Gjest Julia1984 Skrevet 22. februar 2015 #51 Del Skrevet 22. februar 2015 Jeg hadde virkelig hevet øynene hvis brudeparet ønsket seg pengegave til oppussing av hus.. Siden dere har vært sammen så mange år, regner jeg med at dere allerede har barn og er etablert med det dere trenger etc. Hva med mer beskjedent bryllup?? Synes bare det er veldig veldig spesielt og jeg hadde hatt en bismak med hele greia Jeg skal i bryllup i april til et par som er i begynnelsen av 30 åra, vært sammen i 8-10 år, har to små barn. ....De ønsker seg ikke gaver i det hele tatt - men hvis noen ønsker å gi gave blir vi henvist til pengegave til byens bymisjon. Utrolig flott tiltak. Dere har allerede det dere trenger. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144200454-vi-%C3%B8nsker-oss-kun-penger-i-bryllupsgave-men-hvordan-si-det/page/3/#findComment-147034744 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #52 Del Skrevet 22. februar 2015 Jeg har aldri gitt pengegaver i bryllup og ville nok heller ikke gjort det, men lurte bare på,- gir man kontanter i en konvolutt, eller setter man over penger på konto..? Har man da liggende konvolutter og penger på gavebordet? Ber man om kontonummer i forkant? ..alt man skal lure på. 😂 Anonymous poster hash: 97822...c76 Vi fikk penger i konvolutt. Anonymous poster hash: 7176f...512 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144200454-vi-%C3%B8nsker-oss-kun-penger-i-bryllupsgave-men-hvordan-si-det/page/3/#findComment-147034750 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #53 Del Skrevet 22. februar 2015 Pengegaven er i mine øyne helt legitimt. Bedre enn å få alt mulig ræl man ikke samler på. Anonymous poster hash: 93229...fd9 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144200454-vi-%C3%B8nsker-oss-kun-penger-i-bryllupsgave-men-hvordan-si-det/page/3/#findComment-147034754 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #54 Del Skrevet 22. februar 2015 Virkelig sært og griskt å ønske seg penger til oppussing. Hvis dere har alt dere trenger av servise etc...Da ønsker dere dere heller penger til en organisasjon el. Dere er jo tydeligvis allerede godt etablert. Trenger dere penger til oppussing lar dere være å ha stor bryllupsfest. Har dere lite og beskjeden fest fremstår det like fullt griskt. Jeg vil ikke være med å betale noens oppussing av hus eller vedlikehold av hvitevarer etc. Sært Anonymous poster hash: 5857c...9b2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144200454-vi-%C3%B8nsker-oss-kun-penger-i-bryllupsgave-men-hvordan-si-det/page/3/#findComment-147034760 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #55 Del Skrevet 22. februar 2015 Jeg er heller ikke så glad i å gi penger. Det blir så veldig målbart hvor mye man gir, og så blir man vurdert etter det. Føles som å betale inngangsbilett på et utested. Dessuten forsvinner pengegaver inn i det sorte hull og blir 'borte'. Ingen husker at det var det man ga. Jeg liker bedre å gi en håndfast gave, slik at de kan ha den år etter år og minnes at jeg ga gaven av et godt hjerte. Selv setter jeg også utrolig stor pris på gaver jeg har fått av venner. Det kunne ikke falt meg inn å bytte. Jeg går forbi gavene, smiler, og minnes de som ga det til meg hver gang jeg ser/bruker gaven. Kanskje man får bestikk fra flere, så jeg vet jo ikke hvem akkurat den gaffelen er fra, men da minnes jeg flere med et smil om munnen. Jeg syntes det er greit å få vite hvilke serier brudeparet samler på, men jeg har lite til overs for lange gavelister som er et slags bestillingsverk. Det virker bare grådig, og litt som at 'får jeg ikke det jeg ønsker meg kan det være det samme'. Gaver skal jo være noe man blir overrasket over å få eller trenger for å komme i gang ned samlivet. Anonymous poster hash: 6063f...16a Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144200454-vi-%C3%B8nsker-oss-kun-penger-i-bryllupsgave-men-hvordan-si-det/page/3/#findComment-147034761 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Miss Marple* Skrevet 22. februar 2015 #56 Del Skrevet 22. februar 2015 Jeg er nok også så gammeldags at jeg syns ønskeliste sammen med invitasjonen er en uting, og det samme med ønske om pengegaver. Skal det ligge en liste på gavebordet med oversikt over hvor mye folk gir da? Om man absolutt ikke kan finne et servise å samle på, nye krystallglass eller fornye gryteskapet syns jeg at man kan ønske bidrag til et veldedig formål. Å ønske penger til ny garasje er rart. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144200454-vi-%C3%B8nsker-oss-kun-penger-i-bryllupsgave-men-hvordan-si-det/page/3/#findComment-147034805 Del på andre sider Flere delingsvalg…
DramaMama Skrevet 22. februar 2015 #57 Del Skrevet 22. februar 2015 Jeg er nok også så gammeldags at jeg syns ønskeliste sammen med invitasjonen er en uting, og det samme med ønske om pengegaver. Skal det ligge en liste på gavebordet med oversikt over hvor mye folk gir da? Om man absolutt ikke kan finne et servise å samle på, nye krystallglass eller fornye gryteskapet syns jeg at man kan ønske bidrag til et veldedig formål. Å ønske penger til ny garasje er rart. I et bryllup vi var gjester i for et par år siden, stod det kun "pengegave" i gavelisten fra de som hadde gitt penger. Det synes jeg er en ok måte å gjøre det på, slik at ingen ser beløpet som er gitt. Personlig har jeg ingenting imot å bidra til f.eks. bryllupsreise, mens oppussing, påbygging av garasje o.l. kanskje blir litt spesielt... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144200454-vi-%C3%B8nsker-oss-kun-penger-i-bryllupsgave-men-hvordan-si-det/page/3/#findComment-147034829 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #58 Del Skrevet 22. februar 2015 Vi hadde vært sammen i 15 år da vi giftet oss, og hadde absolutt alt vi trengte i normal prisklasse.Vi sendte ikke ut ønskeliste med invitasjonene, men nesten alle spurte. Da sa vi som det var at vi hadde alt vi trengte men hadde to dyre ønsker: ny seng og bryllupsreise. Vi fikk penger av de fleste. For å unngå masse kontanter opprettet vi en egen bankkonto til dette som de som spurte etter det fikk nr til. Vi fikk i overkant av 80.000 til sammen. (hadde stort bryllup) Noen ga bankremisse og noen kontanter. Vi fikk også noe gaver, det var også helt greit. Mange hadde en kombinasjon av penger og gave. Nå har vi både ny supergod seng og en flott bryllupsreise er bestilt❤ Anonymous poster hash: 8cf8b...24b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144200454-vi-%C3%B8nsker-oss-kun-penger-i-bryllupsgave-men-hvordan-si-det/page/3/#findComment-147034862 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #59 Del Skrevet 22. februar 2015 Da vi allerede er godt etablert med hus, bil og interiør ønsker vi oss heller ett bidrag til en ekstra fin bryllupsreise. Enkelt og greit:) Anonymous poster hash: d177a...bab Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144200454-vi-%C3%B8nsker-oss-kun-penger-i-bryllupsgave-men-hvordan-si-det/page/3/#findComment-147034873 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hercule Poirot Skrevet 22. februar 2015 #60 Del Skrevet 22. februar 2015 Da vi allerede er godt etablert med hus, bil og interiør ønsker vi oss heller ett bidrag til en ekstra fin bryllupsreise. Enkelt og greit:)Anonymous poster hash: d177a...bab Da er jeg glad for å ikke være invitert i bryllupet. Jeg gir ikke bidrag til andres luksusferie, sånt betaler man av egen lomme. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144200454-vi-%C3%B8nsker-oss-kun-penger-i-bryllupsgave-men-hvordan-si-det/page/3/#findComment-147034881 Del på andre sider Flere delingsvalg…
beef sister Skrevet 22. februar 2015 #61 Del Skrevet 22. februar 2015 Å ønske seg pengegaver er direkte frekt. Det eneste unntaket er et ønske om pengegaver til veldedige forhold. Hadde forresten aldri gitt penger hvis noen hadde vært så skamløse (med unntak av til veldedighet, da). Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144200454-vi-%C3%B8nsker-oss-kun-penger-i-bryllupsgave-men-hvordan-si-det/page/3/#findComment-147034896 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #62 Del Skrevet 22. februar 2015 Da vi allerede er godt etablert med hus, bil og interiør ønsker vi oss heller ett bidrag til en ekstra fin bryllupsreise. Enkelt og greit:)Anonymous poster hash: d177a...bab Da er jeg glad for å ikke være invitert i bryllupet. Jeg gir ikke bidrag til andres luksusferie, sånt betaler man av egen lomme.Neivel. Jeg for min del syns det er veldig hyggelig å gi bort opplevelser i denne ellers så materialistiske verdenen. Hva er galt med å gi bort noe brudeparet faktisk ønsker seg. Syns det er en ærlig sak å ønske seg noe konkret, som en brudereise de færreste har råd til. Men selvfølgelig er det mer riktig å gi en vase som skal støve ned i ett skap i 10 år. Veldig hyggelig for brudeparet å få fullt opp det skapet enda mer til bryllupet sitt. Anonymous poster hash: d177a...bab Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144200454-vi-%C3%B8nsker-oss-kun-penger-i-bryllupsgave-men-hvordan-si-det/page/3/#findComment-147034901 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ronja røverdatter Skrevet 22. februar 2015 #63 Del Skrevet 22. februar 2015 Jeg synes det er synd at det har blitt sånn at man ikke kan klare å ønske seg noe selv om man har vært sammen lenge. Jeg har vært gift i ganske mange år, men har da ikke noe problem med å finne ting vi kan ønske oss. Det er alltids noe som kan byttes ut eller som man trenger mer av. Jeg tror at problemet ikke er at folk ikke trenger noe, men at det har blitt sånn at dersom man ikke får akkurat de glassene eller den duken i akkurat den fargen eller det mønsteret på sengetøyet og merket har man ikke kreativitet nok til å kunne bruke det. Alt skal passe perfekt inn og ingenting skal skille seg ut. Det synes jeg er kjempesynd. Gaver har blitt et ork, ikke en glede å gi. Nei, jeg gir ikke pengegaver i bryllup og bare sjeldent ellers. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144200454-vi-%C3%B8nsker-oss-kun-penger-i-bryllupsgave-men-hvordan-si-det/page/3/#findComment-147034912 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Miss Marple* Skrevet 22. februar 2015 #64 Del Skrevet 22. februar 2015 Jeg synes det er synd at det har blitt sånn at man ikke kan klare å ønske seg noe selv om man har vært sammen lenge. Jeg har vært gift i ganske mange år, men har da ikke noe problem med å finne ting vi kan ønske oss. Det er alltids noe som kan byttes ut eller som man trenger mer av. Jeg tror at problemet ikke er at folk ikke trenger noe, men at det har blitt sånn at dersom man ikke får akkurat de glassene eller den duken i akkurat den fargen eller det mønsteret på sengetøyet og merket har man ikke kreativitet nok til å kunne bruke det. Alt skal passe perfekt inn og ingenting skal skille seg ut. Det synes jeg er kjempesynd. Gaver har blitt et ork, ikke en glede å gi. Nei, jeg gir ikke pengegaver i bryllup og bare sjeldent ellers. Jeg tenker det samme vedr å fornye ting og tang i huset. Vi har bodd sammen i over 20 år, og det hadde virkelig vært deilig å få skifte ut gammelt sengetøy, gryter og fått nye krystallglass f.eks. Er det virkelig sånn at man skifter ut alt etterhvert sånn at man faktisk ikke har noe å ønske seg når man har vært etablert en stund? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144200454-vi-%C3%B8nsker-oss-kun-penger-i-bryllupsgave-men-hvordan-si-det/page/3/#findComment-147034952 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #65 Del Skrevet 22. februar 2015 Skal i bryllup om noen uker. Brudeparet ønsker seg ikke gaver, heller at gjester overnatter på hotellet for å spise en deilig sen frokost sammen som er inkl i prisen. Pengegave for å pusse opp huset? Virkelig?? Hvis dere ikke trenger noe ønsker dere heller pengegave til et velledig formål e.l Jeg hadde fått bakoversveis Anonymous poster hash: 5857c...9b2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144200454-vi-%C3%B8nsker-oss-kun-penger-i-bryllupsgave-men-hvordan-si-det/page/3/#findComment-147034964 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma_til_2 Skrevet 22. februar 2015 #66 Del Skrevet 22. februar 2015 Har ikke lest hele tråden, men når noen av dere skriver ønsk dere heller gavekort her og der så blir det feil det og for det hjelper lite og ha 10 gavekort på 10 forskjellige byggefirmaer eller bryllupsreise hos 3 forskjellige aktører, om Hi skal gjøre det slik så må de sette seg ned og finne en aktør for reise og 1 for oppussing, og da virker det jo som det kommer tilbake til at istede for og gifte seg så kan de bruker penger til huset! Hi snakk med mannen din og gjerne med din mor og far pluss svigers hør hva de syns og legg en plan, det er ditt og din manns bryllup og dere kan ønske dere hva dere vill! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144200454-vi-%C3%B8nsker-oss-kun-penger-i-bryllupsgave-men-hvordan-si-det/page/3/#findComment-147034967 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #67 Del Skrevet 22. februar 2015 Vi var invitert i et veldig enkelt bryllup for en stund siden, og en stund etter invitasjonen kom en melding om at mange hadde etterlyst ønskeliste. De skrev at de ikke trengte noen gaver, ettersom de gjorde bryllupet så enkelt og bare ønsket å dele dagen med oss. Men hvis noen gjerne ville gi noe likevel, så ble de veldig glade for å få penger. Jeg syntes dette var en helt ok måte å gjøre det på. Penger er jo det absolutt enkleste man kan gi. Alle inviterte kom for øvrig, og alle ga penger. Den eneste grunnen jeg ser til å ikke gi penger er at jeg er opplært til at mottaker ikke skal vite prisen på gaven. Men dette blir jo det samme om brudeparet legger ut lister i butikker, da ser de jo hva de forskjellige tingene koster. Anonymous poster hash: d00de...48e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144200454-vi-%C3%B8nsker-oss-kun-penger-i-bryllupsgave-men-hvordan-si-det/page/3/#findComment-147034980 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #68 Del Skrevet 22. februar 2015 Da vi allerede er godt etablert med hus, bil og interiør ønsker vi oss heller ett bidrag til en ekstra fin bryllupsreise. Enkelt og greit:)Anonymous poster hash: d177a...bab Da er jeg glad for å ikke være invitert i bryllupet. Jeg gir ikke bidrag til andres luksusferie, sånt betaler man av egen lomme.Neivel. Jeg for min del syns det er veldig hyggelig å gi bort opplevelser i denne ellers så materialistiske verdenen. Hva er galt med å gi bort noe brudeparet faktisk ønsker seg.Syns det er en ærlig sak å ønske seg noe konkret, som en brudereise de færreste har råd til. Men selvfølgelig er det mer riktig å gi en vase som skal støve ned i ett skap i 10 år. Veldig hyggelig for brudeparet å få fullt opp det skapet enda mer til bryllupet sitt. Anonymous poster hash: d177a...bab Jeg er helt enig med deg!! Jeg er typen som ikke er så glad i ting...men, jeg elsker opplevelser. Hadde blitt glad for å bidra til å gi brudeparet en opplevelse de ellers ikke ville kunne fått. Noe de kunne huske med glede resten av livet. Anonymous poster hash: 27671...ccd Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144200454-vi-%C3%B8nsker-oss-kun-penger-i-bryllupsgave-men-hvordan-si-det/page/3/#findComment-147035069 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #69 Del Skrevet 22. februar 2015 Hjelpes for noen krav man setter på brudeparet... I følge dere er man grisk hvis man ønsker seg penger. Og man er tydeligvis også grisk hvis man setter opp en ønskeliste med servise som ikke er fra f.eks Nille, da gidder dere i hvertfall ikke gi gave fra ønskelista. Da er det mye bedre å gi noe som enten blir gitt vekk/bytta/stuet bort. Noen skriver at brudepar bør be om donasjon til veldedighet. Vel og bra det, men det er vel kjekt å ha noe håndfaste minner fra bryllupsgjestene? Og noen av dere gidder ikke å komme eller gi gave når det er pengeønske til et spesifisert ønske. Det forteller jo egentlig mer om dere. Det er faktisk en forskjell på "vil ha penger til xxxx" og "ønsker et BIDRAG til xxxx". Anonymous poster hash: 8fd0e...6b8 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144200454-vi-%C3%B8nsker-oss-kun-penger-i-bryllupsgave-men-hvordan-si-det/page/3/#findComment-147035107 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #70 Del Skrevet 22. februar 2015 Herregud hvor fjerne enkelte av dere er!!! Hva er galt med å ønske seg penger og gavekort? Spar inn på brudekjolen, jeg betaler ikke luksusferien din, la være å gifte deg om du ikke har råd til disse tingene selv. Blablabla... dere trekker egne konklusjoner om hvordan ting er stilt for brudeparet og bidrar til et sykt overflodssamfunn ved å trumfe igjennom gaver som ikke er ønsket/trengt KUN fordi dere er av oppfatning at kontanter gir man bare Ikke!!! Da dropper man gave uansett for er du av oppfatning av brudeparet bør kunne betale for disse tingene selv så bør de jaggu kunne kjøpe seg bestikk og stygge vaser selv også. Uansett hvordan man vrir og vender på det så ender man opp med en gave som de bør kunne kjøpe selv, ifølge dere, og da blir det bare dumt. Ja, selvfølgelig kan jeg også rynke på nesa av enkelte brudepar som river i et stort bryllup uten å ha råd til det og ønsker seg kun penger og fullstendig idiotiske ting som vitner om at brudeparet kun gifter seg for å tjene på det. Men alt i alt så vet man jo ikke hvor mye bryllupet har kostet. Man vet ofte ikke bakgrunnen for de enkelte ønskene heller. Folk flest gifter seg ikke for å gå i pluss. De gifter seg heller ikke for å å få gaver, reiser, nyoppussa bad eller hva det nå skal være. Vi gjorde hvertfall ikke det. Vi giftet oss fordi vi hadde lyst. Vi holdt bryllupsfest fordi vi ville dele dagen vår med mennesker som betyr mer enn alle gaver i hele verden. Gaveønskene våre sendte vi på sms til dem som hadde ytret ønske om det. Det er normalt å ønske seg gaver, det er stort sett forventet. Også det å gi gaver. Hvorfor skal man absolutt kjøpe den stygge krystallsvanen som ikke engang står på ønskelista til bestemor kun fordi???? Vårt bryllup var allerede betalt da vi giftet oss. Vi trengte ingenting. Hverken penger eller andre gaver. Allikevel delte vi ønsker. Selv om jeg hadde råd til den store flotte lykta jeg fikk så er jeg kjempeglad for å kunne se den stå der og lyse og minne meg om giveren som dessverre har gått bort. Jeg elsker å se den flotte digre rammen på veggen med brudebildene våre i og vite at akkurat denne kjøpte jeg for gavekortet vi fikk av bestemor. Selv om jeg hadde råd til den selv. Jeg elsker alle tingene jeg fikk byttet ut og jeg elsker det faktum at dette er gaver fra folk jeg er glad i. Ja jeg har valgt ut tingene selv og ja jeg kunne ha betalt dem selv men du og du så fint det føles at andre mennesker har gitt meg muligheten til å velge meg noe selv og i tillegg gi meg fine minner og assosiasjoner. Slutt å Vær så fantastisk gniene folkens!! Gi brudeparet det de ønsker seg!! Anonymous poster hash: 7af85...e7f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144200454-vi-%C3%B8nsker-oss-kun-penger-i-bryllupsgave-men-hvordan-si-det/page/3/#findComment-147035139 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #71 Del Skrevet 22. februar 2015 Herregud hvor fjerne enkelte av dere er!!! Hva er galt med å ønske seg penger og gavekort? Spar inn på brudekjolen, jeg betaler ikke luksusferien din, la være å gifte deg om du ikke har råd til disse tingene selv. Blablabla... dere trekker egne konklusjoner om hvordan ting er stilt for brudeparet og bidrar til et sykt overflodssamfunn ved å trumfe igjennom gaver som ikke er ønsket/trengt KUN fordi dere er av oppfatning at kontanter gir man bare Ikke!!! Da dropper man gave uansett for er du av oppfatning av brudeparet bør kunne betale for disse tingene selv så bør de jaggu kunne kjøpe seg bestikk og stygge vaser selv også. Uansett hvordan man vrir og vender på det så ender man opp med en gave som de bør kunne kjøpe selv, ifølge dere, og da blir det bare dumt. Ja, selvfølgelig kan jeg også rynke på nesa av enkelte brudepar som river i et stort bryllup uten å ha råd til det og ønsker seg kun penger og fullstendig idiotiske ting som vitner om at brudeparet kun gifter seg for å tjene på det. Men alt i alt så vet man jo ikke hvor mye bryllupet har kostet. Man vet ofte ikke bakgrunnen for de enkelte ønskene heller. Folk flest gifter seg ikke for å gå i pluss. De gifter seg heller ikke for å å få gaver, reiser, nyoppussa bad eller hva det nå skal være. Vi gjorde hvertfall ikke det. Vi giftet oss fordi vi hadde lyst. Vi holdt bryllupsfest fordi vi ville dele dagen vår med mennesker som betyr mer enn alle gaver i hele verden. Gaveønskene våre sendte vi på sms til dem som hadde ytret ønske om det. Det er normalt å ønske seg gaver, det er stort sett forventet. Også det å gi gaver. Hvorfor skal man absolutt kjøpe den stygge krystallsvanen som ikke engang står på ønskelista til bestemor kun fordi???? Vårt bryllup var allerede betalt da vi giftet oss. Vi trengte ingenting. Hverken penger eller andre gaver. Allikevel delte vi ønsker. Selv om jeg hadde råd til den store flotte lykta jeg fikk så er jeg kjempeglad for å kunne se den stå der og lyse og minne meg om giveren som dessverre har gått bort. Jeg elsker å se den flotte digre rammen på veggen med brudebildene våre i og vite at akkurat denne kjøpte jeg for gavekortet vi fikk av bestemor. Selv om jeg hadde råd til den selv. Jeg elsker alle tingene jeg fikk byttet ut og jeg elsker det faktum at dette er gaver fra folk jeg er glad i. Ja jeg har valgt ut tingene selv og ja jeg kunne ha betalt dem selv men du og du så fint det føles at andre mennesker har gitt meg muligheten til å velge meg noe selv og i tillegg gi meg fine minner og assosiasjoner. Slutt å Vær så fantastisk gniene folkens!! Gi brudeparet det de ønsker seg!! Anonymous poster hash: 7af85...e7f Endelig en som skjønner hva jeg mener. Vi trenger ikke pengene eller gaver. Detnkommer ca 100 gjester, og vi MÅ ikke ha så mange, men dette er mennesker vi ønsker å dele vår dag med. Vi kan finansiere bryllupet selv, så pengene vi da ønsker oss er ikke for å betale for noe som har med bryllupet å gjøre. Jeg har vært i 10-12 bryllup, og har sikkert gitt penger i 8 av de. Gjør noe fint ut av det, og kjøper gjerne en liten pyntegjenstand ved siden av. Skulle vist ikke være lett dette her 😉 hi Anonymous poster hash: 5fb8f...1dd Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144200454-vi-%C3%B8nsker-oss-kun-penger-i-bryllupsgave-men-hvordan-si-det/page/3/#findComment-147035167 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #72 Del Skrevet 22. februar 2015 Jeg elsker alle tingene jeg fikk byttet ut og jeg elsker det faktum at dette er gaver fra folk jeg er glad i. Ja jeg har valgt ut tingene selv og ja jeg kunne ha betalt dem selv men du og du så fint det føles at andre mennesker har gitt meg muligheten til å velge meg noe selv og i tillegg gi meg fine minner og assosiasjoner. Slutt å Vær så fantastisk gniene folkens!! Gi brudeparet det de ønsker seg!! Anonymous poster hash: 7af85...e7f Så du elsker alle tingene du fikk byttet ut?! Hvorfor byttet du ut ting du elsker? Det ble litt mye meg, meg, meg her. Det er tydeligvis viktig for deg å velge selv. Jeg syntes det er litt missforstått her hva en gave er. En gave er noe man gir bort av et godt hjerte, og som noen gir for å glede deg. De kan ha lett i flere timer etter noe for å overraske og glede deg, og som de tror er midt i blinken selv. En gave skal jo ikke være et bestillingsverk! Synd da om du bare konkluderer med at det er en stygg krystallvase. Tenk om barna oppførte seg likedan i bursdagsselskap. De ble fornærmet og kalte ting stygge fordi det ikke stod på ønskelista! Ville du godtatt det? Anonymous poster hash: 6063f...16a Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144200454-vi-%C3%B8nsker-oss-kun-penger-i-bryllupsgave-men-hvordan-si-det/page/3/#findComment-147035211 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandala Skrevet 22. februar 2015 #73 Del Skrevet 22. februar 2015 Jeg så en innbydelse der det var skrevet "om noen ønsker å gi oss en oppmerksomhet bøir vi veldig glade for penger til oppussing". Jeg syns det var en fin måte å skrive det. Det eneste er at man kanskje kan føle litt på at en pengegave til 500 kr bare er en dråpe i havet når det gjelder oppussing. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144200454-vi-%C3%B8nsker-oss-kun-penger-i-bryllupsgave-men-hvordan-si-det/page/3/#findComment-147035237 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #74 Del Skrevet 22. februar 2015 Vi var i et bryllup hvor brudeparet kun ønsket seg reisegavekort. Helt supert for oss som skulle gi gave synes jeg, greit i forhold til spleising Etc. Var veldig glad vi, for et så enkelt ønske. Resisebyrået laget flotte gavekort Anonymous poster hash: 370bb...e11 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144200454-vi-%C3%B8nsker-oss-kun-penger-i-bryllupsgave-men-hvordan-si-det/page/3/#findComment-147035247 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #75 Del Skrevet 22. februar 2015 Herregud hvor fjerne enkelte av dere er!!! Hva er galt med å ønske seg penger og gavekort? Spar inn på brudekjolen, jeg betaler ikke luksusferien din, la være å gifte deg om du ikke har råd til disse tingene selv. Blablabla... dere trekker egne konklusjoner om hvordan ting er stilt for brudeparet og bidrar til et sykt overflodssamfunn ved å trumfe igjennom gaver som ikke er ønsket/trengt KUN fordi dere er av oppfatning at kontanter gir man bare Ikke!!! Da dropper man gave uansett for er du av oppfatning av brudeparet bør kunne betale for disse tingene selv så bør de jaggu kunne kjøpe seg bestikk og stygge vaser selv også. Uansett hvordan man vrir og vender på det så ender man opp med en gave som de bør kunne kjøpe selv, ifølge dere, og da blir det bare dumt. Ja, selvfølgelig kan jeg også rynke på nesa av enkelte brudepar som river i et stort bryllup uten å ha råd til det og ønsker seg kun penger og fullstendig idiotiske ting som vitner om at brudeparet kun gifter seg for å tjene på det. Men alt i alt så vet man jo ikke hvor mye bryllupet har kostet. Man vet ofte ikke bakgrunnen for de enkelte ønskene heller. Folk flest gifter seg ikke for å gå i pluss. De gifter seg heller ikke for å å få gaver, reiser, nyoppussa bad eller hva det nå skal være. Vi gjorde hvertfall ikke det. Vi giftet oss fordi vi hadde lyst. Vi holdt bryllupsfest fordi vi ville dele dagen vår med mennesker som betyr mer enn alle gaver i hele verden. Gaveønskene våre sendte vi på sms til dem som hadde ytret ønske om det. Det er normalt å ønske seg gaver, det er stort sett forventet. Også det å gi gaver. Hvorfor skal man absolutt kjøpe den stygge krystallsvanen som ikke engang står på ønskelista til bestemor kun fordi???? Vårt bryllup var allerede betalt da vi giftet oss. Vi trengte ingenting. Hverken penger eller andre gaver. Allikevel delte vi ønsker. Selv om jeg hadde råd til den store flotte lykta jeg fikk så er jeg kjempeglad for å kunne se den stå der og lyse og minne meg om giveren som dessverre har gått bort. Jeg elsker å se den flotte digre rammen på veggen med brudebildene våre i og vite at akkurat denne kjøpte jeg for gavekortet vi fikk av bestemor. Selv om jeg hadde råd til den selv. Jeg elsker alle tingene jeg fikk byttet ut og jeg elsker det faktum at dette er gaver fra folk jeg er glad i. Ja jeg har valgt ut tingene selv og ja jeg kunne ha betalt dem selv men du og du så fint det føles at andre mennesker har gitt meg muligheten til å velge meg noe selv og i tillegg gi meg fine minner og assosiasjoner. Slutt å Vær så fantastisk gniene folkens!! Gi brudeparet det de ønsker seg!! Anonymous poster hash: 7af85...e7f Endelig en som skjønner hva jeg mener. Vi trenger ikke pengene eller gaver. Detnkommer ca 100 gjester, og vi MÅ ikke ha så mange, men dette er mennesker vi ønsker å dele vår dag med. Vi kan finansiere bryllupet selv, så pengene vi da ønsker oss er ikke for å betale for noe som har med bryllupet å gjøre. Jeg har vært i 10-12 bryllup, og har sikkert gitt penger i 8 av de. Gjør noe fint ut av det, og kjøper gjerne en liten pyntegjenstand ved siden av. Skulle vist ikke være lett dette her 😉 hi Anonymous poster hash: 5fb8f...1dd Det er da helt greit å gi bort penger i gave. Det er dårlig oppdragelse å ønske deg penger i bryllupsgave! Det er også noe gjestene snakker om seg i mellom. Anonymous poster hash: 633d8...75d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144200454-vi-%C3%B8nsker-oss-kun-penger-i-bryllupsgave-men-hvordan-si-det/page/3/#findComment-147035269 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå