Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #26 Skrevet 20. februar 2015 Da jeg prøvde meg på mensatesten på nett, fikk jeg resultatet "over gjennomsnittet for et mensamedlem". Jeg tviler sterkt på at det stemmer, men jeg har nok en iq som er litt over det vanlige gjennomsnittet. Jeg tror også at min master i matematikk gjør at jeg er mer øvet i logisk tenkning enn mange andre og at det vil påvirke et testresultat. Anonymous poster hash: cde6c...ec0
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #27 Skrevet 20. februar 2015 Da jeg prøvde meg på mensatesten på nett, fikk jeg resultatet "over gjennomsnittet for et mensamedlem". Jeg tviler sterkt på at det stemmer, men jeg har nok en iq som er litt over det vanlige gjennomsnittet. Jeg tror også at min master i matematikk gjør at jeg er mer øvet i logisk tenkning enn mange andre og at det vil påvirke et testresultat. Anonymous poster hash: cde6c...ec0 For å fakisk svare på spørsmålet du stilte: HVIS jeg har en IQ langt over gjennomsnittet, så er jeg lykkelig uvitende. Anonymous poster hash: cde6c...ec0
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #28 Skrevet 20. februar 2015 Dere som oppgir høy IQ... Hvor har dere tatt testen? Og hvilket standardavvik ble testen målt med? Grunnen til at jeg spør er at tallene noen dere oppgir henger ikke på greip. Anonymous poster hash: 60441...3e5 Mensa, 15.Anonymous poster hash: 35695...065 Da vet jeg med sikkerhet at du lyver. Mensa live testen kan ikke måle høyere enn 135. Busted!!!! Anonymous poster hash: 60441...3e5 Okay, veldig "busted". Cattell III B, som ble brukt for å måle min IQ, av Mensa, kan så absolutt måle høyere enn 135. Ser forresten at standardavviket da er 24, det Googlet jeg meg kun frem til (det er flere år siden jeg ble testet, og jeg har også blitt testet av psykolog tidligere, men da var jeg ikke engang kommet i tenårene). Ser at maksgrensen er 161, så det er mulig at jeg husker feil da det tross alt er mange år siden jeg ble testet (høy IQ til tross). Helt ærlig interesserer det meg svært lite, selv om det tydeligvis engasjerer her. Anonymous poster hash: 35695...065
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #29 Skrevet 20. februar 2015 Dere som oppgir høy IQ... Hvor har dere tatt testen? Og hvilket standardavvik ble testen målt med? Grunnen til at jeg spør er at tallene noen dere oppgir henger ikke på greip. Anonymous poster hash: 60441...3e5 Mensa, 15.Anonymous poster hash: 35695...065 Da vet jeg med sikkerhet at du lyver. Mensa live testen kan ikke måle høyere enn 135. Busted!!!!Anonymous poster hash: 60441...3e5 Okay, veldig "busted". Cattell III B, som ble brukt for å måle min IQ, av Mensa, kan så absolutt måle høyere enn 135. Ser forresten at standardavviket da er 24, det Googlet jeg meg kun frem til (det er flere år siden jeg ble testet, og jeg har også blitt testet av psykolog tidligere, men da var jeg ikke engang kommet i tenårene). Ser at maksgrensen er 161, så det er mulig at jeg husker feil da det tross alt er mange år siden jeg ble testet (høy IQ til tross). Helt ærlig interesserer det meg svært lite, selv om det tydeligvis engasjerer her. Anonymous poster hash: 35695...065 Du har dessverre mistet all troverdighet Anonymous poster hash: 60441...3e5
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #30 Skrevet 20. februar 2015 Dere som oppgir høy IQ... Hvor har dere tatt testen? Og hvilket standardavvik ble testen målt med? Grunnen til at jeg spør er at tallene noen dere oppgir henger ikke på greip. Anonymous poster hash: 60441...3e5 Mensa, 15.Anonymous poster hash: 35695...065 Da vet jeg med sikkerhet at du lyver. Mensa live testen kan ikke måle høyere enn 135. Busted!!!!Anonymous poster hash: 60441...3e5 Okay, veldig "busted". Cattell III B, som ble brukt for å måle min IQ, av Mensa, kan så absolutt måle høyere enn 135. Ser forresten at standardavviket da er 24, det Googlet jeg meg kun frem til (det er flere år siden jeg ble testet, og jeg har også blitt testet av psykolog tidligere, men da var jeg ikke engang kommet i tenårene). Ser at maksgrensen er 161, så det er mulig at jeg husker feil da det tross alt er mange år siden jeg ble testet (høy IQ til tross). Helt ærlig interesserer det meg svært lite, selv om det tydeligvis engasjerer her. Anonymous poster hash: 35695...065 Du har dessverre mistet all troverdighet Anonymous poster hash: 60441...3e5 Javel, det lever jeg fint med. Anonymous poster hash: 35695...065
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #31 Skrevet 20. februar 2015 Dere som oppgir høy IQ... Hvor har dere tatt testen? Og hvilket standardavvik ble testen målt med? Grunnen til at jeg spør er at tallene noen dere oppgir henger ikke på greip. Anonymous poster hash: 60441...3e5 Mensa, 15.Anonymous poster hash: 35695...065 Da vet jeg med sikkerhet at du lyver. Mensa live testen kan ikke måle høyere enn 135. Busted!!!!Anonymous poster hash: 60441...3e5 Okay, veldig "busted". Cattell III B, som ble brukt for å måle min IQ, av Mensa, kan så absolutt måle høyere enn 135. Ser forresten at standardavviket da er 24, det Googlet jeg meg kun frem til (det er flere år siden jeg ble testet, og jeg har også blitt testet av psykolog tidligere, men da var jeg ikke engang kommet i tenårene). Ser at maksgrensen er 161, så det er mulig at jeg husker feil da det tross alt er mange år siden jeg ble testet (høy IQ til tross). Helt ærlig interesserer det meg svært lite, selv om det tydeligvis engasjerer her. Anonymous poster hash: 35695...065 Du har dessverre mistet all troverdighetAnonymous poster hash: 60441...3e5 Javel, det lever jeg fint med. Anonymous poster hash: 35695...065 Bare for å informere deg og andre som kanskje lurer. Når man bruker et standardavvik på 24 blir IQ score/tallet veldig høyt. En score på 161 som er det høyeste en kan oppnå med Catell B III SD24. Får du en score på 161 ved SD 24 betyr det "kun" 138 ved SD 15. Mensa Norge bruker ikke catell B III når de tester. De bruker FRT SD15 Anonymous poster hash: 60441...3e5
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #32 Skrevet 20. februar 2015 Var trollinga i går om hvor pen du var så vellykket at du vil gjenta suksessen? Anonymous poster hash: 5e464...dd0
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #33 Skrevet 20. februar 2015 Dere som oppgir høy IQ... Hvor har dere tatt testen? Og hvilket standardavvik ble testen målt med? Grunnen til at jeg spør er at tallene noen dere oppgir henger ikke på greip. Anonymous poster hash: 60441...3e5 Mensa, 15.Anonymous poster hash: 35695...065 Da vet jeg med sikkerhet at du lyver. Mensa live testen kan ikke måle høyere enn 135. Busted!!!!Anonymous poster hash: 60441...3e5 Okay, veldig "busted". Cattell III B, som ble brukt for å måle min IQ, av Mensa, kan så absolutt måle høyere enn 135. Ser forresten at standardavviket da er 24, det Googlet jeg meg kun frem til (det er flere år siden jeg ble testet, og jeg har også blitt testet av psykolog tidligere, men da var jeg ikke engang kommet i tenårene). Ser at maksgrensen er 161, så det er mulig at jeg husker feil da det tross alt er mange år siden jeg ble testet (høy IQ til tross). Helt ærlig interesserer det meg svært lite, selv om det tydeligvis engasjerer her. Anonymous poster hash: 35695...065 Du har dessverre mistet all troverdighetAnonymous poster hash: 60441...3e5 Javel, det lever jeg fint med. Anonymous poster hash: 35695...065 Bare for å informere deg og andre som kanskje lurer. Når man bruker et standardavvik på 24 blir IQ score/tallet veldig høyt. En score på 161 som er det høyeste en kan oppnå med Catell B III SD24. Får du en score på 161 ved SD 24 betyr det "kun" 138 ved SD 15. Mensa Norge bruker ikke catell B III når de tester. De bruker FRT SD15 Anonymous poster hash: 60441...3e5 Jeg er ikke testet i Norge (selv om du ikke tror jeg), og Mensa i landet jeg er testet bruker Cattell III B og Cattell Culture Fair som tester. Ellers har jeg svært lite kjennskap til IQ-tester da jeg hverken er psykolog eller Mensa-medlem, jeg vet bare at jeg har høy IQ. Anonymous poster hash: 35695...065
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #34 Skrevet 20. februar 2015 Dere som oppgir høy IQ... Hvor har dere tatt testen? Og hvilket standardavvik ble testen målt med? Grunnen til at jeg spør er at tallene noen dere oppgir henger ikke på greip. Anonymous poster hash: 60441...3e5 Mensa, 15.Anonymous poster hash: 35695...065 Da vet jeg med sikkerhet at du lyver. Mensa live testen kan ikke måle høyere enn 135. Busted!!!!Anonymous poster hash: 60441...3e5 Okay, veldig "busted". Cattell III B, som ble brukt for å måle min IQ, av Mensa, kan så absolutt måle høyere enn 135. Ser forresten at standardavviket da er 24, det Googlet jeg meg kun frem til (det er flere år siden jeg ble testet, og jeg har også blitt testet av psykolog tidligere, men da var jeg ikke engang kommet i tenårene). Ser at maksgrensen er 161, så det er mulig at jeg husker feil da det tross alt er mange år siden jeg ble testet (høy IQ til tross). Helt ærlig interesserer det meg svært lite, selv om det tydeligvis engasjerer her. Anonymous poster hash: 35695...065 Du har dessverre mistet all troverdighetAnonymous poster hash: 60441...3e5 Javel, det lever jeg fint med. Anonymous poster hash: 35695...065 Bare for å informere deg og andre som kanskje lurer. Når man bruker et standardavvik på 24 blir IQ score/tallet veldig høyt. En score på 161 som er det høyeste en kan oppnå med Catell B III SD24. Får du en score på 161 ved SD 24 betyr det "kun" 138 ved SD 15. Mensa Norge bruker ikke catell B III når de tester. De bruker FRT SD15 Anonymous poster hash: 60441...3e5 Jeg er ikke testet i Norge (selv om du ikke tror jeg), og Mensa i landet jeg er testet bruker Cattell III B og Cattell Culture Fair som tester. Ellers har jeg svært lite kjennskap til IQ-tester da jeg hverken er psykolog eller Mensa-medlem, jeg vet bare at jeg har høy IQ. Anonymous poster hash: 35695...065 *meg Anonymous poster hash: 35695...065
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #35 Skrevet 20. februar 2015 Synes det er rart at så mange "mensamedlemmer" sitter her å troller istedet for å være på intelligent kvinneforum. Anonymous poster hash: 74fa2...728
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #36 Skrevet 20. februar 2015 Ja. Jeg ble klar over det da jeg ble utredet for ADHD. Godt å vita at man er smart når man føler seg som idiot pga manglende konsentrasjon og sosial intelligens 😉 Anonymous poster hash: b8947...7bf
Gjest enlitenfraatilå Skrevet 20. februar 2015 #37 Skrevet 20. februar 2015 Jeg ble IQ testet som 25 åring ifb med adhd utredning, den bekrefter at jeg har svært høy intelligent. Det er et tveegget sverd for meg, jeg har mye resurser og mye kulturell kapital i tillegg til en iq på 134, men jeg tar allikevel uintelligente valg og saboterer mitt eget liv. Alle behandlere jeg har hatt har blitt forvirret over min manglende evne, eller ønske, til å ta i bruk mine evner.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #38 Skrevet 20. februar 2015 Testet av nevropsykolog for mange år siden, visstnok Mensamateriale. Nå sliter jeg pga. sykdom med konsentrasjonsproblemer og hukommelse, så det jeg merker i hverdagen er dette, ikke resten av hodet Men trøster meg med at evnene er der selv om jeg i øyeblikket nok ikke er på mitt skarpeste Anonymous poster hash: 98446...fef
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #39 Skrevet 20. februar 2015 Mannen min som har over 140 (tror det var 149?) ble testet med WAIS av en psykolog i forbindelse med en utredning for konsentrasjonsproblemer. Fikk godkjent testen av Mensa, og de tilbydde medlemskap. Jeg har passlig høy IQ selv, og synes det er gøy å se at barnet vårt ligger langt fremme. Går bare i barnehagen enda, men har fått beskjed med bhg at vi bør vurdere tidlig skolestart, da barnet i følge de ligger mer enn ett år foran jevnaldrende. Anonymous poster hash: 869ab...ca4 Jeg syns det er rart at folk med høy IQ er dårlige på rettskriving. Anonymous poster hash: e4484...004
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #40 Skrevet 20. februar 2015 Ja jeg er dritsmart. Anonymous poster hash: 867fa...79b
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #41 Skrevet 20. februar 2015 Mannen min som har over 140 (tror det var 149?) ble testet med WAIS av en psykolog i forbindelse med en utredning for konsentrasjonsproblemer. Fikk godkjent testen av Mensa, og de tilbydde medlemskap. Jeg har passlig høy IQ selv, og synes det er gøy å se at barnet vårt ligger langt fremme. Går bare i barnehagen enda, men har fått beskjed med bhg at vi bør vurdere tidlig skolestart, da barnet i følge de ligger mer enn ett år foran jevnaldrende. Anonymous poster hash: 869ab...ca4 Jeg syns det er rart at folk med høy IQ er dårlige på rettskriving. Anonymous poster hash: e4484...004 Nå er verken jeg eller mannen norske da...synes vi klarer oss bra jeg. Anonymous poster hash: 869ab...ca4
lover Skrevet 20. februar 2015 #42 Skrevet 20. februar 2015 Jeg er selvsagt en Mensa fotomodell med mer penger enn enhver Lotto millionær
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #43 Skrevet 20. februar 2015 Mannen min som har over 140 (tror det var 149?) ble testet med WAIS av en psykolog i forbindelse med en utredning for konsentrasjonsproblemer. Fikk godkjent testen av Mensa, og de tilbydde medlemskap. Jeg har passlig høy IQ selv, og synes det er gøy å se at barnet vårt ligger langt fremme. Går bare i barnehagen enda, men har fått beskjed med bhg at vi bør vurdere tidlig skolestart, da barnet i følge de ligger mer enn ett år foran jevnaldrende. Anonymous poster hash: 869ab...ca4 Jeg syns det er rart at folk med høy IQ er dårlige på rettskriving. Anonymous poster hash: e4484...004 Mensaklubben har et eget forum, sjekk det ut, det kommer virkelig til å gå opp et lys for deg da Anonymous poster hash: 1026a...a65
Gjest flykræsj Skrevet 20. februar 2015 #44 Skrevet 20. februar 2015 Er det egentlig så mange som vet hvilken IQ de har? WAIS er jo ikke akkurat en rutineundersøkelse, og testene på nettet er ikke valide.. Kanskje ikke akkurat rutine, men det blir gjort. Jeg har gjort det, sammen med andre nevropsykologiske undersøkelser. Det blir ofte brukt som et kartleggingsvekrøy for å sannsynliggjøre diagnoser. Har 134, ikke mensa materiale det heller tror jeg. Jeg fremstår i alle fall ikke som særlig lur, særlig her inne på DiB får jeeg høre hvor inni granskauen dum jeg er. Men her er alle fotomodeller og super intelligente, så da er det kanskje ikke så rart. Anonymous poster hash: f8386...80b [/quote Jeg er fullt klar over at WAIS og øvrige nevropsykologiske tester benyttes i tilfeller hvor man ønsker bidrag ifht diagnostikk eller funksjonskartlegging. Poenget er at dette ikke er utredninger de fleste tar, og da heller ikke vet hvilken IQ de har. Tror mange tar tester på nettet og tror de får et korrekt resultat, det er ikke tilfellet.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #45 Skrevet 20. februar 2015 Jeg tok en test på FB som sa jeg hadde 138 i IQ og jeg har mensen!! Bevis godt nok for dere?? Anonymous poster hash: fdc28...731
Gjest flykræsj Skrevet 20. februar 2015 #46 Skrevet 20. februar 2015 Er det egentlig så mange som vet hvilken IQ de har? WAIS er jo ikke akkurat en rutineundersøkelse, og testene på nettet er ikke valide.. Kanskje ikke akkurat rutine, men det blir gjort. Jeg har gjort det, sammen med andre nevropsykologiske undersøkelser. Det blir ofte brukt som et kartleggingsvekrøy for å sannsynliggjøre diagnoser. Har 134, ikke mensa materiale det heller tror jeg. Jeg fremstår i alle fall ikke som særlig lur, særlig her inne på DiB får jeeg høre hvor inni granskauen dum jeg er. Men her er alle fotomodeller og super intelligente, så da er det kanskje ikke så rart. Anonymous poster hash: f8386...80b Du kan forresten søke medlemskap i mensa😉 Grensen er så vidt jeg vet 2 standardavvik over gjennomsnitt, hvilket vil si en fullskalaIQ 130+ på WAIS.
**venter** Skrevet 20. februar 2015 #47 Skrevet 20. februar 2015 Jeg er WAIS-testet, og har 138 i IQ. EQ'en min er derimot så lav at jeg glatt hadde byttet ut noen poeng... Mangler både sosiale skills og konsentrasjon, så vet med sikkerhet at jeg aldri kommer til å briljere noe her i livet. Jeg kjeder meg med andre folk, og der er trist.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #48 Skrevet 20. februar 2015 I likhet med alle andre på dib er jeg lynende smart og tar mensatesten på jevnlig basis. Er det ikke underlig at alle vi hyperintelligente menneskene har samlet oss her. Kanskje er det fordi samtalene her er så mye mer intellektuelt tilfredstillende enn de vi har med alle dummingene i den virkelige verdenen Anonymous poster hash: 6e7b3...d54
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå