsning bør det være varmt..

Anonymous poster hash: 0282f...534

Skrevet

Vi valgte kjønn på jenta vår.

Vi brukte Genesis i Limassol (Kypros) og var utrolig fornøyd med de.

Jeg husker ikke helt hvor mye vi betalte.. Ca rundt 50 000 tror jeg.

Vi brukte volvat i forkant for undersøkelser + medisiner og var åpen på hva vi skulle.

Jeg måtte ha tre forsøk, men angrer ikke et sekund.

Jeg har en mutasjon som fører til at mine gutter blir syke, men de har ikke klart å fastslå hvilket gen, ellers hadde jeg fått dekket pgd og sikkert fått dette utført i Sverige.

Men personlig synes jeg ikke det var veldig stress å dra til Kypros for å gjennomføre.

Anonymous poster hash: 23902...117

Skrevet

Vi valgte kjønn på jenta vår.

Vi brukte Genesis i Limassol (Kypros) og var utrolig fornøyd med de.

Jeg husker ikke helt hvor mye vi betalte.. Ca rundt 50 000 tror jeg.

Vi brukte volvat i forkant for undersøkelser + medisiner og var åpen på hva vi skulle.

Jeg måtte ha tre forsøk, men angrer ikke et sekund.

Jeg har en mutasjon som fører til at mine gutter blir syke, men de har ikke klart å fastslå hvilket gen, ellers hadde jeg fått dekket pgd og sikkert fått dette utført i Sverige.

Men personlig synes jeg ikke det var veldig stress å dra til Kypros for å gjennomføre.

Så spennende! Er du gravid nå, eller har dere fått jenta?

Måtte dere betale 50k pr gang, eller til sammen for 3 forsøk?

Ble du lett gravid med guttene dine? (Tenker da på meg som blir gravid på første forsøk, om jeg da kanskje slipper flere prøvinger)

Måtte dere frem og tilbake til Kypros, eller kan man få medisiner osv her hjemme, og gjøre inngrepet ila en "ferietur"?

Ble mye spørsmål! Ble så gira når jeg faktisk hører om noen som har gjort dette! :)

- V

Anonymous poster hash: fcea1...e43

Skrevet

...men på et sykt foster er det ikke drap?

Jo, jeg synes det er drap så lenge fosteret er levedyktig.

Anonymous poster hash: 0c012...f3b

Skrevet

Ca 50 000 for hvert forsøk.

Første gang dro vi ned hele familien på sommerferie.

I forbindelse med forsøket fryste vi ned sæd fra min kjære.

De to andre gangene dro jeg ned alene.

Jeg bodde da på et hotell som heter Kapetanios Odyssa. (Bestilte på hotels.com)

Der bestilte jeg superior rom fordi de hadde en kjempedeilig stor altan som jeg kunne ligge å slappe av og sole meg på.

Jeg følte liksom ikke for å gå å bade alene.

Skrev brev til hotellet og ba de ordne taxi, da stod sjåføren klar med navnet mitt da jeg kom ut i ankomsthallen.

Jeg er absolutt ikke vant med å reise alene, men det gikk superbra.

Herfra var det bare 5 min unna til klinikken + at det var butikk og cafe'er helt i nærheten + strandpromenade 1 min unna.

Jeg kontaktet Genesis pr mail første gangen, så hadde vi en telefonsamtale.

De sendte mail om hvilke medisiner jeg skulle skaffe, de fikk jeg på Volvat.

Det var Volvat som også fulgte opp med ultralyd for å se om alt gikk som det skulle.

På Genesis setter de inn blastocyster, dvs at eggene er 5 dager da de blir returnert.

Alt er veldig ordentlig og flott på klinikken.

Det er rent og de har moderne flott utstyr.

Vet at spesielt engelskmenn benytter seg av denne klinikken.

Vet de har en i Nord-Kypros også, men den er ikke anbefalt.

Jeg ble veldig fort gravid med de andre, så var litt overrasket at jeg måtte ha tre forsøk, men jenten vår er litt attpåklatt, så alder spiller kanskje inn...

Men ble egentlig gravid på forsøk 2, men da kjemisk..

Det er en veldig spennende prosess.

Kjempeskjønne og flinke mennesker.

Jeg er så utrolig glad for at jeg gjorde det, nå sitter jeg med verdens skjønneste lille prinsesse i armene mine :-)

Klemmer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...