Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #1 Skrevet 23. februar 2015 Jeg innser at vi er gale 😵 Gifter oss nå til sommeren. Vi skal ha ca 100 gjester, prisen er oppe i nesten 400.000 😵 Vi skal gifte oss i en kirke vi ikke sokner til, så den må betales, festen holdes på the thief, med 3 retters og vi skal ha åpen bar. Jeg får, helt ærlig, ikke ned prisen særlig mer heller. Bare leie av lokalene på the thief - servering og mat kommer på 225.000,- Det er et spesielt sted for oss, derfor ønsker vi å feire dagen vår der.. Men ja, jeg innser at det er galskap, men vi har råd til det.. Det går hverken kredittkort eller lån med til dette. Anonymous poster hash: fe68b...3b4
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #2 Skrevet 23. februar 2015 Brukte ca 100000. Hadde festen på et selskapslokale med treretters og fri bar. Rimelige kjole og dress hadde vi. Ingen brylluppsreise, vi hadde en liten en.. Vi hadde rundt 50 gjester vi da. Ringen min kostet 14000, den var jo litt råflott, men verdt det! Jeg synes dere kan bruke penger med god samvittighet så lenge dere har råd til det! Dette gjør dere en gang i livet. Anonymous poster hash: 7a4c9...c54
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2015 #3 Skrevet 24. februar 2015 Oj! Vi har et budsjett på 120000kr med samme antall gjester. Ikke inkl bryllupsreise da. Har 2 små barn som vi drar på ferie med:) Planlegger en langweekend i Barcelona eller en annen storby senere. Anonymous poster hash: dfe8a...37f
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2015 #4 Skrevet 24. februar 2015 Ca 250 000 brukte vi, hadde helgebryllup til fjells! Anonymous poster hash: b4f8f...1a9
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2015 #5 Skrevet 24. februar 2015 Ca 20 000. Dette var for kjolen, ringene og 3/5 retters middag (folk fikk velge). Men vi hadde bare foreldre og søsken og leide ikke lokale. Anonymous poster hash: dcfa1...127
Økonomor Skrevet 24. februar 2015 #6 Skrevet 24. februar 2015 Vi hadde 80 gjester og brukte 130 000. Størsteparten var selve festen. Altså mat, drikke, lokaler, servitører osv. Rimelige antrekk og fikk bryllupsreise i gave så den er ikke med.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 24. februar 2015 #7 Skrevet 24. februar 2015 Ca 250 000 brukte vi, hadde helgebryllup til fjells! Anonymous poster hash: b4f8f...1a9 Samme her 😊 Men vår bryllupsreise er inkludert i den prisen og kjole og ringkjøp i New York.
Elsker livet Skrevet 24. februar 2015 #8 Skrevet 24. februar 2015 Jeg aner ike, me det var ikke dyrt. Det ble brukt penger på ringer, undertøy (600), mat, drikke og kanskje 200 kroner i pynt. Mat og drikke var det som kostet, (det var kjøpt inn altfor mye alkohol) men kan aldri tenke meg det kostet mer enn 25000, hadde mange gjester. Hadde bunad begge to, fotograf fikk vi i gave og vi leide ikke lokale.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2015 #9 Skrevet 24. februar 2015 70000 brukte vi. 45 til middag og ytterligere 25 til kake og fest. 2 retters, kakebord og fri bar. Anonymous poster hash: 2df4f...e0f
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2015 #10 Skrevet 24. februar 2015 Ca 2000,-. Giftet oss alene med forloverne i klær vi hadde fra før. Spiste på restaurant etterpå. Anonymous poster hash: a6442...d00
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2015 #11 Skrevet 24. februar 2015 Vi giftet oss i Florida, USA og betalte vel rundt 250.000,- for vielse + reise. Vi leide feriehus i 3 uker. Reiste med nærmeste familie (17 stk) og hver betalte for egen reise og eget opphold. Vanskelig å sile ut selve bryllupsdagen ift kroner og øre da alt var på samme budsjett. Var heldig å få reise og opphold av mine foreldre + at de betalte litt her og der for bryllupet. Vel verdt pengene, det var heldigvis alle enige om Hadde en fantastisk bryllupsdag og en helt perfekt ferie. Anonymous poster hash: 2e321...bb2
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2015 #12 Skrevet 24. februar 2015 Høres helt vilt ut. Hadde 100 gjester til 3-retters på Bølgen&Moi. 170.000 kr. Hva er det dere driver med? Anonymous poster hash: 49024...962
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2015 #13 Skrevet 24. februar 2015 Hvordan klarer dere å ha budsjett på 100.000? Jeg føler som sagt ikke at vi kan kutte noe sted. Her koster selvsagt lokalene/maten en hel del, så der kunne vi sikkert ha spart inn. Anonymous poster hash: fe68b...3b4
Gjest Syltebærtyttetøy Skrevet 24. februar 2015 #14 Skrevet 24. februar 2015 Jeg brukte ikke så mye den gangen jeg giftet meg, heldigvis Ble skilt etter ett år.. Ca 20.000? Men jeg syns det er helt greit å bruke 400.000 så lenge dere har råd til det! skulle jeg giftet meg igjen skulle jeg spart så jeg hadde råd til å ha det akkurat slik vi ville The Thief er et dyrt sted å ha bryllup, men gjør det noe, da? Spiller vel ingen rolle hva andre har brukt så lenge dere har råd og blir fornøyde!?
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2015 #15 Skrevet 24. februar 2015 Vi brukte 110.000,- og jeg syns det var dyrt😱🙈 Anonymous poster hash: 0832f...b94
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2015 #16 Skrevet 24. februar 2015 Hvordan klarer dere å ha budsjett på 100.000? Jeg føler som sagt ikke at vi kan kutte noe sted. Her koster selvsagt lokalene/maten en hel del, så der kunne vi sikkert ha spart inn. Anonymous poster hash: fe68b...3b4 Jeg kjøpte kjolen min på finn. Hadde prøvd akkurat den samme kjolen i brudesalong og søkte tilfeldigvis på finn, og der dukket den opp. I rett strl og hun som solgte den bodde rett i nærheten av oss. Kjøpte kjole og slør for mindre en halve prisen av bare kjolen ny. MÅ dere ha åpen bar? Skjønner at det er noe folk vil ha altså, men er det noe dere kan kutte på? Alkohol er jo svindyrt! Hva med kaker ol? Er det sånt som hotellet må eller skal stille med eller er det sånt dere kan få familaie og venner til å bidra med? Men så tenker jeg at dersom dere har råd til det og ikke vil kutte på noe, så ikke gjør noen endringer. man gifter seg bare en gang (det er planen i hvertfall ) så go for it! Vi har i hvertfall aldri angret på en krone av det vi brukte på vårt bryllup (jeg som giftet meg i Florida). Opplevelsen og minnene man sitter igjen med er verdt hver krone Anonymous poster hash: 2e321...bb2
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2015 #17 Skrevet 24. februar 2015 400.000?! Det er jo sinnsykt! Vi gifter oss i år, og budsjettet er på 60.000. Vi holder festen på et slott, og skal spise godt. 50 gjester! 400.000 er galskap! Men hvis dere har råd til det, så hvorfor ikke? Det blir i det minste minneverdig 😉 Anonymous poster hash: 306b0...3b4
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2015 #18 Skrevet 24. februar 2015 Skjønner lokalet heter The thief med den prisen.... Vi brukte rundt 50 000, da var vi 30 gjester, bryllupssuite, hår, klær, lokale på et fint hotell,mat og ventemat, servitører/opprydding, pynt osv osv. Vi fikk penger til bryllupsreise av gjestene. Det finnes mange måter å kutte kostnader på og ingen av gjestene legger merke til det. Vi hadde ringene fra før av ( da vi forlovet oss), jeg kjøpte sko i vanlig skobutikk og en rimeligere kjole, søsteren min la sminke, jeg bestilte " festoppsats" på hår istedenfor " bryllupsoppsats". Ser likt ut,men koster et par 1000 mindre. Vi laget blomsteroppsatser selv og hadde ikke fri bar ( noe som jeg uansett synes er en uting i bryllup) Anonymous poster hash: d87de...162
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2015 #19 Skrevet 24. februar 2015 Jeg synes det er på grensen til kvalmt å bruke 400.000 på et bryllup, om man har råd eller ei. Anonymous poster hash: 8a4bc...d0b
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2015 #20 Skrevet 24. februar 2015 Da vi giftet oss, var jeg fast bestemt på å ikke bruke masse penger. For min del syns jeg ikke det er verdt mtp det er jo liv etter bryllupet også. Det ble til at jeg kjøpte brudekjole og sko på salg, håret fikk jeg ei kreativ venninne til å fikse. Både kaker og festmåltid gikk familien i lag å fikse. Til forrett hadde vi hjemmelaget blomkålsuppe med rundstykker, hovedrett langstek lammestek ( som vi kjøpte på tilbud da lammesesong var å finne) med tilbehør, til desser masse kaker, multekrem og fruktsalat. Vi var tilsammen 50 stk både stort og smått. Vi hadde budsjettert 40 000kr, men vi brukte rundt 23 000. Anonymous poster hash: 005fd...47d
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2015 #21 Skrevet 24. februar 2015 Du som skrev at dere giftet dere i Florida til rundt 200 000, men alle gjestene betalte reise og opphold selv...hva gikk disse pengene til? Og du som ikke vet hvor du skal kutte , hva med en blomsterbukett til 800kr istedenfor 2000kr, vin til maten men betalt bar resten (eventuelt et par bonger pr person), en kjole på tilbud istedenfor en til 15 000kr osv. For meg virker det som dere har gjort en del luksusvalg, hva er det egentlig pengene går til? Og må det være det dritdyre lokalet? Ikke sikker dagen blir perfekt for det om, og da er det jo ekstra kjipt dere har betalt så mye. Hva med å ha bryllupsfrokosten der heller med foreldre og forlovere? Anonymous poster hash: d87de...162
Elsker livet Skrevet 24. februar 2015 #22 Skrevet 24. februar 2015 Hvordan klarer dere å ha budsjett på 100.000? Jeg føler som sagt ikke at vi kan kutte noe sted. Her koster selvsagt lokalene/maten en hel del, så der kunne vi sikkert ha spart inn. Anonymous poster hash: fe68b...3b4 For min del var ikke utgiftene noe vi snakket om i det hele tatt. Jeg har aldri hatt noen spesielle preferanser når det kommer til bryllup, det viktigste er ekteskapet. Selve bryllupet var noe jeg så frem til å få overstått. Så her var det bondebryllup, bunad, hår og sminke ordnet jeg selv, invitasjoner, pynt, mat, drikke og lokaler interesserte meg ikke. Jeg gjorde nesten ingenting bortsett fra å pynte litt rundt med blomster. Jeg hadde fokus på at gjestene skulle føle de kunne slappe av og kose seg uten for mye formelt opplegg, så imponerende negler, bordkort og kaker trengte vi ikke bruke penger på. Så om du er typen som alltid har drømt om et prinsessebryllup forstår jeg godt at prisen blir høy, og jeg har også forståelse for at det er noe du prioritere. Det er den ene gangen du har anledning til å gjøre som du har drømt om. Men er du som meg som helst skulle slippe hele bryllupet, så er det galskap å legge så mye penger i det.
Fru-IT Skrevet 24. februar 2015 #23 Skrevet 24. februar 2015 Vi brukte ca 80.000 på vårt bryllup. Vi hentet inn mange tjenester og fikk underholdning, bryllupskaken, fotograf og bryllupsreise i gave. En god venninne som hadde brudesalong hvor jeg fikk god pris på alt jeg kjøpte. Vi hadde ca 90 gjester, 80 av de til middag. Vi gjorde veldig mye selv. Kjøpte pynt på ebay, lagde bordsekorasjoner selv og plukket Buketten selv kvelden før. Jeg likte veldig godt å pusle med pynten og ordne det meste selv. Vi fikk akkurat den bryllupsfesten med bygdefeststemning som vi ønsket oss. Sikkert ikke noe som passer for alle, men huhei for en fest det ble!
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2015 #24 Skrevet 24. februar 2015 Langt mer enn summen du får hvis du legger sammen prisen på samtlige av bryllupene i denne tråden. Jeg synes man kan bruke så mye penger man har lyst til og råd til. Jeg har ikke dårlig samvittighet for summen vi brukte, og kunne lett ha gjort det igjen med like god samvittighet. Anonymous poster hash: e33b5...ec6
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2015 #25 Skrevet 24. februar 2015 Ca 5000 på mat og drikke Ca 1500 på frisør Kjole til kr 600,- brukt en gang før i en konfirmasjon. Mannen brukte en dress brukt i flere år. Sønnen fikk arvedress fra en fetter. Lokale gratis Fotograf droppet vi. Blomster ca 500,- Duker, servietter og noe pynt ca 4-500 Vi var 25 personer til bords. Anonymous poster hash: 9db0a...098
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå