Gå til innhold

Anbefalte innlegg

HeiHei alle sammen. Så betryggende å se at det er flere i min situasjon. 

Dette er første forsøk, og vi gjør det privat på Medicus i Trondheim. Har prøvd på egen hånd i ca tre år uten et eneste positivt resultat. Hadde uttak på fredag, og innsettelse i dag. Uttaket var helt  :eeeh: vondt, men de fikk ut 13 modne egg så det var verdt det. Innsettelsen i dag gikk overraskende fort og smertefritt.. Så nå er det bare å vente, ååååå vente..  :sove:

Fortsetter under...

jeg hadde uttak i dag, så er veldig spent på hvor mange som blir befruktet :)

jeg synes ikke at uttaket var noe vondt! men nå fikk jeg dobbel dose med lokalbedøvelse siden jeg hadde veldig store eggstokker :P

eneste som var vondt var å sette lokabedøvelsen, men det var fort gjort :)

lykke til timeglasset!! :) håper du tester positivt om 14 dager :D

Godt å høre at du ikke synes det var vondt, ønsker magetroll! Kjenner jeg gruer meg litt..

Jeg sto på offentlig toalett på konferanse med jobben i dag med Gonal F-sprøyta..det er nå alt vi må igjennom også😂 Følte meg ikke høy i hatten..

Så spennende med alle som er skikkelig i gang!

Starter på sprøyter på onsdag neste uke. Jeg håper jeg ikke trenger å sykemelde meg.

Noen som har erfaring med puregon? Bivirkninger? Kjenner jeg gruer meg veldig, har sprøyteskrekk.. ✌️Hihi!

Ja, sånn er livet! Har bestemt meg for å være tøff nå, og ikke klage så mye, så tenkte at jeg ikke trengte å være like tøff her inne.

Vi har valgt å kun si det til foreldrene våre, at vi er i gang.. Er allerede dritt lei av "ååå hvordan går det? Ååå hvordan er formen, jenta mi"

Skulle ønske vi holdt helt tett... Samtidig som det er godt at man kan snakke med noen om det.. En blir jo litt gal i hue i denne prosessen.. Det blir i hvertfall jeg! Iiiha! 😁

Takk for det Ønsker Magetroll  :D har du fått vite hvor mange som ble befruktet? 

Grunnen til at jeg fikk så vondt under uttaket var fordi bedøvelsen ikke fungerte før vi kom hjem. Da ble jeg helt slått ut og sov i tre timer. De beklaget så mye fordi det ikke skal gjøre vondt, men ikke så lett å vite hva hvordan kroppen reagerer på ting og tang når en ikke har prøvd det før. 

Skjønner godt at du er bekymret for sprøytene Baremeg1. Jeg grudde meg så fælt at jeg fikk sambo til å sette sprøytene på meg. Endelig en fordel med å bo sammen med en diabetiker  :fnise:  Men stikkpillene med Lutinus greier jeg å sette helt selv  :tongue: er noe herk, men det er det eneste jeg vet jeg kan gjøre for at ting muligens skal lykkes.

Her har vi ikke fortalt noe til noen, litt slitsomt egentlig. I alle fall det å lyve om hvorfor vi konstant er blakk  :wink: Derfor er det bra at det fins slike forum som dette  :)  

Annonse

Er det noen andre enn meg som plages med Oraglutran? Satte den første sprøyta nå og er skikkelig rød og hoven! Det svir også Jeg turte heller ikke sette alt, for det var en stor luftboble som jeg ikke fikk ut..

jeg bruker å knipse lett på sprøyten slik at luftboblen ligger øverst og trykke ut litt så den forsvinner..

man blir rød og hoven av orgalutranen! og den svir :P men det går bort etter 10 min maks..

Takk for det Ønsker Magetroll  :D har du fått vite hvor mange som ble befruktet? 

Grunnen til at jeg fikk så vondt under uttaket var fordi bedøvelsen ikke fungerte før vi kom hjem. Da ble jeg helt slått ut og sov i tre timer. De beklaget så mye fordi det ikke skal gjøre vondt, men ikke så lett å vite hva hvordan kroppen reagerer på ting og tang når en ikke har prøvd det før. 

Skjønner godt at du er bekymret for sprøytene Baremeg1. Jeg grudde meg så fælt at jeg fikk sambo til å sette sprøytene på meg. Endelig en fordel med å bo sammen med en diabetiker  :fnise:  Men stikkpillene med Lutinus greier jeg å sette helt selv  :tongue: er noe herk, men det er det eneste jeg vet jeg kan gjøre for at ting muligens skal lykkes.

Her har vi ikke fortalt noe til noen, litt slitsomt egentlig. I alle fall det å lyve om hvorfor vi konstant er blakk  :wink: Derfor er det bra at det fins slike forum som dette  :)  

aha! nei da er det IKKE rart at du hadde vondt! uffuff, glad for det virket som bare det på meg :P

fikk vite i dag at 23 stk er befruktet :D 2 til frys og resten skal ligge for å bli blastocyster til lørdag før de fryser ned de som har overlvd da :D 

merker godt på lommeboken at vi har vært i forsøk nå :P men merket det enda bedre sist da jeg hadde 15!! sprøytedager..

men nå blir det sendt papir til helfo og vi får igjen :D

Er det noen andre enn meg som plages med Oraglutran? Satte den første sprøyta nå og er skikkelig rød og hoven! Det svir også Jeg turte heller ikke sette alt, for det var en stor luftboble som jeg ikke fikk ut..

Jeg fikk et hovent rødt merke etter hver gang. Derfor viktig å bytte på hvor du setter den for å ikke irritere området unødig. Fikk beskjed om at alt måtte inn. Dersom du ikke får ut luftboblen med å knipse slik at den kommer opp og du får presset den ut av spissen, så kan du snu sprøyten opp ned. Da kommer boblen ned mot stempelet og hjelper til slik at hver dråpe kommer inn i deg. Svidde ikke mer enn maks ti min på meg. Håper det går bedre neste gang :-)

jeg bruker å knipse lett på sprøyten slik at luftboblen ligger øverst og trykke ut litt så den forsvinner..

man blir rød og hoven av orgalutranen! og den svir :P men det går bort etter 10 min maks..

aha! nei da er det IKKE rart at du hadde vondt! uffuff, glad for det virket som bare det på meg :P

fikk vite i dag at 23 stk er befruktet :D 2 til frys og resten skal ligge for å bli blastocyster til lørdag før de fryser ned de som har overlvd da :D

merker godt på lommeboken at vi har vært i forsøk nå :P men merket det enda bedre sist da jeg hadde 15!! sprøytedager..

men nå blir det sendt papir til helfo og vi får igjen :D

Wow det var jo kjempebra med så mange egg Ønsker Magetroll  :D

Ja vi kom akkurat under grensa for å få dekt noe medisin, og siden vi gjør det priv må vi ut med 32 000 nå i første omgang. Greit at vi hadde spart noe, men det merkes godt det gjør det. Får håpe jeg sparer det inn igjen med å ikke drikke alkohol på leeenge   :)  Vet at det er alt for tidlig å kjenne noe på rugedag 3, og vet at det sikkert er bi-virkninger fra Lutinusen meen kan ikke hjelpe for at jeg tar meg selv i å kjenne litt rar stikking i magen. Overfølsom på lukt... våknet i natt av at sambo hadde dårlig ånde og pusten meg i ansiktet  :wacko:  lol må le av meg selv. 

Hvilke sprøyter går du på Bethlisa? Jeg holdt på å gå i bakken så mye som jeg gruet meg til det første stikket😳 har ikke spøyteskrekk eller noe, men det føles veldig rart å sette på seg selv... Stod i flere min med sprøyta i hånden inntil magen, uten at jeg klarte å få meg til å stikke.... Da jeg endelig klarte det følte jeg meg skikkelig dum, jeg kjente jo virkelig ingenting🙈

Annonse

Hvilke sprøyter går du på Bethlisa? Jeg holdt på å gå i bakken så mye som jeg gruet meg til det første stikket har ikke spøyteskrekk eller noe, men det føles veldig rart å sette på seg selv... Stod i flere min med sprøyta i hånden inntil magen, uten at jeg klarte å få meg til å stikke.... Da jeg endelig klarte det følte jeg meg skikkelig dum, jeg kjente jo virkelig ingenting

slik hadde jeg det også første gangen jeg skulle stikke :P

mannen satt i sofaen og lo fordi jeg var så rar der jeg sto med sprøyte i hånden og nesten hoppet og ned mens jeg hylte at dette tørr jeg ikke :P 

men det gikk bra, og MYE lettere en forventet :P

Hvilke sprøyter går du på Bethlisa? Jeg holdt på å gå i bakken så mye som jeg gruet meg til det første stikket har ikke spøyteskrekk eller noe, men det føles veldig rart å sette på seg selv... Stod i flere min med sprøyta i hånden inntil magen, uten at jeg klarte å få meg til å stikke.... Da jeg endelig klarte det følte jeg meg skikkelig dum, jeg kjente jo virkelig ingenting

Jeg tar Puregon. Enn du da? Hehe..jeg vet akkurat hva du snakker om. Er lissom feil oppi hodet stikke seg selv. Vondt gjør det ikke da :) 

Jeg tar også Puregon:) skal på ul 21/5, og håper selvsagt på uttak uken etter☺️ Mye følelser i sving for tiden. Orker ikke å være sosial, trives best med å være hjemme og holde på med mitt merker jeg.. Sommeren blir nok den verste dersom det ikke går bra.. Vi får se hva som skjer😊

Jeg tar Puregon. Enn du da? Hehe..jeg vet akkurat hva du snakker om. Er lissom feil oppi hodet stikke seg selv. Vondt gjør det ikke da :)

Jeg begynner på Puregon til onsdag! Noen som har erfaringer med den? Er så spent på bivirkninger.. Har planer om å jobbe 100%.. Er det veldig forskjell på hvordan man reager? Har jo lest at det er mange som sykemld seg fra sprøytestart?

Tips taas i mot med takk mens nedtellingen er skikkelig i gang! :D

Jeg begynner på Puregon til onsdag! Noen som har erfaringer med den? Er så spent på bivirkninger.. Har planer om å jobbe 100%.. Er det veldig forskjell på hvordan man reager? Har jo lest at det er mange som sykemld seg fra sprøytestart?

Tips taas i mot med takk mens nedtellingen er skikkelig i gang! :D

Dette er vårt første forsøk, så jeg vet ikke så mye dessverre.. Jeg har ikke kommet på å tenke på mulighetene for bivirkninger av Puregon, så jeg skal prøve å ikke tenke så mye på det:) jeg slapp billig unna på Synarela, og satser på å gjøre det samme med sprøytene;) har ikke lest noe om at folk sliter med Puregon, men jeg har heller ikke lett etter det:) psyken spiller nok en stor rolle tror jeg:)

Tenker det samme sara44😊! Psyken spiller nok en stor rolle her ja😊

Spennende med første forsøk på oss begge da! Jeg slapp også billig unna på Synarela. Hvor mange uker har du tatt nesesprayen?😊

Jeg har gått på spray siden 19. april😊 gleder meg til en pause nå kjenner jeg. Ork å hele tiden tenke på å ta den dumme sprayen😑 hva med deg? De to neste ukene blir spennende! Tror ikke min kjære samboer gleder seg like mye, stakkaren må gjennom flere nålestikk igjen🙈

Tenker det samme sara44😊! Psyken spiller nok en stor rolle her ja😊

Spennende med første forsøk på oss begge da! Jeg slapp også billig unna på Synarela. Hvor mange uker har du tatt nesesprayen?😊

Jeg har gått på spray siden 19. april😊 gleder meg til en pause nå kjenner jeg. Ork å hele tiden tenke på å ta den dumme sprayen😑 hva med deg? De to neste ukene blir spennende! Tror ikke min kjære samboer gleder seg like mye, stakkaren må gjennom flere nålestikk igjen🙈

Jeg har gått på det siden 27. April. Skulle egentlig gå på det i flere uker enn dette, men de var veldig fornøyde etter lap(endo), så nå er det nedtelling til sprøytestart på onsdag.

Men jeg skal gå på nesesprayen da også. Den reduseres til en spray i et nesebor to ganger om dagen. Vet ikke om det er vanlig jeg.

Tenkte å ta meg en tur til pappa på onsdag, siden han tar sprøyte på seg selv hver dag.. Livredd for å gjøre feil og spillere hele greiene.. Det er dyre dråper og jeg håper så ille på klaff på første, selv om jeg vet at det er liten sjans for det da:) men men! Håp er håp! :D

Jeg fikk et hovent rødt merke etter hver gang. Derfor viktig å bytte på hvor du setter den for å ikke irritere området unødig. Fikk beskjed om at alt måtte inn. Dersom du ikke får ut luftboblen med å knipse slik at den kommer opp og du får presset den ut av spissen, så kan du snu sprøyten opp ned. Da kommer boblen ned mot stempelet og hjelper til slik at hver dråpe kommer inn i deg. Svidde ikke mer enn maks ti min på meg. Håper det går bedre neste gang :-)

Takk, Timeglasset😊 Jeg hovner opp og blir rød hver gang, men det går over etter ca 30 minutt!

Da har jeg vært på UL. Hadde 6 eller 7 eggeposer som begynner å bli store. Blir eggeuttak på tirsdag. Litt skuffet da jeg de siste forsøkene har hatt 9- 10 eggeposer.

Hvordan gikk det med deg i dag Sommerfugelimagen?

Skjønner at det er litt skuffende, men vi krysser fingrene for at gullegget er der😊👍🏼

Jeg hadde mange eggposer, men de var litt for små enda. Skal tilbake på ny UL på mandag, så blir det evt uttak på onsdag. Det var visst en fare for at jeg kunne bli overstimulert, og da må vente 1 måned med å sette inn😔 Håper ikke der skjer!

Lykke til med uttak på tirsdag!!

Da har jeg vært på UL. Hadde 6 eller 7 eggeposer som begynner å bli store. Blir eggeuttak på tirsdag. Litt skuffet da jeg de siste forsøkene har hatt 9- 10 eggeposer.

Hvordan gikk det med deg i dag Sommerfugelimagen?

Skjønner at det er litt skuffende, men vi krysser fingrene for at gullegget er der

Jeg hadde mange eggposer, men de var litt for små enda. Skal tilbake på ny UL på mandag, så blir det evt uttak på onsdag. Det var visst en fare for at jeg kunne bli overstimulert, og da må vente 1 måned med å sette inn Håper ikke der skjer!

Lykke til med uttak på tirsdag!!

Takk for det. Håper at det blir uttak for deg på onsdag og at du ikke blir overstimulert. Lykke til du også

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...