Gå til innhold

Lavt jernlager

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk sms fra legen i dag om at jeg hadde lavt jern nivå og jernlager på nedre normalnivå. Det var sendt resept til apotek.

Har dere hatt dette? Og hvilke plager hadde dere?

Jeg er: trett, trist, tungpustet, fryser, verking i kroppen... Vært sånn lenge. Vet ikke om det kan skyldes jernmangel?

Anonymous poster hash: ca48e...5bd

Skrevet

det kan være pga lavt jern lager, men pussig at du har fått resept på jern tabl

(amina, rød pakke, må spørres etter, da den alltid ligger i skuffen ) du skal jo bare bruke jern tabl og C-vitaminer så det taes lettere opp i kroppen. ( fy å ta med melk )

sjekk hva du har fått resept på.

Anonymous poster hash: 0a662...e82
Gjest Trulte med to små
Skrevet

Jeg har lavt jernlager ( det var nede på 7 ) og jeg merket det ved at jeg var veldig trøtt og til tider helt uten energi, som om all luft og energi var sugd ut av meg.

Noe svimmel av og til.

Er gravid og da er det visst vanlig.

Tar jerntabletter.

Skrevet

(amina, rød pakke, må spørres etter, da den alltid ligger i skuffen ) du skal jo bare bruke jern tabl og C-vitaminer så det taes lettere opp i kroppen. ( fy å ta med melk )

Står i sms: "Jeg har skrevet resept som du får på apoteket".

Hi

Skrevet

Resept på jerntabletter? Rart! Blir spennende å se hva det er da:)

Anonymous poster hash: 6cd6e...07a

Skrevet

Jeg hadde tomme jernlagre og lav blodprosent. Jeg måtte i første omgang få jern intravenøst. Deretter fikk jeg jerntabletter på resept. Måtte vel kanskje ha sterkere styrke enn de reseptfrie, eller så er det kanskje billigere med resept slik som med zyrtec o.l.?

Anonymous poster hash: a3b90...685

Skrevet

Jeg skal oppdatere her når jeg har vært på apoteket i morgen.

Hi

Skrevet

Kanskje det er resept på b12? Jeg har lave jernlagre og må ta b12-injeksjoner og jerntabletter.

Gjest Trulte med to små
Skrevet

Dere som må ta b-12 injeksjoner hvor lavt jernlager har dere?

Gjest MammaTilKidsa
Skrevet

Ofte skriver legen resept på reseptfrie midler for at pasient skal slippe å

Lete på apoteket. Da kan de bare levere den i skranken og personalet kan finne frem.

Skrevet

Dere som må ta b-12 injeksjoner hvor lavt jernlager har dere?

Jeg vet faktisk ikke, vet bare at det var nesten tomt da jeg var gravid for noen år siden, må ta jerntilskudd og b12-kur med jevne mellomrom. Kroppen tar ikke opp jern slik den skal.
Skrevet

Jeg fikk vite i går at mitt jern er på 6, og i tillegg ganske lavt nivå med D-vitamin noe som også gir lite energi og muskelverk. Blir dårlig av hver minste anstrengelse, som svimmel, hodepine, kvalm, kortpustet, mer sliten, og muskelverk. Men kjenner det meste når jeg slapper av og.

Jeg fikk beskjed om å være nøye med kostholdet. Eks drikke appelsinjuice når jeg tar jerntablettene, ikke melk. Vente minst en time med å spise etterpå. Spise mye leverpostei, grovbrød, rødt kjøtt og annet med jern. Egg, fet fisk og annet med D-vitamin.

Jeg fikk ikke resept, bare beskjed om å spørre på apoteket hva som var best med tanke på bivirkninger. Jeg kjøpte Niferex (for jernmangel) og den er så langt grei for magen min. Sist jeg hadde lite jern så kjøpte jeg en som etter bare to doser ga meg forstoppelse og mye luftsmerter, var plaget i nesten en uke. Stoppet helt å ta jern etter bare to doser pga det, men begynte igjen etter en uke. Ble litt skremt for å ta jern ::P En annen type ga meg diare og grønnsvart bæsj.

Anonymous poster hash: 1390f...761

Gjest Trulte med to små
Skrevet

Takk for svar! Jeg har tatt d-vit, men ikke vært så flink i det siste. Da får jeg begynne å ta de regelmessig igjen tenker jeg :)

Skrevet

Etter alle svar her er jeg spent på hva som venter på apoteket.

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...