Anonym bruker Skrevet 26. februar 2015 #1 Skrevet 26. februar 2015 Jeg har en jente på 5,5 år som bare blir mer og mer irritabel og sensitiv ovenfor klær og sko. Det er knapt et klesplagg eller skopar igjen hun ikke finner feil med. Det er for trangt over hode (helt vanlig genser, slett ikke trang), det er stramt, det bulker seg, det skrukker, det vrir seg, det klumper deg med den og den buksen i de og de skoene, det er for tett i halsen, for langt, for kort, hun blir kvalt (av en boblejakke som er litt tettsittende, men ikke stram).... And the list goes on... Heldigvis har hun ikke "oppdaget" merkelapper enda, og jeg håper ikke hun gjør det. I tillegg til dette bruker hun mye energi på å rette på klærne. Hun kan få hysterisk anfall og faktisk ta av seg bilbeltet dersom f.eks. trusen sitter litt skjevt. Ikke i fart da, men når vi er stoppet, hun vet at det er farlig å ta beltet av i fart. Jeg begynner å bli skikkelig oppgitt. Noen som har noen gode råd? Ev. tips til steder som selger baggy jeans med løs/myk strikk i livet og som er tett om foten nede (eneste buksene hun går med uten å klage)? Anonymous poster hash: e2294...1f1
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2015 #2 Skrevet 26. februar 2015 Kjøper en del baggy-jeans til gutta på h&m! Er veldig fornøyd med de! Har sett litt på jenteklærne (har ikke jente selv da, men) og får fnatt av alle de trange jeansene og inntilsittende toppene de stakkars småjentene liksom skal gå med! Om det et sånne klær skjønner jeg jenta di altså! Anonymous poster hash: cf9b7...197
Sint naken biltyv Skrevet 26. februar 2015 #3 Skrevet 26. februar 2015 Kjøp løse klær, myk flis og pent joggetøy til henne. Kanskje det hjelper?
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2015 #4 Skrevet 26. februar 2015 Kjøper en del baggy-jeans til gutta på h&m! Er veldig fornøyd med de! Har sett litt på jenteklærne (har ikke jente selv da, men) og får fnatt av alle de trange jeansene og inntilsittende toppene de stakkars småjentene liksom skal gå med! Om det et sånne klær skjønner jeg jenta di altså! Anonymous poster hash: cf9b7...197 Ja, det er vanvittig irriterende at alt skal være så skinny til jenter! De har da like stort behov for komfort de som guttene. Jeg har to eldre gutter, men datteren min nekter å gå med guttebuksene som hun kaller dem. Jeg kjøper nesten bare baggy bukser til henne, men det er lenge mellom hver gang jeg finner noen, og så får hun litt mer ettersittende i gave for tanter osv. Genserne er helt normale, og det samme er skoene og jakkene, men hun finner feil med dem likevel. Hadde hun kunne velge hadde hun vel helst gått naken HI Anonymous poster hash: e2294...1f1
BikkjeBisk Skrevet 26. februar 2015 #5 Skrevet 26. februar 2015 Hva med å la henne bli med å handle klær? Det gjør jeg og 4-åringen.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2015 #6 Skrevet 26. februar 2015 Kjøper en del baggy-jeans til gutta på h&m! Er veldig fornøyd med de! Har sett litt på jenteklærne (har ikke jente selv da, men) og får fnatt av alle de trange jeansene og inntilsittende toppene de stakkars småjentene liksom skal gå med! Om det et sånne klær skjønner jeg jenta di altså! Anonymous poster hash: cf9b7...197 Ja, det er vanvittig irriterende at alt skal være så skinny til jenter! De har da like stort behov for komfort de som guttene. Jeg har to eldre gutter, men datteren min nekter å gå med guttebuksene som hun kaller dem. Jeg kjøper nesten bare baggy bukser til henne, men det er lenge mellom hver gang jeg finner noen, og så får hun litt mer ettersittende i gave for tanter osv. Genserne er helt normale, og det samme er skoene og jakkene, men hun finner feil med dem likevel. Hadde hun kunne velge hadde hun vel helst gått naken HI Anonymous poster hash: e2294...1f1 Bestill fra nettet og si det er jentebukser! Hvis hun ikke tror deg, bytt snora i livet ut med en rosa snor! Anonymous poster hash: cf9b7...197
