Gå til innhold

Bh-størrelse for flatbrysta...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ganske så flatbrystet etter å ha ammet 4 barn. Jeg slipper med andre ord å tenke på hengepupper. Jeg kan gå, løpe eller trene uten bh. Merker ikke forskjell. Ikke "hopper" de, det er de for små til, og det er ellers ikke noe ubehagelig. Har derfor ikke brydd meg om å få tak i bher som gir optimal støtte osv. Jeg kjøper bh på lindex, stort sett disse "bomb shell" bh-ene. Dette for å kunne fylle opp brystpartiet i kjoler, singleter osv. Jeg liker ikke å se ut som en fjorten år gammel gutt på overkroppen.

Problemet mitt med bh-er er at til og med 75 AA cup virker å være for stort. Puppene fyller ikke opp skålen og hvis jeg bøyer meg kommer det en glipe i bh-en hvis dere skjønner. Samtidig gnager skålene på siden. Har prøvd å gå opp til A og B cup og prøvd både 70,75 og 80, men alt er for stort...

Jeg tok for moroskyld og plottet inn målene mine på en bh-kalkulator. 

Der ble jeg anbefalt å prøve balconette bh i str 70 E (!!!!). 

Jeg har alltid forbundet skålstørrelsen med størrelsen på puppene, men tydeligvis stemmer ikke dette helt.

Jeg hadde ikke troen på dette her, men bestilte meg en balconette bh i denne størrelsen.

Bh-en passet perfekt! 

Så tenkt på det. Jeg skulle bli 31 år før jeg fant riktig bh-størrelse :P

Anonymous poster hash: fb4a2...64f

Fortsetter under...

Skrevet

Nå ble jeg litt nysgjerrig på hvor du fant den kalkulatoren, for jeg bruker normalt 75E og må så absolutt bruke bh, så jeg ser for meg at jeg da får opp 75G eler noe med din kalkulator :P

Anonymous poster hash: b318e...0bb
Skrevet

Da har du tydeligvis en vridd syn på flatbrystet.da jeg hadde 70e hadde jeg svære ammepupper

Skrevet

BH-strl er litt merkelige, jeg brukte å kjøpe 75A helt til jeg ble målt og fikk høre at jeg bør kjøpe 70C (og jeg har virkelig ikke store pupper). 70C er ikke så vanlig på H&M ol., og jeg synes det kan bli litt for stramt, så det blir som regel en 75B. Poenget er vel bl.a. at spilen skal komme på yttersiden av brystet, samtidig som det skal bli stramt nok på ytterste hekte. Selv om man ikke har store pupper "utover" kan de være store/brede innerst, om dere forstår hva jeg mener. Jeg har nå prøvd spileløs BH (paddet), vet ikke om jeg syntes den var så mye mer behagelig, men mulig det var feil modell for meg.

Anonymous poster hash: d4020...f02
Skrevet

Flatbrysta og trenger nok aldri tenke på heng før jeg havner i grava.

Jeg har brukt 80A i alle år.

Fikk syk størrelse hos changekalkulatoren. 75E.

Så begrensa meg litt og kjøpte 75B, passer perfekt! Jeg var også over 30 før jeg fikk bh som passer :D

Anonymous poster hash: b27f0...e9a
Skrevet

Da har du tydeligvis en vridd syn på flatbrystet.da jeg hadde 70e hadde jeg svære ammepupper

Nei, jeg er faktisk helt flat. Da jeg ammet hadde jeg store pupper som fylte cupen (i hvert fall hvis jeg hadde spreng). Da brukte jeg 75 C og følte meg som Pamela.

Tar jeg på meg de gamle ammebhene er de alt for store. 

Men det har visst veldig mye og si hvilken type bh man kjøper. Balconette var visst perfekt til de som ikke har så mye fyll. 

Opplevde også i min ungdom (brukte da 75B) at en identisk bh i str 80 B var myyyye større enn 70B. Ikke selve cupen men "fyllet".

Annonse

Skrevet

Nå ble jeg litt nysgjerrig på hvor du fant den kalkulatoren, for jeg bruker normalt 75E og må så absolutt bruke bh, så jeg ser for meg at jeg da får opp 75G eler noe med din kalkulator :P

Anonymous poster hash: b318e...0bb

Underverker.no eller change.no. Fikk ulik størrelse på disse to. Har glemt hvilken av dem jeg fikk opp 70E.

Gjest flykræsj
Skrevet

Omkrets har mye å si for cupstr. Jeg har ganske små pupper. Bruker str 65C, hvilket tilsvarer 75A i cup. Antar du er ganske slank? Forsøk å gå ned i omkrets.

Skrevet

Spørs vel hvor stor man er ellers. jeg bruker mellom 70 og 75 i omkrets. Avhenger av BH-modell. Og cup er da mellom c og dd. Alt etter modell. 75 c/d og 70 d/dd er altså størrelsene jeg vandrer mellom. Jeg har IKKE store pupper til min kropp. Trenger ikke BH om jeg ikke vil, men "verdens lengste brystvorter" gjør det nødvendig med både BH og polstring i denne. 

Nå er jeg 180 høy, og ikke mager ellers, men heller ikke tykk.

Men vil tro målene til HI kan være litt feil. Viktigst og prøve! Men tenk på at bh-en skal lukkes,- STRAMT, på det YTTERSTE av de tre hempene man kan velge mellom. En BH vil gå ut etter litt bruk, og slik har man mulighet til og beholde BH litt lenger, da man har disse cm og gå på som hempene gir.  En omkretsstørrelse ned, vil si at man må gå en cupstørresle opp, og vice versa. Når kirurger snakker om silikonpupper som gir en full C eller liten D, så skjønner ikke JEG hva de snakker om i alle fall. For en B-cup er HELT forskjellig på meg med 70 ii omkrets og ei som har 85 i omkrets. Min søster er ekstremt bredrygget, nesten litt maskulint bygd. Hun har 85B/C i BH-størrelse. Men hennes pupper er mye større enn mine (nå er hun rett under 175 lang, så litt kortere) Faktisk så mye større at min datter spurte hvorfor tante har store pupper og ikke jeg. Vi er jo søstre.......Men jeg er altså i gj.snitt en D cp (som i silikonverden blir regnet som SVÆR), og hun er B-cup, som er regnet som "liten byste"......

Vil anbefale en spesialforretning for en gang, bare for og finne hvor du "ligger i størrelser". Da har du en mal og gå ut fra, og når du da prøver rimeligere BH-er, starter du med det du har fått målt hos spesialisten og prøver deg frem i cup  og omkrets derifra. Hvis BH sitter godt, men cup er for stor, gå en cup ned, behold omkrets. Om cup er ok, men den er for vid i omkrets, gå en omkrets ned,- og en cup OPP! Om omkretsen er for liten, men cupen ok, gå en cup ned og en omkrets opp.. SÅ har du fått det inn med t-skje ;)

Anonymous poster hash: cd9e6...757
Skrevet

Hehe var faktisk også i tredveåra før jeg fikk målt og fikk rett bh. Alltid kjøpt 75B. Men har jo da hatt de på feil ,altså på innerste hakk fra første dag og de har ikke stramma i det hele tatt heller vært litt løse. Viser seg jeg egentlig må ha 65D. En verden av forskjell , men jeg trodde også at cup str var like så trodde jo C og D ville være enormt for meg.

Skrevet

Fikk fastsatt størrelse på Change for 1 måned siden. Har alltid brukt 75B eller 80B, og syntes at puppene ikke fyller ordentlig. Endte opp i 70E (!), noe som passer perfekt. Litt stramt i ryggen siden jeg er uvant med det. Men sitter perfekt.

Skrevet

Spørs vel hvor stor man er ellers. jeg bruker mellom 70 og 75 i omkrets. Avhenger av BH-modell. Og cup er da mellom c og dd. Alt etter modell. 75 c/d og 70 d/dd er altså størrelsene jeg vandrer mellom. Jeg har IKKE store pupper til min kropp. Trenger ikke BH om jeg ikke vil, men "verdens lengste brystvorter" gjør det nødvendig med både BH og polstring i denne. 

Nå er jeg 180 høy, og ikke mager ellers, men heller ikke tykk.

Men vil tro målene til HI kan være litt feil. Viktigst og prøve! Men tenk på at bh-en skal lukkes,- STRAMT, på det YTTERSTE av de tre hempene man kan velge mellom. En BH vil gå ut etter litt bruk, og slik har man mulighet til og beholde BH litt lenger, da man har disse cm og gå på som hempene gir.  En omkretsstørrelse ned, vil si at man må gå en cupstørresle opp, og vice versa. Når kirurger snakker om silikonpupper som gir en full C eller liten D, så skjønner ikke JEG hva de snakker om i alle fall. For en B-cup er HELT forskjellig på meg med 70 ii omkrets og ei som har 85 i omkrets. Min søster er ekstremt bredrygget, nesten litt maskulint bygd. Hun har 85B/C i BH-størrelse. Men hennes pupper er mye større enn mine (nå er hun rett under 175 lang, så litt kortere) Faktisk så mye større at min datter spurte hvorfor tante har store pupper og ikke jeg. Vi er jo søstre.......Men jeg er altså i gj.snitt en D cp (som i silikonverden blir regnet som SVÆR), og hun er B-cup, som er regnet som "liten byste"......

Vil anbefale en spesialforretning for en gang, bare for og finne hvor du "ligger i størrelser". Da har du en mal og gå ut fra, og når du da prøver rimeligere BH-er, starter du med det du har fått målt hos spesialisten og prøver deg frem i cup  og omkrets derifra. Hvis BH sitter godt, men cup er for stor, gå en cup ned, behold omkrets. Om cup er ok, men den er for vid i omkrets, gå en omkrets ned,- og en cup OPP! Om omkretsen er for liten, men cupen ok, gå en cup ned og en omkrets opp.. SÅ har du fått det inn med t-skje ;)

Anonymous poster hash: cd9e6...757

Den jeg kjøpte nå i 70 E passer perfekt og fyller cupene helt - også når jeg bøyer meg. Jeg har den på ytterste hakket og da er den ganske stram. Var litt rart i begynnelsen. Jeg trodde først den var for liten rundt, men den skal jo være sånn. Jeg har alltid hatt bhene litt løst rundt og på innerste hakk. Jeg er 160 cm og veier 50-55 kg. Mulig at jeg måtte hatt en helt an størrelse med en annen type bh.

Søsteren min har ganske store pupper og de har også en annen form enn mine..Hun er slank, men bredbygd.  Hun bruker 80B. Hun prøvde for øvrig min balconette i 70 E og den var alt for liten til henne :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...