Gå til innhold

Hvor mye brukte dere på deres bryllup?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ca 5000 på mat og drikke

Ca 1500 på frisør

Kjole til kr 600,- brukt en gang før i en konfirmasjon. Mannen brukte en dress brukt i flere år. Sønnen fikk arvedress fra en fetter.

Lokale gratis

Fotograf droppet vi.

Blomster ca 500,-

Duker, servietter og noe pynt ca 4-500

Vi var 25 personer til bords.

Anonymous poster hash: 9db0a...098

Glemte ringene, ca 3000,-.

Anonymous poster hash: 9db0a...098

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I overkant av 40 000, og da kostet kjolen nesten 10 000 kr, maten ca 20 000, lokalet kostet 3000. vi kjøpte all alkohol i utlandet og hadde "fri bar". betalte hjelpen noen tusen, kake 1000. Litt pynt og stæsj. Jeg syntes det var mange penger jeg da. 400 000 ??? er jo rett og slett sinnsykt :)

Anonymous poster hash: 892c9...6c0
Skrevet

Vi begynte innkjøp så smått med en gang datoen var satt, så vi hadde 2 år på å spe på utgiftene til bryllupet. Og det er jeg glad for! Slapp å ta opp lån :-) Fant ufattelig mye på tilbud siden vi hadde god tid. Totalen for absolutt alt, inkludert takkekort og sånt etterpå, ble 111 000 kr. Det hadde kostet dobbelt så mye hvis vi ikke hadde fått så mye på tilbud, gode pakkepriser og fant dyre ting som var billigere i en annen butikk. Vi var 80 stk.

Anonymous poster hash: 4fcdf...046

Skrevet

Du som skrev at dere giftet dere i Florida til rundt 200 000, men alle gjestene betalte reise og opphold selv...hva gikk disse pengene til?

Anonymous poster hash: d87de...162

Da har jeg tatt med flyreise og opphold for fire (en under to år) samt hotell i Disney i to dager + bryllupspakke fra Disney (jepp, vi hadde et Disney bryllup, men må bare poengtere at det ikke var mer Disney enn at det var på deres område og at arrangerte det for oss. Ingen Mikke og Minnie elelr inne i parken eller noe sånt ;)) Er jo en dyr versjon å gifte seg i Disney, men for oss var det verdt det da vi hadde en egen bryllupsplanlegger som fikset alt det praktiske og fantastiske lokaler og sted vi giftet oss på. Med i de 200000 er også selve ferieoppholdet inkl. leiebil, parkturer, andre småutflukter og ikke minst shopping på vår 3 uker lange familieferie/bryllupsreise.

Anonymous poster hash: 2e321...bb2

Skrevet

Vi brukte kun penger på takkekort og fotoalbum. Resten spanderte foreldrene våre. :) Heldige oss!

Anonymous poster hash: 07cc4...95a
Skrevet

Jeg er glad på deres vegne, men jeg gjør meg også opp noen tanker om hvor skjevt verdens ressurser er fordelt. Håper alle som er så bemidlet som dere også finner rom for å gi til andre som ikke er fullt så heldig eller til forskning.

Anonymous poster hash: bc3df...889

Skrevet

Fotograf: 13.000

Kjole og alt tilbehør: 23.000

Prøvetime,frisør og sminke: 4000

Blomster: 8000 (plukket litt selv også)

Vin og 3-retters til 70 gjester: 75.000

Innbydelser og takkekort: 5000

Brudebil: en god venn

Overnatting: 3000

Bryllupskake: 2500

Kaffi og konjakk: 7000

Vi sparte inn 10.000 på at en venn kunne være sjåfør og stille med bil. vi sparte også en del på å plukke markblomster til utendørs bruk, bad, ganger etc. hadde vi brukt blomsteroppsatser overalt hadde det vertfall blitt mye dyrere, ca. 7000. Vi kuttet også ut heldagsfotograf, det sparte vi inn 10.000. Og det vi sparte mest på var å kutte ut åpen bar!

Anonymous poster hash: d995b...e34

Skrevet

Uansett om man har råd til det eller ei, så er det det rene og skjære idioti å bruke 400K på et bryllup. Du får aldri et bryllup til å bli verdt en slik pris. Unnskyld, men jeg blir kvalm. Vårt bryllup kostet forøvrig ca kr 10 000,-.

Anonymous poster hash: 23db9...6c0

Skrevet

Altså er det det dere vil ha pga tilknyttning til stedet osv. så må dere jo bare betale det det koster. Og har dere råd til det så er det vel greit ....men dog bryllupsdagen skal være et minne for livet synes jeg personlig det er litt vel drøyt å bruke nesten en halv million på det. Men dere om det. Vi hadde 60 gjester og brukte rundt 50-60 000, synes det holdt i massevis.

Anonymous poster hash: a1641...c96
Skrevet

Jeg er glad på deres vegne, men jeg gjør meg også opp noen tanker om hvor skjevt verdens ressurser er fordelt. Håper alle som er så bemidlet som dere også finner rom for å gi til andre som ikke er fullt så heldig eller til forskning.

Anonymous poster hash: bc3df...889

Jeg kan bare svare for meg. Vi har ikke rompa full av penger. Men vi ofra alt av ferieturer utenlands og droppa bryllupsbryllupsreise. Bryullup er en luksus vi virkelig fortjente å gjøre litt ut av når vi lever et nøkternt liv ellers. Men aldri i verden om vi hadde betalt 222000 for det, så glade for at vi klarte å få det til halv pris pga. god tid til å gjørebinnkjøp og spare penger. Bryllupsreisa kan vi ta veldig forsinket når økonomien tillater det. Gjør ingen ingenting om den bryllpsreisa ikke skjer før om 20 år.

Og ja, jeg tenker på de som ikke er like heldug som oss. Jeg gir penger og ting når jeg har mulighet til det. Men jeg må få lov til å unne meg en sjelden luksus en gang i livet for det.

Anonymous poster hash: 4fcdf...046

Skrevet

Ca. 7500.

Anonymous poster hash: 6418b...195

Skrevet (endret)

1500 kr :P Vielse på kirkekontoret, mamma kjøpte kake og alkohol, vi kjøpte inn middag og drikke til maten til 12 stk, jeg brukte bunaden som jeg hadde fra før og kjøpte et antrekk til gutten vår. Mannen brukte sin "gamle" dress og brudebuketten kostet en hundrelapp eller to ;)

Vi hadde det hjemme :)

Endret av Violeta
Skrevet

Nå har ikke vi kommet så langt at vi har rukket å gifte oss, men holder på å planlegge og dato er satt.

Foreløbig:

Kjole - 7000

Leie av lokalet - 4600

Middag (tre retters men to serveringer på hovedretten) 40000.

Drikke - 10000

Så mangler servitører, blomster, pynt, klær til mann og barn.

Håper på å klare oss til rundt 100 000. Vi blir 100 stk.

Skrevet

Jeg innser at vi er gale

Gifter oss nå til sommeren. Vi skal ha ca 100 gjester, prisen er oppe i nesten 400.000

Vi skal gifte oss i en kirke vi ikke sokner til, så den må betales, festen holdes på the thief, med 3 retters og vi skal ha åpen bar.

Jeg får, helt ærlig, ikke ned prisen særlig mer heller.

Bare leie av lokalene på the thief - servering og mat kommer på 225.000,-

Det er et spesielt sted for oss, derfor ønsker vi å feire dagen vår der..

Men ja, jeg innser at det er galskap, men vi har råd til det.. Det går hverken kredittkort eller lån med til dette.

Anonymous poster hash: fe68b...3b4

Virker egentlig ikke som om du lurer på hvor mye andre brukte på sitt bryllup. Virker mer som at du har et behov for å fortelle hvor sykt mye penger du bruker på én eneste dag av livet ditt.

Anonymous poster hash: c3ce1...63d

Skrevet

Jeg synes det er på grensen til kvalmt å bruke 400.000 på et bryllup, om man har råd eller ei.

Anonymous poster hash: 8a4bc...d0b

Hvorfor i alle dager er det kvalmt? det må da vel være opp til hver enkelt hva man tar seg råd til? Sjalusi lenge leve...

Anonymous poster hash: abdbe...d19

Skrevet

Nei, jeg har ingen behov for å "skryte" av at vi bruker 400.000 på bryllupet, faktisk så er jeg mer flau over det.

Jeg lurer oppriktig på hvordan andre klarer seg på 100.000 +-.

Greit at vi bruker mye på lokale, mat og åpen bar, men det er allikevel nesten 100.000 som forsvinner til alt annet.

Skrevet

Nei, jeg har ingen behov for å "skryte" av at vi bruker 400.000 på bryllupet, faktisk så er jeg mer flau over det.

Jeg lurer oppriktig på hvordan andre klarer seg på 100.000 +-.

Greit at vi bruker mye på lokale, mat og åpen bar, men det er allikevel nesten 100.000 som forsvinner til alt annet.

Da lurer jeg på hva dere klarer å bruke 100 000 på som ikke inngår i mat, lokale og åpen bar?

Skrevet

Kjole

Smoking

Blomster

Ringer

Kake

Pynt

Klær til barna

Fotograf

DJ

Hotellrom til oss

Frisør

Sminke

Osv

Skrevet

Kjole

Smoking

Blomster

Ringer

Kake

Pynt

Klær til barna

Fotograf

DJ

Hotellrom til oss

Frisør

Sminke

Osv

100 000 på det? Har du regnet på det eller tar du bare et tall fra løse luften? Syns det høres fryktelig mye ut. Har du kjøpt kjole for eks? Det kan jo variere i pris fra flerforlige titusner til et par tusen. Pynt? Har du et beløp for det? Det kan jo også varier mye, alt ettersom om du skal ha svære blomsteroppsatser eller lager lit selv. Vi hadde roseblader strødd på bordene, telys og laget bordkort og fikk laget servietter med navnetrykk på. Det ble kejmpefint og ikke dyrt. Kake, er det da selve bryllupskaken eller alle kaker? Trenger ikke bestille alt av det vel? Få familie og venner til å bake?

Skrevet

Dette er sånn se på meg og hvor mye penger jeg har. Kvalmt.

Anonymous poster hash: 55478...846

Skrevet

Vi giftet oss i Paris og hadde kun 2 forlovere hver med. Dette ble 90 000,- Da med reise for alle, hotell for 3 netter, middag, lunsj på båt, transport, vielse, kjole, dress til mannen, ringer, blomster, fotograf og avgift til "brudepikene" som hjalp oss. (Men anbefaler ikke de, altså).. Etterpå hadde vi en rimeligere fest hjemme med ca 50 gjester. Tror det ble rundt 30 000,- for den. Leie av lokale og mat og dj var det dyreste.

Anonymous poster hash: 051e3...6b3
Gjest Runforit
Skrevet

0 kroner.

Skulle egentlig bare gifte oss på Tinghuset og stikke av, men familien krevde middag og minfest så da betalte de dress, kjole, middag og gaven ble bryllupsreisen. Totalt over 100.000 kroner.

Skrevet

Jeg syns ikke noe galt å bruke så mye hvis dere har råd. Går ut fra at dere ikke har noe særlig med lån ellers.

Håper at dere får en virkelig minneverdig dag.

Og dere som syns det er kvalmende: ta dere en bolle. Ikke alle som har dårlig råd eller er begynnelsen av 20-åra. Syns det er mere kvalmende med foreldre som har lån oppover pipa og der inkassovarsler ramler inn i postkassa hver eneste dag.

Anonymous poster hash: 87583...323
Skrevet

25000kr, 40 til middag, tre retter. Ingen alkohol til middagen grunnet mange barn tilstede.

Stor fest etterpå med 60 gjester, fri bar.

Anonymous poster hash: 13d34...181

Skrevet

Rett over 70.000,-. Det var for 10 år siden så det ville blitt litt mer nå.

Da hadde vi 72 gjester og i prisen lå 4 retters middag, fri bar, leie av flott lokale, klær, musikk, blomster hotellovernatting for meg og forloveren før bryllupet og for meg og mannen etter bryllupet og alt som vanligvis hører med i et bryllup. Det dekket også transport av gjestene fra flyplassen og til overnattingssted, fra overnattingssted til festlokale og det samme tilbake, frokost og lunch samt båttur for halvparten av gjestene dagen etter.

Bryllupsreise kom i tillegg.

Anonymous poster hash: 87fd2...83d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...