Gå til innhold

Den rulle-dingsen mot strekkmerker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså en sånn rulle med nåler(?) som skal gå et lite stykke ned i huden. Det var et innlegg om det for litt siden. Noen skrev at det faktisk funket mot strekkmerker, men gjør det virkelig det? Jeg har ganske mange strekkmerker, ikke bare på magen, men innsiden av lårene og bakside av knærne, og de er veldig gamle. Fra jeg var 12-13 år gammel og spurtvokste.

I tillegg var det noen spørsmål som ikke ble svart på.

1. Hjelper denne rullen mot appelsinhud også? Jeg synes huden min på bakside av lår/rumpe er så knudrete selv om jeg trener og sånt.

2. Er det vondt? Omtrent hvor vondt da?

3. Hvor ofte må man gjøre dette, og hvor lang tid tar det sånn ca? Altså skal man rulle fram og tilbake lenge, eller bare en gang over?

4. Trenger man noe mer enn bare en rulle?

Anonymous poster hash: d8c7f...e77
Skrevet

Ingenting fungerer mot strekkmerker, det eneste du kan gjøre er å skjære de bort. 

Anonymous poster hash: 6c0b5...0a3
Skrevet

Den skal vist hjelpe på celulitter også 😊

Kjenner at jeg har så lyst til å prøve den, men har ikke 1000kr å bruke på det akkurat nå...

Anonymous poster hash: bcfcc...271

Skrevet

Ingenting fungerer mot strekkmerker, det eneste du kan gjøre er å skjære de bort. 

Tja, de sier det samme om punktslanking, men de har tatt feil der også. Jeg har klart å punktslanke midjen ved hjelp av rockering, så om noe annet som var "umulig" likevel er mulig, så hvorfor ikke dette også? Nålene går vel helt ned i underhuden så vidt jeg har forstått.

HI

Skrevet

"Tingen" heter Dermo-roller, og den har helt klart en funksjon! Om arr og merker forvinner? Tvilsomt, men de blir mindre :)

Kjøpte min på eBay til 20 kr ;)

Anonymous poster hash: bc149...431

Skrevet

"Tingen" heter Dermo-roller, og den har helt klart en funksjon! Om arr og merker forvinner? Tvilsomt, men de blir mindre :)

Kan du svare på noen av de andre tingene jeg lurte på også? :)

HI

Skrevet

Tja, de sier det samme om punktslanking, men de har tatt feil der også. Jeg har klart å punktslanke midjen ved hjelp av rockering, så om noe annet som var "umulig" likevel er mulig, så hvorfor ikke dette også? Nålene går vel helt ned i underhuden så vidt jeg har forstått.

HI

Strekkmerker er revner i underhuden, det lar seg ikke fikse av nåleruller eller noe annet. Det er forsket mye på strekkmerker. Du har nok ikke punktslanket deg heller, du har strammet opp muskulaturen rundt midjen og redusert fettprosenten din. 

Skrevet

HI

Strekkmerker er revner i underhuden, det lar seg ikke fikse av nåleruller eller noe annet. Det er forsket mye på strekkmerker. Du har nok ikke punktslanket deg heller, du har strammet opp muskulaturen rundt midjen og redusert fettprosenten din. 

Jo, jeg punktslanket meg. Jeg har alltid trent mye, men fikk ikke bort "håndtakene" rundt midjen etter siste fødsel. Jeg målte meg både rundt bryst, midje, tykkeste del av magen, hofte, lår og overarmer før jeg begynte. Utenom rockeringen, fortsatte jeg med min vanlige trening, og jeg hadde allerede fra før av antydning til six-pack og var mye sterkere i både mage og rygg enn mange av guttene som trener der jeg trener. Etter 8 uker med 10 min med rockeringen ca 5-6 dager i uken, hadde ikke vekten rikket seg mer enn ca 200-300 gram, lår, overarmer og bryst var helt lik som før. Hofter var 1 cm mindre, tykkeste på magen 3,5-4 cm mindre og midjen 6,5 cm mindre. Du kan kalle det akkurat hva du vil, men jeg ville bli smalere om midjen, og kun der, og det ble jeg.

HI

Skrevet

HI

Jo, jeg punktslanket meg. Jeg har alltid trent mye, men fikk ikke bort "håndtakene" rundt midjen etter siste fødsel. Jeg målte meg både rundt bryst, midje, tykkeste del av magen, hofte, lår og overarmer før jeg begynte. Utenom rockeringen, fortsatte jeg med min vanlige trening, og jeg hadde allerede fra før av antydning til six-pack og var mye sterkere i både mage og rygg enn mange av guttene som trener der jeg trener. Etter 8 uker med 10 min med rockeringen ca 5-6 dager i uken, hadde ikke vekten rikket seg mer enn ca 200-300 gram, lår, overarmer og bryst var helt lik som før. Hofter var 1 cm mindre, tykkeste på magen 3,5-4 cm mindre og midjen 6,5 cm mindre. Du kan kalle det akkurat hva du vil, men jeg ville bli smalere om midjen, og kun der, og det ble jeg.

HI

HI

HI

Du er en medisinsk sensasjon! 

Skrevet

Du kan også google cit bodt-roller. Der får du rullen, en krem osv. Står også en fin beskrivelse på hvordan man dkal gjøre det og hvordan det virker 😊

Skrevet

Hvilken størrelse har du? (0,5 mm , 1 mm etc)

Hvordan bruker du den?

Anonymous poster hash: 73329...a26

Skrevet

Finnes i veldig mange str, jeg valgte 2mm.

D gjør ikke vondt, d prikker... Dersom d er vondt, så pressr man for hardt. Man skal bare rulle et par ganger i forskjellig retning på et sted.

Cellulitter er jeg usikker på. D er jo underhudsfett, og Derma-roller er for fornyelse av ytterste hudlag, så kan ikke skjønne at d skal ha effekt.

Har nettopp fått min, så kan ikke si så mye, men har fått den anbefalt av folk med gode erfaringer :)

NB! Desinfisering er kjempeviktig!! Og ikke byttelån med noen!

Skrevet

Sorry, 1mm har jeg...

Skrevet

Jeg har en. Ikke sett noe endring og jeg har brukt den fire ganger på tre uker.

Om du har penger til å sløse bort, så kan du jo få vite at det ikke er vondt. Jeg har 1mm som er anbefalt på kroppen. Men det kan derimot svi om du trener og svetter senere samme dag.

Anonymous poster hash: ea29e...6e7

• 4 måneder senere...
Skrevet

Jeg har brukt min face roller 4 ganger på 10 dager, og ser og merker en veldig forskjell! Har aldri opplevd lignende! Jeg så bedring allerede etter første bruk. Håper den fortsetter å jevne ut huden så mye i tiden fremover også. Jeg har hatt acnearr i åresvis, men de er allerede halvvert på disse 10 dagene.

Skrevet

Du kan også google cit bodt-roller. Der får du rullen, en krem osv. Står også en fin beskrivelse på hvordan man dkal gjøre det og hvordan det virker

Hva er forskjell på cit bodt-roller og Dermo-roller?

Anonymous poster hash: 906f1...37a

Skrevet

Jeg merker ingen forskjellig. Har 1 mm. Og det gjør helsikes vondt!

Anonymous poster hash: 00fa4...9ee

Skrevet

Har sett flere før- og etterbilder på en norsk facebook side som ikke er laget av noen av de produsentene og det er hovedsaklig strekkmerker på bildene og som blir svakere. Helt borte blir de neppe men de kan bli svakere. Jeg har holdt på i 1,5 mnd og mine er litt svakere, men strekkmerkene mine er veldig gamle. Hvor gamle de er har noe å si, de gamle sitter mer i for å si det sånn så de er vanskeligere å behandle.

Appelsinhud og celulitter tror jeg at man og kan redusere, kanskje fjerne og.

Noen syns det er litt vondt og andre ikke. Jeg syntes at det var vondest den første gangen.

Noen sier at man kan rulle en gang hver kveld i 7 dager og så 7 dagers pause,så rulle i 7 dager osv. Men har lest at 7 dager på rad med rulling er ikke bra. Så jeg ruller tirsdager, torsdager og søndager, om det passer. Hopper over om det ikke passer. Jeg ruller frem og tilbake 4-5 ganger vannrett og loddrett, og så to veier på kryss om du skjønner. Lengden på nålen kommet an på hvor du skal behandle, det går an å google seg frem til det. Og youtube har masse videoer av rulling.

Man må først vaske hendene, så vaske rullen med rensesprit (kjøpes på apoteket) og skylle i vann, så vaske huden der man skal rulle med kroppssprit om det er på kroppen, og vask med vann og såpe om det er ansiktet du skal rulle på. Så rulle, så ha på en olje eller noe annet, og så rense rullen igjen med spriten. Ikke ha på hva som helst på huden etter rulling, du har laget hull i huden, jeg anbefaler Bio oil, aloe vera eller en av de kremene som er laget for å ha på etter rulling.

Anonymous poster hash: 956d0...552

Skrevet

Du kan også google cit bodt-roller. Der får du rullen, en krem osv. Står også en fin beskrivelse på hvordan man dkal gjøre det og hvordan det virker

Hva er forskjell på cit bodt-roller og Dermo-roller?

Anonymous poster hash: 906f1...37a

Tror det er forskjellige merker, alle heter ikke Derma, men kan være annen forskjell og. Det heter forresten Derma og ikke Dermo :)

Skrevet

Om du har penger til å sløse bort, så kan du jo få vite at det ikke er vondt. Jeg har 1mm som er anbefalt på kroppen. Men det kan derimot svi om du trener og svetter senere samme dag.

4 ganger er lite, du burde bruke den 2-3 ganger i uka. Og de kan kjøpes til 20-30 kr på Ebay så er ikke dyrt :) Kremene kan være dyre men man kan også bruke Aloe vera. Sant det med svetting, aller første gang rullet jeg på morgenen, nå ruller jeg kun rett før jeg legger meg.

Skrevet

Jeg har brukt min face roller 4 ganger på 10 dager, og ser og merker en veldig forskjell! Har aldri opplevd lignende! Jeg så bedring allerede etter første bruk. Håper den fortsetter å jevne ut huden så mye i tiden fremover også. Jeg har hatt acnearr i åresvis, men de er allerede halvvert på disse 10 dagene.

Har samme erfaring som deg. Har brukt 0,5 mm i ansiktet i ca halvannen mnd nå og ser stor forbedring! Hudtonen er jevnere og acnearr og store porer er betydelig redusert. Huden føles strammere og har blitt liksom mattere og finere. Jeg er veldig fornøyd og syns den var verdt hver krone (jeg kjøpte den pakken fra Amè Pure til rundt tusenlappen).

Har ikke forsøkt på kroppen da jeg ikke har strekkmerker, men ser ikke bort fra at den kan ha en effekt på disse pga effekten jeg selv har sett i ansiktet. Prøv å google body roller eller gå inn på nettsidene til Amè Pure eller Swiss roller, så finner du sikkert masse info om hvordan denne virker på kroppen. Jeg googlet endel før jeg kjøpte, og fant bla blogger ol hvor man fikk se hvordan brukerens hud så ut dag for dag over en periode, og da ble jeg overbevist og tenkte at det ikke kunne skade å forsøke i hvertfall, og det angrer jeg ikke på! Huden min er på sitt beste nå, kan aldri huske å ha vært så fornøyd noen gang, og jeg er en "gammel kjerring" på 38 ;)

Anonymous poster hash: a04c4...54b

Skrevet

Det var jo ikke ofte da, ikke rart du ikke har sett endring når du har brukt den så lite. Nå har jeg ikke erfaring med den for kroppen, men den i ansiktet funker som bare det (skrev innlegg om det rett over her), men jeg bruker den annenhver dag og har gjort det i ca halvannen mnd nå. I bruksanvisningen fra Amè Pure står det at den bør brukes annenhver dag i 2 mnd før en tar pause.

Anonymous poster hash: a04c4...54b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...