Gå til innhold

Hvor mye brukte dere på deres bryllup?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker at alle må få prioritere som de vil, men klarer ikke helt å se for meg hvilken økonomi jeg måtte hatt for å orke å bruke 400000 på et bryllup... Da måtte pengene ha gått til noe ekstraordinært, type et kult band på festen el. Det er grenser for hvor fantastisk et måltid får vært, et lokale er tross alt bare fire vegger, uansett hvilket forhold man har til det, og 400 000 er MYE penger som sikkert kunne kommet godt med et annet sted. Jeg måtte i hvert fall vært gjeldfri, og jeg tror jeg ville bedt om donasjon til et veldedig formål i stede for gaver (har man råd til 400000 regner jeg med man har alt man trenger i fra før).

Jeg har aldri giftet meg, og kommer vel neppe til å gjøre det, men har sett meg ut en diger hytte på Gautefall med plass til 50 gjester (regner med det går an å leie flere hytter om man har flere gjester) om det noen gang skulle skje, ev. et fyr ute i Oslofjorden :)

Anonymous poster hash: 34ef6...e82
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjorde mye selv, og lånte gratis lokale.

Ble viet samme sted som festen, men betalte derfor ca 4000 for vigsler.

Kjøpte pynt, servietter og liknende på ebay for ca 500.

to damer=to kjoler hver. Også fra ebay-ca 1500 på hver av oss.

Arvede ringer

Sminke, hår og fotograf var gaver

30til middag - 2retters. Ytterligere 35til dessert, kaffe og fest. Kokk var og gave. Mat- ca 4000, inkluinkludert nattmat

Kake - 3500

Kjøpte blomster og lagde selv 3500.

Gratus alkohol til mat.

Billig drikke i bar. Kjøpte inn selv, tok en symbolsk sum. (ønsket ikke grøftefyll)

+låne ting, tjenester og hjelp fra venner og familie.

Diverse 6000ca

Det var det jeg kom på i farten.

Men det var nok ca 30-35.000 kroner.

Det var overflod av mat,pynt,drikke og en helt perfekt dag.

Skrevet

Ca 80 000,- 30stk.

Lokale 10 000,-

Ringer 22 000,-

Catering 15 000,-

Klær for hele familien 13 000,-

Hotell 3500,-

Sminke og hår 3000,-

Fotograf 5000,-

Kake 3500,-

Blomster 4000,-

Også div annet i tillegg.. :)

Anonymous poster hash: 6844c...28d

Skrevet

40 000

40 gjester

Anonymous poster hash: d01cc...ef9

Skrevet

Hvis dere har råd til det så er det vel ike neo å lure på. Vi brukte 10 000. Det var en fantastisk romantisk dag for oss, og hadde jeg hatt like god råd som deg ville jeg gjort det samme igjen, og heller gitt vekk 390 000 til noen som virkelig trenger det.

Men dette bestemmer jo dere selv! 

Anonymous poster hash: 47839...669
Skrevet

85 gjestar til trerettar, ventemat, nattmat. Rimelig lokale. 40.000kr.

Skrevet

Vi brukte ca 75000,- som gikk til kjole bestilt på nett, dress til mannen, fotograf, frisør og sminke, blomster og pynt til lokalet, villaen vi leide, 4- retters middag til 35 gjester samt åpen bar til 55 gjester til kake, kaffe og fest. Leide dj og vaskehjelp til dagen etter, gavekort til kolleger som hjalp til m servering mm. Fikk spandert på bryllupskaken og tre andre kaker til kakebordet.

Vi hadde en super dag og kveld og den kledde oss veldig godt, ville nok alltid tenkt på hva jeg kunne brukt de hundretusner på, men hver din lyst og budsjett!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...