lover Skrevet 22. februar 2015 #1 Skrevet 22. februar 2015 Jeg ble kalt en jævla Rema hore en gang da jeg nektet et par å kjøpe to halvlitere med øl fordi klokka var 20.03. Hehe. Jeg tok det ikke så tungt, men det er jo litt stusselig å snakke til folk på den måten.. Det er jo ikke bra at folk sankker sånn, helt enig i at det er litt stusselig, og kanskje enda litt verre. MEN jeg bare lurer, kan ikke de ansatte kjøre det igjennom etter 8? Mulig jeg bare innbiller meg det, eller husker feil, men jeg tror virkelig at det blir kjørt igjennom bare vi kommer oss i køen før 8. Eller om vi har stått lenge ikøen, og det er noen minutter over, så går det allikevel. Er det jeg som er feil, eller var du/hun litt umulig med dette paret? Selvsagt uten at det skal gi dem rett til slik oppførsel.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #2 Skrevet 22. februar 2015 Vi i kassa får opp beskjed om at alkohol salget er stengt på slaget 20, 18 på lørdager. Men får likevel spørsmålet vil du slege varen og må trykke ja eller nei. Så i teorien kan vi da selge øl etter stengetid. Men den kunden som står der 20.02 kan like gjerne være en kontrollør som en vanlig kunde, og da sliter vi. Så vi har fått streng beskjed om å ikke selge etter 20.00 / 18.00 Anonymous poster hash: 1e411...455
mille260 Skrevet 22. februar 2015 #3 Skrevet 22. februar 2015 Før kunne en slå inn alkoholen var kundene inne i butikken Før 18.00. Nå går ikke dette lengre æ. Kommer opp på min kasse at ølsalget er stengt. selger vi øl etter 18.00 og dette blir oppdaget /kontrollert mister butikken alkohol bevillingen. Sier seg selv at ingen vil risikere det..
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #4 Skrevet 22. februar 2015 Ja, man kan slå det inn etter tiden. Men seriøse arbeidstakere ville aldri gjort det.. Anonymous poster hash: e7646...d50
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #6 Skrevet 22. februar 2015 Sender de virkelig ut kontrollører som møter opp ved stengetid for ølsalget? Vet at de ofte sender ut kontrollører som er mindreårige, men... Ordningen er vanskelig nok som den er, om ikke fæle kunder skal trakassere kassadamene 2 min. over stengetid for ølsalget. Det vil jo skape engstelse over tid. Som kunde vil man vel ikke framstå som psykopat... Men det er visst lov å kjøpe lettøl, til alle tider. Hørte det av noen, og de sendte meg ut for å kjøpe lettøl. Jeg ble nesten sett på som en alkoholiker av kassadama, fordi hun var sjokkert over at jeg ville kjøpe lettøl etter at ølsalget var stengt. Men til slutt var det ei anna dame som sa at jeg hadde lov til å kjøpe lettølen. Anonymous poster hash: 01cda...a7d
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #7 Skrevet 22. februar 2015 Ja de kan sende kontrollører på det også. Og vi vet heller aldri hvilken kvelder det er kontrollør som står å venter på oss når vi kommer ut etter endt arbeidstid og må da kunne fremvise kvittering varene vi har på oss, selv røyk pakka som ble kjøpt ett annet sted for 2 dager siden. Anonymous poster hash: 1e411...455
lover Skrevet 22. februar 2015 Forfatter #8 Skrevet 22. februar 2015 Ja de kan sende kontrollører på det også. Og vi vet heller aldri hvilken kvelder det er kontrollør som står å venter på oss når vi kommer ut etter endt arbeidstid og må da kunne fremvise kvittering varene vi har på oss, selv røyk pakka som ble kjøpt ett annet sted for 2 dager siden. Anonymous poster hash: 1e411...455 Det var da voldsomt! De kan da ikke ha som utgangspunkt at enhver ansatt potensielt er en tyv, som skal bevise sin uskyld. Ikke det at jeg ikke tror deg, men syntes vel at det var litt usmakelig. Tror jeg ville tatt dette opp med verneombudet. Å jobbe å yte for bedriften, og så bli mistenkt bare fordi en har hatt mulighet til å stjele? Stikkprøver? Dette skal en finne seg i? Og noen mener vel det er uproblematisk så lenge en ikke har noe å skjule.
Gjest ronja røverdatter Skrevet 22. februar 2015 #9 Skrevet 22. februar 2015 Ja de kan sende kontrollører på det også. Og vi vet heller aldri hvilken kvelder det er kontrollør som står å venter på oss når vi kommer ut etter endt arbeidstid og må da kunne fremvise kvittering varene vi har på oss, selv røyk pakka som ble kjøpt ett annet sted for 2 dager siden. Anonymous poster hash: 1e411...455 Det var da voldsomt! De kan da ikke ha som utgangspunkt at enhver ansatt potensielt er en tyv, som skal bevise sin uskyld. Ikke det at jeg ikke tror deg, men syntes vel at det var litt usmakelig. Tror jeg ville tatt dette opp med verneombudet. Å jobbe å yte for bedriften, og så bli mistenkt bare fordi en har hatt mulighet til å stjele? Stikkprøver? Dette skal en finne seg i? Og noen mener vel det er uproblematisk så lenge en ikke har noe å skjule. Du vet kanskje ikke at de ansatte er de som stjeler mest i butikkene? Det er et stort problem. Kontroll av butikkansatte har blitt gjort i mange år, selv da min mor jobbet i butikk for sikkert 40 år siden, om ikke mer. Jeg har også hatt sommerjobb i butikk, og kontroller var helt vanlig. Det er helt uproblematisk, men blir fort vant med å ta vare på kviteringen når man handler, inkl. røykpakka som ble kjøpt i kiosken på hjørnet dagen før.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #10 Skrevet 22. februar 2015 Ja de kan sende kontrollører på det også. Og vi vet heller aldri hvilken kvelder det er kontrollør som står å venter på oss når vi kommer ut etter endt arbeidstid og må da kunne fremvise kvittering varene vi har på oss, selv røyk pakka som ble kjøpt ett annet sted for 2 dager siden. Anonymous poster hash: 1e411...455 Det var da voldsomt!De kan da ikke ha som utgangspunkt at enhver ansatt potensielt er en tyv, som skal bevise sin uskyld. Ikke det at jeg ikke tror deg, men syntes vel at det var litt usmakelig. Tror jeg ville tatt dette opp med verneombudet. Å jobbe å yte for bedriften, og så bli mistenkt bare fordi en har hatt mulighet til å stjele? Stikkprøver? Dette skal en finne seg i? Og noen mener vel det er uproblematisk så lenge en ikke har noe å skjule. Du vet kanskje ikke at de ansatte er de som stjeler mest i butikkene? Det er et stort problem. Kontroll av butikkansatte har blitt gjort i mange år, selv da min mor jobbet i butikk for sikkert 40 år siden, om ikke mer. Jeg har også hatt sommerjobb i butikk, og kontroller var helt vanlig. Det er helt uproblematisk, men blir fort vant med å ta vare på kviteringen når man handler, inkl. røykpakka som ble kjøpt i kiosken på hjørnet dagen før. Men hvordan vite at den kvitteringa er for den røykpakken? Kanskje du la igjen den hjemme, å forsynte deg med en ny på jobb. Ikke akkurat idiotsikkert system.. Anonymous poster hash: 6586a...560
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #11 Skrevet 23. februar 2015 Du må ha signatur på kvitteringen,,og kvitteringen må være fra den dagen. Har du med røykpakke/drikke eller andre ting med på jobb må sjefen signere på varen før du jobber. Når det kommer til ølsalget så var det for 10år siden når jeg jobbet på Meny mulig å selge øl til kvart over, dette for at kunder som sto i kø før 18/20 ikke skulle rammes fordi vi ikke fikk unna kundemengden i tide. Anonymous poster hash: 27dec...088
♥MammanTilEnPrinsesse♥ Skrevet 23. februar 2015 #12 Skrevet 23. februar 2015 Kassa sperrer for alkohol det sekundet klokka slår 20/18. Det eneste som kan få alkohol gjennom da er et sjefs kort å det kommer vel aldri på tale at sjefen drar det kortet å risikerer å ikke få selge alkohol, røyk og legemidler for det. Og jeg kan jo si det at jeg hadde aldri risikert jobben fordi noen ikke gadd å dra på butikken 5 min tidligere.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #13 Skrevet 23. februar 2015 Der jeg jobber får man ikke alkohol gjennom etter kl 20/18.. Kan være heldig om feks man har slått inn noe 1 på og "lurer" kassen, men ikke alltid. Anonymous poster hash: ad1fa...1c2
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #14 Skrevet 23. februar 2015 Det er jo loven som forbyr salg etter 20 som er helt feil. Hva skal de oppnå med det? Sikkert et sånt typisk fenomen som en bare finner i Norge. Anonymous poster hash: f031d...232
IceNose Skrevet 23. februar 2015 #15 Skrevet 23. februar 2015 Øl/cider/rusbrus skal være slått igjennom før klokken 18/20 på kassa. Folk må reise før på butikken for å rekke ølsalget i tide. Ved å selge etter tiden,kan butikken miste sjenkebevilgningen,den ansatte kan miste jobben.Det er det kunder ikke forstår. "Jeg har stått i køen i 10 minutter jo!"Sorry Mac!Det hjelper ikke!Da får du inn å kjøpe øl før du handler resten av varene!
pifi med tre nurk Skrevet 23. februar 2015 #16 Skrevet 23. februar 2015 Nå er det 14 år siden jeg jobbet i matbutikk og ble kalt Rema hore, men på den tiden gikk det an å scanne inn øl etter kl 20.00 men hvis vi gjorde det kunne butikken miste bevilling til å selge øl så vi gjorde jo selvfølgelig aldri det. Høres lurt ut at kassa faktisk ikke kan scanne øl etter gitt tidspunkt, da kan liksom kunden ikke kjefte like mye på den stakkaren som sitter i kassa.. Huff savner ikke kassajobb altså (mye kjeft å få) og jeg jobber i NAV så det sier jo litt!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå