Anonym bruker Skrevet 19. februar 2015 #1 Skrevet 19. februar 2015 Må endten bli britax maxway eller Besafe combi x1. Noen som har erfaringer med disse? Anonymous poster hash: 2a8ad...dd3
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2015 #2 Skrevet 19. februar 2015 Har bare erfaring med Besafe x3 og Britax multitech2. Vår unge vokste ut av Besafe da han var 1,5 år, derfor måtte vi bytte til Britax da de har lengre rygg. Anonymous poster hash: 34d2d...9ef
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2015 #3 Skrevet 19. februar 2015 Britax går opp til 25kg bakovervendt - velg det. Det kan brukes mye lenger. Vi har ikke hatt Besafe, men prøvde å sette toåringen min i det på en butikk en gang, og han var allerede for lang i ryggen til å bruke det, selv om han var godt under vektgrensa på 18kg. Han satt supert i Multi-tech - noe han har gjort inntil nå, snudde ham tidligere denne uka - nå er han over seks år. Anbefaler alle å velge seter som er PLUS-godkjent bakover til 25kg. Forbrukerrådets tester (eller rettere sagt, måten de tolker dem på) er villedende - alle seter som ikke er isofix-festet bakover (dvs alt som er over 18 kg bakover) blir slaktet fordi de er så "vanskelige å feste", selv om alle vet at det er tryggere for barn mellom 18 og 25kg å sitte bakover enn framover. Dropp Forbrukerrådet, velg seter som er PLUS-godkjent. Anonymous poster hash: 19046...4ce
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2015 #4 Skrevet 19. februar 2015 Og ja, jeg vet at Multi-tech ikke er PLUS-godkjent, men vi kjøpte det før PLUS-testen kom. Lillebror sitter i et PLUS-godkjent sete fra Britax. Anonymous poster hash: 19046...4ce
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #5 Skrevet 20. februar 2015 Britax går opp til 25kg bakovervendt - velg det. Det kan brukes mye lenger. Vi har ikke hatt Besafe, men prøvde å sette toåringen min i det på en butikk en gang, og han var allerede for lang i ryggen til å bruke det, selv om han var godt under vektgrensa på 18kg. Han satt supert i Multi-tech - noe han har gjort inntil nå, snudde ham tidligere denne uka - nå er han over seks år. Anbefaler alle å velge seter som er PLUS-godkjent bakover til 25kg. Forbrukerrådets tester (eller rettere sagt, måten de tolker dem på) er villedende - alle seter som ikke er isofix-festet bakover (dvs alt som er over 18 kg bakover) blir slaktet fordi de er så "vanskelige å feste", selv om alle vet at det er tryggere for barn mellom 18 og 25kg å sitte bakover enn framover. Dropp Forbrukerrådet, velg seter som er PLUS-godkjent. Anonymous poster hash: 19046...4ce Du sier en del riktig, men husk på at Plus testen baserer seg på kun skader i nakke/hode. Kjempebra om setet er godkjent der. MaxWay er jo Plus godkjent og går til 25 kg bakovervendt. Besafe izi Plus (uten isofix) går også til 25 kg og er Plus godkjent Det er andre tester en også kan se på, ICRT/ADAC. Her kan en se på hva poeng stolen får i f.eks. sidekollisjon/frontkollisjon, og her kommer maxway greit ut på sidekollisjon (3,5 poeng mener jeg) og litt bedre i front. Så det er et bra sete, men ikke det beste. Faren for feilmontering er alltid større uten isofix, men så lenge en er helt, helt sikker på å feste det riktig er stolen like trygg som isofixstoler. Desverre er mange ikke så nøye på dette (jeg jobber med dette). Det er forskjell på Besafe stoler, som nevnt har du Besafe izi Plus til 25 kg som er plus godkjent, ville absolutt valgt dette fremfor maxway, dersom en har plass i bilen. Når det er nevnt, jeg har max way selv pga plassmangel. Det er en del andre Besafe stoler, som kombistoler (izi combi x3 uten isofix, izi combi x4 med isofix), disse er ikke så lange i rygg som izi plus. Så har du nyeste med isofix fra Besafe, izi Kid I-size, her går det på høyde og ikke vekt. Denne er lang i ryggen igjen. Så må jeg spørre deg HI, hvorfor Besafe izi Combi x1, dette er jo en gammel modell. Er den brukt, hvor mange år er den? Står valget mellom en ny max way og en gammel besafe combi?? Anonymous poster hash: 1e9fd...205
soleia Skrevet 20. februar 2015 #6 Skrevet 20. februar 2015 Vi måtte byte ut BeSafe combo x2 med eit Britax (multi tech) sete, pga junior vaks ut av setet lenge før vi hadde lyst å snu han. Trur den siste versjonen er litt større, men av desse hadde eg valgt Britax maxway. BeSafe seta tek og meir plass i bilen enn Britaxseta pleier å gjere (kjenner ikkje så godt maxway) X1 er vel eit veldig gamalt sete? Det er over 4 år sidan vi kjøpte X2
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #7 Skrevet 20. februar 2015 Vi måtte byte ut BeSafe combo x2 med eit Britax (multi tech) sete, pga junior vaks ut av setet lenge før vi hadde lyst å snu han. Trur den siste versjonen er litt større, men av desse hadde eg valgt Britax maxway. BeSafe seta tek og meir plass i bilen enn Britaxseta pleier å gjere (kjenner ikkje så godt maxway) X1 er vel eit veldig gamalt sete? Det er over 4 år sidan vi kjøpte X2 Velger en rent bakovervendt sete fra Besafe (Besafe izi Plus til 25 kg) kan de stort sett sitte bakovervendt til minst 4 år.) Det nyeste til Besafe (Combi X4, med isofix, er det mulighet for å ha det nærmere seteryggen bak og det tar da mindre plass. Utvikler seg alltid Jeg lurer også på hvorfor hi nevner et såpass gammelt sete som X1. Anonymous poster hash: 1e9fd...205
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå