Anonym bruker Skrevet 25. februar 2015 #1 Skrevet 25. februar 2015 Jeg kan ikke sminke meg, bruker bare mascara og fuktighetskrem. Men jeg vil gjerne sminke meg skikkelig, ha en hudkrem som dekker hele huden i ansiktet. Hva må jeg kjøpe da? Jeg googlet litt rundt og fant ordene primer og Foundation. Hva er det? Må jeg ha begge deler? Jeg må ha det inn med teskje : Først tar jeg fuktighetskrem så ...? Anonymous poster hash: 91291...854
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2015 #2 Skrevet 25. februar 2015 Mitt tips er å se på videor på youtube, søk make up tutorials.. da får du om både foundtation og primer. Så burde du gå på kicks og finne dine farger, så finne rett makeup. Til hverdags bruker jeg Primer, foundtation, concealer, lett pudder, blush, mascara. Til fest hiver jeg på en base mellom primer og foundtation, og en annen farge på blushen,og øyeskygge. Anonymous poster hash: 6fc4c...017
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2015 #3 Skrevet 25. februar 2015 Først vasker du fjeset skikkelig, avslutt med kaldt vann for å lukke porene. Smør deg godt med fuktighetskrem og la den trekke inn skikkelig. Så har du på en primer, den jevner ut huden og gjør porene enda mindre, i tillegg til at sminken blir finere oppå og sitter lengre. Så har du på en foundation over der igjen, eller en BB cream, alt etter hvor mye dekkevne du ønsker. Deretter låser du foudationen med litt pudder i T sonen, dvs. panna, nesen og haka. Så har du på litt solpudder, men kun der solen naturlig treffer fjeset, ikke i hele fjset, øverst i panna, inn i kinnbeinene, litt på nesa og haka og sørg for å ha med halsen på alt så du ikke får et skille. Så har du litt rouge på eplene på kinnene, dvs. det kjøttfylte området når du smiler.Det var huden, nå skal huden se frisk og glødende ut, det er det viktigse. Har du lyse øyenbryn, fyll inn dem med en øyenbrynsstif og sett fargen med øyenbrynspudder, fra her fikser du øynene slik du vil, om du vil kun ha på mascara, eller om du ønsker litt øyenskygge, eyeliner e.l. alt ettersom hva du skal. Avslutt det hele med en higlighter øverst på kinnbeina dine og på amorsbuen på overleppen, rett under øyenbrynene og i øyekroken. Anonymous poster hash: 0642e...4f1
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2015 #4 Skrevet 25. februar 2015 Mitt tips er å se på videor på youtube, søk make up tutorials.. da får du om både foundtation og primer. Så burde du gå på kicks og finne dine farger, så finne rett makeup. Til hverdags bruker jeg Primer, foundtation, concealer, lett pudder, blush, mascara. Til fest hiver jeg på en base mellom primer og foundtation, og en annen farge på blushen,og øyeskygge. Anonymous poster hash: 6fc4c...017 Det var mye . Skal sjekke videoer, men hva er egentlig primer og foundtation? Concealer er sånn som dekker over kviser/røde merker? Må man ha pudder? Anonymous poster hash: 91291...854
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2015 #5 Skrevet 25. februar 2015 Først vasker du fjeset skikkelig, avslutt med kaldt vann for å lukke porene. Smør deg godt med fuktighetskrem og la den trekke inn skikkelig. Så har du på en primer, den jevner ut huden og gjør porene enda mindre, i tillegg til at sminken blir finere oppå og sitter lengre. Så har du på en foundation over der igjen, eller en BB cream, alt etter hvor mye dekkevne du ønsker. Deretter låser du foudationen med litt pudder i T sonen, dvs. panna, nesen og haka. Så har du på litt solpudder, men kun der solen naturlig treffer fjeset, ikke i hele fjset, øverst i panna, inn i kinnbeinene, litt på nesa og haka og sørg for å ha med halsen på alt så du ikke får et skille. Så har du litt rouge på eplene på kinnene, dvs. det kjøttfylte området når du smiler. Det var huden, nå skal huden se frisk og glødende ut, det er det viktigse. Har du lyse øyenbryn, fyll inn dem med en øyenbrynsstif og sett fargen med øyenbrynspudder, fra her fikser du øynene slik du vil, om du vil kun ha på mascara, eller om du ønsker litt øyenskygge, eyeliner e.l. alt ettersom hva du skal. Avslutt det hele med en higlighter øverst på kinnbeina dine og på amorsbuen på overleppen, rett under øyenbrynene og i øyekroken. Anonymous poster hash: 0642e...4f1 Derfor jenter bruker så lang tid på badet Haha, jeg har tydeligvis hoppet over dette i tenårene. Takk for god forklaring. Jeg tror jeg trenger sminke nå, huden min ser så matt og blek ut, og jeg er blå under øynene (!) . Anonymous poster hash: 91291...854
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2015 #6 Skrevet 25. februar 2015 Jeg bruker en ganske billig men god primer fra Garnier. 5 i 1 et eller annet... Gjør huden silkemyk og matt. Så er det på med foundation. Finn riktig farge! Jeg bruker en ganske rosa rouge midt på "eplekinnene". Gjør underverker for utseende! Til hverdags bruker jeg en lett gullfarget øyenkygge. Sånn stift som bare er å føre noen ganger over øyelokket. Tilslutt mascara. Det hele er gjort på et par minutter. Anonymous poster hash: 5dfd0...c60
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2015 #7 Skrevet 25. februar 2015 Først vasker du fjeset skikkelig, avslutt med kaldt vann for å lukke porene. Smør deg godt med fuktighetskrem og la den trekke inn skikkelig. Så har du på en primer, den jevner ut huden og gjør porene enda mindre, i tillegg til at sminken blir finere oppå og sitter lengre. Så har du på en foundation over der igjen, eller en BB cream, alt etter hvor mye dekkevne du ønsker. Deretter låser du foudationen med litt pudder i T sonen, dvs. panna, nesen og haka. Så har du på litt solpudder, men kun der solen naturlig treffer fjeset, ikke i hele fjset, øverst i panna, inn i kinnbeinene, litt på nesa og haka og sørg for å ha med halsen på alt så du ikke får et skille. Så har du litt rouge på eplene på kinnene, dvs. det kjøttfylte området når du smiler. Det var huden, nå skal huden se frisk og glødende ut, det er det viktigse. Har du lyse øyenbryn, fyll inn dem med en øyenbrynsstif og sett fargen med øyenbrynspudder, fra her fikser du øynene slik du vil, om du vil kun ha på mascara, eller om du ønsker litt øyenskygge, eyeliner e.l. alt ettersom hva du skal. Avslutt det hele med en higlighter øverst på kinnbeina dine og på amorsbuen på overleppen, rett under øyenbrynene og i øyekroken. Anonymous poster hash: 0642e...4f1 Mulig jeg er grønn, men er ikke det veldig mye sminke? Jeg bruker bare litt primer, litt bronzer og mascara og kanskje øyenskygge hvis jeg føler meg skikkelig "gæren" Bruker i tillegg "well rested" highlighter fra bare minerals - vidunderlig! Anonymous poster hash: c362d...b95
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2015 #8 Skrevet 25. februar 2015 Først vasker du fjeset skikkelig, avslutt med kaldt vann for å lukke porene. Smør deg godt med fuktighetskrem og la den trekke inn skikkelig. Så har du på en primer, den jevner ut huden og gjør porene enda mindre, i tillegg til at sminken blir finere oppå og sitter lengre. Så har du på en foundation over der igjen, eller en BB cream, alt etter hvor mye dekkevne du ønsker. Deretter låser du foudationen med litt pudder i T sonen, dvs. panna, nesen og haka. Så har du på litt solpudder, men kun der solen naturlig treffer fjeset, ikke i hele fjset, øverst i panna, inn i kinnbeinene, litt på nesa og haka og sørg for å ha med halsen på alt så du ikke får et skille. Så har du litt rouge på eplene på kinnene, dvs. det kjøttfylte området når du smiler. Det var huden, nå skal huden se frisk og glødende ut, det er det viktigse. Har du lyse øyenbryn, fyll inn dem med en øyenbrynsstif og sett fargen med øyenbrynspudder, fra her fikser du øynene slik du vil, om du vil kun ha på mascara, eller om du ønsker litt øyenskygge, eyeliner e.l. alt ettersom hva du skal. Avslutt det hele med en higlighter øverst på kinnbeina dine og på amorsbuen på overleppen, rett under øyenbrynene og i øyekroken. Anonymous poster hash: 0642e...4f1 Fuktighetskrem over foundation??? Til HI. Dette er vel unormalt mye hverdagssminke. Anonymous poster hash: 51637...6ee
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2015 #9 Skrevet 25. februar 2015 Øyeskygge og mascara zip zap ready to go Anonymous poster hash: 43a1e...f71
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2015 #10 Skrevet 25. februar 2015 Jeg bruker hudserum først, så BB krem, litt concealer på ujevnheter og under øynene. Litt solpudder. Så en brun kajal for å ramme øynene, øyenbrynsskygge og brun masckara. bruker lite og er ikke mye sminket. BB kremen fra bodyshop er kjempegod, bare minerals med solpudder og vanlig pudder til fest og mer sminket er fantastisk. Anonymous poster hash: 1e7ec...bfc
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2015 #11 Skrevet 25. februar 2015 Man må ikke ha noenting, men spørs hva du trenger å korrigere eller fremheve. Hvis man først tar på foundation, er det nesten nødvendig med blush eller bronzer, ellers blir ansiktet flatt. Det er et hav av sminke der ute, finnes ingen fasit, må prøve deg frem. Personlig synes jeg det er gøy, morsomt å eksperimentere og leke med farger. Anonymous poster hash: 39906...ff5
Havhesten Skrevet 25. februar 2015 #12 Skrevet 25. februar 2015 mascara, øyenbrynsblyant og lebestift - voila voila. "Man" må ingenting... Fritt valg Lykke til
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2015 #13 Skrevet 25. februar 2015 Fuktighetskrem, concealer, bb-cream, pudder der du er blank, litt rouge for farge, evnt solpudder/highlighter om du gidder, øyenbrynspudder (blir mer naturlig enn blyant) og litt mascara. Anonymous poster hash: 01e6d...1db
Mia_73 Skrevet 25. februar 2015 #14 Skrevet 25. februar 2015 Høres voldsom ut, men etter en stund har man rutine og det tar bare noen få minutter å legge sminke.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2015 #15 Skrevet 25. februar 2015 Chanel sitt pudder er fantastisk. Jeg bruker n30,og blush. En lysebrun øyenskygge, eyeliner på øvre øyelokk og en lett mascara. Øyenbrynsblyant som fyller brynene. Anonymous poster hash: 85d23...b21
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2015 #16 Skrevet 26. februar 2015 http://m.feelunique.com/p/DIOR-DIORSKIN-NUDE-Skin-Perfecting-Hydrating-Concealer-10ml Dette er en helt super concealer. Den skal være et hakk lysere enn hudtonen din. Anonymous poster hash: f917b...50e
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2015 #17 Skrevet 26. februar 2015 Det finnes like mange måter å sminke seg på som det finnes folk Jeg bruker fuktighetskrem, som jeg lar trekke inn (feks mens jeg spiser frokost). Ofte blir det bare mascara i tillegg. Hvis jeg skal jevne ut huden bruker jeg en lys foundation under øynene, rundt og på nesen, på haken, og kanskje litt akkurat mellom øyenbrynene. Koster over med mineralpudder for å jevne ut kantene og resten av huden. Så bruker jeg enten rouge eller solpudder i kinnene. Mascaraen legger jeg på til slutt. Skal jeg pynte meg bruker jeg flytende eyeliner og øyeskygge også. Anonymous poster hash: 93a9e...df8
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2015 #18 Skrevet 26. februar 2015 Jeg er 24, normalt pen og til vanlig går jeg uten sminke, men jeg er mest hjemme med små barn. Lørdagsshopping tar jeg på meg mineralpudder, svart eyeliner på kanten over hårene på øyelokket oppe, passe mengde av en farge øyenskygge(som regel noe brunburgundergull-aktig) og kanskje litt maskara. Men så har jeg veldig mørke øyenbryn, vipper og hår også da. Så trenger ikke så mye sminke vil jeg tro. Har jeg på meg mer, føler jeg meg bare som en klovn til utstilling! Jeg ville gått på internett og funnet dine farger og sett hva du passer i. Om du har varm eller kald hudtone, øyenfarge, hår osv Ikke sikkert du trenger så mye sminke, men heller riktige farger på feks øyenskygge og leppestift:) Anonymous poster hash: fb9c5...f9b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå