Anonym bruker Skrevet 21. februar 2015 #1 Skrevet 21. februar 2015 Var ikke så god som jeg trodde og som mange sier, den hjemmelagde coleslawen var mye bedre! Nå var det vel og merke tulip si pulled pork, har lyst å forsøke meg å lage det selv i sommer Anonymous poster hash: 163d1...5fc
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2015 #2 Skrevet 21. februar 2015 Enig! Tulip sin er ikke noe særlig å skryte av.. Anonymous poster hash: fcba0...b0b
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2015 #3 Skrevet 21. februar 2015 Enig! Tulip sin er ikke noe særlig å skryte av.. Anonymous poster hash: fcba0...b0b første inntrykk (hvis man kan kalle det for det ) er at det smakte sånn bogskinke, sånn på boks vettu Anonymous poster hash: 163d1...5fc
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 21. februar 2015 #4 Skrevet 21. februar 2015 Jeg ble også skuffet over den... Hvordan lager man selv? Kan jeg bruke flatbiff?
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2015 #5 Skrevet 21. februar 2015 Jeg ble også skuffet over den... Hvordan lager man selv? Kan jeg bruke flatbiff? man bruker svinenakke det får vel man tak i i ferskvaredisker vil jeg tro, har ikke sett det på rema,Kiwi o.l butikker! Anonymous poster hash: 163d1...5fc
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2015 #6 Skrevet 21. februar 2015 Første møte med pulled pork var Tulip sin og den var grei, men ikke noe å skryte av. Så fikk vi en dårlig en og mistet helt lysten... Kjøpte en skinkestek i Sverige og lagde den selv og det ble myye bedre! Alle stykker av svin kan brukes men bør være litt fett på da det gir mer smak og fuktighet. Lagde en kryddermix av røkt paprika, hvitløkspulver, sennepspulver, salt, pepper mm som jeg gned inn i steken på kvelden og la den i kjøleskapet over natta. Om morningen satt jeg ovnen på 120 grader og la steika i leiregryta i en 50/50 blanding av eplecideredikk og vann og lot den ligge der i 7 timer. Ble veldig godt med hjemmelaget colelaw og bbq-saus i hamburgerbrød! Sorry, kuppet visst tråden! Anonymous poster hash: a0753...192
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2015 #7 Skrevet 21. februar 2015 Første møte med pulled pork var Tulip sin og den var grei, men ikke noe å skryte av. Så fikk vi en dårlig en og mistet helt lysten... Kjøpte en skinkestek i Sverige og lagde den selv og det ble myye bedre! Alle stykker av svin kan brukes men bør være litt fett på da det gir mer smak og fuktighet. Lagde en kryddermix av røkt paprika, hvitløkspulver, sennepspulver, salt, pepper mm som jeg gned inn i steken på kvelden og la den i kjøleskapet over natta. Om morningen satt jeg ovnen på 120 grader og la steika i leiregryta i en 50/50 blanding av eplecideredikk og vann og lot den ligge der i 7 timer. Ble veldig godt med hjemmelaget colelaw og bbq-saus i hamburgerbrød! Sorry, kuppet visst tråden! Anonymous poster hash: a0753...192 hehe,helt i orden, du kom jo med en oppskrift alt som er hjemmelaget er jo som oftest bedre da :)som sagt blir det hjemmelaget ved meste anlednig Anonymous poster hash: 163d1...5fc
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2015 #8 Skrevet 21. februar 2015 Google "craig whitson" og "pulled pork". Oppskriften hans er fantastisk. Bestill hel svinenakke eller skulder. Lag den på grillen (må ha tett lokk og steketermometer evt tempmåler på grillen. Sørg for å lage en pakke med flis som gir litt røksmak (har selv brukt einerflis). Jeg har også laget det i ovnen med nakkekoteletter. Brukte da trinesmatblogg sin krydderoppskrift og det var også godt, men craigs kryddeblanding (rub) er definitivt best! Anonymous poster hash: 0f707...518
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2015 #9 Skrevet 21. februar 2015 Google "craig whitson" og "pulled pork". Oppskriften hans er fantastisk. Bestill hel svinenakke eller skulder. Lag den på grillen (må ha tett lokk og steketermometer evt tempmåler på grillen. Sørg for å lage en pakke med flis som gir litt røksmak (har selv brukt einerflis). Jeg har også laget det i ovnen med nakkekoteletter. Brukte da trinesmatblogg sin krydderoppskrift og det var også godt, men craigs kryddeblanding (rub) er definitivt best! Anonymous poster hash: 0f707...518 tusen takk for tips :)nakkekoteletter sier du,hmmm, interessant Anonymous poster hash: 163d1...5fc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå