Gå til innhold

Takkekort til føden....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skriver man i takkekort til føden?

"Tusen takk for hjelpa....." noen forslag??:P

Anonymous poster hash: e5e1d...c2b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forslaget mitt er å ikke sende takkekort, men det er sikkert feil svar.

Anonymous poster hash: febf4...926

Skrevet

Trenger ikke sende takkekort til føden, det holder lenge å takke for hjelpa mens man er der.

De har tusenvis av fødsler i året, om alle sendte takkekort, ville de druknet i de.

Anonymous poster hash: e1d9c...00e

Skrevet

Takk for den gode omsorgen jeg fikk når jeg var innlagt

Anonymous poster hash: 3dd03...17a
Skrevet

Sikkert en kjempehappening for deg, men en vanlig dag på jobb for dem.

Anonymous poster hash: febf4...926

Skrevet

På sykehuset der mine er født hadde de en stor oppslagstavle med fullt av takkekort og bilder av babyer, så jeg regner med det er mange som sender til dem. Ikke bry deg så mye om de negative svarene. Send dem et kort hvis du synes det er koselig.

Jeg jobber med mennesker, og de aller fleste dager er jo en vanlig dag på jobben. Men innimellom, en sjelden gang, hender det at jeg får et julekort med bilde eller en hyggelig sms helt ut av det blå. Og det gleder meg! Jeg blir glad og rørt av å høre at folk setterpris på og legger merke til innsatsen min. Jeg TRENGER det ikke. Jeg gjør jobben min så godt jeg kan. Jeg er opptatt av å gjøre mitt beste for alle uansett. Men det er likevel fantastisk å få en tilbakemelding innimellom som viser at det var noen som satte pris på innsatsen min.

Skrevet

Ser ikke helt poenget med å sende takkekort dit, 99% av ansatte så jo meg aldri likevel. Dessuten var det jeg som gjorde jobben... 😛

Anonymous poster hash: 639a7...8d1

Skrevet

Kleint. Dropp det!

Anonymous poster hash: 45092...da7

Skrevet

Jeg tenkte også mye på dette en stund etter fødsel. Ville få sagt til dem at jeg satt stor pris på den omsorgen jeg følte jeg fikk da jeg var innlagt og ikke minst under fødsel. Jeg endte opp med aldri å gjøre det, og angrer litt.

Jeg synes helt klart du kan sende. Forstår ikke hvorfor folk skal være så ufølsomme og frekke i svarene sine.

Hva med å bare skrive; tusen takk for den gode omsorgen jeg fikk da "....." Kom til verden?

Gratulerer med baby :)

Anonymous poster hash: 6fd2a...73e

Skrevet

Takk for at dere gjorde jobben deres.......

Anonymous poster hash: 5d6e8...6ec

Skrevet

Kan ikke skjønne annet enn at det er kjempekoselig! Det er ALDRI feil å rose noen, å fortelle noen at man setter pris på dem og jobben de gjør/har gjort. Dere som synes det er unødvendig, det skulle ikke forundre meg om dere er av typen som står først i køen når det klages over noe. Alle blir glade for å bli satt pris på. Du trenger ikke skrive mye, men har du lyst til å si noe hyggelig synes jeg du absolutt skulle gjøre det.

Skrevet

Jeg tenkte også mye på dette en stund etter fødsel. Ville få sagt til dem at jeg satt stor pris på den omsorgen jeg følte jeg fikk da jeg var innlagt og ikke minst under fødsel. Jeg endte opp med aldri å gjøre det, og angrer litt.

Jeg synes helt klart du kan sende. Forstår ikke hvorfor folk skal være så ufølsomme og frekke i svarene sine.

Hva med å bare skrive; tusen takk for den gode omsorgen jeg fikk da "....." Kom til verden?

Gratulerer med baby :)

Anonymous poster hash: 6fd2a...73e

Enig med denne! Jeg tenkte på det i stunden etter fødsel, og angrer på at jeg ikke sendte. Henger jo så mange koselige kort på veggen der. Så denne gangen kommer jeg til å sende, og ta med storebror på bildet også :)

Anonymous poster hash: 7cbbd...2fb

Skrevet

Aldri feil å rose noen som "bare" gjorde jobben sin om den ble utført godt. Det skaper positivitet og mestringsfølelse, og det fører til at man gjør en god jobb oftere og bedre. Så send et takkekort om du føler for det, ros de flinke damene for den fantastiske jobben de gjør med å hjelpe oss gjennom en fødsel, det sprer glede!!

Skriv "Lille (barnets navn) takker for en super velkomst til verden. Mor og far hilser også." Jeg tror det blir satt pris på!

Skrevet

Ros er alltid koselig uansett hvor vant man er til jobben!

Jeg ville selv kanskje takket de som faktisk var med deg under fødsel. Det er litt mer personlig enn å takke alle og kan bety mye for enkeltpersonene :) 

Min første fødsel som 19 åring var komplisert og dramatisk, både for meg og barnet. Da jeg kom tilbake for å føde andremann 6 år etterpå ble jeg kjent igjen! (Haukeland sykehus) Flere av de som var med på og ta i mot første barnet mitt kom innom for og hilse på! De hadde fødselen friskt i minne og hadde flere ganger opp gjennom årene lurt på hvordan det hadde gått med barnet mitt. Jeg måtte gi beskjed når eldste barnet mitt kom på besøk til lillesøster for da ville de hilse på han :)

Med andre ord så er ikke en fødsel bare en fødsel for de heller. Det er stort hver eneste gang, selv om det er dagligdags for de.

Anonymous poster hash: fa969...370
Skrevet

Jeg skrev noe slik " takk for omsorgen mens jeg var innlagt i forbindelse med igangsettingen og fødselen." Og signerte med mitt navn og navnet på ungen og fødselsdato. Jeg bakte også brownies og leverte dem sammen med kortet. Følte meg bra dum da jeg gikk inne i sykehuset med en svær tallerken brownies (tre egentlig, én hver til føden, barsel og poliklinikken).

Mannen min, som er sykepleier, og mamma, også sykepleier som jobbet på barsel i USA i mange år, sa at det var ikke dumt og at de ansatte ville sette pris på det. Følte meg idiotisk for det, helt til jeg leverte dem og fikk høre hvor takknemlig de var for det, og at få pleier å si takk, og det ikke er forventet, men superkoselig når det skjer. Følte at de mente det, og da var det ikke så flaut med kort og brownies.

Jeg har født fire ganger, men var bare denne siste gangen jeg dro tilbake for å takke. Hadde tenkt på det før, men turte ikke. Dette var siste svangerskapet for meg og jeg ville ikke angre på at jeg ikke sa takk. Er glad jeg gjorde det, selv om det ER deres jobb. Alltid greit å høre at folk setter pris på jobben du har gjort, blir aldri galt å rose noen som har vært flink / som du setter pris på.

Gratulerer med babyen din. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...