Anonym bruker Skrevet 21. februar 2015 #1 Skrevet 21. februar 2015 For en familie på 5, tre barn fra 1.klasse og ned til 1 år. Dette er charter, men vurderer å få finne hotell og fly selv. Det er vel mulig å bestille hotell selv, disse som er på ving osv dersom vi sender Mail selv? Noen som har gjort dette? Anonymous poster hash: fd4e6...948
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2015 #2 Skrevet 21. februar 2015 Med tre barn er ikke det mye:-) Anonymous poster hash: 5960a...45c
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2015 #3 Skrevet 21. februar 2015 Må dere absolutt bo på et ving-hotell da? Søk etter hoteller på hotels.com. Eller se om det finnes en leilighet å leie på airbnb.com. Anonymous poster hash: f848d...f89
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2015 #4 Skrevet 21. februar 2015 I så fall får dere det billig!! Anonymous poster hash: 49434...160
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2015 #5 Skrevet 21. februar 2015 Trenger ikke bo på vinghotell nei men må være barnevennlig Anonymous poster hash: fd4e6...948
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2015 #6 Skrevet 21. februar 2015 Vi betaler 42000 for to voksne og to barn, så 30K er billig! Anonymous poster hash: fc7be...218
*Miss Marple* Skrevet 21. februar 2015 #7 Skrevet 21. februar 2015 Det var da ikke veldig mye for en såpass stor familie? Men det er kanskje mulig å få det billigere om man ordner alt selv, det har jeg ingen erfaring med. Men da står man også alene om det skulle skje noe galt på turen. Jeg syns det er greit å ha et reiseselskap i ryggen når jeg reiser med barn.
Chl85 Skrevet 21. februar 2015 #8 Skrevet 21. februar 2015 Syns ikke det var så ille pris for 5 stk Dere får vel begge feriepenger? Og dette er vel "hovedferien" for dere i år ? Klart jeg vet jo ikke noe om økonomien deres. Dere kan jo prøve å reise litt utenfor høysesongen, da kan det jo hende dere får litt mer for pengene. Fant charter tur på 4-5 stjernes hotell(blue village) for litt over 17.000 for 4 pers i mai blant annet(star tour) på Kreta
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2015 #9 Skrevet 21. februar 2015 Det greie med charter er at man tar buss direkte til hotellet og blir hentet i rett tid til flyplassen igjen! Veldig greit med tre små barn og mye bagasje. 30.000 var ikke så mye. Man får det man betaler for i forhold til beliggenhet og hotell. Går dere for et hotell som har lite basseng, langt fra stranden ig ikje bamseklubber koster det mindre. Anonymous poster hash: 975e6...7a5
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2015 #10 Skrevet 21. februar 2015 Jeg synes det var dyrt er bare jeg som får feriepenger her. HI Anonymous poster hash: fd4e6...948
Chl85 Skrevet 21. februar 2015 #11 Skrevet 21. februar 2015 Jeg synes det var dyrt er bare jeg som får feriepenger her. HI Anonymous poster hash: fd4e6...948 Jeg vet ikke hvor mye du får i feriepenger men(kanskje igjen litt på skatten og?) hvis du betaler turen også sparer dere til forbruk der? Eller så kan man heller leie feriehus i danmark med eget badebasseng for alt fra 10.000-20.000
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2015 #12 Skrevet 21. februar 2015 Vi pleier å betale rundt 10 000 for fly og hotell, 2 voksne og en 4 åring. Finner fly selv, velger sted ut fra pris. Har vært i Hellas, Tyrkia, Spania etc. Flyr gjerne med rysn air eller norwegian. Hotell finner vi også selv, betaler rundt 3-4000 for to uker. Vi bor bare på leilighetshoteller osv. I fjor var leiebil i to uker inkludert i de 10000 Anonymous poster hash: a978d...12a
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2015 #13 Skrevet 21. februar 2015 Jeg syns ikke det var dyrt. Skal du ha det billigere må du gå ned på standard og beliggenhet, så enkelt er det. Hadde ikke reist til syden med barn uten reiseselsksap i ryggen, men det er min mening. Plutselig står du der og har behov for hjelp men må finne ut av ting alene. Anonymous poster hash: 8c805...b41
Chl85 Skrevet 21. februar 2015 #14 Skrevet 21. februar 2015 Vi pleier å betale rundt 10 000 for fly og hotell, 2 voksne og en 4 åring. Finner fly selv, velger sted ut fra pris. Har vært i Hellas, Tyrkia, Spania etc. Flyr gjerne med rysn air eller norwegian. Hotell finner vi også selv, betaler rundt 3-4000 for to uker. Vi bor bare på leilighetshoteller osv. I fjor var leiebil i to uker inkludert i de 10000 Anonymous poster hash: a978d...12a Ja det det er lett å finne rimelige priser med 3 flybilletter og at man ikke trenger like stor plass Sjekket norwegian nå og de billigste billettene i juni tur retur for 5 pers ble på 14.000. Men kan sikkert finne billigere med forskjellige datoer For større barnefamilier tror jeg faktisk charter er rimeligst?
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2015 #15 Skrevet 21. februar 2015 Jeg syns ikke det var dyrt. Skal du ha det billigere må du gå ned på standard og beliggenhet, så enkelt er det. Hadde ikke reist til syden med barn uten reiseselsksap i ryggen, men det er min mening. Plutselig står du der og har behov for hjelp men må finne ut av ting alene. Anonymous poster hash: 8c805...b41 Men hvilke ting skulle skje på en ferie som man ikke greier å finne ut av alene, evt med hjelp fra hotellet man bor på? Anonymous poster hash: f848d...f89
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2015 #16 Skrevet 21. februar 2015 Det var da ikke veldig mye for en såpass stor familie? Men det er kanskje mulig å få det billigere om man ordner alt selv, det har jeg ingen erfaring med. Men da står man også alene om det skulle skje noe galt på turen. Jeg syns det er greit å ha et reiseselskap i ryggen når jeg reiser med barn. Jeg forstår ikke hvordan dere mener man står 'alene' om det skulle skje noe galt. Hva skulle skje som man ikke kan klare å finne ut av selv, eller få hjelp av enten flyselskapet, hotellet eller forsikringsselskapet til å ordne opp i? Anonymous poster hash: f848d...f89
Gjest Skrevet 21. februar 2015 #17 Skrevet 21. februar 2015 Synes ikke det er så ille. Vi skal på Sunwinghotel, 2 voksne, 1 på 15 og 1 på 3 år, og betaler vel 25.000 for 14 dager. Og det finnes billigere alternativer, bare en leter. Eller bestiller fly selv og kontakter hoteller direkte. Ett år så kom ferien våres på 10K og da var det inkl mat En billig gresk og nokså ukjent øy for de fleste.
Gjest Skrevet 21. februar 2015 #18 Skrevet 21. februar 2015 Det var da ikke veldig mye for en såpass stor familie? Men det er kanskje mulig å få det billigere om man ordner alt selv, det har jeg ingen erfaring med. Men da står man også alene om det skulle skje noe galt på turen. Jeg syns det er greit å ha et reiseselskap i ryggen når jeg reiser med barn. Jeg forstår ikke hvordan dere mener man står 'alene' om det skulle skje noe galt. Hva skulle skje som man ikke kan klare å finne ut av selv, eller få hjelp av enten flyselskapet, hotellet eller forsikringsselskapet til å ordne opp i? Anonymous poster hash: f848d...f89 Du, det finnes mange tafatte mennesker her i verden ( ikke at jeg sier at HI er en av de), men når vi har reist sauecharter, så er det ille kjekt med hotellet tilbyr lege når uhellet er ute
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2015 #19 Skrevet 21. februar 2015 Vi betaler i år 17 000. 2 voksne og 3 barn, 1 uke Anonymous poster hash: e0be2...666
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2015 #20 Skrevet 21. februar 2015 Det var da ikke veldig mye for en såpass stor familie? Men det er kanskje mulig å få det billigere om man ordner alt selv, det har jeg ingen erfaring med. Men da står man også alene om det skulle skje noe galt på turen. Jeg syns det er greit å ha et reiseselskap i ryggen når jeg reiser med barn. Jeg forstår ikke hvordan dere mener man står 'alene' om det skulle skje noe galt. Hva skulle skje som man ikke kan klare å finne ut av selv, eller få hjelp av enten flyselskapet, hotellet eller forsikringsselskapet til å ordne opp i? Anonymous poster hash: f848d...f89 Du, det finnes mange tafatte mennesker her i verden ( ikke at jeg sier at HI er en av de), men når vi har reist sauecharter, så er det ille kjekt med hotellet tilbyr lege når uhellet er ute Joa, ser absolutt at det er kjekt med lege rett uten for hotelldøra. 😊 ser bare ikke at det er så utrolig problematisk uten, men du har jo rett. Folk er forskjellige. Anonymous poster hash: f848d...f89
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2015 #21 Skrevet 21. februar 2015 Med tre barn er det veldig greit at alt er organisert, man blir loset på rett buss som går rett til hotellet. Man sjekker inn flyreisen hjem på hotellet og blir loset på rett buss tilbake til flyplassen. Blir en barna syke skaffer de skanavisktalende lege osv. Det er alt er organisert og ordnet på forhånd så man slipper å stresse med noe som helst er nesten verdt sin vekt i gull når man reiser med flere små barn synes jeg, man kan bare fokusere på seg selv og barna og trenger ikke stresse med noe som helst. Reiser vi bare to voksne reiser vi aldri charter, da er det helt greit å finne frem til hotellet selv, bære bagasjen til togstasjon, lese bussruter osv, men med flere småbarn på slep blir det bare stress. Anonymous poster hash: 494cb...7f1
Gulosten™ Skrevet 21. februar 2015 #22 Skrevet 21. februar 2015 Betalte 11.000 for 2 voksne og 2 barn i fjor på Rhodos, Sunwing Kallithea (Lollo og Bernie). Reiste i mai, var mange rom som var mye billigere. Bestilte da det var Happy Hour. Er ikke det må lenger, men hvis man melder seg på nyhetsbrev dukker det opp gode tilbud hver torsdag.
Gemini77 Skrevet 21. februar 2015 #23 Skrevet 21. februar 2015 Det synd jeg ikke var dyrt. Vi er på Kanariøyene nå og vi betalte 31.000 kr for en familie på 2 voksne og 2 barn.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 21. februar 2015 #24 Skrevet 21. februar 2015 Merk at "barnehotellene" er dyre. Og standarden er heller ikke så bra som prisen tilsier. Man betaler masse for å ha tilgang til elendige show hele uka.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2015 #25 Skrevet 21. februar 2015 Du synes det er dyrt med en komplett ferie til 25-30000? Det er 5-6000 per pers. For det er det flybiletter tur-retur, jeg går ut fra transport til hotell, og hotellrom. Si 3000 er flybiletter. Det vil si at av de to tusen som er igjen, så skal hotellet betale lønn til alle ansatte, strøm, oppvarming av basseng, vann, forsikring, materiell/slitasje, rens av sengetøy.... Og det inngår også avanse til reisebyrået. Si meg, tenker dere som påstår at det er dyrt på hva som inngår i en pris i det hele tatt?! Anonymous poster hash: d6fb2...bfe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå