Gå til innhold

Når kan man ta graviditets test?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Ja man får gjerne like mye symptomer de mnd som tanta kommer som de gangene man faktisk er gravid..vi er rare sånn😉

Jeg har aldri hatt fryseforsøk, kun ferske, så vet ikke helt hvor mange dager ting tar da...men det jo ca 10 dager siden innsett, kanskje prøve en test på morgenurin i morgen tidlig? Blir jo mest nøyaktig med blodprøve selvfølgelig, men spennende å teste selv og da😊 og i tilfelle det er negativt så er du forberedt på det på mandag?

Nei jeg vet ikke jeg altså, bare at det er like spennende hver gang og heldigvis har man håpet hver gang så det må jo klaffe til slutt da👍😊

Krysser fingrene for deg😊

Embi..

Vært å kjøpt test til i morgen tidlig ❤️

Kjempe spent, så kjøpte 2pk.. Tar en søndag også..

Blodprøven er mandag, men svaret kommer onsdag/Torsdag pga må sendes! Åh.. Lenge til, hehehe

Takk ❤️

Hvor mange dager var embryo ved innsett? Et embryo fester seg som regel på DPO 6 eller 7 og da starter produksjon av HCG (som igjen må ha er vist nivå for å gi utslag på urintest). Vanligvis er dette på 14 DPO. Egguthenting regnes som EL som igjen er 0 DPO. Satte du inn et embryo som er dyrket i 2 dager er dette på 2 DPO og du vil få 99,9% sikker test etter 12 dager. Er det en blasto på 5 DPO kan du teste relativt sikkert etter 9 dager.

Var det forståelig? Altså: testdag har ikke noe å si om det er frys eller fersk - det er "alder" på embryo ved innsett som betyr noe for start produksjon av HCG (hvis det fester seg).

Krysser fingrene.... Symptomer er dessverre umulig å tolke så tidlig da nivå uansett er meget lavt.

Anonymous poster hash: 2e736...25d

Takk for svar, skjønner! :)

Men Oj, det vet jeg faktisk ikke! Sa henne ikke noe om :/

Testet nå negativ og det er da 11 dager siden innsett, så har ikke helt trua..

Har en igjen, så tester i morgen med den.. Blodprøvedagen er mandag, sååååå da går dette kanskje ikke denne veien?!

Huff det var trist å høre! :(

Jeg holder håpet oppe og tenker at er den negativ i morgen, så gikk det ikke! :(

Veldig kjedelig da mannen ikke vil gå en runde til og dette var siste vi hadde på frys 😁 :(

Så krysser fingra for at dag 12 etter innsett er dagen!!!! ;)

Neiiii kjedelig med negativ test!

Vi får krysse fingrene litt til😊

Skjønner godt at du tester da hvis det tar så lang tid å få svar på blodprøvene!

Det er ikke over før tanta synger, eller no sånt!

Håper du får overtalt mannen til å prøve litt til om ikke d går veien denne gangen😊

Annonse

• 2 uker senere...

Det gikk ikke bra, og siden dette var siste vi hadde på frys så må vi starte på nytt nå..

Vært å fått henvisning på nytt forsøk nå, så er det vel 4-6 med venting :(

Trodde søskenforsøk ikke tok sååååååå mange måneder på time jeg, sukk!!!

Takk som spurte! <3

Ikke avskrekkende dyrt synes jeg. Ca 25 000kr pr forsøk på Hausken. Rundt 50 000 for tre forsøk. Så kommer medisiner i tillegg, men har du passert egenandelen får du jo alt dekket.

Vi skal inn på sykehuset nå til våren, men tar et privat forsøk mens vi venter. Jeg eier ikke tålmodighet...tid er barn!! Klokka tikker fort!!😉

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...