Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #1 Skrevet 23. februar 2015 Mener egentlig fra barna begynner i de store bakkene og står i en relativt stor fart. Hjelm ser jeg på som selvfølge, men hørt det er vanlig med sånn beskyttelse på ryggen? Kræsjer de med et tre eller andre mennesker i bakken kan jo smell mot ryggen være veldig kraftig. Hva er vanlig? Anonymous poster hash: 70ee0...24f
Iselilja Skrevet 23. februar 2015 #2 Skrevet 23. februar 2015 Her bruker både liten og stor ryggskinne.
Gjest Julia1984 Skrevet 23. februar 2015 #3 Skrevet 23. februar 2015 Ryggskinne her også. Billig forsikring ved evt stygge fall.
Appelsinpiken Skrevet 23. februar 2015 #4 Skrevet 23. februar 2015 Bruker bare hjelm foreløbig. Blir vel ryggskinne til jul neste år tenker jeg da snowboard begynner å bli det mest interessante her.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #7 Skrevet 23. februar 2015 Hjelm og briller så langt. Han er 6 år. Foreløpig står han bare på ski med oss eller på skikurs, der ingen av de andre barn har ryggskinne enda. Jeg liker ikke ryggskinne selv, har ikke funnet en som er behagelig og ikke ødelegger for skifølelsen. Anonymous poster hash: 3b9db...b12
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #8 Skrevet 23. februar 2015 Hjelm, briller og ryggskinne. Eventuelt håndleddsbeskyttere (kanskje mest for snowboard/skateboard). Hvis de driver med hopp og off-piste er ryggskinne et must, lande på ryggen på ei trerot er ikke bra. Anonymous poster hash: fbc24...b70
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #9 Skrevet 23. februar 2015 Hjelm og briller så langt. Han er 6 år. Foreløpig står han bare på ski med oss eller på skikurs, der ingen av de andre barn har ryggskinne enda. Jeg liker ikke ryggskinne selv, har ikke funnet en som er behagelig og ikke ødelegger for skifølelsen. Anonymous poster hash: 3b9db...b12 Med du kunne ønske du hadde det på hvis du faller og skader deg. Anonymous poster hash: 70ee0...24f
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #10 Skrevet 23. februar 2015 Noen som vet om tester på ryggskinner til barn? Hvilken er best? På forhånd takk Anonymous poster hash: 3c58d...ad1
lover Skrevet 23. februar 2015 #11 Skrevet 23. februar 2015 Vet ikke hvilken som er best, men ungene her har denne. Den er myk ogkomfortabel. http://torshovsport.no/friluft/produkter/ryggplater2/komperdell-protector-cannonball-junior-ryggbeskytter-130-cm/
lover Skrevet 23. februar 2015 #12 Skrevet 23. februar 2015 Den finnes i ulike størrelser, ned til temmelig små barn.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #13 Skrevet 23. februar 2015 Hjelp, briller og rysskinne. Anonymous poster hash: c7171...98e
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #14 Skrevet 23. februar 2015 Jøss nå lærte jeg noe nytt, har aldri sett eller hørt om sånn ryggskinne dere snakker om jeg. Anonymous poster hash: 8a47a...8dc
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2015 #15 Skrevet 24. februar 2015 Jøss nå lærte jeg noe nytt, har aldri sett eller hørt om sånn ryggskinne dere snakker om jeg. Anonymous poster hash: 8a47a...8dc Reddet ryggen (og livet? ) til fetteren min da han var 8 år og kræsjer med en voksen mann hvor begge kræsjer i et ytre for noen år tilbake. Billig investering Anonymous poster hash: 70ee0...24f
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2015 #16 Skrevet 24. februar 2015 Hjelm og briller så langt. Han er 6 år. Foreløpig står han bare på ski med oss eller på skikurs, der ingen av de andre barn har ryggskinne enda. Jeg liker ikke ryggskinne selv, har ikke funnet en som er behagelig og ikke ødelegger for skifølelsen.Anonymous poster hash: 3b9db...b12 Med du kunne ønske du hadde det på hvis du faller og skader deg.Anonymous poster hash: 70ee0...24f Sikkert, men det tryggeste er vel å ikke stå alpint hvis man skal trekke det super langt. Jeg stod på ski i mange år før det ble vanlig med hjelm. Jeg var temmelig skeptisk til hjelm, men når jeg prøvde det syntes jeg det var fantastisk fra første øyeblikk. Så langt har jeg ikke funnet en ryggskinne som ikke ødelegger skigleden pga passformen, og derfor har jeg valgt å ikke bruke. Som tidligere skiinstruktør er jeg veldig opptatt av bevegelighet og teknikk, jeg får det bare ikke til med skinne. Unntaket er offpiste, men der bruker jeg skred ryggsekk med ekstern skinne. Gutten kommer til å bruke ryggskinne etterhvert, men går han en teknisk/racing vei som jeg gjorde kommer han nok til å slutte etter noen år; er nemlig ingen der vi bor (Alpene) som bruker skinne på racing. Anonymous poster hash: 3b9db...b12
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 24. februar 2015 #17 Skrevet 24. februar 2015 Mine barn på 6 og 7 bruker foreløpig bare hjelm og briller, men mine nevøer bruker ryggskinne alltid uansett. 10 og 12 år. Har ikke hørt de klage på den. Tror 7- åringen vil få ryggskinne til neste år, nå begynner han å bli ganske dreven og står i mer krevende bakker.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2015 #18 Skrevet 24. februar 2015 Et spørsmål. Vi reiser på fjellet i morgen tidlig og jeg oppdaget nettopp at ryggskinnen er ødelagt av mus! De selger dem ikke her vi bor og der er jo ikke tid til å bestille over nett, men vil en mc ryggskinne gjøre samme nytten???? Anonymous poster hash: ac43a...030
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå