Gå til innhold

Britax maxway - allerede trangt til 1-åringen?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun sitter med veldig bøyde ben, ble 1 år i november. Greit at de er bøyde, men hun blir så sint! Er ellers ikke fornøyd med at låsemekanismen er i plast. Gud som jeg savner besafe!

Noen som vet om andre bilseter som er smale? Har tre barneseter i bilen, to cybex beltestoler utenom maxwayen.

Anonymous poster hash: 56399...4a9

Skrevet

Har selv hi-way (forløperen til max way) og min snart 4-åring sitter fint i det. Blir bedre plass til beina om du legger under den klossen som følger med setet, da blir setet mer bakoverlent. Synes ikke det var noe forskjell på hi-way og besafe mtp benplass.

Anonymous poster hash: 91a72...9d2
Skrevet

Det følger ikke med noe kloss til Britax Max Way. Men er en bøyle du kan justere under for å få bedre hvilestilling (må gjøres før montering av stolen).

Jeg vet ikke om stoler i den vektklassen som er like smale, så tror ikke du får plass til annen stol når du skal ha plass til alle tre bak.

Britax Max Way er godkjent i svenske Plustest (bra!), og scorer bra i test ellers (ikke best, men helt klart bra).

Det gjør INGENTING at hun sitter med bøyde ben, barn klager sjelden over dette - da de er myke i beina på en helt annen måte enn oss voksne, så jeg tviler sterkt på at det er dette din som er så liten protesterer på.

Stolen du har går opp til 25 kg, og har LANG rygg sammenlignet med en del andre bilstoler. Det er dette som er viktig, at den passer i høyden. Blir bøyde bein et problem for barnet, kan faktisk Max Way monteres lenger i fra seteryggen (baksetet). Ville dratt til en bilstolforhandler og evt. fått vist dette. Veldig viktig å feste slike beltefestede stoler helt korrekt. Stolen du har er meget lett å feste, men likevel er det en del vanlige feil som blir gjort på festing av denne stolen.

Anonymous poster hash: 8e66b...5a8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...