Anonym bruker Skrevet 19. februar 2015 #1 Skrevet 19. februar 2015 Jeg tror jeg har MS, men tørr ikke ikke gå til legen. Kan noen her fortelle litt om hvordan det er å ha denne sykdommen? Anonymous poster hash: 6a386...4fd
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2015 #2 Skrevet 19. februar 2015 Hvorfor tror du at du har det? Selvfølgelig må du gå til legen! Anonymous poster hash: e46e7...fbe
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2015 #3 Skrevet 19. februar 2015 Hvorfor tror du det da, mange av symptomene på MS er også symptomer på andre ting.... Skulle det være MS er det jo veldig viktig å komme seg til legen, de har medisiner som bremser sykdommen godt og holder den i sjakk i dag, du vil vel ikke bli sykere enn du må, Jeg kjenner to stykker som har det, ene en veldig aggressiv type og hun sitter i rullestol, den andre en mildere variant så henne merker du egentlig ingenting på (hun jobber fullt). Anonymous poster hash: 0619b...7c0
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #4 Skrevet 20. februar 2015 Har hatt symptomer en stund...minst 3 år. Er 25 år gammel. Hva skjer når man går til legen med det? Hva blir gjort? Anonymous poster hash: 6a386...4fd
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #5 Skrevet 20. februar 2015 Dersom legen mistenker det samme, blir du sendt til MR. Anonymous poster hash: 8e988...db5
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #6 Skrevet 20. februar 2015 Jeg vet hvordan du har det! Jeg var "sikker" på at jeg hadde MS, mest pga fatigue og tidvis nummenhet i kroppen. Etter lang tid med utredning har jeg nå fått diagnosen fibromyalgi. Jeg ante virkelig ikke at fibromyalgi kunne gjøre så mye rart med kroppen, men det er visst ikke uvanlig. Kom deg til legen så fort som mulig. Det blir IKKE bedre for deg å gå å vente i uvisshet, I know!! Sannsynligheten for at du har MS er forresten veeeeldig liten! Lykke til! Anonymous poster hash: ebed9...c99
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #7 Skrevet 20. februar 2015 HI, det er større sjanse for at du IKKE har MS enn at du har det. Det er utrolig mye som kan gi symptomer som ligner, men som ikke trenger å være det. Eneste måte å finne ut av det på er å gå til legen. Det kan til og med være så enkelt at du er lav på D-vitamin - trenger ikke være verre enn som så. Men som en over sa, hvis det skulle være MS så er de viktig å få stilt diagnosen slik at du ikke blir verre enn du må. Det er langt verre å gå og tro og være redd enn å faktisk vite - så kom deg til legen! Anonymous poster hash: 7c90f...ffd
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #8 Skrevet 20. februar 2015 Jeg har MS. Jeg fikk det som barn. Har vært igjennom det meste av medisiner og behandlinger. Fatigue og nervesmerter er de verste symptomene, men også lammelser, kraftsvikt, dobbeltsyn, synsnervebetennelse osv. Bare spør om du lurer på noe Anonymous poster hash: 69675...169
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #9 Skrevet 20. februar 2015 Tror mange i denne tråden blander MS og ME... Anonymous poster hash: 7f7e7...d92
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #10 Skrevet 20. februar 2015 Tror mange i denne tråden blander MS og ME... Anonymous poster hash: 7f7e7...d92 Hvorfor tror du det? Såvidt jeg kan se har alle skrevet med utgangspunkt i MS. Hvis du skal delta så er det lov å være konstruktiv... Anonymous poster hash: 7c90f...ffd
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2015 #11 Skrevet 20. februar 2015 Tror mange i denne tråden blander MS og ME... Anonymous poster hash: 7f7e7...d92 Nei, det tror jeg ikke. De aller fleste skjønner forskjellen mellom MS og ME selv om de har fellestrekk. Anonymous poster hash: ebed9...c99
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2015 #12 Skrevet 21. februar 2015 Jeg/ moren min var også redd for dette da det skjedde mye rart nevrologisk med meg før jul. Mistet krafta i begge bena, blæreparese og ansiktslammelse. Fikk påvist en prolaps og en pareoneuslammelse som jeg sliter med enda. Var til kontroll hos nevrolog nå nylig men nevnte ikke hva jeg hadde fryktet....jeg nevnte ikke at jeg opplever ansiktslammelse og har problemer med å bruke ve hånd. Er så slapp i håndleddet og har problemer med finmotoriske aktiviteter (kom etter kraftsvikten i bena). Plages mye med nummenhet også og har store problemer med å gå enkelte dager pga nummenhet og kraftløshet i begge bena. Må konsentrere meg om å gå. Men jeg har opplevd dette i så kort tid. Håper jo at alt er tilfeldigheter og at det bare er ryggen :/ Hvilke symptomer har du da HI? Anonymous poster hash: 3671e...76f
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2015 #13 Skrevet 21. februar 2015 ME og MS har veldig mange likhetstrekk. Fatigue er ofte det mest invalidiserende symptomet ved MS, og mange får fatigue lenge før de får MS-diagnose. Anonymous poster hash: 69675...169
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2015 #14 Skrevet 21. februar 2015 Kjente en Han tok sprøyter i rumpen hver uke. Han var ufør Han hadde mye hodepine Gikk rart Rød på øynene Hemoroider Anonymous poster hash: cdb9b...c7d
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2015 #15 Skrevet 21. februar 2015 har du ms er det viktig med diagnose og behandling. det finnes gode medisiner no. tidlig intervensjon og agressiv behandling tidlig gir best resultat. Anonymous poster hash: 117ae...e1e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå