Gå til innhold

Noen som har fått til et billig bryllup?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi vil gifte oss, men har ikke råd til noe dyrt.

Vi vil invitere ca 70 gjester, og har 50.000kr å bruke.

Vi har en stor hage og kan ha et sommerbryllup utendørs. Ønsker live musikk, men må ikke.

Er det i det hele tatt mulig med så mange gjester, til en så rimelig penge?

Svigerfar sponser i tilfelle alkohol, så det er ikke med i pakka.

Anonymous poster hash: 42c85...56f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, ingen?

Skrevet

Selvfølgelig er det mulig, det spørs jo helt hvilke krav dere har. I et bryllup jeg var i ble det servert rundstykker med pålegg, brudeparet lånte grendehuset gratis og stod for forberedelser, opprydning og vasking selv. Ingen servering, man forsynte seg selv. Gjestene hadde med det de ville drikke selv, og diverse familiemedlemmer stilte med hver sin kake. Tror eneste utgiften deres var de rundtstykkene og pålegget. :P

Anonymous poster hash: 9334e...1e7
Skrevet

Selvsagt er det mulig :) om dere satser på egen hage så er jo "lokalet" helt gratis :) men dere må planlegge sånn i forholdt til været, kjøpe inn eller låne/ leie partytelt.

Det som koster er jo klær, mat, blomster , underholdning, drikkevarer osv.

Dere kan kjøpe brukt dress/ smoking og brudekjole på feks finn. Blomster trenger ikke være dyrt, jeg betalte 500 kr for min brudebukett, en enkel busett med roser. Vi kjøpte roser i samme farge som brudebuketten og lagde dekrasjonene selv, ttor at vi brukte Max 600 kr på det.

Maten kan dere lage selv som feks forett en suppe, kan lages dagen før og bare varmes opp og hovedrett kan være oksestek , kan også lages kvelden før til dessert kan dere ha is og jordbær feks. Eller dere kan gå for tapas.. Som servitører har der kanskje noen yngre slektninger og deres venninner som vil servere. Live musikk er dyrere men dere kan jo ha høyttalere og spille masse forskjellig musikk.

Som toastmaster har dere kanskje en morsom venn, slektning eller kollega som passer ?

Skrevet

Jeg regner med at bryllupet til kusinen min kostet mindre enn det. De hadde både vielse og selve bryllupet ute, enkel vegetarmat og ikke alkohol.

Selve vielsen var ca kl 16 tror jeg og da klokka var rundt 21 hadde gjestene dratt hjem. Det var kaldt og vi var sultne.

Anonymous poster hash: 72bd4...b62

Skrevet

Et vennepar hadde bryllup for 25 personer til 10000 kr +drikkevarer som foreldrene spanderte. De leide et lokale inkl 3 retters middag. Venner og familie holdt kaker.

De hadde ikke live musikk el noe slikt da. iPad koblet opp mot anlegg med ega spilleliste. Toastmaster var ene onkelen.

D var et kjempe koselig bryllup. :)

Et annet vennepar hadde et bryllup for 50 personer til ca 60000 kr. De leide et lokale. Men lagde koldtbord og dessert selv og familie og venner hadde med kaker. En venn av paret lagde kjempe nydelig bryllupskake som gave til de. De hadde live musikk i ca 1 time, og anlegg resten av kvelden,.

Jeg kan ikke si jeg merket noe forskjell på de bryllupene.

Er mer spent på d bryllupet vi skal i i sommer. 25 personer, og bryllup til ca 100 000 kr.

Anonymous poster hash: 89897...8f8

Skrevet

Ja, vi hadde bryllup for 60 stk til 50 000.

Vi leide billige lokaler som lagde maten. 5 retters vi sto for innkjøp av to av rettene og lokale resten, samt de ordnet servitører. Det kostet 15000, det ble delt mellom oss og våre foreldre 5000 hver.

Svogerene mine inviterte til cocktail etter vielsen mens vi tok bilder, det var dems gave til oss.

Jeg lagde pynten selv,

hadde en billig kjole,

fikk venner til å bake kaker,

kjente noen som kunne spille til en ok penge,

fikk ei venninne av ei venninne som er blomsterdekoratør til å lage bukett billig,

shoppet rundt på tjenester som hår og sminke, fotograf, innbydelser, pynten mm

Venner handlet med alkohol da de var på tur og ellers hjalp de med det de kunne og ønsket.

Hadde frokost dagen etter til alle gjestene også og overnatting på et finere hotell til meg og mannen inkludert i de 50 000.

All hjelpen kostet oss også en del vinflasker, barnepass og middagsselskap, men de tingene hadde vi gjort uansett😉

Anonymous poster hash: 8b85c...ec2

Skrevet

Da er det håp skjønner jeg :)

Skrevet

Med en heftig dose egeninnsats og gode venner fikk vi et fantastisk bryllup til ca 25000-30000. 25 gjester til middag og ca 80 gjester til kaffe og fest. :) God planlegging ble et hoved moment i alt. :)

Anonymous poster hash: ad58c...eac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...