Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #1 Skrevet 22. februar 2015 Vi har et uthus, som så ganske vanlig, er malt i rødt. Jeg har lyst å male det i samme farge som huset, som er en lys beigefarge, mens mannen mener at uthus SKAL være røde. Så da tenkte jeg å høre her inne, hva mener dere? Vi bor forresten på landet, så alle uthus heromkring er jo røde... Anonymous poster hash: 7b157...93a
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #2 Skrevet 22. februar 2015 Vi har et uthus, som så ganske vanlig, er malt i rødt. Jeg har lyst å male det i samme farge som huset, som er en lys beigefarge, mens mannen mener at uthus SKAL være røde. Så da tenkte jeg å høre her inne, hva mener dere? Vi bor forresten på landet, så alle uthus heromkring er jo røde... Anonymous poster hash: 7b157...93a Vi har mørkebrune uthus. Anonymous poster hash: dbc37...973
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #3 Skrevet 22. februar 2015 Hvilke farge har dere på huset da? hi Anonymous poster hash: 7b157...93a
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #4 Skrevet 22. februar 2015 Hvitt. Anonymous poster hash: dbc37...973
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #5 Skrevet 22. februar 2015 Synes mørkebrunt ville vært finere til beigefargen vår men det spørs om det hjelper å komme med enda en farge i diskusjonene vår hi Anonymous poster hash: 7b157...93a
Gjest Turid87 Skrevet 22. februar 2015 #6 Skrevet 22. februar 2015 Jeg ville heller malt huset hvitt.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #7 Skrevet 22. februar 2015 Da mine foreldre bygget uthus foreslo jeg en frisk gulfarge på uthuset. Den likte de faktisk så godt at de etter en stund malte om huset i samme fargen Klar man kan ha annen farge enn rødt eller brunt på uthus. Anonymous poster hash: c33d6...7ed
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #8 Skrevet 22. februar 2015 Vi har brunt fjøs og uthus. Bolighuset er også brunt ikke alle her omkring som har røde fjøs. Anonymous poster hash: 57b77...424
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #9 Skrevet 22. februar 2015 De må jo ikke være rød, det sier seg selv, går mer på at veldig mange synes de skal være det fordi det er vanligst. Ihvertfall her vi bor...så derfor jeg lurte på hva folk synes. Det er litt forskjellige meninger blant familie og venner, så tenkte å høre hva folk her inne mente om dette. Vi har for et par år siden malt fra hvitt til beige fordi jeg synes det var så slitsomt i solen. Så det blir ikke hvitt igjen ;-) Hi Anonymous poster hash: 7b157...93a
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 22. februar 2015 #10 Skrevet 22. februar 2015 Det er mest vanlig at det er rødt, og det bunner rett og slett i at det er den billigste fargen
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #11 Skrevet 22. februar 2015 Det er mest vanlig at det er rødt, og det bunner rett og slett i at det er den billigste fargen Jepp, dette med pris var et poeng. Tidligere var det Falurødt som var gjeldende, dette var et biprodukt av gruvedrifta, akkurat som Falukorven. Den gang var den Falurøde malingen ganske rimelig og derfor et naturlig valg for mange der det handlet om å male ganske store flater. Anonymous poster hash: 9ee78...c5b
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #12 Skrevet 22. februar 2015 Hvis dere har et gammelt tun med gamle tradisjonelle hus, ville jeg valgt å holde meg til tradisjonen på stedet for valg av farger, men da er gjerne husene vernet slik at du ikke får lov til å male med hva du vil. Hvis det er nye hus synes jeg det er greit å velge den fargen dere selv har lyst til, men men personlig synes jeg hvitt og grått på både bolighus og uthus som regel blir trist og kjedelig. Anonymous poster hash: a7237...a6c
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #13 Skrevet 22. februar 2015 Nå bor ikke vi på gård, men har et uthus i hjørnet av vår 2 mål store tomt som rommer sykler, skiboks, hagemøbler og trampoline om vinteren, snøfreseren, gressklipperen osv. Ikke bittelite, men ikke kjempestort heller. Det uthuset har samme farge som hovedhuset, en beige-aktig farge. Jeg synes det er mest harmonisk og passer fint. Anonymous poster hash: 056ca...9ff
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #14 Skrevet 22. februar 2015 Nå bor ikke vi på gård, men har et uthus i hjørnet av vår 2 mål store tomt som rommer sykler, skiboks, hagemøbler og trampoline om vinteren, snøfreseren, gressklipperen osv. Ikke bittelite, men ikke kjempestort heller. Det uthuset har samme farge som hovedhuset, en beige-aktig farge. Jeg synes det er mest harmonisk og passer fint. Anonymous poster hash: 056ca...9ff Det høres ut som slik jeg vil ha det 😃 Vi har et påbygd, men ganske vanlig 50-talls hus, så ikke så gammelt, og hverken hus eller uthus er noe spesielt på noen måte. Min tanke er at det blir litt mer helhetlig tun her og som dere over her skriver og som jeg også gang på gang har fortalt mannen, de ble malt røde for det var billigst 😁 så hadde nok vært litt mer variasjon hvis ikke det var saken. Anonymous poster hash: 7b157...93a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå