Gå til innhold

Forteller du hele livshistorien din når en butikkansatte prøver seg på mersalg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber i butikk. Blir stadig forundret over hvor mange som kommer med lange utgreininger på hvorfor de ikke vil ha et ekstra par sokker el. Hva med nei takk?

Anonymous poster hash: 741c7...3c5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe nei det gjør jeg ikke.

Hater mersalg ettersom jeg har så vanskelig for å si nei,men legger definitivt ikke ut om privatlivet likevel :P

Anonymous poster hash: 8689c...c56
Skrevet

Åh herregud ja! Jobber på et lite sted, og jeg tror mange litt eldre damer som rett og slett ikke har så mye å gjøre, liker å komme nedom oss en tur for å slå av en prat. For all del koselig, men jeg er tross alt på jobb og har faktisk ikke tid til å høre på en historie i 15-30 minutter når jeg har flere folk i kassen.

men tror mange av de som ønsker å snakke så lenge, rett og slett føler seg litt alene og trenger noen å snakke med. Butikkansatte smiler jo og er hyggelige hele tiden. Får vel ta det som et kompliment at de ønsker å snakke med meg :)

Anonymous poster hash: d635d...848
Skrevet

Spurte en gang om noen ville gjøre en donasjon på 2 kroner ( et tilbud som baserte seg på å runde opp(( "prisen din er 198, kunne du tenke deg å gi 2 kroner og støtte XX)) Fikk da en lang tirade om at han støttet diverse og diverse og ikke ønsket å gi 2 kroner. Så så det ut som om han fikk dårlig samvittighet så da måtte han fortelle meg litt ekstra om all veldedigheten han drev på med...ble der i vel 10 minutter.. :murvegg:

Skrevet

Sykt irriterend, jobber ikke i butikk, men har opplevd flere ganger når jeg står i kø at gamle kjerringer skal legge ut hele livet sitt til den butikkansatte. Køen bare vokser og vokser, og den stakkars butikkansatte prøver med desperasjon og avslutte samtalen på en hyggelig måte, men den gamle røya tar ikke hintet og plaprer videre...

Argh...så inn i hampen irriterende!!!

Anonymous poster hash: c1e90...308

Skrevet

Nei. Men til pass for dere. Mersalg er nesten like irriterende som gateverving.

Anonymous poster hash: 675a7...492

Skrevet

Haha! God idé :D

Kanskje det er det jeg skal starte med. Hater det mersalget, klarer fint å plukke ut det jeg skal ha selv. Neste gang får de livshistorien, med hemorroider og full pakke :D

Anonymous poster hash: 0c8f5...ed6

Skrevet

det er vel streng tatt dere som initierer en samtale da ;)

Anonymous poster hash: 235cc...4f7
Skrevet

jeg er hun som skrev over om eldre damer som liker å slå av en samtale :)

Ser hva dere skriver om vi tar iniativet til samtale når vi spør om de f.eks har funnet alt de trenger, eller om de har sett at vi har sokker på tilbud. Er nå likevel litt uenig, vi tar ikke iniativet til en lengere samtale når vi spørr om de er oppmerksomme på tilbudene vi har( som vi er pålagt). Ser jo likevel poenget.

Opplever nå likevel at de fleste lengere samtaler gjerne finner sted det øyeblikket de kommer inn i butikken. Som sagt er det som oftest koselige og hyggelige mennesker, og jeg liker jobben min, både kundene og kollegaene, men spørr likevel meg selv hva som kan være årsaken til at noen virker som om det er helt akseptabelt å fortelle meg om sin nye hofteoperasjon eller kreften de nettopp fant i magen i samme slengen som de spørr om jeg har bukse i størrelse 40?

Jeg er jo bare blid å hyggelig, men det er jo fryktelig ubehagelig!

"Det var veldig trist å høre om at du har kreft, her er i hvertfall buksa di"

Nei, et lite rop til alle der ute, vi er bare mennesker vi også, og vi er ikke alltid så komperfertable med dette. Min egen bestemor døde av blodpropp i lungene og jeg kjenner det vrenger seg i meg hver gang noen kunder forteller meg om dette

Skrevet

Synes ikke noe om at dere er pålagt mersalg. Skjønner at det ikke er deres feil, men liker det uansett så dårlig at jeg unngår slike butikker. Enklere Liv er helt pyton på slikt. Setter ikke mine ben i den butikken igjen.

Skrevet

Synes ikke noe om at dere er pålagt mersalg. Skjønner at det ikke er deres feil, men liker det uansett så dårlig at jeg unngår slike butikker. Enklere Liv er helt pyton på slikt. Setter ikke mine ben i den butikken igjen.

Takker altså høflig nei (er aldri ufin) men unngår å handle på slike butikker igjen.

Skrevet

Spurte en gang om noen ville gjøre en donasjon på 2 kroner ( et tilbud som baserte seg på å runde opp(( "prisen din er 198, kunne du tenke deg å gi 2 kroner og støtte XX)) Fikk da en lang tirade om at han støttet diverse og diverse og ikke ønsket å gi 2 kroner. Så så det ut som om han fikk dårlig samvittighet så da måtte han fortelle meg litt ekstra om all veldedigheten han drev på med...ble der i vel 10 minutter.. :murvegg:

Vittig ;)

Men må bare svare - av prinsipp svarer jeg alltid nei til alt sv mersalg og "tigging". Hvordan høflig si nei til slike forespørsler når man står der med bankkortet i hånda?

Anonymous poster hash: 73526...755

Skrevet

Vittig ;)

Men må bare svare - av prinsipp svarer jeg alltid nei til alt sv mersalg og "tigging". Hvordan høflig si nei til slike forespørsler når man står der med bankkortet i hånda?

*men må bare spør*

Skrevet

Jeg syntes også det er veldig forskjell på butikkene. Noen bare gir seg ikke og presser og presser! spesielt i små butikker opplever jeg dette! Men om noen sier ( som du over her forteller om) " har du funnet det du skal ha idag" eller "har du sett at vi har XX på tilbud" er helt greit. Takker bare høflig nei, og da smiler de ønsker meg som regel en god dag

Skrevet

jeg som fortalte om de eldre damene igjen

til deg som spørr hvordan man skal svare:" nei eller takk" holder som regel :):):) vi må jo spørre om dette flere hundre ganger om dagen, så jo enkelere jo bedre! :)

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Du plager meg med å mase (for det oppleves sånn) om at jeg skal kjøpe mer enn jeg ønsker å kjøpe, og da hevner jeg meg med å fortelle deg mer enn det du ønsker å høre.  Da er vi skuls.

(Nei, jeg gjør ikke det, men tanken er fristende for jeg er dritt lei av å bli spurt om jeg trenger sokker eller telys eller hva det nå enn er.)

Skrevet

litt ut av sammenheng men må bare fortelle

sto i kø til en matvarebutikk en gang og han foran meg hadde en meget full pose smågodt i hånda. Han gjorde ingenting ut av seg i køen, men når det var hans tur så slang han posen på båndet og sa : fy fa*n for noen priser på smågodt! det her gidder jeg f**n ikke betale for!" så bare gikk han!

Haha, han hadde altså plukket smågodt og stått i køen bare for det!

både kassamannen og oss andre sto litt lamslåtte tilbake! haha folk altså

Skrevet

HATER mersalg og synes igrunn dere fortjener minst én livshistorie når dere prøver dere på det.

Anonymous poster hash: 8208d...2ba

Skrevet

Minner meg om da jeg jobbet I butikk for en del år siden. Kunden sa at hun likte posene våre så godt, for de var så fine å tømme stomi-posene til mannen i! !!(utlagt tarm) I tillegg ble hun skikkelig fornærmet da hun så at jeg synes det var litt too much information. 😝 Kunder ass!

Skrevet

Hater mersalg, det er så gjennomsiktig. Har vært i to forskjellige jyskbutikker de siste to dagene, og begge steder prøvde de å prakke på meg kjempestygge pynteputer. Ikke dumt, tror nesten jeg får fortelle om mitt personlige putehelvete,  så slipper jeg spørsmålet neste gang.  :briller:

Anonymous poster hash: 70b8d...e17
Skrevet

Jeg har vært noen plasser hvor de driver rått med mersalg fordi de ansatte får bonuser for det. Når jeg oppdager hvordan de holder på, da har jeg noen ganger lagt ut i det viiiiiiiiiiiide og det breeeeeeeeie og latt som om jeg skulle ha det de vil prakke på meg.... og så takker jeg pent nei takk etterpå.

Funker som bare det - blir ikke forsøkt mer på meg etter det.

Mersalg som viser at den som jobber der ser kundens behov, det er noe annet. Når kunden kjøper noe og du opplyser at for en tier ekstra kan han få dobbelt opp, og tilbudet gjelder bare ut dagen. Når kunden kjøper noe som har bedre effekt eller funksjon om man kombinerer det med et annet produkt, da er det greit å spørre kunden om h*n vet det. Når du kjenner igjen kunden og vet den bruker å kjøpe slik og slik, og denne dagen er siste dag med tilbud på akkurat det og kunden ikke har oppdaget det.

Slike mersalg er service.

Mersalg kun for salgets skyld og ikke for kundens skyld, det liker jeg ikke. Og det verste er de som er så desperate etter å få x antall salg den dagen eller uken at de ikke tar nei for et nei, men fortsetter å prakke på deg noe du ikke vil ha. Da er det en glede å bruke av tiden deres og legge ut en intetsigende historie som gjør at to andre kunder går... :P

Anonymous poster hash: 66d0d...4a3
Skrevet

Vittig ;)

*men må bare spør*

Nei takk :)

Skrevet

Å tilby alle som betaler en pakke te-lys til x antall kroner må jo funke, ellers hadde de ikke fortsatt med det. Og den som står bak kassa gjør jo bare jobben sin.

Jobber selv på bensinstasjon og mener vi driver med fornuftig mersalg, f.eks å spørre kundene om de vil ha noe å drikke til maten eller ost og bacon på hamburgeren.

Anonymous poster hash: 5be6a...359
Skrevet

Syns også det er trivelig å kunne bidra til å gjøre dagen bedre for en gammel dame som gjerne vil snakke litt. Det kan godt være jeg er den eneste samtalepartneren hun kommer til å ha den dagen. Og sjelden det går ut over andre kunder.

Skrevet

Å tilby alle som betaler en pakke te-lys til x antall kroner må jo funke, ellers hadde de ikke fortsatt med det. Og den som står bak kassa gjør jo bare jobben sin.

Jobber selv på bensinstasjon og mener vi driver med fornuftig mersalg, f.eks å spørre kundene om de vil ha noe å drikke til maten eller ost og bacon på hamburgeren.

Eller som da jeg fylte bensin klokken halv åtte på morgenen og ble spurt om jeg ville kjøpe en hamburger ;)

Anonymous poster hash: a9d79...417

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...