Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #1 Skrevet 23. februar 2015 Jeg er gravid i 26. uke.Jeg har hele helgen vært litt hanglete. Trøtt, litt hodepine, småkvalm... Smerter i rygg og noe i bekken/nedover beina. Det er ikke noe nytt, formen er opp og ned hele tiden, så jeg tenkte ikke noe over det. Men i natt slet jeg med å sove lenger perioder, jeg våknet flere ganger. Hele kroppen føltes i ulage, den føltes ubehagelig å "være i". Da jeg våknet på morgenen, hadde jeg hodepine og kvalme. Det føles som om hodet er i trykk, at det "klemmes sammen". Mest bak panna. Ryggen var smertefull, og jeg hadde ilinger nedover beina. Jeg blir ofte svimmel når jeg står oppreist, det er ikke noe nytt, og det skjer i dag også. Men nå kjenner jeg litt svak prikking på venstre side av ansiktet, haka, nedover halsen, og tunga føles hoven ut (kan ikke se forskjell på den da). Ja, migrene er ingen uvanlig ting for meg, men jeg har vært lite plaget av dette i svangerskapet, og det pleier vanligvis ikke arte seg som dette i forveien... Noen idèer hva det kan være? Bør jeg kontakte lege? Anonymous poster hash: e8548...006
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #2 Skrevet 23. februar 2015 Ja jeg synes du bør kontakte legen! God bedring Anonymous poster hash: 518e0...7c5
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #3 Skrevet 23. februar 2015 Du bør ikke kontakte lege, du SKAL. Nå! Anonymous poster hash: 99845...42c
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #4 Skrevet 23. februar 2015 Kontakt lege!!! Anonymous poster hash: d13ae...632
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #5 Skrevet 23. februar 2015 Kontakt lege! God bedring :-) Anonymous poster hash: 10d9a...1bf
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #6 Skrevet 23. februar 2015 Da var jeg en tur på legevakten. Det var endel ventetid, og det var så fullt at jeg måtte stå oppe. Ble litt ergerlig når det viste seg at det ene (unge) paret som satt der ikke skulle inn begge to, det var bare mannen hennes som hadde skadet foten, og de opptok et tredje sete med jakker og veske. Ikke snakk om å lage plass til en gravid som svaier der hun står, neida... Endte med at jeg måtte sitte på gulvet. Uansett, legen fant ikke ut av noe. Til slutt fikk jeg beskjed om å ringe hvis det ble verre, og jeg kom til å bli innlagt hvis det skjedde. Foreløpig er formen nøyaktig lik, så da blir det å avvente. Fikk time hos fastlegen på onsdag, og jeg skulle avbestille timen om jeg ble bedre, men om det bare fortsatte så skulle jeg dra... Foreløpig er det bare mistanke om forstadiet til migrene, selv om jeg aldri har hatt det som dette før (har vanligvis mye synsforstyrrelser før og ved migrene). HI Anonymous poster hash: e8548...006
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #7 Skrevet 23. februar 2015 Det kan være en påbegynnene svangerskapsforgiftning! Håper du har vært i kontakt med lege allerede! Anonymous poster hash: cd8be...7f9
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #8 Skrevet 23. februar 2015 Jeg fikk et migreneanfall i starten av svangerskap nr 2. Høyre arm dovnet bort, hodepine, kvalme og jeg snublet i ordene. Vi trodde det var slag så måtte på sykehuset som konkluderte med migrene. Jeg har også migrene til vanlig, men da bare veldig sterkt pulserende hodepine og lysskyhet. Nå 1 år etter fødsel når jg har sluttet å amme, er migrenen tilbake. Verre enn før svangerskap. Nå har jeg mye kvalme i tillegg til at jeg kan få migrene uten hodepine. Hodet blir ufattelig tungt å holde oppe. Rare greier. Men mest sannsynlig ikke farlig hos deg heller, men greit å sjekke at det ikke er slag når man har tegn på det Anonymous poster hash: 0e62c...4af
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #9 Skrevet 23. februar 2015 Huff, slag... Håper da ikke det er noe sånt. Holder det ikke med timen hos legen på onsdag? Bør jeg ringe inn og lyve om at jeg er verre? Da skulle de jo ta meg inn... Håper for all del det ikke er svangerskapsforgiftning heller. Virket ikke som legen mistenkte det, han sjekket verken blodtrykk eller urin. Tenker jeg drar til den legetimen på onsdag uavhengig av om nummenheten og andre plagene fremdeles er der eller ikke, så jeg i det minste får avklart det. Jeg har hatt endel migrene uten hodepine! Det gir kvalme og noen ganger magevondt. Svimmelhet, aura/lysglimt og andre synsforstyrrelser. Noe tungt hodet... Tenker det godt kan være migrene, hodet føles noenlunde likt (tungt og trykkende, men uten den definerte hodepinen på ene siden).Tenker jeg skal prøve å slappe litt av (så godt det er mulig med en aktiv og klengete toåring), og se det an utover ettermiddagen i hvert fall. HI Anonymous poster hash: e8548...006
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #10 Skrevet 23. februar 2015 Jeg fatter virkelig ikke hvorfor en må spørre her inne om slikt. Nummenhet i tunge og ansikt...? Klarer du virkelig ikke å forstå at en da tar seg en tur til legen sin? Egentlig ikke meningen å være så krass, men noen gangen blir jeg så oppgitt over tafatte og hjelpesløse folk at jeg bare måtte.... Anonymous poster hash: 4615a...0ab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå