Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #1 Skrevet 22. februar 2015 Gikk dere i land på havnene? Var det butikker eller noe å finne på på egenhånd der dere var? Kunne man ligge på stranda f.eks? Restauranter? Eller var man nødt til å kjøpe utflukter? Kom gjerne med positive/negative erfaringer dere har fra cruise. Vi vurderer en tur med to små barn. Anonymous poster hash: ec256...d32
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #2 Skrevet 22. februar 2015 Jepps, etter 7 ganger på cruise i Middelhavet, så var vi i karibien i fjor for første gang Man går i land akkurat der hvor man vil, å kjøpe ekspedisjonsturene kan være dyrt. I det fleste havnene var det typiske turistbutikker,ala syden, men man kan også finne mange fine ting. Nå spørs det hvilke rute dere tenker, øst eller vest i kariibien, men vi måtte ta shuttelbuss til noen av strandene, disse står utenfor båten hele dagen, man må gjerne betale noen dollar. Vi er veldig glad i Cruiselivet, men har aldri reist med barn, tror ikke det blir aktuelt før barna er store, altså ikke småbarn, lite praktisk. Også vil jeg anbefale Celebrity cruises framfor Royal Carribien, men det beste er vel Disney cruises for dere som skal reise med barn vil jeg tro! Anonymous poster hash: 20950...a4c
("ᴥ")trollmor.og.♪♫♫trollunge Skrevet 22. februar 2015 #3 Skrevet 22. februar 2015 Ja! Kom faktisk hjem ra cruise den 18. jan Vi reiste ut fra Fort Lauderdale til Cayman Isles-Jamaica og Haiti. Å reise med cruise er veldig behagelig spesielt om man har med seg barn. Masse å finne på hele tiden mens man er på båten og det er godt tilrettelagt for barn Man slipper å betale for å gå i land, men butikkene som lå rundt disse havnene er typisk turistpreget. Dvs suvenirer o.l. Nå meldte vi oss på utflukter vi da så vet ikke helt hvordan det var litt utom disse. Så noen restauranter, men var ikke inn på disse. Utfluktene må man betale for, å disse er relativt dyre. Likevel synes jeg de er verdt det hvis man først reiser på en slik tur. Den eneste plassen jeg ikke likte var Haiti. Dårlig plass med kun et område bygd opp rundt cruisehavna... Men ferieturen var absolutt en herlig opplevelse
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #4 Skrevet 22. februar 2015 Ja! Kom faktisk hjem ra cruise den 18. jan Vi reiste ut fra Fort Lauderdale til Cayman Isles-Jamaica og Haiti. Å reise med cruise er veldig behagelig spesielt om man har med seg barn. Masse å finne på hele tiden mens man er på båten og det er godt tilrettelagt for barn Man slipper å betale for å gå i land, men butikkene som lå rundt disse havnene er typisk turistpreget. Dvs suvenirer o.l. Nå meldte vi oss på utflukter vi da så vet ikke helt hvordan det var litt utom disse. Så noen restauranter, men var ikke inn på disse. Utfluktene må man betale for, å disse er relativt dyre. Likevel synes jeg de er verdt det hvis man først reiser på en slik tur. Den eneste plassen jeg ikke likte var Haiti. Dårlig plass med kun et område bygd opp rundt cruisehavna... Men ferieturen var absolutt en herlig opplevelse Hva slags utflukter var dere med på da? Vi tenkte bahamas, Caymanøyene, Jamaica og Mexico. Anonymous poster hash: ec256...d32
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #5 Skrevet 22. februar 2015 Jeg (annonym nr 2) er enig med annonym nr 3 når det kommer til å spandere på seg utflukter. Når man først reiser slik så kan det være kjekt å få med seg noen. Og det er et HAV å velge mellom, du finner dem inne på cruiseselskapets nettsider for den turen dere skal på (dato og ship). Selv var min mann og jeg på bob sliding og elvevandring opp langs Dunn's river falls på Jamaica, utrolig gøy Anonymous poster hash: 20950...a4c
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #6 Skrevet 22. februar 2015 Jeg (annonym nr 2) er enig med annonym nr 3 når det kommer til å spandere på seg utflukter. Når man først reiser slik så kan det være kjekt å få med seg noen. Og det er et HAV å velge mellom, du finner dem inne på cruiseselskapets nettsider for den turen dere skal på (dato og ship). Selv var min mann og jeg på bob sliding og elvevandring opp langs Dunn's river falls på Jamaica, utrolig gøy Anonymous poster hash: 20950...a4c så jeg at svar nr tre ikke var annonym men mente trolle or og trollunge Anonymous poster hash: 20950...a4c
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #7 Skrevet 22. februar 2015 Takk for tips barna er 10 mnd og 4 år, derfor er jeg litt usikker på dette med utflukter Anonymous poster hash: ec256...d32
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #8 Skrevet 22. februar 2015 lurer også på å cruise rundt i karibien i år.. har tre barn 1-8 år Anonymous poster hash: 98fce...13d
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #9 Skrevet 22. februar 2015 Takk for tips barna er 10 mnd og 4 år, derfor er jeg litt usikker på dette med utflukterAnonymous poster hash: ec256...d32 hmm, litt usikker der gitt, jeg ser for meg mer stress med unger i den alderen, men hva vet jeg som ikke har reist med unger selv, bare hørt på min brors erfaring da de hadde så små med seg på tur. Men derfor tenker jeg at Disney cruise sikkert hadde vært knakanes kjekt for småbarnsfamilier Anonymous poster hash: 20950...a4c
TiaMar Skrevet 22. februar 2015 #10 Skrevet 22. februar 2015 Jeg har vært på cruise i Karibien flere ganger, med både Royal Caribbean og Carnival. Anbefaler absolutt Royal Caribbean! Carnival syntes jeg var litt tacky. Dere kan gå i land der dere vil, det er ikke noe problem å ikke være med på utflukter. Det pleier å stå mange minibusser klare for å kjøre dere til sentrum eller forskjellige strender dersom skipet ikke legger til land i umiddelbar nærhet. Cruisehavnene pleier å være lagt opp for turisme, så det er ikke noe problem verken å komme seg rundt, spise på restaurant, shoppe eller dra på stranda. Det er masse tax free-butikker hvor man kan handle alt fra souvenirer til alkohol og diamanter. Vi har vært med på utflukter kun to ganger, den ene var elvesafari i Belize (kjempespennende!), og den andre var badeland på Atlantis på Bahamas. Sistnevnte syntes jeg ikke var verdt prisen, og det ble i overkant mye venting på begge utfluktene. Utfluktene bærer preg av at det er mange i gruppa det skal tas hensyn til, og folk er ikke alltid like verdensvante som oss nordmenn Vi liker å gjøre god research og heller kjøre vår egen greie. Det er flotte strender de fleste stedene, så det er alltid en mulighet til å kose seg på stranda hvis dere ikke finner noen passende utflukter eller andre aktiviteter.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #11 Skrevet 22. februar 2015 Noen av selskapene har aldersgrense, så sjekk opp det før du sjekker alt det andre. Anonymous poster hash: a9d2e...233
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #12 Skrevet 22. februar 2015 Noen av selskapene har aldersgrense, så sjekk opp det før du sjekker alt det andre. Anonymous poster hash: a9d2e...233 Det er også regler om at badebleie ikke er tillat i bassengene på skipene. Så bleiebarn får ikke bade der. Anonymous poster hash: d564f...30c
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #13 Skrevet 22. februar 2015 Jeg har vært på cruise med en 2 åring og en 5 åring. Det var veldig stress. 2 åringen fikk ikke bade, og hylte og skrek fordi han hadde så lyst. Derfor kunne vi nærmest ikke oppholde oss i bassengområdet. Jeg syns det var lite å gjøre på båten, og forferdelig kjedleig å være på en båt så lenge i strekk. Trist å måtte spise inne osv. Vi gikk i land de dagene vi lå til land, på strandutflukter og andre ting. Jeg syns det ble for kort tid på hvert sted, får derfor liten opplevelse av stedet man besøker. Noen ganger var stoppene 8 timer, andre ganger 10 timer. Men jeg vet jo at andre liker dette godt, men jeg syns ikke det er vært pengene. Vi reiste med Royal Caribbian, og alt med service osv var kjempebra. men det er også mye fordi de ansatte på båtene har nesten kun tips som lønn, de jobber derfor ræva av seg for å få mest mulig tips. Man har fast kelner i restauranten osv, så det blir jo til at man snakker en del sammen. Til den prisen det koster syns jeg også at det var dyrt på båten, vi brukte over 1000 dollar til is, kaffe, brus osv. Hvis dere drar ville jeg nok også valgt Disney cruise, som er mer tilrettelagt for barn, og hvor man slipper sure gamlinger som ikke orker å høre høye lyder fra barn, løping på dekk osv. Anonymous poster hash: 7988a...eca
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #14 Skrevet 22. februar 2015 Noen av selskapene har aldersgrense, så sjekk opp det før du sjekker alt det andre. Anonymous poster hash: a9d2e...233 Det er også regler om at badebleie ikke er tillat i bassengene på skipene. Så bleiebarn får ikke bade der. Anonymous poster hash: d564f...30c Gjelder det alle båtene da? Står ingenting på MSC Cruise sine sider, som vi tenkte å reise med i så fall. Anonymous poster hash: ec256...d32
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #15 Skrevet 22. februar 2015 Noen av selskapene har aldersgrense, så sjekk opp det før du sjekker alt det andre. Anonymous poster hash: a9d2e...233 Det er også regler om at badebleie ikke er tillat i bassengene på skipene. Så bleiebarn får ikke bade der.Anonymous poster hash: d564f...30c Gjelder det alle båtene da? Står ingenting på MSC Cruise sine sider, som vi tenkte å reise med i så fall.Anonymous poster hash: ec256...d32 Husker ikke hvilke selskap vi sjekket, men det gjaldt alle vi vi var innom. Anonymous poster hash: d564f...30c
spirelill Skrevet 22. februar 2015 #16 Skrevet 22. februar 2015 Vi har reist ned NCL og på Norwegian Epic hadde de eget vannområde for de små. Vi var på Nassau, Great Stirrup Cay og Freeport på Bahamas. Og Conzumel i Mexico, Ocho Rios på Jamaica og Cayman Island. Vi er glad i å snorkle og gjorde dette på alle stedene. Conzumel var vi innom Maya ruiner, men dette er ikje noe for små barn. Våre var 4 og 9. 9 åringen fikk litt ut av det, 4 åringen kunne ikke brydd seg mindre. På Jamaica gikk vi fra båten til stranda. Klatring i fossen som noen henviste til her, er nok ikke noe for dere. På stranden tilbyr de tur med glassbunnbåt, det er nok noe for dere. Spør etter Bobby Brown, så får dere fin pris. Hils fra den norske familien med to gutter. Cayman Island tok vi taxi til 7 mile beach. Fin Strand med alle fasiliteter. På båten har de aktivitetspark for barn i ALLE aldre. Supert tilbud! God mat og fine show. Vi har tatt to cruise og anbefaler det på det varmeste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå