Gå til innhold

Hvor mange studiepoeng er det mulig å klare pr semester?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har planer om å begynne på økonomiutdannelse,og ta bedriftsøkonomi årsstudium først da dette er nettbasert. Har ikke klart å finne bachelor øk.adm nettbasert. Planlegger å ta enkeltfag og bygge bachelor etterhvert. Kan ikke ta fulltidsstudier da det krever flytting,og det har jeg ikke mulighet å gjøre nå pga barn. Jeg har god utdannelse og fulltidsjobb,men er havnet på så feil hylle utdanningsmessig at jeg må gjøre noe annet. Noen som har tatt tøffe utdanningsløp,mer enn fulltidsstudier samtidig? F.eks 90 studiepoeng på et semester? Har mann som tar mer enn sin skjerv hjemme,så det er ikke noebproblem.

Anonymous poster hash: c8126...175

Skrevet

Hvis du virkelig prioriterer å jobbe med studiene så kan det kanskje gå med 60 eller 90, men kursene bygger kanskje på hverandre? Mulig du må ha bestått det ene før du får melde deg opp til det neste?

Lykke til!

Skrevet

Jeg mente selvfølgelig 60 pr semester,tror 90 ville tatt livet av meg... ;-)

Skrevet

Forrige semester tok jeg 50 studiepoeng, altså 5 forskjellige fag ved universitetet. Det var grusomt travelt, jeg måtte begynne lesingen klokken 7 og avslutte tidligst klokken 18 (de fleste dager kunne jeg sitte til langt på kveld) hver eneste dag. Jeg såg nesten ikke barna mine, heldigvis var det bare det ene semesteret.

90 studiepoeng hadde jeg aldri verden greid, man skal da ha brukbare karakterer også...

Anonymous poster hash: 0a28b...267

Skrevet

Jeg har tatt 45 poeng på 1 semester og det var nok for meg :D

Anonymous poster hash: c20bb...b0e
Skrevet

Jeg tok 55sp et semester før jeg fikk barn, syntes det var greit. Nå etter jeg fikk barn har jeg tatt 45 et semester, det gikk det og :)

Skrevet

Har på det meste tatt 60 pr semester uten barn med kvelds/helgejobb og 45 pr semester med et barn og 80% jobb. Begge rundene holdt jeg på i to semester.

Det var et hardkjør! Jeg tar fag lett, men lovte meg selv, aldri mer.

Nå 9 år senere har jeg 130% jobb, 3 barn og tar ordinært studium med 30 or semester. Og angrer så dypt og inderlig på at jeg har valgt dette. Prøver å holde ut de fire siste månedene...

Hvis du har mulighet til å studere 40-50 timer i uka, så får du det nok til!

Lykke til

Anonymous poster hash: ec982...6ca

Skrevet

Jeg tok 60 per semester, null problem. Men du bør nok være "flink", ellers tror jeg det kan bli tøft.

Skrevet

Kommer helt an på hvilke fag det er, og hvor gode karakterer du vil ha.

Kun ståkarakter i fag som kun har semesteroppgave og (hjemme)eksamen = null problem. Kun ståkarakter i fag som har to øvinger, lab og forelesninger per fag = problem. Gode karakterer i fag som har øvinger, lab, forelesninger, eventuelt andre obligatoriske arbeidskrav = du gjør ikke annet....

Jeg tror jeg på det meste tok opp mot 90 stp belastning på et semester (da var det en kombinasjon mellom ganske "enkle" universitetsfag og (real)fag fra videregående), og det gikk relativt greit, men da hadde jeg bare meg selv å tenke på :P

Anonymous poster hash: c2066...b5b
Skrevet

Det er økonomiske fag,det er ikke noe lab involvert.

Regner med det kan være litt tungt stoff...

HI

Skrevet

BI har vel økonomi og administrasjon som nettstudier? 

Anonymous poster hash: 2d7f7...de2
Skrevet

90 studiepoeng er veldig mye! Men i hvilken grad det er gjennomførbart kommer vel i stor grad an på hvordan fagene er lagt opp (eksamensform, innleveringer, gruppeoppgaver, osv.). 

Anonymous poster hash: d0235...5e5
Skrevet

Glem 90 SP, det var et feiltrykk. Jeg mente 60 SP. Har sjekket litt på BI,koster ikke de fleste utdanningene der flesk?

HI

Skrevet

Jeg går øk. ad. bachelor og de fleste fagene bygger på hverandre. Slikt som ex.phil kan man ta når som helst, men noen fag er det absolutt anbefalt å ta etter hverandre. 

Du kan ta kontakt med studieveiledere ved aktuelle universitet som kan hjelpe deg med oppsett, selv om du ikke er student enda ;) Det gjorde hvertfalll jeg.

Jeg jobber omtrent 40%, fikser barn og hus omtrent selv (må rydde endel ekstra etter mannen...), studerer ustrukturert, har 2 studiefrie dager og klarer fremdeles å få greie karakterer.  Vil tro du klarer 45 stp i løpet av ett semester da ;)

Anonymous poster hash: b1fcc...8d7
Skrevet

Det kommer an på emnene, jeg tok alltid mellom 10 og 20 studiepoeng ekstra da jeg var student (og jobbet en god del ved siden av). Noen emner hadde mye obligatorisk arbeid, tok mye tid og kunne ikke la seg kombinere med mye ekstra. Noen emner var enkle for meg, så jeg klarte å dra i land gode karakterer uten mye svette og tårer. Andre emner var mer krevende (for meg), slik at jeg kunne legge mest innsats i disse uten at karakteren sto i stil. 

Anonymous poster hash: 13b9e...d21

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...