Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #1 Skrevet 22. februar 2015 Vurderer å flytte dit, men vet ikke så mye. Er det greie barnehager og skoler der? Er de store? Hvor i Fredrikstad er det best å bo med barn? Går det greit å bli kjent med folk, eller er de ekskluderende overfor innflyttere? Setter pris på alt annet dere som bor/har bodd der kan fortelle meg også. Sikkert mye mer jeg lurer på som jeg ikke kommer på å spørre om nå. Anonymous poster hash: 6bda0...18b
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #2 Skrevet 22. februar 2015 Et fint sted å bo! Jeg er selv innflytter og har bodd her i noen år nå. Vet ikke hvordan skoler/barnehager er da jeg ikke har barn selv enda, men har bare hørt mye positivt. Mitt inntrykk er at folk er mye mer imøtekommende her enn i f.eks Oslo. De har tid til å slå av en prat (naboer, butikkmedarbeidere etc) og er veldig hjelpsomme. Tiden står på et vis litt mer i "ro" her, om du skjønner? Nydelige omgivelser, bryggepromenade, kort vei til Hvaler og andre naturområder. Mange fine butikker, caféer, restauranter etc. Anonymous poster hash: 64a14...8f3
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #3 Skrevet 22. februar 2015 Takk for svar. Vi bor langt ute på bygda nå, så når det gjelder restauranter og slikt så er jeg fornøyd om det er noen der i det hele tatt. Eneste jeg tenker at jeg kanskje kommer til å savne er tryggheten. Men det er kanskje ikke så skummelt i Fredrikstad heller? Anonymous poster hash: 6bda0...18b
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #4 Skrevet 22. februar 2015 har bodd i fredrikstad i 6 år nå, skal flytte, har aldri klart og slå meg til ro, og nå er det slutt med mannen jeg er gift med som har bodd hele livet i fr.stad, skal tilbake til oslo med hund og tvillingene mine fra tidligere forhold Anonymous poster hash: e08aa...41f
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #5 Skrevet 22. februar 2015 Takk for svar. Vi bor langt ute på bygda nå, så når det gjelder restauranter og slikt så er jeg fornøyd om det er noen der i det hele tatt. Eneste jeg tenker at jeg kanskje kommer til å savne er tryggheten. Men det er kanskje ikke så skummelt i Fredrikstad heller? Anonymous poster hash: 6bda0...18b Jeg føler meg kjempetrygg her Det er sikkert mulig å havne borti noe kriminelt her også, men jeg har vel ikke for vane å henge i noen utsatte miljøer. Jeg bor i et villaområde på Kråkerøy. Tar meg ca 10min å sykle til togstasjonen (pendler inn til Oslo daglig) eller til sentrum. Det går busser også, ikke noe problem. Jeg trives iallefall veldig godt :-) Håper du også vil det om du flytter hit. Anonymous poster hash: 64a14...8f3
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #6 Skrevet 22. februar 2015 Tusen takk for alle svar så langt. Tar gjerne imot flere erfaringer. HI Anonymous poster hash: 6bda0...18b
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #7 Skrevet 22. februar 2015 dytt Anonymous poster hash: 6bda0...18b
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #8 Skrevet 22. februar 2015 dytt Anonymous poster hash: 6bda0...18b
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #9 Skrevet 23. februar 2015 Prøver å dytte litt i dag og. Anonymous poster hash: 6bda0...18b
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #10 Skrevet 23. februar 2015 dytt Anonymous poster hash: 6bda0...18b
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #11 Skrevet 23. februar 2015 Fint om sommeren. kjedelig på vinteren.... Anonymous poster hash: 2c47e...841
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #12 Skrevet 23. februar 2015 Bodd i Fredrikstad i 8 år, trives veldig godt. kjente ingen sa jeg kom hit, ble lett kjent. Folk hilser og smiler og slår av en prat med deg. De er stort sett hjelpsomme og veldig greie. Føler meg trygg. Fornøyd med skole og barnehage her jeg bor. (Gressvik) Anonymous poster hash: 62380...03c
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #13 Skrevet 23. februar 2015 Bodd i Fredrikstad i 8 år, trives veldig godt. kjente ingen sa jeg kom hit, ble lett kjent. Folk hilser og smiler og slår av en prat med deg. De er stort sett hjelpsomme og veldig greie. Føler meg trygg. Fornøyd med skole og barnehage her jeg bor. (Gressvik) Anonymous poster hash: 62380...03c Så bra. Kan jeg spørre hvilken bhg det er? Vet du om noen bhg der som ikke er så bra? HI Anonymous poster hash: 6bda0...18b
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #14 Skrevet 23. februar 2015 Bodd i Fredrikstad i 8 år, trives veldig godt. kjente ingen sa jeg kom hit, ble lett kjent. Folk hilser og smiler og slår av en prat med deg. De er stort sett hjelpsomme og veldig greie. Føler meg trygg. Fornøyd med skole og barnehage her jeg bor. (Gressvik) Anonymous poster hash: 62380...03c Så bra. Kan jeg spørre hvilken bhg det er? Vet du om noen bhg der som ikke er så bra? HI Anonymous poster hash: 6bda0...18b hørt mye bra om de fleste barnehagene her på Gressvik.Er jo selvfølgelig noen som ikke er fornøyd med de også, men har ikke hørt om en spesiell barnehage hvor flere har vært misfornøyd. (Om du skjønte min fine forklaring ) Selv brukte min Gressvik barnehage og vi var fornøyd der. Har hørt mye fint om både bamseby og trondalen spesielt. Anonymous poster hash: 62380...03c
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #15 Skrevet 23. februar 2015 Bodd i Fredrikstad i 8 år, trives veldig godt. kjente ingen sa jeg kom hit, ble lett kjent. Folk hilser og smiler og slår av en prat med deg. De er stort sett hjelpsomme og veldig greie. Føler meg trygg. Fornøyd med skole og barnehage her jeg bor. (Gressvik) Anonymous poster hash: 62380...03c Så bra. Kan jeg spørre hvilken bhg det er? Vet du om noen bhg der som ikke er så bra? HI Anonymous poster hash: 6bda0...18b hørt mye bra om de fleste barnehagene her på Gressvik.Er jo selvfølgelig noen som ikke er fornøyd med de også, men har ikke hørt om en spesiell barnehage hvor flere har vært misfornøyd. (Om du skjønte min fine forklaring ) Selv brukte min Gressvik barnehage og vi var fornøyd der. Har hørt mye fint om både bamseby og trondalen spesielt. Anonymous poster hash: 62380...03c Høres bra ut, tusen takk for svar. Anonymous poster hash: 6bda0...18b
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #16 Skrevet 23. februar 2015 Jeg stortrives med å bo her. Har bodd her i 10 år. Føler meg trygg her. Elsker byen, særlig i sommerhalvåret, da er det så fint nede i byen på brygga. Er også mange fine turområder i kort rekkevidde fra der vi bor, noe jeg er glad for, da jeg liker å gå tur. Å bli kjent med folk her er ganske lett, syns jeg. Folk flest er åpne og om du engasjerer deg litt i lokalmiljøet (mange aktive velforeninger her) og kanskje blir med i en forening eller lignende, så blir du nok fort kjent med folk du også Tror de fleste barnehagene her er ok, har i hvert fall aldri hørt noen si noe negativt om en spesifikk barnehage. Folk er fornøyde, stort sett. Det samme gjelder skolene. Jeg har ikke barn selv enda (er gravid), så dette er basert på hva jeg har hørt fra andre. Hvor trygg du føler deg spørs sikkert litt på hvilket område du bor i. Vi bor rett ved sentrum, og har det veldig fint her. Vi skal flytte til høsten, noe jeg syns er trist, men vi syns det blir litt trangt å få barn på 45 kvadratmeter med bare ett soverom. Blir deilig å ikke bo i blokk, for akkurat det er jeg litt lei av. Men det har jo forsåvidt ikke noe med at det er i Fredrikstad å gjøre Anonymous poster hash: c3198...e0f
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #17 Skrevet 23. februar 2015 Så flott, tusen takk for svar. Blir mer og mer gira på å flytte dit. Kjenner noen som bor der, og de skryter også veldig. Men kjenner ingen der med barn, hadde vært fint å høre litt om hvordan det er for barn å bo der også. Er det f.eks. mye å finne på for barn i bhg/småskole-alder? Og går det an å sende dem ut i gata/til lekeplassen for å leke alene? HI Anonymous poster hash: 6bda0...18b
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #18 Skrevet 23. februar 2015 dytt Anonymous poster hash: 6bda0...18b
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2015 #19 Skrevet 23. februar 2015 Bodd her i 10 år og har aldri slått meg til ro her. Litt for liten by for meg. Bor i enebolig i sentrum og kunne ikke tenkt meg å bo et annet sted her, når jeg først bor her. Anonymous poster hash: e1517...a5e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå