Gå til innhold

Hva hadde dere valgt? Bydel Nordre Aker eller St.Hanshaugen? (Oslo).

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Vi er en familie på tre som skal flytte til Oslo. Hvilke av disse bydelene hadde dere valgt med tanke på barnehage/skole? Oppvekst? Barnet er snart 4 år gammelt... 

På forhånd takk for svar! 

:) 

Anonymous poster hash: 2baf1...e05
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer helt an på hvor i bydelene og hvilken skoles inntaksområde. Mange steder jeg gjerne kunne bodd i begge bydeler.

(Og så kommer jo en del an på personlige preferanser: Deler av Nordre Aker er mye mer suburbia enn deler av St Hanshaugen som er bykjerne).

Anonymous poster hash: 78937...af5
Skrevet

Nordre Aker helt klart. Noen minutter til marka, 10-15 minutter å sykle til sentrum (fra der jeg bor). Trikker, t-bane på Storo, og mange ulike busser. Stille og rolig, bra skoler.

St.Hanshaugen er også supert om man ønsker å bo midt i sentrum. Jeg har bodd der også i mange år. Da er det jo gjerne mindre plass, ikke grøntområder og hager, og mye bråk. 

Så med barn ville jeg valgt Norgre Aker

Anonymous poster hash: 8a318...847
Skrevet

Nordre Aker. Har selv bodd flere steder i Oslo, men valgte å flytte litt lenger utenfor bykjernen da vi fikk barn. Har ikke så godt inntrykk av skolene som ligger mer sentrumsnært. Også mange belastede miljøer flere steder på St Hanshaugen.

Anonymous poster hash: 799cc...203

Skrevet

Nordre Aker :) Bor selv på Korsvoll, nydelig sted - marka et stenkast unna! Svinedyrt her da men supert sted mtp alt! Mange ressurssterke mennesker her (tror 80% av alle foreldrene i klassen til eldstemann er leger...)

Anonymous poster hash: eb887...06f
Skrevet

Det er jo store bydeler, så kommer helt an på hvor. Jeg har bodd begge steder, bodde midt på St. Hanshaugen og elsket det som singel, men har nå flyttet tilbake til Nordberg (altså Nordre Aker) hvor jeg er oppvokst. Fantastisk å bo her med barn! Rolig og trygt, rett ved marka og 15 min til byen med t-banen. Skolene og barnehagene har flotte utemuligheter - ligger rett på markagrensa og har hele skogen å boltre seg på.

Men billig er det ikke her ... Et enkelt rekkehus fra 60-tallet koster 7-8 mill.

Anonymous poster hash: e544e...7e5

Gjest Gul stjerne
Skrevet

Jeg har selv bodd på sthanshaugen i ni år, og det er veldig midt i byen. Trekk litt lenger unna sier nå jeg.

Skrevet

nordre aker av den grunn at barnehagene er bedre en i st haugen 

Anonymous poster hash: bdcec...9c4
Skrevet

Jeg ville bodd i nordre Aker. Det er sentrumsnære, men ikke i sentrum. Hadde aldri bodd med barn på St.Hanshaugen.

Anonymous poster hash: 19325...c94

Skrevet

St.Hanshaugen. Er vokst opp i Bjerregaardsgate :)

Anonymous poster hash: d5ca1...121
Skrevet

Ville valgt Nordre Aker!

Men hva ser dere etter? Hus, leilighet, rekkehus? Prisnivå?

Er det sånn at dere kun ser på disse to bydelen?

Skrevet

Takk for masse flotte svar! :)

Nå ser vi etter leilighet i et stille, rolig og barnevennlig område. Sentralt men litt tilbaketrukket. 

Vi ser etter bolig i kun disse to bydelene. 

Skrevet

Nordre Aker med barn. Bodde på St.Hanshaugen til eldste ble to år. Trivdes veldig godt, men det er litt for mye sentrum for min del. Veldig fint område og savner det innimellom, men ikke optimalt for barna.

Anonymous poster hash: 184e7...a6d

Skrevet

St.Hanshaugen. Er vokst opp i Bjerregaardsgate :)

Anonymous poster hash: d5ca1...121

Men hvis det skulle vært noe negativt, hva hadde det vært da? :)

Skrevet

Nå ser vi etter leilighet i et stille, rolig og barnevennlig område. Sentralt men litt tilbaketrukket.

Hvorfor er det kun disse to bydelene som er aktuelle?

Anonymous poster hash: 53583...ca8

Skrevet

Hvorfor er det kun disse to bydelene som er aktuelle?

Anonymous poster hash: 53583...ca8

Det lurte jeg på også. De er jo veldig forskjellige bydeler. St.hanshaugen er sidestilt med Sagene og Grunerløkka, så dersom du kan tenkte deg å bo på St.hanshaugen, burde også disse bydelene være aktuelle. Av Nordre Aker og St.hanshaugen, ville jeg valgt St. Hanshsugen, det jeg også bor:)

Skrevet

Ville valgt nordre aker. Da kan dere oppgradere til et rekkehus eller noe større etterhvert uten å måtte flytte til en annen del av byen. Tenk på hvor dere vil at ungene skal vokse opp, og se litt fremover.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...