Anonym bruker Skrevet 27. februar 2015 #1 Skrevet 27. februar 2015 Ligger igjen halvparten etter vask..som en våt og klissete masse 😡 har prøvd Yes tabletter også, like dårlige! Hva kan være grunnen? Anonymous poster hash: 1628e...503
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2015 #2 Skrevet 27. februar 2015 Bruker uniqe og har ikke hatt det problemet med den Anonymous poster hash: 9bd2f...a0e
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2015 #3 Skrevet 27. februar 2015 Vet ikke grunnen men det samme skjer her. Har gått over til pulver nå. Anonymous poster hash: 4ba24...b2a
Soon to be mum Skrevet 27. februar 2015 #4 Skrevet 27. februar 2015 http://www.nrk.no/livsstil/_-pulver-er-bedre-enn-oppvasktabletter-1.12066620
skjotta Skrevet 27. februar 2015 #5 Skrevet 27. februar 2015 Oppvaskmaskinen din er elendig? Jeg har aldri hatt dette problemet.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2015 #6 Skrevet 27. februar 2015 Oppvaskmaskinen din er elendig? Jeg har aldri hatt dette problemet. Eh,nei. Nå var liksom dette spørsmålet rettet for folk som har opplevd det samme da. Anonymous poster hash: 1628e...503
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2015 #7 Skrevet 27. februar 2015 Takk for svar dere andre. Skal teste ut unik eller pulver. Ser det har kommet flytende middel også? Noen som har prøvd det? HI Anonymous poster hash: 1628e...503
skjotta Skrevet 27. februar 2015 #8 Skrevet 27. februar 2015 Oppvaskmaskinen din er elendig? Jeg har aldri hatt dette problemet.Eh,nei. Nå var liksom dette spørsmålet rettet for folk som har opplevd det samme da. Anonymous poster hash: 1628e...503 Men siden det ikke er alle som opplever dette er det jo tydelig at det ikke er oppvasktablettene som er problemet, så da er det bare logisk at problemet ligger i oppvaskmaskinen? Kanskje du vasker på for lav temperatur?
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2015 #9 Skrevet 27. februar 2015 Jeg tror jeg har løsningen Det samme skjedde stadig med vår maskin og jeg skjønte ikke hvorfor. Det viste seg at jeg ikke kunne sette middagsfat eller noe annet høyt foran der tablettluka treffer (tablettluka har litt lav plassering synes jeg). Vannet kom ikke godt nok til når noe kom foran og derfor løste det seg ikke skikkelig opp. Anonymous poster hash: eb696...a5b
Fandens Oldemor Skrevet 27. februar 2015 #10 Skrevet 27. februar 2015 Etter at vi byttet fra (gammel) Siemens til ny fra Ikea, begynte dette å skje her også. Har aldri hatt problemer med det før. Den nye er veldig avhengig av at vi tenker over hva vi plasserer hvor i maskinen hvis vi vil at middelet skal bli oppløst og alt skal bli ordentlig rent.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2015 #11 Skrevet 27. februar 2015 Etter at vi byttet fra (gammel) Siemens til ny fra Ikea, begynte dette å skje her også. Har aldri hatt problemer med det før. Den nye er veldig avhengig av at vi tenker over hva vi plasserer hvor i maskinen hvis vi vil at middelet skal bli oppløst og alt skal bli ordentlig rent.Vi hadde og en gammel Siemens som er dypt savnet! Fikk en brukt Electoluxe, den måtte jo være bra! Men nesj, masse såperester og matrester. Vi ble mer nøye med å skylle oppvasken, testet div oppvaskmidler også pulver, renset maskinen, stablet annerledes og mindre men nei. Men det siste oppvaskmiddelet vi prøvde var Yes og yes det fungerer! Siemensmaskinen kunne vi overfylle, la vær å skylle oppvasken og bruke et billig oppvaskmiddel, og det ble skinnende rent! Anonymous poster hash: 80d7a...c4b
Fandens Oldemor Skrevet 27. februar 2015 #12 Skrevet 27. februar 2015 Etter at vi byttet fra (gammel) Siemens til ny fra Ikea, begynte dette å skje her også. Har aldri hatt problemer med det før. Den nye er veldig avhengig av at vi tenker over hva vi plasserer hvor i maskinen hvis vi vil at middelet skal bli oppløst og alt skal bli ordentlig rent.Vi hadde og en gammel Siemens som er dypt savnet! Fikk en brukt Electoluxe, den måtte jo være bra! Men nesj, masse såperester og matrester. Vi ble mer nøye med å skylle oppvasken, testet div oppvaskmidler også pulver, renset maskinen, stablet annerledes og mindre men nei. Men det siste oppvaskmiddelet vi prøvde var Yes og yes det fungerer! Siemensmaskinen kunne vi overfylle, la vær å skylle oppvasken og bruke et billig oppvaskmiddel, og det ble skinnende rent! Anonymous poster hash: 80d7a...c4b Enig, savner også min gamle Siemens! Hadde et superkjapt program som likevel gjorde at alt ble rent. En gang i måneden eller så kjørte jeg et program på ca. 70 grader, siden dette renset maskinen og gjorde at det ikke ble noe grums eller lukt der. Den var langt bedre enn den vi har nå, der alle soler og måner må stå riktig på himmelen for at det skal bli bra! Neste gang blir det helt klart Siemens igjen.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2015 #13 Skrevet 27. februar 2015 Har hørt enkelte som har hatt det problemet ved hurtigvask (30-45 min). Løsningen har vært å dele tabletten i to... Anonymous poster hash: 05c3b...784
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2015 #14 Skrevet 27. februar 2015 Jeg har jobbet med slike produkter tidligere og grunnen er etter min erfaring som regel for lite vann, enten pga. lite vanninntak totalt sett i maskinen eller at vannet ikke kommer godt nok til tabletten av ulike grunner (feks. stabling foran luka osv.). Moderne maskiner bruker stadig mindre vann generelt også. Dette er selvsagt bra for miljøet, men det er ikke alltid like gunstig for oppvaskresultatet. Anonymous poster hash: 6afdb...24b
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2015 #15 Skrevet 27. februar 2015 Jeg tror jeg har løsningen Det samme skjedde stadig med vår maskin og jeg skjønte ikke hvorfor. Det viste seg at jeg ikke kunne sette middagsfat eller noe annet høyt foran der tablettluka treffer (tablettluka har litt lav plassering synes jeg). Vannet kom ikke godt nok til når noe kom foran og derfor løste det seg ikke skikkelig opp. Anonymous poster hash: eb696...a5b Oh! Små hemmelige husmorråd, det liker vi har nettopp "ommøblert" inni der og slått på maskin, blir spennende å se resultatet! Anonymous poster hash: 1628e...503
bIomstre Skrevet 27. februar 2015 #16 Skrevet 27. februar 2015 Kan også oppleve dette, men ikke på spesielt merke. Har som a5b konkludert med at det har med stablingen i marskinen å gjøre. Noen ganger er det ting som sperrer for optimal spyling! Så hvis det er slik hver gang ville jeg sjekket om det er noe galt med spylingen på maskinen.
Elsker livet Skrevet 27. februar 2015 #17 Skrevet 27. februar 2015 Det skjedde her også etterhvert som maskinen ble gammel, har byttet og ikke opplevd det med den nye. Løsningen før vi fikk ny maskin var å kaste tabletten inn i selve vaskekammeret, under kurvene, altså å ikke legge den i såpebeholderen. Aner ikke om det er en dårlig ide, men det så i alle fall rent ut etterpå og tabletten var borte.
cdc87 Skrevet 27. februar 2015 #18 Skrevet 27. februar 2015 Her og! Kjøpte x-tra og den løser seg opp
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2015 #19 Skrevet 27. februar 2015 Bruker Sun Turbo Gel! det blir virkelig rent og pent og lukter friskt 😍 Anonymous poster hash: cd403...3a2
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2015 #20 Skrevet 27. februar 2015 Vi har samme problem, og verste er at det som løser seg opp legger seg som et belegg på mange av glassene. Skikkelig irriterende. Anonymous poster hash: b9b46...2f3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå