Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei druestilk,

jeg tror det er forskjellig fra jente til jente og at det hovedsakelig kommer an på hvor lang lutealfase du har (lutealfase = tiden mellom eggløsning og mens). Visstnok skal lutealfasen være konstant for hver enkelt, så hvis du har varierende lengde på syklusene skal det bety at det er tiden fra mens til eggløsning varierer. Gjennomsnittlig lengde på lutealfasen er visst 14 dager, og alt mellom 10 og 16 dager er normalt:

http://hvordanbligravid.com/egglosning/lutealfasen/

Så det betyr antakelig at dersom du tok ovitrellesprøyten lørdag 7., hadde du eggløsning 36-38 timer etter - dvs. antakelig mandag 9. Hvis du har en lutealfase på 14 dager, skulle du forvente mens søndag 22. Men hvis lutealfasen din er lengre, så blir det jo senere ...

Dette stemte hvertfall for meg på forsøket jeg hadde i januar. Jeg fikk mensen dagen før blodprøven, noe som passer med tiden fra jeg vanligvis får eggløsning og til jeg får mensen.

Jeg har lest at hormonene man tar kan gjøre at mensen kommer litt senere enn den pleier, så det passer jo ikke helt med det jeg har skrevet over, så er ikke 100 prosent sikker :)

Ser forresten at verken eggløsningsdagen eller første mensdag skal regnes med, så da regnet jeg feil. :briller: Hvis du har 14 dager lutealfase kan du da forvente mensen i dag. Med mindre du er gravid da selvfølgelig .. :babysmokk:

Hmm... Kompliserte greier dette her gitt! ;)

hadde den følelsen av at kroppen min ikke responderte på eggløsningssprøyta heller, for hadde ikke like symptomer på el som jeg pleier..

Men hvis det er IKM i dag er jeg ikke like bekymret. Da kan det jo hende det kommer i løpet av natta eller på dagen i morgen kanskje. :)

Tror jeg vanligvis bruker å ha 14 dager fra el til mens. (I alle fall fra den dagen jeg har eggløsningssmerter til tanta kommer) men så er jo ikke dette en naturlig syklus, så det kan jo hende det er litt lenger denne gangen??

Ja det kan være at det blir påvirket av at det ikke er naturlig syklus .. det er hvertfall ganske mange som ikke får mensen før flere dager etter blodprøve, som jo er 14 dager etter egguttak (som regnes som eggløsning) ...

Når skal du igang med neste forsøk da? Jeg mener å huske at forsøket deres ble avbrutt denne måneden pga for få egg? Kanskje du rekker å slenge deg med på oss i mars-jentene :danse:

Jepp, forsøket ble avbrutt pga at bare en follikkel utviklet seg. :/

Tviler sterkt på at vi rekker nytt forsøk før etter påske. Må vente til neste periode før vi begynner med sprøyter, og med mine laaange sykluser (vanligvis på rundt 45 dager) tviler jeg på at det blir i mars. :P

Får sikkert vite det når jeg snakker med st.olavs etter at tr har kommet. :)

(Hvis hun kommer snart da! Er 99.9% sikker på at det ikke ble spire, men når jeg ikke får mensen er det som om at kroppen "erter" meg litt. Beste hadde vært om hun kom, så det ikke er tvil lenger. :) )

Annonse

Huff! Holder på å bli helt sprø altså!!!! Fortsatt null tegn til TR og en haug blendahvite tester. Føler at kroppen min ikke duger til noe. Hater denne ventetiden, ikke noe bedre at den blir en uke lenger. :(

Hva i alle dager er det som har skjedd?? Har jeg ikke fått el fra otrivelle sprøyta? Hva har i såfall skjedd med den fine folikkelen jeg hadde? Har den bare skrumpet inn eller noe??

Sorry for at dette ble et litt klage-innlegg, men jeg er bare så frustrert og deppa akkurat nå at jeg bare vil legge meg igenn og gråte hele dagen!!! Har ingen andre å snakke med. :'( (Sambo er på reise)

Stakkars deg.. Skjønner godt følelsen 😭 hver dag som går er en dag for lenge å vente når man gjerne skulle hatt baby for mange år siden! 😩 Jeg skulle gjerne hatt noe lurt å komme med, men har dessverre ikke noe fasit. Men jeg har som sagt hørt at TR kan bli forsinket av disse hormonene, så da er det vel det som sannsynligvis har skjedd .. Håper de har noe lurt å si på St. Olavs i morgen som kan berolige deg hvis du ringer i morgen. Håper du klarer å koble av hjernen med noe hyggelig i dag .. ❤️ En romantisk komedie eller en morsom tv-serie feks? Jeg har lastet ned alle sesonger av Frustrerte Fruer, deilig med noe pastellfarget drama å dykke ned i når de vonde tankene tar overhånd 😃

Annonse

Men vi må bare bestemme oss for at det er lys i enden av tunnellen! Hvis ikke er dette helt uutholdelig! En gang blir det vår tur druestilk .. og da skal vi være verdens gladeste og stolteste mødre! :hjerte: Hvis man prøver lenge nok er det ekstremt få som ikke lykkes til slutt, så jeg tror det bare er snakk om tid ....

Svar fra st.olavs... Bare å vente å se.. Hørte at hun grublet litt. Men skal ringe på om ei uke igjen hvis det ikke skjer noe.. Ble ikke akkurat noe klokere på det etter å ha snakket med hun, men nå gidder jeg ikke å bruke mer energi på å prøve å finne ut hva som har skjedd... Regner med at det var egget som ikke slapp jeg, og slår meg til ro med det. :P

(Negativ test i dag og..)

Er i bedre form nå, likevell da. :) sambo har kommet hjem og trøstet meg. ;) tror ikke jeg hadde så godt av å gå å gruble alene.

Takk for oppmuntring j'espere! Setter utrolig stor pris på at du tok deg tid til å svare. :)

• 2 uker senere...

Ikke noe tegn til det ennå, nei. Er nesten helt sikker på at sprøyta ikke har virket. Forrige tirsdag hadde jeg alle symptomer på el, (vondt i eggstokk, vondt ved samleie, myyye rennende melk.. Dagene etterpå såre brystvorter.) derfor tipper jeg at tr kommer nå på tirsdag.

Lurer på hva som har skjedd med den fine folikkelen jeg hadde da jeg satte otrivelle sprøya??

Hva med deg da j'espere? Kommet i gang med nytt forsøk?

Oi merker du det så godt når du har eggløsning? Jeg har aldri merket noe til det jeg, bortsett fra at jeg har merket dette såkalte slimet noen ganger..

Ja kan jo nesten virke som om ikke sprøyta virket.. Kanskje den fine follikelen du hadde bare hadde vokst og blitt enda finere siden sist? ;-)

Rekker du nytt forsøk før påske da, eller må du vente til etter påske?

Ja jeg er i gang med mitt første fryseforsøk - var på ultralyd på onsdag og da så alt bra ut, bortsett fra en folikkel som hadde vokst litt, men den var ikke så stor at de ville avbryte forsøket. Så det blir innsett på mandag .. spennende om noen av eggene overlever!

Har brukt å ha slike symptomer de siste årene ca 14 dager før mens, så jeg regner med at det må være eggløsning. Kjenner det veldig godt ja, kan være direkte vondt med samleie, (vondt å gå på do og når det stårpå som verst ;p) heldigvis varer det bare noen timer da. Det rare er at jeg ikke har mens-smerter i det heletatt. :P

Blir nok ikke noe forsøk før påske, nei.. Måtte jo vente en syklus før vi kunne begynne på nytt. :) baserer meg på at det ikke blir før utpå høsten egentlig. Tar det som en bonus hvis det klaffer med et forsøk i juni eller noe. :)

Så bra at du er i gang igjen da!! Blir spennende med innsett på mandag! Det går nok bra skal du se. :) hvor mange eskimoer har du på frys da?

Det blir veldig spennende!👏👏 Har tre egg på frys - 2 + 1.. Vet ikke om de tar opp strået med ett eller to egg først. Så det blir spennende å høre på mandag 😃

Men hvorfor kommer dere ikke igang før til høsten tror du? Så lenge å vente.. Er det pga lange sykluser hos deg?

Uhu!! Det blir superspennende j'espere. Krysser fingrene for deg! :D

Beregner at det vil ta litt lang tid pga at jeg er usikker på om det vil klaffe for meg med et forsøk på våren etter påske, pga st jeg skal levere masteroppgave, og har da veldig lite lyst til å væte et hormontroll oppi all den spenningen som kommer i forbindelse med å levere oppgaven uansett. :P det tror jeg blir litt for mye for meg og alle i rundt.;)

Kan jo hende det klaffer i juni, men jeg er innstillt på at det kanskje ikke er ledig på st.olavs da, pga mange som vil ha et forsøk før det blir sommerstengt. Juli er det vel stengt??

Så da regner jeg med at det ikke blir før uti august en gang...

Har også veldig lange sykluser ja, denne har jo vart i 47 dager allerede, og dette skulle jo være en slags kontrollert syklus. :/

Ja det skjønner jeg da! Denne prosessen påvirker livet nok som det er, om det ikke også skal ødelegge i forbindelse med siste innspurt på studier etc. Jeg vil anta at juli er sommerstengt ja..men jeg ville sjekket for sikkerhets skyld. Tar kanskje noe av stresset bort dersom du vet hva og hvilke "tidsfrister" du har å forholde deg til ..?

Jeg hadde ikke klart å vente, så synes du er tøff som klarer å være så pragmatisk .. Men det er sikkert mye pga alderen min også, ble 35 i høst så føler den biologiske klokka tikker ganske høyt og at eggene mine tørker litt mer inn for hver måned 😁

Ja, jeg tenker at jeg får ringe og høre når jeg forhåpentligvis får mensen neste uke. Det kan jo hende jeg får først i køen på forsøk i juni da, hvis vi avtaler det allerede nå. :)

Du er jo enda ung når du er 35 da! I prinsippet har du jo mange fruktbare år forran deg. :) men skjønner at du er litt stressa, for den tar jo tid den prosessen her. :/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...