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2015 #7 Skrevet 26. februar 2015 Kjøp løse klær, myk flis og pent joggetøy til henne. Kanskje det hjelper? Man skulle tro det, ikke sant? Men du skjønner det at joggebukser har ofte en veldig tettsittende og gjerne bred kant helt nede på foten, og da klumper det seg i skoen. Eller de har for stram strikk i livet (det er bare tull, de sitter perfekt på henne). Løse klær duger heller ikke, for da skrukker og vrir de på seg når hun sitter eller ligger... Jeg fatter ikke hvor hun får det i fra jeg. Men jeg prøver jo å finne klær hun kan akseptere. Jeg lurte vel kanskje mer på om det var noe jeg kunne gjøre for å få plukket av henne denne misnøyen med klær og sko. HI Anonymous poster hash: e2294...1f1
Plutselig_gravid Skrevet 26. februar 2015 #8 Skrevet 26. februar 2015 Min sønn er lik. Blir verre for hvert år! Jeg teller ned til sommeren når han kan bo i shorts og t-skjorte samt gå uten sokker!
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2015 #9 Skrevet 26. februar 2015 Kanskje hun er høysensitiv? Sønnen min er også veldig var på sømmer, stramme klær, merkelapper (ting som tilsynelatende ikke skal irritere). Anonymous poster hash: 02374...6b1
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2015 #10 Skrevet 26. februar 2015 Jeg har en jente på 5,5 år som bare blir mer og mer irritabel og sensitiv ovenfor klær og sko. Det er knapt et klesplagg eller skopar igjen hun ikke finner feil med. Det er for trangt over hode (helt vanlig genser, slett ikke trang), det er stramt, det bulker seg, det skrukker, det vrir seg, det klumper deg med den og den buksen i de og de skoene, det er for tett i halsen, for langt, for kort, hun blir kvalt (av en boblejakke som er litt tettsittende, men ikke stram).... And the list goes on... Heldigvis har hun ikke "oppdaget" merkelapper enda, og jeg håper ikke hun gjør det. I tillegg til dette bruker hun mye energi på å rette på klærne. Hun kan få hysterisk anfall og faktisk ta av seg bilbeltet dersom f.eks. trusen sitter litt skjevt. Ikke i fart da, men når vi er stoppet, hun vet at det er farlig å ta beltet av i fart. Jeg begynner å bli skikkelig oppgitt. Noen som har noen gode råd? Ev. tips til steder som selger baggy jeans med løs/myk strikk i livet og som er tett om foten nede (eneste buksene hun går med uten å klage)? Anonymous poster hash: e2294...1f1 Får hun velge klærne hun skal ha på seg selv? Kanskje det hjelper? Anonymous poster hash: cf9b7...197
*Nøtta* Skrevet 26. februar 2015 #11 Skrevet 26. februar 2015 Om du ikke får plukket av henne misnøyen med det første kan jeg tipse om basic genserene fra Pomp de Lux. De er gode, selv om de er tettsittende. De har også en del baggybukser med fin tynn kant nede. Ellers så såg jeg at de hadde fått inn noen myke baggyjeans på Kapp Ahl i går...
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2015 #12 Skrevet 26. februar 2015 Hun både får være med på å velge klær og være med på å kjøpe klær, men etter litt finner hun noen feil på dem likevel. F.eks. måtte hun ha nye vintersko for noen uker siden. Jeg tok henne med i butikken og vi prøvde på flere ulike par. Jeg hadde med vilje tatt på henne en bukse som hun synes klumper seg i sko slik at vi skulle finne noen sko der det ikke klumpet seg. Til slutt fant hun et par og var såre fornøyd... helt til dagen etter. Da var de visst litt stramme likevel *sukk* Men det jeg egentlig lurte på, og som jeg nok ikke presiserte nok i HI, var om det går an å gjøre noe med dette? Altså få bort dette med at alt føles så feilt for henne. HI Anonymous poster hash: e2294...1f1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå