Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #1 Skrevet 23. februar 2015 Hva gjør vi??? Har fått 5-6 unger...vi fikk beskjed fra dyrebutikken at det var to hunner siden vi selvsagt ikke ville ha unger. Nå er ungene plutselig her...hva gjør vi??? Vil jo ikke avlive dem.. hjelp!! Stresser skikkelig her. 😯 foreldrene er jo selvsagt knyttet til hverandre og vi kan ikke splitte dem. Vi ønsker ikke flere unger og kan ikke beholde de som nå er kommet til verden. Får vondt i meg 😢 var akkurat derfor jeg ikke ville ha ett av hvert kjønn. Huff😦 Anonymous poster hash: 2274b...fcc
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #2 Skrevet 23. februar 2015 Slipp inn naboens katt. Den ordner saken. Anonymous poster hash: 2bf1d...184
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #3 Skrevet 23. februar 2015 Fjern hannen ellers blir det flere unger! Hjelper ikke å drepe ungene når det snart kan komme flere. Anonymous poster hash: f2337...5d2
BikkjeBisk Skrevet 23. februar 2015 #4 Skrevet 23. februar 2015 Du skiller dem selvsagt Hvis du er redd for at de vil savne hverandre er det jo bare å sette burene rett ved siden av hverandre slik at de kan lukte/se hverandre. Det du skal gjøre i morgen er å ringe til veterinæren for å be om å få hannen kastrert Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #5 Skrevet 23. februar 2015 Tenker vel ikke å drepe ungene! Spør hva annet jeg kan gjøre! Anonymous poster hash: 2274b...fcc
IreneUtålmodig Skrevet 23. februar 2015 #6 Skrevet 23. februar 2015 Jeg steriliserte jenta :-P De rakk å få et kull på 4 små som jeg ga bort til dyrebutikker
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #7 Skrevet 23. februar 2015 Du skiller dem selvsagt Hvis du er redd for at de vil savne hverandre er det jo bare å sette burene rett ved siden av hverandre slik at de kan lukte/se hverandre. Det du skal gjøre i morgen er å ringe til veterinæren for å be om å få hannen kastrert Lykke til! Tusen takk for et seriøst svar! ☺ hva kan jeg gjøre med ungene? Kan dyrebutikken ta de tro? Når de er klar for å tas fra moren? Leste at faren ikke må tas bort siden han hjelper moren.... dette er sååå kjipt! 😢 Anonymous poster hash: 2274b...fcc
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #8 Skrevet 23. februar 2015 Jeg steriliserte jenta :-P De rakk å få et kull på 4 små som jeg ga bort til dyrebutikker Så de kan være interessert????? ☺ Anonymous poster hash: 2274b...fcc
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #9 Skrevet 23. februar 2015 Du burde ta barna til dyrebutikken som solgte deg to hunner og be dem ta dem.. Det er jo det minste de kan gjøre! Anonymous poster hash: 85a66...305
BikkjeBisk Skrevet 23. februar 2015 #10 Skrevet 23. februar 2015 Du skiller dem selvsagt Hvis du er redd for at de vil savne hverandre er det jo bare å sette burene rett ved siden av hverandre slik at de kan lukte/se hverandre. Det du skal gjøre i morgen er å ringe til veterinæren for å be om å få hannen kastrert Lykke til! Tusen takk for et seriøst svar! ☺ hva kan jeg gjøre med ungene? Kan dyrebutikken ta de tro? Når de er klar for å tas fra moren? Leste at faren ikke må tas bort siden han hjelper moren.... dette er sååå kjipt! Anonymous poster hash: 2274b...fcc Jeg kan egentlig ikke så mye om ørkenrotter, men jeg regner virkelig med at du ikke bare kan ta mora bort fra ungene. http://www.hamsterforening.no/?page_id=475 Jeg anbefaler deg VIRKELIG ikke å levere ungene til dyrebutikken. De fleste butikker bryr seg fint lite om hvem de selger til så du aner ikke hva som vil/kan skje med de søte små. Legg dem heller ut på finn eller selg/gibort til bekjente
IreneUtålmodig Skrevet 23. februar 2015 #11 Skrevet 23. februar 2015 Noen er villige til å ta de imot gratis, spør så mange butikker du har i nærheten Ellers kan du jo prøve finn/dyrenett.no Spør familie/venner eller lapp på tavla i butikker :-P det er jo så nydelige vesener
Miss Honey Skrevet 23. februar 2015 #12 Skrevet 23. februar 2015 jeg hadde rotter for 10 år siden. nei 15 år siden er det vel nå.. :-O Hadde også to hunner. Men plutselig var det 7 rottebabyer i buret. Dyrebutikken hadde ikke solgt meg feil kjønn, men en gravid rotte. De var så utrolig skjønne. koste meg masse med de så lenge vi hadde de hjemme. Så ga vi de "tilbake" til dyrebutikken.. Hvis jeg var deg ville jeg lagt ut på finn med en gang, skriv når de er leveringsklare, så kanskje du får gitt bort noen. Hvis du ikke får gitt bort alle når de er store nok ville jeg levert til dyrebutikken. som en siste utvei. ..og finn ut hva som er hva.. kjønn altså
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2015 #13 Skrevet 24. februar 2015 Du skiller dem selvsagt Hvis du er redd for at de vil savne hverandre er det jo bare å sette burene rett ved siden av hverandre slik at de kan lukte/se hverandre. Det du skal gjøre i morgen er å ringe til veterinæren for å be om å få hannen kastrert Lykke til! Tusen takk for et seriøst svar! ☺ hva kan jeg gjøre med ungene? Kan dyrebutikken ta de tro? Når de er klar for å tas fra moren? Leste at faren ikke må tas bort siden han hjelper moren.... dette er sååå kjipt! Anonymous poster hash: 2274b...fcc Jeg kan egentlig ikke så mye om ørkenrotter, men jeg regner virkelig med at du ikke bare kan ta mora bort fra ungene. http://www.hamsterforening.no/?page_id=475 Jeg anbefaler deg VIRKELIG ikke å levere ungene til dyrebutikken. De fleste butikker bryr seg fint lite om hvem de selger til så du aner ikke hva som vil/kan skje med de søte små. Legg dem heller ut på finn eller selg/gibort til bekjente Man vet da vitterlig like lite hvem dyrene havner i henda på på finn.no også så akkurat det kan man ikke stole noe mer på enn om de blir solgt i dyrebutikk. Anonymous poster hash: d777e...7a7
Linkwi Skrevet 24. februar 2015 #14 Skrevet 24. februar 2015 Jeg hadde dverghamster her for en del år siden og da bodde de i "samme bur" (de bodde i ett akvarie da jeg ikke liker sprinkelbur pga erfaringer med skader etter å ha hengt seg fast) bare med plexiglass i mellom seg så fikk de være sammen når jeg hadde de ute på luftings i sengen eller sofaen e.l. Da var de så opptatt med alt mulig annet at det ble ikke så mye hanky panky fokus når de var sammen. Men, det tryggeste er jo å snippe en av de:-)
BikkjeBisk Skrevet 24. februar 2015 #15 Skrevet 24. februar 2015 Du skiller dem selvsagt Hvis du er redd for at de vil savne hverandre er det jo bare å sette burene rett ved siden av hverandre slik at de kan lukte/se hverandre. Det du skal gjøre i morgen er å ringe til veterinæren for å be om å få hannen kastrert Lykke til! Tusen takk for et seriøst svar! ☺ hva kan jeg gjøre med ungene? Kan dyrebutikken ta de tro? Når de er klar for å tas fra moren? Leste at faren ikke må tas bort siden han hjelper moren.... dette er sååå kjipt! Anonymous poster hash: 2274b...fcc Jeg kan egentlig ikke så mye om ørkenrotter, men jeg regner virkelig med at du ikke bare kan ta mora bort fra ungene. http://www.hamsterforening.no/?page_id=475 Jeg anbefaler deg VIRKELIG ikke å levere ungene til dyrebutikken. De fleste butikker bryr seg fint lite om hvem de selger til så du aner ikke hva som vil/kan skje med de søte små. Legg dem heller ut på finn eller selg/gibort til bekjente Man vet da vitterlig like lite hvem dyrene havner i henda på på finn.no også så akkurat det kan man ikke stole noe mer på enn om de blir solgt i dyrebutikk. Anonymous poster hash: d777e...7a7 Man har da muligheten til å snakke med vedkommende som er interessert.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2015 #16 Skrevet 24. februar 2015 Levere dei til dyrebutikken og kva står det i kjøpskontrakten du skreiv under på. Står det to hunner på den ? Står det 2 hunner er det dyrebutikkens ansvar for no må dokke kjøpe ekstra bur pga dyrebutikkens feil. Anonymous poster hash: c3c34...148
