Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #76 Del Skrevet 22. februar 2015 Verken dåpsbarn, konfirmanter eller brudepar får penger av meg. Handler på salg før disse anledningene veldig greit. Anonymous poster hash: 4e08d...b70 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144200454-vi-%C3%B8nsker-oss-kun-penger-i-bryllupsgave-men-hvordan-si-det/page/4/#findComment-147035302 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #77 Del Skrevet 22. februar 2015 Jeg elsker alle tingene jeg fikk byttet ut og jeg elsker det faktum at dette er gaver fra folk jeg er glad i. Ja jeg har valgt ut tingene selv og ja jeg kunne ha betalt dem selv men du og du så fint det føles at andre mennesker har gitt meg muligheten til å velge meg noe selv og i tillegg gi meg fine minner og assosiasjoner. Slutt å Vær så fantastisk gniene folkens!! Gi brudeparet det de ønsker seg!! Anonymous poster hash: 7af85...e7f Så du elsker alle tingene du fikk byttet ut?! Hvorfor byttet du ut ting du elsker? Det ble litt mye meg, meg, meg her. Det er tydeligvis viktig for deg å velge selv. Jeg syntes det er litt missforstått her hva en gave er. En gave er noe man gir bort av et godt hjerte, og som noen gir for å glede deg. De kan ha lett i flere timer etter noe for å overraske og glede deg, og som de tror er midt i blinken selv. En gave skal jo ikke være et bestillingsverk! Synd da om du bare konkluderer med at det er en stygg krystallvase. Tenk om barna oppførte seg likedan i bursdagsselskap. De ble fornærmet og kalte ting stygge fordi det ikke stod på ønskelista! Ville du godtatt det? Anonymous poster hash: 6063f...16a Feilformulering. Jeg elsker de nye tingene. Noe som kom frem i eksemplene. Nå fortalte jeg ikke hva ønskene våre var, jeg ønsket bare å gjøre et poeng ut av hvordan enkelte på død og liv må kjøpe noe annet fremfor å gi noe som er ønsket. Etter mange år sammen har man det meste og det er kanskje tid for å bytte ut litt. Jeg ville gjøre et poeng ut av hva slags glede man kan få av pengegaver og gavekort når brudeparet ikke har noen andre ønsker. Det var ikke meningen at det skulle handle så mye om meg, jeg prøvde bare å formidle hvordan disse tingene gleder oss i hverdagen. Og sammenligning med barn/barnebursdag blir tåpelig. Barn og voksne er på helt forskjellige stadier i livet og små barn bryr seg lite om like gaver eller gaver som ikke passer inn. Og bare for å snu på det: hvorfor er det godtatt å gi tenåringer gavekort på senteret og ikke brudeparet? Jeg synes fremdeles det er helt fjernt at enkelte bruker så mye tid og energi på å irritere seg over hva andre mennesker ønsker seg. Hvorfor skal brudeparets ønsker absolutt tilfredsstille dine ønsker? Det finnes flust av julegavetråder og bursdagstråder her inne hvor dere klager opp og ned i mente på gavene som absolutt ikke falt i smak og hva slags mennesker giverene må være som presterer å gi slike gaver. Kan man ikke gi det som ønskes så kan man fint gjøre mottakeren glad og takknemlig ved å gi noe som uansett kommer godt med. Anonymous poster hash: 7af85...e7f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144200454-vi-%C3%B8nsker-oss-kun-penger-i-bryllupsgave-men-hvordan-si-det/page/4/#findComment-147035334 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #78 Del Skrevet 22. februar 2015 Kan man si at pengene er øremerket bryløupsreise og oppussing av hus da? HiAnonymous poster hash: 5fb8f...1dd Hvis dere skal pusse opp huset er det bedre å ønske seg det dere trenger i den sammenhengen, maling, lister, tapet ol. Det går jo an å ønske seg penger til oppussing og reise går jo an, men de fleste vet jo at det bare blir til at det går i det store sluker uansett og at dere aldri kommer til å tenke på giverene når dere ser på resultatet av oppussingen eller tenker på reisen. Anonymous poster hash: bdf8a...527 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144200454-vi-%C3%B8nsker-oss-kun-penger-i-bryllupsgave-men-hvordan-si-det/page/4/#findComment-147035361 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jordbærblomst Skrevet 22. februar 2015 #79 Del Skrevet 22. februar 2015 Herregud hvor fjerne enkelte av dere er!!! Hva er galt med å ønske seg penger og gavekort? Spar inn på brudekjolen, jeg betaler ikke luksusferien din, la være å gifte deg om du ikke har råd til disse tingene selv. Blablabla... dere trekker egne konklusjoner om hvordan ting er stilt for brudeparet og bidrar til et sykt overflodssamfunn ved å trumfe igjennom gaver som ikke er ønsket/trengt KUN fordi dere er av oppfatning at kontanter gir man bare Ikke!!! Da dropper man gave uansett for er du av oppfatning av brudeparet bør kunne betale for disse tingene selv så bør de jaggu kunne kjøpe seg bestikk og stygge vaser selv også. Uansett hvordan man vrir og vender på det så ender man opp med en gave som de bør kunne kjøpe selv, ifølge dere, og da blir det bare dumt. Ja, selvfølgelig kan jeg også rynke på nesa av enkelte brudepar som river i et stort bryllup uten å ha råd til det og ønsker seg kun penger og fullstendig idiotiske ting som vitner om at brudeparet kun gifter seg for å tjene på det. Men alt i alt så vet man jo ikke hvor mye bryllupet har kostet. Man vet ofte ikke bakgrunnen for de enkelte ønskene heller. Folk flest gifter seg ikke for å gå i pluss. De gifter seg heller ikke for å å få gaver, reiser, nyoppussa bad eller hva det nå skal være. Vi gjorde hvertfall ikke det. Vi giftet oss fordi vi hadde lyst. Vi holdt bryllupsfest fordi vi ville dele dagen vår med mennesker som betyr mer enn alle gaver i hele verden. Gaveønskene våre sendte vi på sms til dem som hadde ytret ønske om det. Det er normalt å ønske seg gaver, det er stort sett forventet. Også det å gi gaver. Hvorfor skal man absolutt kjøpe den stygge krystallsvanen som ikke engang står på ønskelista til bestemor kun fordi???? Vårt bryllup var allerede betalt da vi giftet oss. Vi trengte ingenting. Hverken penger eller andre gaver. Allikevel delte vi ønsker. Selv om jeg hadde råd til den store flotte lykta jeg fikk så er jeg kjempeglad for å kunne se den stå der og lyse og minne meg om giveren som dessverre har gått bort. Jeg elsker å se den flotte digre rammen på veggen med brudebildene våre i og vite at akkurat denne kjøpte jeg for gavekortet vi fikk av bestemor. Selv om jeg hadde råd til den selv. Jeg elsker alle tingene jeg fikk byttet ut og jeg elsker det faktum at dette er gaver fra folk jeg er glad i. Ja jeg har valgt ut tingene selv og ja jeg kunne ha betalt dem selv men du og du så fint det føles at andre mennesker har gitt meg muligheten til å velge meg noe selv og i tillegg gi meg fine minner og assosiasjoner. Slutt å Vær så fantastisk gniene folkens!! Gi brudeparet det de ønsker seg!! Anonymous poster hash: 7af85...e7f Denne signerer jeg! Kan ikke fatte og begripe hvorfor man skal lage et problem ut av hva brudeparet ønsker seg. Hi, det er deres dag! Ha den på deres måte, med deres ønsker ❤️ Håper dere får en fantastisk dag! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144200454-vi-%C3%B8nsker-oss-kun-penger-i-bryllupsgave-men-hvordan-si-det/page/4/#findComment-147035379 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #80 Del Skrevet 22. februar 2015 Herregud hvor fjerne enkelte av dere er!!! Hva er galt med å ønske seg penger og gavekort? Spar inn på brudekjolen, jeg betaler ikke luksusferien din, la være å gifte deg om du ikke har råd til disse tingene selv. Blablabla... dere trekker egne konklusjoner om hvordan ting er stilt for brudeparet og bidrar til et sykt overflodssamfunn ved å trumfe igjennom gaver som ikke er ønsket/trengt KUN fordi dere er av oppfatning at kontanter gir man bare Ikke!!! Da dropper man gave uansett for er du av oppfatning av brudeparet bør kunne betale for disse tingene selv så bør de jaggu kunne kjøpe seg bestikk og stygge vaser selv også. Uansett hvordan man vrir og vender på det så ender man opp med en gave som de bør kunne kjøpe selv, ifølge dere, og da blir det bare dumt. Ja, selvfølgelig kan jeg også rynke på nesa av enkelte brudepar som river i et stort bryllup uten å ha råd til det og ønsker seg kun penger og fullstendig idiotiske ting som vitner om at brudeparet kun gifter seg for å tjene på det. Men alt i alt så vet man jo ikke hvor mye bryllupet har kostet. Man vet ofte ikke bakgrunnen for de enkelte ønskene heller. Folk flest gifter seg ikke for å gå i pluss. De gifter seg heller ikke for å å få gaver, reiser, nyoppussa bad eller hva det nå skal være. Vi gjorde hvertfall ikke det. Vi giftet oss fordi vi hadde lyst. Vi holdt bryllupsfest fordi vi ville dele dagen vår med mennesker som betyr mer enn alle gaver i hele verden. Gaveønskene våre sendte vi på sms til dem som hadde ytret ønske om det. Det er normalt å ønske seg gaver, det er stort sett forventet. Også det å gi gaver. Hvorfor skal man absolutt kjøpe den stygge krystallsvanen som ikke engang står på ønskelista til bestemor kun fordi???? Vårt bryllup var allerede betalt da vi giftet oss. Vi trengte ingenting. Hverken penger eller andre gaver. Allikevel delte vi ønsker. Selv om jeg hadde råd til den store flotte lykta jeg fikk så er jeg kjempeglad for å kunne se den stå der og lyse og minne meg om giveren som dessverre har gått bort. Jeg elsker å se den flotte digre rammen på veggen med brudebildene våre i og vite at akkurat denne kjøpte jeg for gavekortet vi fikk av bestemor. Selv om jeg hadde råd til den selv. Jeg elsker alle tingene jeg fikk byttet ut og jeg elsker det faktum at dette er gaver fra folk jeg er glad i. Ja jeg har valgt ut tingene selv og ja jeg kunne ha betalt dem selv men du og du så fint det føles at andre mennesker har gitt meg muligheten til å velge meg noe selv og i tillegg gi meg fine minner og assosiasjoner. Slutt å Vær så fantastisk gniene folkens!! Gi brudeparet det de ønsker seg!! Anonymous poster hash: 7af85...e7f Endelig en som skjønner hva jeg mener. Vi trenger ikke pengene eller gaver. Detnkommer ca 100 gjester, og vi MÅ ikke ha så mange, men dette er mennesker vi ønsker å dele vår dag med. Vi kan finansiere bryllupet selv, så pengene vi da ønsker oss er ikke for å betale for noe som har med bryllupet å gjøre. Jeg har vært i 10-12 bryllup, og har sikkert gitt penger i 8 av de. Gjør noe fint ut av det, og kjøper gjerne en liten pyntegjenstand ved siden av. Skulle vist ikke være lett dette her hiAnonymous poster hash: 5fb8f...1dd Det er da helt greit å gi bort penger i gave. Det er dårlig oppdragelse å ønske deg penger i bryllupsgave! Det er også noe gjestene snakker om seg i mellom.Anonymous poster hash: 633d8...75d Nettopp! Folk tenker sitt, og det burde man tenke over. Mye griske, utakknemlige mennesker her! Anonymous poster hash: b83a3...c37 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144200454-vi-%C3%B8nsker-oss-kun-penger-i-bryllupsgave-men-hvordan-si-det/page/4/#findComment-147035898 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #81 Del Skrevet 22. februar 2015 Herregud hvor fjerne enkelte av dere er!!! Hva er galt med å ønske seg penger og gavekort? Spar inn på brudekjolen, jeg betaler ikke luksusferien din, la være å gifte deg om du ikke har råd til disse tingene selv. Blablabla... dere trekker egne konklusjoner om hvordan ting er stilt for brudeparet og bidrar til et sykt overflodssamfunn ved å trumfe igjennom gaver som ikke er ønsket/trengt KUN fordi dere er av oppfatning at kontanter gir man bare Ikke!!! Da dropper man gave uansett for er du av oppfatning av brudeparet bør kunne betale for disse tingene selv så bør de jaggu kunne kjøpe seg bestikk og stygge vaser selv også. Uansett hvordan man vrir og vender på det så ender man opp med en gave som de bør kunne kjøpe selv, ifølge dere, og da blir det bare dumt. Ja, selvfølgelig kan jeg også rynke på nesa av enkelte brudepar som river i et stort bryllup uten å ha råd til det og ønsker seg kun penger og fullstendig idiotiske ting som vitner om at brudeparet kun gifter seg for å tjene på det. Men alt i alt så vet man jo ikke hvor mye bryllupet har kostet. Man vet ofte ikke bakgrunnen for de enkelte ønskene heller. Folk flest gifter seg ikke for å gå i pluss. De gifter seg heller ikke for å å få gaver, reiser, nyoppussa bad eller hva det nå skal være. Vi gjorde hvertfall ikke det. Vi giftet oss fordi vi hadde lyst. Vi holdt bryllupsfest fordi vi ville dele dagen vår med mennesker som betyr mer enn alle gaver i hele verden. Gaveønskene våre sendte vi på sms til dem som hadde ytret ønske om det. Det er normalt å ønske seg gaver, det er stort sett forventet. Også det å gi gaver. Hvorfor skal man absolutt kjøpe den stygge krystallsvanen som ikke engang står på ønskelista til bestemor kun fordi???? Vårt bryllup var allerede betalt da vi giftet oss. Vi trengte ingenting. Hverken penger eller andre gaver. Allikevel delte vi ønsker. Selv om jeg hadde råd til den store flotte lykta jeg fikk så er jeg kjempeglad for å kunne se den stå der og lyse og minne meg om giveren som dessverre har gått bort. Jeg elsker å se den flotte digre rammen på veggen med brudebildene våre i og vite at akkurat denne kjøpte jeg for gavekortet vi fikk av bestemor. Selv om jeg hadde råd til den selv. Jeg elsker alle tingene jeg fikk byttet ut og jeg elsker det faktum at dette er gaver fra folk jeg er glad i. Ja jeg har valgt ut tingene selv og ja jeg kunne ha betalt dem selv men du og du så fint det føles at andre mennesker har gitt meg muligheten til å velge meg noe selv og i tillegg gi meg fine minner og assosiasjoner. Slutt å Vær så fantastisk gniene folkens!! Gi brudeparet det de ønsker seg!! Anonymous poster hash: 7af85...e7f Endelig en som skjønner hva jeg mener. Vi trenger ikke pengene eller gaver. Detnkommer ca 100 gjester, og vi MÅ ikke ha så mange, men dette er mennesker vi ønsker å dele vår dag med. Vi kan finansiere bryllupet selv, så pengene vi da ønsker oss er ikke for å betale for noe som har med bryllupet å gjøre. Jeg har vært i 10-12 bryllup, og har sikkert gitt penger i 8 av de. Gjør noe fint ut av det, og kjøper gjerne en liten pyntegjenstand ved siden av. Skulle vist ikke være lett dette her hiAnonymous poster hash: 5fb8f...1dd Det er da helt greit å gi bort penger i gave. Det er dårlig oppdragelse å ønske deg penger i bryllupsgave! Det er også noe gjestene snakker om seg i mellom.Anonymous poster hash: 633d8...75d Nettopp! Folk tenker sitt, og det burde man tenke over. Mye griske, utakknemlige mennesker her!Anonymous poster hash: b83a3...c37 Enig! Å gi bort penger er helt normalt, men å ønske seg penger til oppussing av hus er altså ikke innafor. Vil tro gjestene får noe å snakke om dersom det står det i innbydelsa ja. Anonymous poster hash: 125d4...59f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144200454-vi-%C3%B8nsker-oss-kun-penger-i-bryllupsgave-men-hvordan-si-det/page/4/#findComment-147035921 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma`n til turbo Skrevet 22. februar 2015 #82 Del Skrevet 22. februar 2015 For meg er det helt uproblematisk å gi penger og at brudeparet ønsker seg dette. La oss si at de lenge har drømt om å f.eks dra til Mexico men økonomien deres har ikke tillatt det, er det virkelig da frekt å ønske ett bidrag til dette? Det skjønner ikke jeg. Ikke alle som er tradisjonelle kvinner som ønsker seg ett servise og krystallglass. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144200454-vi-%C3%B8nsker-oss-kun-penger-i-bryllupsgave-men-hvordan-si-det/page/4/#findComment-147035934 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iiiiik Skrevet 22. februar 2015 #83 Del Skrevet 22. februar 2015 Denne signerer jeg!Kan ikke fatte og begripe hvorfor man skal lage et problem ut av hva brudeparet ønsker seg. Hi, det er deres dag! Ha den på deres måte, med deres ønsker ❤️ Håper dere får en fantastisk dag! Det er akkurat dette - min dag, mine ønsker, min måte - som byr meg litt imot. For meg handler det å invitere til fest om å gjøre det best mulig for gjestene. Det blir ikke fint for MEG og OSS hvis alle vurderinger er gjort med tanke på MEG og OSS og ikke med tanke på DERE. Når det er sagt, synes jeg det er levelig at folk ønsker seg penger. Jeg synes det er lite sjarmerende hvis de ikke ønsker seg noe annet. Jeg liker ikke at jeg ikke tiltros å gjøre et eneste valg, at jeg kun skal handle på ordre. Fra vårt eget bryllup har jeg fine ting jeg sikkert kunne kjøpt selv, men som jeg sannsynligvis ikke hadde tatt meg råd til. Når jeg setter blomster i vasen jeg fikk av en venninne, tenker jeg på henne. Maleriet vi fikk av svigerforeldrene henger her i stua. Jeg synes det er langt hyggeligere enn hvis jeg skulle tenkt at det nye gulvet i gangen var finansiert av svigerinnene mine. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144200454-vi-%C3%B8nsker-oss-kun-penger-i-bryllupsgave-men-hvordan-si-det/page/4/#findComment-147035939 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jordbærblomst Skrevet 22. februar 2015 #84 Del Skrevet 22. februar 2015 Denne signerer jeg! Kan ikke fatte og begripe hvorfor man skal lage et problem ut av hva brudeparet ønsker seg. Hi, det er deres dag! Ha den på deres måte, med deres ønsker ❤️ Håper dere får en fantastisk dag! Det er akkurat dette - min dag, mine ønsker, min måte - som byr meg litt imot. For meg handler det å invitere til fest om å gjøre det best mulig for gjestene. Det blir ikke fint for MEG og OSS hvis alle vurderinger er gjort med tanke på MEG og OSS og ikke med tanke på DERE. Når det er sagt, synes jeg det er levelig at folk ønsker seg penger. Jeg synes det er lite sjarmerende hvis de ikke ønsker seg noe annet. Jeg liker ikke at jeg ikke tiltros å gjøre et eneste valg, at jeg kun skal handle på ordre. Fra vårt eget bryllup har jeg fine ting jeg sikkert kunne kjøpt selv, men som jeg sannsynligvis ikke hadde tatt meg råd til. Når jeg setter blomster i vasen jeg fikk av en venninne, tenker jeg på henne. Maleriet vi fikk av svigerforeldrene henger her i stua. Jeg synes det er langt hyggeligere enn hvis jeg skulle tenkt at det nye gulvet i gangen var finansiert av svigerinnene mine. Ja selvfølgelig er det deres dag? Hele den dagen handler om de to menneskene som gifter seg. Hele festen er for å feire DEM og deres valg om å dele livet sammen. Det er da ganske logisk? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144200454-vi-%C3%B8nsker-oss-kun-penger-i-bryllupsgave-men-hvordan-si-det/page/4/#findComment-147035980 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #85 Del Skrevet 22. februar 2015 Skjerp dere!! Dere vil ikke gi penger fordi det er griskt. Det er jo helt på trynet! Hva med å glede seg på brudeparets vegne å gi dem det de ønsker seg i gave uansett hva det måtte være? Tiske og hviske bak ryggen til brudeparet er smålig, frekt og patetisk. Anonymous poster hash: 85f73...392 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144200454-vi-%C3%B8nsker-oss-kun-penger-i-bryllupsgave-men-hvordan-si-det/page/4/#findComment-147036035 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #86 Del Skrevet 22. februar 2015 Da vi allerede er godt etablert med hus, bil og interiør ønsker vi oss heller ett bidrag til en ekstra fin bryllupsreise. Enkelt og greit:)Anonymous poster hash: d177a...bab Da er jeg glad for å ikke være invitert i bryllupet. Jeg gir ikke bidrag til andres luksusferie, sånt betaler man av egen lomme.Surpomp! Anonymous poster hash: cf8fb...43c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144200454-vi-%C3%B8nsker-oss-kun-penger-i-bryllupsgave-men-hvordan-si-det/page/4/#findComment-147036067 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hercule Poirot Skrevet 22. februar 2015 #87 Del Skrevet 22. februar 2015 Da vi allerede er godt etablert med hus, bil og interiør ønsker vi oss heller ett bidrag til en ekstra fin bryllupsreise. Enkelt og greit:)Anonymous poster hash: d177a...bab Da er jeg glad for å ikke være invitert i bryllupet. Jeg gir ikke bidrag til andres luksusferie, sånt betaler man av egen lomme.Surpomp! Anonymous poster hash: cf8fb...43c Niks, ikke sur i det hele tatt, jeg. Men som sagt; jeg gidder ikke å subsidiere andres luksusferier. Å reise på ferie er ingen menneskerett, så det må man spare til og betale selv. Mener jeg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144200454-vi-%C3%B8nsker-oss-kun-penger-i-bryllupsgave-men-hvordan-si-det/page/4/#findComment-147036095 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lover Skrevet 22. februar 2015 #88 Del Skrevet 22. februar 2015 Jeg er ikke vant med at ønskeliste sendes med invitasjonen. Det er vanlig å legge ut lister på til bords, glassmagssin, kitchen etc. Som en pekepinn, og da blir det krysset ut. Det som øker sannsynligheten for å motta penger er å ikke ønske seg noe. 😃 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144200454-vi-%C3%B8nsker-oss-kun-penger-i-bryllupsgave-men-hvordan-si-det/page/4/#findComment-147036161 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #89 Del Skrevet 22. februar 2015 Da vi allerede er godt etablert med hus, bil og interiør ønsker vi oss heller ett bidrag til en ekstra fin bryllupsreise. Enkelt og greit:)Anonymous poster hash: d177a...bab Da er jeg glad for å ikke være invitert i bryllupet. Jeg gir ikke bidrag til andres luksusferie, sånt betaler man av egen lomme.Surpomp! Anonymous poster hash: cf8fb...43c Niks, ikke sur i det hele tatt, jeg. Men som sagt; jeg gidder ikke å subsidiere andres luksusferier. Å reise på ferie er ingen menneskerett, så det må man spare til og betale selv. Mener jeg. Menneskerettigheter har vel generelt lite med bryllupsgaver å gjøre. Stygge vaser er heller ingen menneskerett. Anonymous poster hash: d00de...48e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144200454-vi-%C3%B8nsker-oss-kun-penger-i-bryllupsgave-men-hvordan-si-det/page/4/#findComment-147036193 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iiiiik Skrevet 22. februar 2015 #90 Del Skrevet 22. februar 2015 Ja selvfølgelig er det deres dag? Hele den dagen handler om de to menneskene som gifter seg. Hele festen er for å feire DEM og deres valg om å dele livet sammen. Det er da ganske logisk? Det er vel akkurat i dette dilemmaet det synliggjøres at du og jeg ikke kan bli enige. Og da representerer vi hver vår "side" i denne diskusjonen. Jeg mener at hele denne dagen handler om at de to menneskene som gifter seg, skal dele denne kjærligheten med gjestene sine. For meg er det viktig at alle gjestene har det bra, at planen for kvelden og for gjestenes forberedelser har dette i fokus. Mitt bryllup handlet ikke om den perfekte kjolen, de perfekte serviettene, de perfekte gavene, men om at vi hadde det fint sammen med gjestene våre. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144200454-vi-%C3%B8nsker-oss-kun-penger-i-bryllupsgave-men-hvordan-si-det/page/4/#findComment-147036216 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #91 Del Skrevet 22. februar 2015 Vi sendte selvsagt ikke noen gaveliste eller noen link til det da vi giftet oss. Det er høyst upassende og frekt! Men vi var etablerte single som møttes og hadde alt vi trengte. Vi valgte å ønske oss penger til kunstfond fra de som spurte og som spurte foreldrene våre om hva vi ønsket oss. Vi fikk mange fine gaver også, men en god sum penger som vi koste oss med å finne det rette kunstverket for. Er i stua og er en hyggelig påminnelse om den store dagen og gjestene for resten av livet! Anonymous poster hash: b5c5f...f2a Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144200454-vi-%C3%B8nsker-oss-kun-penger-i-bryllupsgave-men-hvordan-si-det/page/4/#findComment-147036272 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #92 Del Skrevet 22. februar 2015 Jøss, lever dere på 50-tallet? Det er da helt vanlig å ønske seg penger. Gjestene gir det de selv vil, men som gjest er det jo greit å gi noe man vet blir satt pris på. Jeg har gitt penger i mange bryllup. Noen samler på porselen, andre liker opplevelser, kunst, fluebinding.. Ikke alle er opptatt av å ha dyrt servise når det fra IKEA fungerer fint. Anonymous poster hash: 28465...f16 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144200454-vi-%C3%B8nsker-oss-kun-penger-i-bryllupsgave-men-hvordan-si-det/page/4/#findComment-147036323 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #93 Del Skrevet 22. februar 2015 Da sender dere gaveliste med ting dere trenger som f.eks til tv da kan dere få gavekort på Elkjøp, Lefdal, Expert etc. Jeg synes det virker litt frekt å bare ønske seg penger da gavekort i stor grad kan benyttes som betalingsmiddel på ting man ønsker seg i bryllupsgave. Anonymous poster hash: 59b6e...919 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144200454-vi-%C3%B8nsker-oss-kun-penger-i-bryllupsgave-men-hvordan-si-det/page/4/#findComment-147036339 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #94 Del Skrevet 22. februar 2015 Jeg gir ikke penger i bryllupsgave. Dersom noen bare ønsker seg dette, kjøper jeg noe annet som ikke står på en ønskeliste. Eneste gangen jeg har gitt penger var da brudeparet ønsket seg pengegaver til Leger uten grenser. Vi hadde et lite bryllup og gav beskjed om at vi ikke ønsket oss gaver. Vi fikk også gaver til veldedig formål, samt ymse smågaver. Jeg bytter ikke ut fungerende servise, gryter og panner, sengetøy o.l. bare fordi jeg ikke har noe annet å ønske meg. Må si det er et skrekkeksempel på overforbruk. Jeg har lite til overs for å ønske penger, men kanskje dine venner og familie synes det er innafor? Anonymous poster hash: 8f64f...c30 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144200454-vi-%C3%B8nsker-oss-kun-penger-i-bryllupsgave-men-hvordan-si-det/page/4/#findComment-147036432 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2015 #95 Del Skrevet 22. februar 2015 Vi hadde noen spesifikke ønsker i form av materielle ting og så hadde vi også ønske om penger til opplevelser. Det ble godt mottatt av våre gjester. Anonymous poster hash: 7a06c...de0 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144200454-vi-%C3%B8nsker-oss-kun-penger-i-bryllupsgave-men-hvordan-si-det/page/4/#findComment-147036438 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå