Gå til innhold

Stiv/støl i hele kroppen, hvem kan fikse dette?

Anbefalte innlegg

Jeg er så utrolig stiv og støl i hele kroppen, og alt er nok muskulært. Sitter mye på jobb (kontor), og nå er det riktig ikke.

Så hvem går jeg til? Fysioterapeut, kiropraktor, manuellterapeaut, akupunktør?

Noen som evt kan anbefale noen i Bergen sentrum?

Anonymous poster hash: 1ae3e...2c1

Fortsetter under...

Jeg er så utrolig stiv og støl i hele kroppen, og alt er nok muskulært. Sitter mye på jobb (kontor), og nå er det riktig ikke.

Så hvem går jeg til? Fysioterapeut, kiropraktor, manuellterapeaut, akupunktør?

Noen som evt kan anbefale noen i Bergen sentrum?

Riktig ille skal det stå...

Trening er det beste, og mest langvarige. Har nå 9,5- 10t dagers på jobb,- hver dag. Og MÅ trene hver bidige dag for at ikke skuldre skal havne oppunder ørene, korsryggen få en varig knekk og hoftene greie og rett seg ut etter endt arbeidsdag.....

Alt annet er bare "umiddelbar lindring" og ikke noe varig. Kiropraktor jobber med skjelettet, så ville ikke gått it..Naprapat, kanskje? Men igjen, ingenting vil hjelpe om du ikke starter og røre på deg ;) Men som snarlig lindring, kan det jo være deilig noen gang? Selv om skikkelig massasje for stive/stramme muskler er VONDT!

Anonymous poster hash: 6d9b1...118

DU er den eneste som kan fikse det i lengden..

Du må bevege deg mer. Har du stol og pult i riktig høyde? Det kan være lurt å gjøre noen øvelser i løpet av dagen.. (Ergoterapaut kan hjelpe deg med å vise hvordan øvelser. Har dere Hms i bedriften eller bedriftshelsetjeneste kan du henvende deg der for at de skal vise deg øvelsene.... )

Gå en tur, begynn å svømme, jogge lett. Beveg deg mer!

Anonymous poster hash: e6318...c9f

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...