Gå til innhold

Male som gravid?

Anbefalte innlegg

Rådene spriker. Malingsprodusentene sier det er trygt, helsepersonell er delt. 

Hva gjør dere? Maler dere som gravid? 

Vi har kjøpt nytt hus og det er mye som skal males. Lettere å male før vi flytter inn, og det blir mye jobb på mannen om han skal male alt selv. 

Anonymous poster hash: 237f8...2e0
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144200529-male-som-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi malte gangen og soverommet her med jernias maling som skal være trygg for gravide. Men jeg sov ikke på soverommet de første nettene. Luftet også godt ut.

Jeg leste også at det er tillatt med mindre mengder stoffer i den malingen enn enkelt kosmetikkprodusenter bruker i sine produkter.

Så det er nok mye vi bruker daglig som er potensielt mer skadelig enn maling, som vi ikke tenker noe på.

Maske har jeg lest at ikke er noen vits pga. det går gjennom huden eller noe slikt.

Anonymous poster hash: 69991...b36

Bruker du noe beskyttelsesutstyr? Ser det er anbefalt med maske på lommelegen.

Flere innspill?

Anonymous poster hash: 237f8...2e0

Nei, for det skal ikke være skadelige gasser i de malingstypene jeg har brukt.. Unngår å bruke bengalakk og slike malingstyper som lukter ekstremt..

Annonse

Jeg spurte jordmor om det samme, og hun var tydelig på at jeg burde vente, selv om det finnes såkalte gravidvennlige malingstyper... Så jeg tør ikke ta sjansen. Jeg hadde ikke kunnet levd med konsekvensene hvis det hadde blitt noen..

Anonymous poster hash: 6f183...250

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...