Gå til innhold

Er jeg slem mot kattungen min?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er veldig bra mat i dyrebutikken, den jeg hadde før elsket royal :)

Skrevet

Katter er ørkendyr som naturlig får i seg vann gjennom maten de spiser. Jeg mener at alle katter skal ha våtfor hver dag. Dette vil forhindre problemer senere i livet. 

Vet ikke hvordan deres katter spiser, men våre tygger ikke tørrforet i det hele tatt. Det er også omstridt om tørrfor har noe som helst positiv virkning på tennene, spesielt når man forer de billige variantene som er fulle av fargestoffer osv.

Det er mange som sverger til at våtfor er bedre for tennene. 

Vi har en katt som MÅ ha våtfor hver dag pga nyrene, noe som tyder på at dette minker belastningen på nyrene. Hvis det er et problem å fore kun tørt, vil ikke virkningene av dette vises før katten er godt moden. Man kan derfor ikke si at "katten min på 3 år spiser kun tørt og er heeeeeelt frisk, ergo er det helt greit å fore tørt". Kom og si dette når katten er 10-12 år gammel.

Forøvrig foret jeg mine forrige katter kun tørt en lang periode, og fikk beskjed av dyrlegen at begge trengte en tannrengjøring. Som sagt, de tygger ikke maten, de svelger den hel.

Vel, katten min fikk kun tørrfor. Og hun var heeeeeelt frisk

til hun døde sliten av livet rett før hun fylte 20 år.

Men det er klart, hadde hun fått våtfor hver dag hadde hun sikkert blitt 40 :catmilk:

Anonymous poster hash: f46cf...959

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...