Gå til innhold

Nyansatt lærer på vgs. Skjønner ikke timeberegningen ift prosent?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er for andre gang ansatt som lærer på vgs. 

Forrige gang var jeg ansatt i et 6mnd vikariat.

Da underviste jeg 8 timer per uke. Ved en senere anledning skulle jeg søke studier og måtte ha en arbeidsbekreftelse. Jeg fikk dette herfra, og her stod det at jeg hadde jobbet 45%. 

Jeg har nå en ny jobb, en 40% stilling hvor jeg underviser 5,5 timer per uke. 

Jeg skjønner dermed ikke hvordan man beregner timer og prosent. Fikk tilbud om å jobbe er enn dette (90%) men takket nei ettersom jeg trodde dette tilsvarte 16 undervisningstimer. Men 5,5 timer undervisning er jo kjempe lite..

Begge er VGS og det er samme fag (programfag) 

*føler seg teit!*

Anonymous poster hash: eca7a...df9
Skrevet

Nå avsluttet du med å skrive at det er samme fag, men ellers så er det veldig ulikt for hvilke fag og trinn du er på. Norsk på VG3-nivå vekter f.eks. mye mer enn norsk på VG1 yrkesfag, og norsk som fag vekter mer enn f.eks. KRØ. I år har jeg bare 16 skoletimer med undervisning i 100% stilling, mens i fjor hadde jeg 17 timer i 90% stilling. Litt av grunnen til færre undervisningstimer i år skyldes at jeg er kontaktlærer, og det fører til litt mindre undervisning. Det er også mulig at det på den ene skolen ble praktisert skoletimer, altså 45 minutter, og på den andre klokketimer. Jeg har jobbet på skolen som bruker klokketimer i stede og skoletimer.

Anonymous poster hash: a11fe...be0
Skrevet

Jeg er for andre gang ansatt som lærer på vgs. 

Forrige gang var jeg ansatt i et 6mnd vikariat.

Da underviste jeg 8 timer per uke. Ved en senere anledning skulle jeg søke studier og måtte ha en arbeidsbekreftelse. Jeg fikk dette herfra, og her stod det at jeg hadde jobbet 45%. 

Jeg har nå en ny jobb, en 40% stilling hvor jeg underviser 5,5 timer per uke. 

Jeg skjønner dermed ikke hvordan man beregner timer og prosent. Fikk tilbud om å jobbe er enn dette (90%) men takket nei ettersom jeg trodde dette tilsvarte 16 undervisningstimer. Men 5,5 timer undervisning er jo kjempe lite..

Begge er VGS og det er samme fag (programfag) 

*føler seg teit!*

Hva slags fag er det, da?

Anonymous poster hash: 4ac3e...1dc

Skrevet

begge skolene praktiserer 60min timer.

Og det er i alle programfagene, de har 17 timer med dette i uken.. Samme som den andre skolen. 

Underviste i samme klassetrinn og fag på den andre skolen

Skrevet

begge skolene praktiserer 60min timer.

Og det er i alle programfagene, de har 17 timer med dette i uken.. Samme som den andre skolen. 

Underviste i samme klassetrinn og fag på den andre skolen

Er du kontaktlærer nå, men ikke sist? Det kan også være at du har kommet med i et "ny i vgs"-prosjekt.

Anonymous poster hash: a11fe...be0

Skrevet

ikke kontaktlærer noen av gangene. Overtar timene (5,5, 40%) av ei som har jobbet der lenge... hun hadde altså samme % og timer, så tror ikke det er noe ny i vgs..

Skrevet

ikke kontaktlærer noen av gangene. Overtar timene (5,5, 40%) av ei som har jobbet der lenge... hun hadde altså samme % og timer, så tror ikke det er noe ny i vgs..

5,5 klokketime i 40% gir bare drøyt 18 gammeldagse undervisningstimer i full stilling. Det er alt for lite på programfag i yrkesfag. 8 klokketimer i 45% gir nesten 24 undervisningstimer - det høres riktigere ut.

Er hun du har overtatt etter over 55 eller over 60 kan det hende ledelsen har glemt å justere for at seniorer har færre timer enn andre...

Men jeg tror du får for mye betalt for dine 5,5 timer nå.

Skrevet

5,5 klokketime i 40% gir bare drøyt 18 gammeldagse undervisningstimer i full stilling. Det er alt for lite på programfag i yrkesfag. 8 klokketimer i 45% gir nesten 24 undervisningstimer - det høres riktigere ut.

Er hun du har overtatt etter over 55 eller over 60 kan det hende ledelsen har glemt å justere for at seniorer har færre timer enn andre...

Men jeg tror du får for mye betalt for dine 5,5 timer nå.

det er totalt 17 x 60min timer med programfag, 

men det kan stemme det med at hun er over 60 hun som jeg har overtatt for.. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...