Gå til innhold

Hjelp! Svinestek av bog med svor!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har snittet svoret, gnidd med salt og pepper og surret den i stekepanne slik at den fikk pittelitt farge. Men, så satt jeg steka på rist, med en ildfast form med vann under denne rista..kan det bli bra sånn eller må steka ligge nedi vannet?

Nei, min mor lærte meg aldri noe særlig kokkekunskaper ;)

Anonymous poster hash: 816bc...dbf

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg har bestandig brukt å legge steka rett i vannet :) Først med svoren i vannet og snudd den etter en stund for å få svoren skikkelig sprø :)

Skrevet

Takk for svar! :)

Masse vann eller bare litt? :P

Skrevet

Laga det tidlegare i dag:)

Ville lagt steika rett i forma. Ha et par dl vatn i forma om du skal lage saus. Gjerne med Lauk og gulrot i bitar. Då brukar du krafta til sausen. Bruk eit termometer og steik på ca 150 grader til det viser 65 grader (ein time for ein bog på ein kg). Pakk så inn i alufolie og la kvile i 30 minutt.

Anonymous poster hash: 41a1b...bf4

Skrevet

Åh, takk! Nå har jeg lagt steika med svoren ned litt..ca 20 min, snur steika nå og lar den stå i vannet.. (Riktig?)

Så skal den steke ca en time til, pakkes inn i aluminiumsfolie og så serveres? Blir sen middag i dag gitt :P

Skrevet

Åh, takk! Nå har jeg lagt steika med svoren ned litt..ca 20 min, snur steika nå og lar den stå i vannet.. (Riktig?)

Så skal den steke ca en time til, pakkes inn i aluminiumsfolie og så serveres? Blir sen middag i dag gitt :P

Aner ikke hvor lenge du må steke den ettersom jeg bestandig har brukt steketermometer :P 

Men for meg høres det ut som om at du har gjort det riktig :) 

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...