Gå til innhold

Hvordan unngå flatt bakhodet hos baby nå ?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Passe på at babyen ligger med hodet sånn ca likt mye til hver side. Jeg har ikke brukt pute til noen av mine, ingen av dem har fått flatt bakhode. Minstemor vil helst ligge litt på siden med ansiktet mot meg, så jeg har egentlig ikke trengt å passe så veldig på.

Ligge mye på magen på dagtid, bære baby i ergonomisk bæresele (ergobaby eller angelpack f eks?). Bæringen er positiv for mye, f eks gir sterkere kjernemuskulatur, gjør det mulig for baby å sove på mors bryst mens man har hendene fri, gjør at baby ikke ligger på rygg ved alle dupper. Hvis baby liggende har favorittside kan man ta en klut under hodet på barnet og bruke den til å forsiktig bytte side ved å holde i kluten på begge sider av hodet når man snur hodet. Må man gjøre mer for å forebygge flatt bakhode? Vår sov alltid på rygg om natta, og fikk aldri antydning til flatt bakhode. Spedbarn skal vel uansett ikke ha hodepute?

Anonymous poster hash: 6ba4b...adf

Sist jeg sjekket var det anbefalt en liten pute til spedbarna. Det er nytt siden vi fikk nr én i 2008. Jeg har lagt barnet med hode til siden og støttet opp bittelitt med en pølseformet pute i ryggen så de ikke har greid å snu seg. Slik har jeg vekslet på å legge babyen med hodet i forskjellige stillinger når hun sover. På magen forsøker jeg å ha henne på magen så mye det går. 

Anonymous poster hash: 3468f...40f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...