Gå til innhold

Spagaten! Flere som henger deg på?

Anbefalte innlegg

Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet (endret)

Jeg er nå på dag tre, og i dag klarte jeg å få fingertuppene i bakken! :D (dag en var sånn ca til knærne)

Dette er motiverende altså. Tror jeg skal begynne å tøye to ganger daglig. Trener "styrke" hjemme i tillegg.. Knebøy, planken osv.. Men målet er egentlig bare å komme ned i spagaten i første omgang.

Så, flere som vil være med? :)

Edit for overskriften: henger SEG på, ikke deg

Endret av Syltebærtyttetøy
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du forklare nærmere? -skjønte ikke det med fingertuppene

Anonymous poster hash: fceb5...14b

Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet

Jeg gjør tøyeøvelser hver dag. Da skal jeg også stå rett opp og ned med strake ben, bøye meg frem og ta hendene i gulvet. For to dager siden nådde jeg ikke lenger ned enn til knærne mine, nå klarer jeg å få fingertuppene i gulvet ;)

Skrevet

Oj ... har ikke turt det etter at Nurket ble født :P

Skrevet

Jeg gjør tøyeøvelser hver dag. Da skal jeg også stå rett opp og ned med strake ben, bøye meg frem og ta hendene i gulvet. For to dager siden nådde jeg ikke lenger ned enn til knærne mine, nå klarer jeg å få fingertuppene i gulvet ;)

Ok, trodde spagaten gjaldt bare bena -altså bena rett ut hver sin vei....

Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet

Man kan helt sikkert øve på kun det også, men jeg vil helst bli så fleksibel at jeg kan ta "jente"-og "guttespagaten", da er det fint å strekke godt på scener og muskler overalt i bena :)

MammanTilNurket: Sleng deg på! Det går overraskende raskt om du gjennomfører øvelser hver dag :)

Skrevet

Kan du forklare nærmere? -skjønte ikke det med fingertuppeneAnonymous poster hash: fceb5...14b

Ok, trodde spagaten gjaldt bare bena -altså bena rett ut hver sin vei....Anonymous poster hash: fceb5...14b

Så vidt jeg vet finnes det to varianter av spagaten. I den ene sitter man med bena rett ut til hver side. I den andre sitter man med et ben rett fram og et ben rett bakover. I begge tilfeller skal knærne være rette og bena helt strake. Imho er den siste varianten lettest.

Jeg regner med at HI har begynt å tøye for å bli gradvis mykere, og vil prøve på spagaten etter hvert.

Skrevet

Tøying er gøy! Jeg kommer faktisk ned i begge spagatene enda selv om jeg ikke har tøyd på maaange år :P Husker enda den følelsen da jeg kom ned i spagaten for første gang. Det var stort! Lykke til :D

Skrevet

Jeg blir med! Guud så stiv jeg er men om jeg tøyer nok klarer jeg det vel.

Anonymous poster hash: fafc2...8c2

Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet

Jeg blir med! Guud så stiv jeg er men om jeg tøyer nok klarer jeg det vel.

Yey! :D Jeg var også blitt ufattelig stiv! Som sagt, om jeg sto med strake ben og bøyde meg frem kom jeg ca til knærne :P Nå kan jeg ta i gulvet.

Har ikke tøya enda i dag, men det SKAL jeg.. Oppdaterer etterpå :)

Skrevet

Prøvde spagaten med ungene i stad.. Ehe, kommer jo ikke halvveis ned engang :P Ungene fyker rett ned begge to. Minstefrøkna kan sitte med et bein på stuebordet og et på bakken.. Og da er rumpa i bakken. Jizes, blir helt stressa for at hun ryker av bena :P hehe. Gud som de ler av meg som er blitt stiv som et esel ;)

Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet

Haha! Jeg prøvde meg også på det før jeg begynte å tøye, for å se hva jeg hadde å jobbe med..var ikke akkurat i nærheten av bakken ;)

I dag er jeg 10 cm over bakken, så det går virkelig fort :D

Skrevet

Da jeg var barn hørte jeg at om jenter gikk ned i guttespagaten kunne blæra sprekke. Har derfor aldri turt å prøve det. Har lissom hele tiden trodd det var sant.

Ok, må bare spørre: stemmer dette eller ikke? 🙈

Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet

Da jeg var barn hørte jeg at om jenter gikk ned i guttespagaten kunne blæra sprekke. Har derfor aldri turt å prøve det. Har lissom hele tiden trodd det var sant.

Haha, nei, det stemmer overhode ikke ;)

Skrevet

men kan man bare tøye seg slik uten videre? Er det ikke viktig å være varm først eller noe så man ikke skader noe? Hvordan gjør dere det?

Skrevet

Haha, nei, det stemmer overhode ikke ;)

Ok, da lærte jeg noe nytt i dag også. 👍😊

Skrevet

men kan man bare tøye seg slik uten videre? Er det ikke viktig å være varm først eller noe så man ikke skader noe? Hvordan gjør dere det?

Så lenge ingen dytter på deg eller du tar i alt for hardt trenger du ikke å være varm. Pust inn, tøy, pust ut, slapp av og glid litt lengre ut.

Noen responderer på feks 8*10 sekunder med korte pauser mellom, andre på 4*1 min. Finn det som passer deg best.

Er du kald kan det være ubehagelig, er du varm kan du ta i så hardt at det er vondt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...