nygift! Skrevet 25. februar 2015 #1 Skrevet 25. februar 2015 (endret) Dere som har fått vite kjønnet - hva slags symptomer hadde dere? Jeg hadde sterke murringer i begynnelsen, fått fastere men ikke merkbart større bryster (men sensitive brystvorter!), mindre godislyst enn før graviditeten, halsbrann, og når jeg er sulten så er jeg SULTEN!! Har ikke fått kviser, fett hår eller liknende. Jeg er 6+5 dager Endret 25. februar 2015 av nygift!
sonja77 Skrevet 25. februar 2015 #2 Skrevet 25. februar 2015 Gammel kjørringtro mente at sterk kvalme ga jentebaby og høy hjertefrekvens når man kommer så langt er hente-men vet at det finnes utallige som vil di motsatt då d er nok ingen reelle symptomer som kan sngi kjønn
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2015 #3 Skrevet 25. februar 2015 Forrige gang fikk jeg jente, og da cravet jeg på sunne ting som gulrøtter, epler og farris. Var også ekstremt trøtt og ganske kvalm. Denne gang (kun 6 uker på vei da): craver usunne ting som lakris, chips og salt/krydret mat. Er blitt litt kvalm allerede også. Kanskje gutt? Hehe, litt artig å fundere på Anonymous poster hash: a763e...387
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2015 #4 Skrevet 25. februar 2015 Med jenta hadde jeg lyst på salami og spekemat (men kunne ikke spise ), makrell i tomat, og litt sære, rare smaker.. Litt søtt, men ikke så veldig.. Denne gangen har jeg lyst på kjøtt, salt, makrell i tomat, juice, men aller mest kjøtt! Ordntli' kjøttsulten gitt... Men vet ikke kjønn enda natrontest og ringtest sier gutt, kinesisk fødselskart kan jeg ikke forholde meg til siden jeg ikke vet når eggløsningen var Anonymous poster hash: 83d38...37c
meg_og_gutta Skrevet 25. februar 2015 #5 Skrevet 25. februar 2015 Jeg har to gutter fra før. Med førstemann: Ikke kvalm i det hele tatt, men ble kvalm av lukter som bacon, fisk, taco og andre sterke ting. Taklet ikke grillmat. Sov hele dagen, helt sykt trøtt... Kunne lett sove 18-19 timer i døgnet. Ingen dillaer. Hadde veldig guttefølelse. Med andremann: Kvalm om kvelden, men spydde ikke så ofte. Ikke sååå trøtt som med førstemann, men litt. Tålte ikke de samme luktene som med førstemann, heller ikke grillmat. Fikk dilla på kvikk lunsj!! Var usikker på hva slags kjønn det var. Nå er jeg litt trøtt, og har mistet totalt matlyst, men er ikke direkte kvalm. Bare av matlukt og hvis jeg prøver å spise. Brystene har vokst mer på denne tiden, enn jeg kan huske de hadde med de to andre (er 7+6 i dag). Ellers ikke så mye å sammenligne med, er jo ikke så langt ennå Er litt usikker på kjønn ennå
Legekjærringa Skrevet 25. februar 2015 #6 Skrevet 25. februar 2015 Med gutt hadde jeg hyperemesis spiste Dundersalt potetgull og pizza. Og isbiter. Ganske trøtt. Drømte gutt selv om jeg ønsket jente. Nå er jeg kvalm og kaster litt opp men ikke mye. Går I gulrøtter knekkebrød yoghurt og agurk. Stup trøtt. Føler det er jente...
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2015 #7 Skrevet 27. februar 2015 Jeg har født 4 gutter og alle svangerskap har vert ulike. 2 av svangerskapet hadde jeg typiske tegn til Jente men gutt kom. DETTA går barre på kroppen DIN. Og det finnes ingen fasit svar på detta. Anonymous poster hash: 148fd...933
💜💜💜 Skrevet 27. februar 2015 #8 Skrevet 27. februar 2015 Enig med anonym over her. Symptomene er forskjellig fra person til person... Jeg var mest kvalm med gutten, derfor sa "alle" det var jente. Med jenta mi hadde jeg masse guttesymptomer og jordmor var overevist om at det var gutt. Denne gangen er helt likt som med jenta mi, men tar det ikke for gitt at det er jente fordet.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2015 #9 Skrevet 27. februar 2015 Med første Ble jeg veldig kvalm i uke 6 og kastet opp hver dag til uke 20. Tålt ikke lukter av stekt frossen pizza hvitløksbaguetter osv. Halsbrann de 3 siste mnd. satt og sov. fikk veldig mye større og kjempe ømme pupper. la på meg mye. hadde sterk følelse på jente, og det stemte med andre ble jeg små kvalm fra dag 1. ekstremt kvalm fra uke 6. kastet ikke opp like mye som med nr 1 men mer kvalm og lenger. i ca 5mnd. ble ekstra kvalm av vonde lukter, kunne nesten ikke ta en bæsjebleie uten å spy. Så luktesansen var anderledes enn med nr 1. fikk ikke ømme pupper, la ikke på meg like mye, ellers likt. ingen følelse på kjønn. Ble en gutt Anonymous poster hash: 1b177...2bf
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2015 #10 Skrevet 2. mars 2015 Min venninne hadde to identiske svangerskap. ALT var likt! Hun har en gutt og en jente;) så tror man skal være forsiktig i tolkningen av symptomer ang dette:) Anonymous poster hash: a763e...387
Krumelur Skrevet 2. mars 2015 #11 Skrevet 2. mars 2015 Ikke kvalm et sekund med første, kvalm fra uke 5 til 11 med andre. Begge gutter..
Gjest Runforit Skrevet 3. mars 2015 #12 Skrevet 3. mars 2015 Annethvert kjerringråd gav meg gutt og jente. En venninne av meg hadde salt cravings sist og da fikk hun gutt. Denne gangen hadde hun sjokoladecravings...og det blir en gutt. Jeg har alltid innbilt meg gutt og det blir en gutt. Er umulig å vite før UL dessverre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå