Gå til innhold

Ønsker seriös info om det å velge kjønn i utlandet ("design-baby")

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tusen takk for alle svar! :-) 

Og jeg kommer selvsagt aldri til å abortere bort et foster selv om det skulle bomme.

50.000 per forsøk var ikke verst! håper den sitter på første, men skal gi det noen runder.. kontakter disse... :-)

Er også godt voksen og har tidligere blitt ekstremt lett gravid. fem år siden sist.

Anonymous poster hash: ffd3e...bcf
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ukomplisert å få vite kjønnet innen fristen for selvbestemt abort (Sverige har selvbestemt frem uke 18). En enkel blodprøve tatt av den gravide viser fosteret`s dna. Tas i Danmark, England, Nederland.

Kjønnsbestemmelse før innsett ved ivf derimot er dyrt, knapt nok mulig privat, tror jeg.

Anonymous poster hash: ce470...509

Shit! At noen i hele tatt vurderer tanken på kjønnsbasert abort er sinnsykt!

Anonymous poster hash: 36bc0...e9a

Skrevet

Det er ukomplisert å få vite kjønnet innen fristen for selvbestemt abort (Sverige har selvbestemt frem uke 18). En enkel blodprøve tatt av den gravide viser fosteret`s dna. Tas i Danmark, England, Nederland.

Kjønnsbestemmelse før innsett ved ivf derimot er dyrt, knapt nok mulig privat, tror jeg.

Anonymous poster hash: ce470...509

Shit! At noen i hele tatt vurderer tanken på kjønnsbasert abort er sinnsykt!

Anonymous poster hash: 36bc0...e9a

Vil ikke tro det er særlig vanlig, men det er jo begrunnelsen for at en i Norge ikke skal opplyse om kjønn før uke 12. Det har tidligere stått om det i tidsskriftet for legeforeningen, sto da at det var mer utbredt i andre kulturer.

Forøvrig så er ikke målet med blodprøven i utgangspunktet kjønnsbestemmelse, men er ser jo selvsagt kjønn når en ser på DNA.

Anonymous poster hash: 7766c...b37

Skrevet

Går det an å bestemme kjønn før det settes inn da? Det gjør vel ikke det, så det vil jo da si at du må få vite kjønn innen abortfristen går ut og så abortere fosteret dersom det er ei jente. Noe jeg selv synes høres helt grusomt ut.

Anonymous poster hash: 557ff...0b7

Kjønnet bestemmes jo ved befruktning!

Hvis det var ny info for deg, så er du jamen meg ikke spesielt skarp!

Anonymous poster hash: 0775d...ba4

Skrevet

Kjønnsselektiv befruktning skjer blant annet i Kypros, som nevnt over her. Man velger da ut bare sædceller med X-kromosom, som da brukes til befruktningen. Som vanlig prøverør, bare at kun jentesædcellene brukes:)

Anonymous poster hash: 938b5...a7a

Skrevet

Etter 4 jente forstår jeg at du ønsker en gutt...ville aldri gjort det men men...

Anonymous poster hash: 78273...aca

Skrevet

Verden vil bedras. 

Anonymous poster hash: 2a890...3ad
Skrevet

Er det ikke mulig å finne ut gjennom blodprøver tidlig i svangerskapet hvilket kjønn det er? Eller er det mulig men ikke lov?

Anonymous poster hash: 398ae...1f5

Skrevet

Asså, om du vil ha seriøs info om noe slikt, tviler jeg på at dib er rette plassen ;)

Hvorfor ikke bli glad for det barnet man får? Jeg fatter ikke slike ting jeg..Jo, om det er en genetisk grunn, men ikke bare fordi man ønsker et spesielt kjønn.

Anonymous poster hash: 863ac...3cc
  • 1 år senere...
Skrevet

Hei!

Ønsker det samme! Dere som er i lignende situasjon eller har gjort dette, kan dere sende meg en privat mail for tips og råd?

Klem :)

• 1 år senere...
Skrevet
På 27.2.2015 den 18.35, Anonym bruker skrev:

Vi valgte kjønn på jenta vår.

Vi brukte Genesis i Limassol (Kypros) og var utrolig fornøyd med de.

Jeg husker ikke helt hvor mye vi betalte.. Ca rundt 50 000 tror jeg.

Vi brukte volvat i forkant for undersøkelser + medisiner og var åpen på hva vi skulle.

Jeg måtte ha tre forsøk, men angrer ikke et sekund.

Jeg har en mutasjon som fører til at mine gutter blir syke, men de har ikke klart å fastslå hvilket gen, ellers hadde jeg fått dekket pgd og sikkert fått dette utført i Sverige.

Men personlig synes jeg ikke det var veldig stress å dra til Kypros for å gjennomføre.

Anonymous poster hash: 23902...117

Hei

vi er i en prosess hvor vi ser på muligheten av dette. Ønsker gjerne å komme i nærmere kontakt med deg for info og råd om det er mulig? Ser det er mange ulike klinikker på Kypros , er så vanskelig å vite hva som er bra og ikke.. 

på forhånd takk:) 

Anonymkode: 117af...fc6

Skrevet
På 28.2.2015 den 0.10, Anonym bruker skrev:

Tusen takk for alle svar! :-) 

Og jeg kommer selvsagt aldri til å abortere bort et foster selv om det skulle bomme.

50.000 per forsøk var ikke verst! håper den sitter på første, men skal gi det noen runder.. kontakter disse... :-)

Er også godt voksen og har tidligere blitt ekstremt lett gravid. fem år siden sist.

Anonymous poster hash: ffd3e...bcf

Hei:)

vi er også interessert i å dra til Kypros for en slik behandling. Fullførte dere en slik behandling og kan jeg spørre hvordan det og gikk og hvordan klinikk dere brukte? Er svært interessert i råd og info da det er vanskelig å finne gode kilder. 

På forhånd tusen takk:) 

Skrevet

Denne tråden er 3 år gammel

Anonymkode: 88453...287

Skrevet
På 27.2.2015 den 14.38, umuligejulie skrev:

Abort i uke 18 på friskt foster er drap i mine øyne!

Enig. Jeg er for selvbestemt abort, men i uke 18 er drøyt. 

Anonymkode: 21b6d...151

• 2 måneder senere...
Skrevet
På 27.2.2015 den 13.24, Anonym bruker skrev:

Ja, jeg vet det. Jeg har fire jenter jeg elsker over alt. Men nå ønsker jeg meg naturlig nok : EN GUTT. Kan noen som har seriøs info om dette svare meg om hvor og hvordan man går frem. Orker ikke svar fra dere andre som skal slakte meg.

Anonymous poster hash: ef503...94f

Hei. Har du gjort det? Fikk du en datter endelig?

Vi ønsket oss en gutt pga familiebalansering, og reiste til Kypros pga det. 

Anonymkode: 274b8...e99

Skrevet
På 8.3.2018 den 20.04, kine1234 skrev:

Hei:)

vi er også interessert i å dra til Kypros for en slik behandling. Fullførte dere en slik behandling og kan jeg spørre hvordan det og gikk og hvordan klinikk dere brukte? Er svært interessert i råd og info da det er vanskelig å finne gode kilder. 

På forhånd tusen takk:) 

Vi har gjort det i Kypros. Lyktes fra første forsøk. Er nå høygravid med tvillinger av forhåndsbestemt kjønn.

Det er noen risikoer ifm denne prosessen, greit å vite at:

1. Det er ikke alltid man får embryo av bestemt kjønn ved første forsøk. Men sjansen er større om du responderer bra til hormonbehandling, og det blir egg i tilstrekkelig mengde ved egguttak for å befrukte. 

2. Tvillingsvangerskap (som i mitt tilfelle :)) 

Men man kan også velge å betale litt ekstra, og fryse ned noen embryoer av bestemt kjønn, og sette inn neste gang om man ikke lykkes ved første forsøk. Vi ville ikke det, så takket ja til innsetting av begge embryoer.

Det er et litt betent tema, og ingen snakker høyt om det. Send meg epost til min mailadresse som jeg opprettet mtp hjelpe de som er i min situasjon.

[email protected]

Skrevet
På 28.2.2015 den 13.54, Anonym bruker skrev:

Kjønnsselektiv befruktning skjer blant annet i Kypros, som nevnt over her. Man velger da ut bare sædceller med X-kromosom, som da brukes til befruktningen. Som vanlig prøverør, bare at kun jentesædcellene brukes:)

Anonymous poster hash: 938b5...a7a

Overhodet ikke ! Kun PGD man kan stole på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...