Anonym bruker Skrevet 24. februar 2015 #1 Del Skrevet 24. februar 2015 Jeg har I mange år slitt med innsovnongsproblemer periodevis. Kan gå flere døgn uten å sove. Har da fått utskrevet innsovningstabletter som jeg har brukt til å komme I rute igjen med søvnen. Nå som jeg er gravid (10+6) så kan jeg ikke ta disse tablettene. Har ikke sovet noenting I natt. Ble en time oppstykket natt til I går. Avbrutt av noen turer på do. Klarer bare ikke å sovne uansett hvor sliten jeg er. Er så trøtt og sliten når jeg legger meg, at jeg bare har lyst til å grine fordi jeg bare ikke klarer å sovne. Har sovet minimalt den siste uka. Har to små barn på 2 og 4 år fra før og jobber 100% I en barnehage hvor ledelsen er et problem slik at 9 av 19 ansatte er sykemeldte. Det er derfor få folk på jobb, har noen vikarer, men de kan ikke sammenlignes med faste ansatte naturligvis. Det er derfor veldig hektisk og stressende. Er så utslitt når jeg kommer fra jobb at jeg vet nesten ikke hva jeg skal gjøre. Orker ikke lage middag eller gjøre noe I huset. Har dårlig samvittighet for barna mine. Er helt fortvila nå. Prøvde å ringe legen, men fikk ikke time før på mandag.. Dette blir en lang uke. Jeg gjør alt jeg kan for god søvnhygiene selv. drikker ikke kaffe eller andre koffeinholdige drikker, spiser sunt, er aktiv hele dagen på jobb, går I dusjen kl 7 når barna er lagt og stuper I seng, men likevel blir jeg liggende våken. HVIS jeg omsider sovner så våkner jeg av den minste lyd utenfra eller fra mannen, hunden, barna. Og da er det gjort. Ellers er jeg oppe å tisser 2-3 ganger hver natt selvom jeg ikke drikker mye på kvelden. Noen som har noen råd? Anonymous poster hash: 2f6f6...710 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144200964-g%C3%A5r-snart-p%C3%A5-veggen-s%C3%B8vn-vansker/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2015 #2 Del Skrevet 24. februar 2015 Har samme problemet selv, kan også gå flere døgn uten søvn på det verste. Men har du prøvd Phenergan? Det er ikke sterke greier, men det er sett på som "trygt" for gravide å bruke i den grad det går an. Jeg bruker det nå dersom jeg sliter veldig, hjelper mot svangerskapskvalme også. Vet også at noen leger sier det er greit å ta lav dose (25-50mg) seroquel når man er gravid i 1 og 2 trimester dersom det er veldig behov (men jeg velger å prøve alt annet). Anonymous poster hash: f9c98...c35 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144200964-g%C3%A5r-snart-p%C3%A5-veggen-s%C3%B8vn-vansker/#findComment-147039804 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2015 #3 Del Skrevet 24. februar 2015 Har dessverre ingen råd til deg, men vil bare gi deg en god trøsteklem! Det høres vanvittig slitsomt ut. Hør med legen om det går an å ta noe mildere kanskje, det er jo utrolig viktig at du får sove nå i denne tiden som i utgangspunktet er nokså slitsom. Og med to barn fra før.. Føler med deg! Så må du jo også vurdere mulighet for sykmelding, dersom du ikke fungerer i hverdagen. Lykke til <3 Anonymous poster hash: 943fd...a1a Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144200964-g%C3%A5r-snart-p%C3%A5-veggen-s%C3%B8vn-vansker/#findComment-147039838 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå