Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Som skrevet over kan du ikke søke før du er 26 uker på vei for du trenger et skriv fra JM/lege som bekrefter terminen. 

Nav vil heller ikke ha søknaden for tidlig mtp at de skal ha oppdatert informasjon for å beregne foreldrepenger. Med fast inntekt og fast jobb er ikke det så vanskelig, men med variabel inntekt kan det være akutelt å vente 

Nav kan ha lang saksbehandlingstid ja. Sist ventet jeg i over 2 måneder.

De rotet bort papirer og la til nye 6 uker etter at dokumentet ble send inn på nytt.

Annonse

Ja, ta kopier. De rota bort min søknad også, selv om jeg var der å fikk hjelp til å fylle ut og hun tok den imot hos nav. De var hyggelige å ordna opp, men det tok en stud da, siden jeg først måtte oppdage at jeg ikke fikk noen penger, så tok det 6 uker til

Anonymous poster hash: 806cc...570

He he ja ta kopier Jeg tok bunken som skulle sendes til NAV og skannet før jeg la hele bunken i en konvolutt. Min skannede kopi var komplett, men det kom ingenting fra NAV . Da jeg ringte påsto de at det manglet noe, Et dokument som hadde ligget midt i bunken.

Noen beskjed om mangler gir de heller ikke, så ring å mas om det drøyer.

Får dere betalt direkte fra Nav eller arbeidsgiver, dere som oppdaget at det ikke kom inn noen penger på konto. Har selv aldri opplevd å ikke få utbetaling ved starten på permisjonen, men det kan jo være fordi jeg alltid har fått utbetalt vanlig lønn via arbeidsgiver som igjen får refundert fra Nav.. Håper det går like greit denne gangen. Har ikke sett på søknadspapirene enda..

Når arbeidsgiver forskutterer , får du skjeldent problemer. Det er da arbeidsgivers ansvar å kreve det refundert av Nav.  Så lenge du har levert søknad til arbeidsgiver så går det vel sin gang. Jeg regner med at arbeidsgiver ønsker en kopi av søknaden  til nav sånn at de vet du har søkt og kan søke refusjon.

Eller sender inn søknaden for deg skjer jo også.

Annonse

Ja noe må du jo sende til arbeidsgiver,eller i alle fall si. Mener at da jeg hadde arbeidsgiver som forskutterer lønn så hadde de et skjema jeg fylte ut. Arbeidsgiver trenger vanligvis å vite når du går ut ipermisjon, dekningsgrad og ev ferie du har tenkt til å ta.

Ja stemmer det.. Fylte ut noen egne skjemaer som vi hadde i personalportalen, men de søknadsskjemaene til Nav gikk ikke via arbeidsgiver.. Hadde helt glemt det jeg😜 satt og så igjennom det for en stund siden så må vel komme igang om ikke mange ukene. Nav har ihvertfall noen gode ukers behandlingstid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...