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2015 #17 Skrevet 24. februar 2015 Du skiller dem selvsagt Hvis du er redd for at de vil savne hverandre er det jo bare å sette burene rett ved siden av hverandre slik at de kan lukte/se hverandre. Det du skal gjøre i morgen er å ringe til veterinæren for å be om å få hannen kastrert Lykke til! Tusen takk for et seriøst svar! ☺ hva kan jeg gjøre med ungene? Kan dyrebutikken ta de tro? Når de er klar for å tas fra moren? Leste at faren ikke må tas bort siden han hjelper moren.... dette er sååå kjipt! Anonymous poster hash: 2274b...fcc Jeg kan egentlig ikke så mye om ørkenrotter, men jeg regner virkelig med at du ikke bare kan ta mora bort fra ungene. http://www.hamsterforening.no/?page_id=475 Jeg anbefaler deg VIRKELIG ikke å levere ungene til dyrebutikken. De fleste butikker bryr seg fint lite om hvem de selger til så du aner ikke hva som vil/kan skje med de søte små. Legg dem heller ut på finn eller selg/gibort til bekjente Man vet da vitterlig like lite hvem dyrene havner i henda på på finn.no også så akkurat det kan man ikke stole noe mer på enn om de blir solgt i dyrebutikk. Anonymous poster hash: d777e...7a7 Man har da muligheten til å snakke med vedkommende som er interessert. Skinnet kan bedra! Har møtt mange mennesker i mitt liv som er kjempegreie de første gangene vi har møttes og så har de visst seg å ikke være det. Så en samtale er ingen trygghet. Man må dessverre bare stole på at det går bra. HI, har dere hatt dyra lenge? Kan den ene ha vært gravid allerede? Snakk med dyrebutikken om de har solgt feil kjønn. Anonymous poster hash: 6ac04...ed4
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2015 #18 Skrevet 24. februar 2015 Du skiller dem selvsagt Hvis du er redd for at de vil savne hverandre er det jo bare å sette burene rett ved siden av hverandre slik at de kan lukte/se hverandre. Det du skal gjøre i morgen er å ringe til veterinæren for å be om å få hannen kastrert Lykke til! Tusen takk for et seriøst svar! ☺ hva kan jeg gjøre med ungene? Kan dyrebutikken ta de tro? Når de er klar for å tas fra moren? Leste at faren ikke må tas bort siden han hjelper moren.... dette er sååå kjipt! Anonymous poster hash: 2274b...fcc Jeg kan egentlig ikke så mye om ørkenrotter, men jeg regner virkelig med at du ikke bare kan ta mora bort fra ungene. http://www.hamsterforening.no/?page_id=475 Jeg anbefaler deg VIRKELIG ikke å levere ungene til dyrebutikken. De fleste butikker bryr seg fint lite om hvem de selger til så du aner ikke hva som vil/kan skje med de søte små. Legg dem heller ut på finn eller selg/gibort til bekjente Man vet da vitterlig like lite hvem dyrene havner i henda på på finn.no også så akkurat det kan man ikke stole noe mer på enn om de blir solgt i dyrebutikk. Anonymous poster hash: d777e...7a7 Man har da muligheten til å snakke med vedkommende som er interessert.Skinnet kan bedra! Har møtt mange mennesker i mitt liv som er kjempegreie de første gangene vi har møttes og så har de visst seg å ikke være det. Så en samtale er ingen trygghet. Man må dessverre bare stole på at det går bra. HI, har dere hatt dyra lenge? Kan den ene ha vært gravid allerede? Snakk med dyrebutikken om de har solgt feil kjønn. Anonymous poster hash: 6ac04...ed4 Vi har hatt de siden oktober i fjor. Hun var ikke gravid da. Har ikke noe kjøpskontrakt på de heller. De sa at det var to hunner. Må bare troppe opp på butikken og prate med dem. Kan ikke ta barna før de er rundt 5-6 uker. Må også høre med dyrelegen om de kan kastrere/sterilisere en av de. Håper det for har ikke lyst til å skille de nå som de er et par. Synes dette er så kjipt for jeg har allefall ikke hjerte til å avlive noen.... Hi Anonymous poster hash: 2274b...fcc
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2015 #19 Skrevet 24. februar 2015 Dyrebutikken kunne ta ungene og time til kastrering er bestilt håper det går bra! Anonymous poster hash: 2274b...fcc
Stinehk Skrevet 18. november 2016 #20 Skrevet 18. november 2016 Hei. Tror vi har fått samme problem som deg bare at hunnen ennå ikke har blitt gravid...forhåpentligvis... hvor mye kostet steriliseringen? Hvor gamle var hunnen når hun var gravid?
Anonym bruker Skrevet 19. november 2016 #21 Skrevet 19. november 2016 Hei. Tror vi har fått samme problem som deg bare at hunnen ennå ikke har blitt gravid...forhåpentligvis... hvor mye kostet steriliseringen? Hvor gamle var hunnen når hun var gravid? Tror du at du vil kunne få svar etter nesten 2 år? Anonymous poster hash: 45659...6bf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå