Gå til innhold

Hvordan takler dere skryt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg takker naturligvis pent men synes det er litt flaut å få skryt. Fikk i dag skryt av kaken min av flere. Sa bare kort takk. Har også gått ned i vekt og fått skryt for dette. Svarer da at jeg vil lengre ned.

Har jo egentlig god selvtillit men takler dårlig å få skryt. Er bedre på å gi til andre. Skulle hatt litt av Nortug i meg noen ganger:)

Så hvordan takler dere å få skryt?

Anonymous poster hash: aad2b...f4c

Fortsetter under...

Skrevet

Smiler og sier takk. Vet liksom ikke om jeg skal skryte tilbake eller hva :D

Anonymous poster hash: 4230a...80c
Skrevet

Seier takk, og om det feks er ei kake, så seier eg feks "kjekt at du likte den!"  eller "ja, denne kaka er eg og glad i" feks.  Er jo ikkje slik at eg har funne opp kaka heilt av meg sjølv. 

Skrevet

Jeg sier ofte "njei".. tåpelig, men greier liksom ikke å bare si takk fordi jeg ikke er enig..

Anonymous poster hash: cc161...cb9

Skrevet

Jeg blir utrolig glad når jeg er enig i skrytet og litt brydd om jeg ikke syntes skrytet er fortjent.

Stort sett er jeg jo enig i skrytet av ting jeg gjør 😜, for jeg legger mye tenking og omtanke i det meste jeg gjør. Jeg blir da sprekkeferdig av stolthet, glad, stråler opp, smiler og sier 'takk'. Om flere har vært med på å oppnå det, deler jeg øren med dem.

Om noen sier noe pent om utseendet mitt eller personligheten, sier jeg også takk, og så skryter jeg tilbake. Det er alltid noe flott med andre. Fin hårfrisyre, stilig bluse, kul negelakk, de er snille, godhjertet, holder seg godt etc.

Anonymous poster hash: b3d7b...cd4

Skrevet

Jeg blir utrolig glad når jeg er enig i skrytet og litt brydd om jeg ikke syntes skrytet er fortjent.

Stort sett er jeg jo enig i skrytet av ting jeg gjør 😜, for jeg legger mye tenking og omtanke i det meste jeg gjør. Jeg blir da sprekkeferdig av stolthet, glad, stråler opp, smiler og sier 'takk'. Om flere har vært med på å oppnå det, deler jeg øren med dem.

Om noen sier noe pent om utseendet mitt eller personligheten, sier jeg også takk, og så skryter jeg tilbake. Det er alltid noe flott med andre. Fin hårfrisyre, stilig bluse, kul negelakk, de er snille, godhjertet, holder seg godt etc.

Bluse?

Anonymous poster hash: 94a07...c50

Annonse

Skrevet

Jeg takker, og sier i blant noe om at det er hyggelig å høre e.l.

Det er noe jeg har øvd meg bevisst på. Det er ikke noe gøy å skryte av noen som protesterer intenst.

Anonymous poster hash: 6e9ae...19a
Skrevet

Jeg takler ikke skryt. Jeg blir utrolig utilpass og ubekvem. Sier selvfølgelig takk selv om jeg dør innvendig.

Skrevet

Som lærerne på ungdomskolen sa til foreldrene mine; "Hun takler bedre å få kjeft enn ros!" xD Er latterlig dårlig å ta imot ros og skryt:p Men takker jo da såklart, men spøker det bort :P

Anonymous poster hash: 852c4...b04
Skrevet

Takk, det var hyggelig å høre.. Det kommer man langt med.

Anonymous poster hash: 06c16...ac0

Skrevet

Bluse?

Anonymous poster hash: 94a07...c50

Google det så ser du bilder av flere bluser. En bluse er i flg

Wikipedia:

Bluser er en betegnelse som har vært brukt om flere typer klesplagg i form av tynne, livlange overdeler.

I dag brukes ordet hovedsakelig om visse typer plagg for kvinner. En skjortebluse ligner gjerne en manns kneppeskjorte. Men skjortebluser kan også være mer pyntet, for eksempel med en spesiell krave eller draperinger. En jakkebluse er en jakke som i mange tilfelle kan minne om en mannsdressjakke. Den kan dog være laget i adskillig friere farger enn en dressjakke. En kvinnes jakkebluse brukes også i mer utstrakt grad ved dagligdagse anledninger.

Også en tynn genser kan kalles bluse på norsk.

Ordet bluse er fra fransk blouse der det brukes om «bluse, kittel, busserull, arbeidsforkle». I engelsk brukes blousedessuten om korte uniformsjakker.

Skrevet

Jeg får ofte skryt for maten jeg lager og mannen har kommentert at jeg alltid svarer " tusen takk, det er egentlig noe som er kjempe enkelt å lage".

Nå som jeg er blitt bevisst på det, hender det at jeg sier det, merker at han ser på meg og smiler skeivt ("der sa hun det igjen!", liksom), og da må jeg nesten fnise og rødme litt...må prøve å slutte å si det, det er jo litt tåpelig.

Anonymous poster hash: e8746...4d0

Skrevet

Jeg har blitt bedre med årene med å motta ros. Sier noen "å gud du er stilig på håret", så sier jeg takk for det og smiler :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...