Anonym bruker Skrevet 19. februar 2015 #1 Skrevet 19. februar 2015 Grunnet ferie forrige og denne uka fikk jeg ikke anledning til å møte til min psykolog tirsdag denne uka. Jeg går ikke så ofte. Varierer fra 2 til 0 til 3 ganger per måned. Får alltid sms innkallelse slik at jeg skal huske på timene. Genialt! Mandag får jeg innkallelse til dagen etter tirsdag. Ringer med det samme før kl (12.00) å sier i resepsjonen at jeg er på ferie. Fint og flott. Kommer hjem fra ferie i dag og har fått gebyr på nesten 700 kr?????!!! 640..... Om det er 48 timer før regel så burde jeg fått sms 48 timer før ikke sant? Hva er ellers vits? En sms skal gi påminnelse eller mulighet å avbestille? 640 kr er mye for meg og mine barn. Fytti. Er dette en feil? Ringer i morgen jeg... Anonymous poster hash: 3f3a3...5bb
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2015 #2 Skrevet 19. februar 2015 Er smsen en påminnelse på en avtalt time eller er det innkalelsen altså første gang du hører om timen? Anonymous poster hash: d02d6...685
mrsmergaert Skrevet 19. februar 2015 #3 Skrevet 19. februar 2015 Det er 24 timers varsel så den skal du ikke betale. Ring og klag på det. Skjedde meg når jeg var på ferie enda jeg hadde sagt i fra før jeg reiste. De sendte meg en ny timeavtale mens jeg var på ferie og regning på ikke møtt. Visste ikke om timen engang.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2015 #5 Skrevet 19. februar 2015 Er smsen en påminnelse på en avtalt time eller er det innkalelsen altså første gang du hører om timen? Anonymous poster hash: d02d6...685 På avtalt time. Men er 2 mnd siden jeg var der sist så ventet på sms:( Anonymous poster hash: 3f3a3...5bb
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2015 #6 Skrevet 19. februar 2015 Det er 24 timers varsel så den skal du ikke betale. Ring og klag på det. Skjedde meg når jeg var på ferie enda jeg hadde sagt i fra før jeg reiste. De sendte meg en ny timeavtale mens jeg var på ferie og regning på ikke møtt. Visste ikke om timen engang. Jeg ringte kl 10.30. Ser at timen var kl 09.20. Seriøst? Så derfor straffes jeg nå pga jeg ringte 23 timer før ikke 24:( vil gråte nå... HI Anonymous poster hash: 3f3a3...5bb
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2015 #7 Skrevet 19. februar 2015 Er smsen en påminnelse på en avtalt time eller er det innkalelsen altså første gang du hører om timen? Anonymous poster hash: d02d6...685 På avtalt time. Men er 2 mnd siden jeg var der sist så ventet på sms:( Anonymous poster hash: 3f3a3...5bb Da må du nok betale Anonymous poster hash: d02d6...685
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2015 #8 Skrevet 19. februar 2015 Er smsen en påminnelse på en avtalt time eller er det innkalelsen altså første gang du hører om timen? Anonymous poster hash: d02d6...685 På avtalt time. Men er 2 mnd siden jeg var der sist så ventet på sm( Så sms skal kun være en påminnelse. Ikke mulighet å avbestille derfor sender de den ut 24 timer før? Ok. Skuffet nå.... Anonymous poster hash: 3f3a3...5bb Da må du nok betale Anonymous poster hash: d02d6...685 Anonymous poster hash: 3f3a3...5bb
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2015 #9 Skrevet 19. februar 2015 Er smsen en påminnelse på en avtalt time eller er det innkalelsen altså første gang du hører om timen? Anonymous poster hash: d02d6...685 På avtalt time. Men er 2 mnd siden jeg var der sist så ventet på sm( Så sms skal kun være en påminnelse. Ikke mulighet å avbestille derfor sender de den ut 24 timer før? Ok. Skuffet nå.... Anonymous poster hash: 3f3a3...5bb Da må du nok betale Anonymous poster hash: d02d6...685 Anonymous poster hash: 3f3a3...5bb Ja dessverre. Smsen er en påminnelse, fordi så mange ikke møter opp. Anonymous poster hash: d02d6...685
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2015 #10 Skrevet 19. februar 2015 Du må nok betale. Men det hadde du jo måtte om du gikk til timen så det er jo ikke noe å gråte for. Anonymous poster hash: b94bd...e29
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2015 #11 Skrevet 19. februar 2015 Du må nok betale. Men det hadde du jo måtte om du gikk til timen så det er jo ikke noe å gråte for. Anonymous poster hash: b94bd...e29 Timen koster 360.... Men ok. Takk for svar Anonymous poster hash: 3f3a3...5bb
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2015 #12 Skrevet 19. februar 2015 Tror de gjør dette med vilje, sånn at man ikke skal rekke det. Får sms fra legen min kl 10.30, når jeg har time kl 10 dagen etter. Anonymous poster hash: 6bc80...b92
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2015 #13 Skrevet 19. februar 2015 Vi tar ikke betalt så lenge man faktisk ringer dagen før. Men noen er kanskje mer firkanta. Jeg ville uansett ringt. Kanskje er det en feil. Kanskje glemte personen som mottok samtalen din og slette timen, å derfor gikk det ut en faktura? Det kan skje. Så ring og hør! Anonymous poster hash: 95205...ecb
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2015 #14 Skrevet 19. februar 2015 Vi tar ikke betalt så lenge man faktisk ringer dagen før. Men noen er kanskje mer firkanta. Jeg ville uansett ringt. Kanskje er det en feil. Kanskje glemte personen som mottok samtalen din og slette timen, å derfor gikk det ut en faktura? Det kan skje. Så ring og hør! Anonymous poster hash: 95205...ecb Hun jeg ringte til sa også at jeg ikke fikk gebyr:( Men det er 100 stk i resepsjonen der så kan ikke navn. Hi Anonymous poster hash: 3f3a3...5bb
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2015 #15 Skrevet 19. februar 2015 Tror de gjør dette med vilje, sånn at man ikke skal rekke det. Får sms fra legen min kl 10.30, når jeg har time kl 10 dagen etter. Anonymous poster hash: 6bc80...b92 Så frekt:( hi Anonymous poster hash: 3f3a3...5bb
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2015 #16 Skrevet 19. februar 2015 Hvis du tidligere har fått beskjed om timen så må du nok betale, men hvis sms'en du fikk var første innkallelse til timen så hadde jeg protestert. Du fikk sms dagen før timen var og du ga beskjed med en gang, så da bør det holde. Hadde faktisk ikke gitt meg på det. Er ikke din feil at de sender ut timeinkallelse for første gang dagen før Anonymous poster hash: 23862...8a7
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2015 #17 Skrevet 19. februar 2015 Da ringer du og forklarer. Det ordner seg helt sikkert. De har jo sagt at du ikke skal betale. Skulle bare mangle spør du meg. Vi sender ut sms 2 døgn før. Når de da sender akkurat 24 timer før så må det jo være greit at noen avbestiller samme dag. Har de et stort problem med det så burde de jo endre på når sms går ut. Anonymous poster hash: 95205...ecb
Iiiiik Skrevet 19. februar 2015 #18 Skrevet 19. februar 2015 Dette er jo en ny regel som er fastsatt for alle i spesialisthelsetjenesten. Grunnen er at det går bort mye behandlingstid i at pasienter ikke møter. Mitt inntrykk er at nesten alle behandlere er imot denne regelen. Pasienter i psykisk helsevern i hvert fall har jo ofte organiseringsvansker og de har problemer som gjør at de ikke kommer seg til timer. Har altså ingen tro på at de sender påminnelse for sent med vilje. Du bør skrive en klage. Da får du et skriftlig svar. Det ordner seg sikkert.
Mamma_til_2 Skrevet 19. februar 2015 #19 Skrevet 19. februar 2015 Fikk du innkallelse på sms eller påminnelse?
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2015 #20 Skrevet 19. februar 2015 Dette er noe nytt helseforetaken er begynt med for å bli kvitt uvanen med at folk ikke å dukke opp til avtalte timer. Det koster det offentlige masse penger og sørger for køer. Kanskje du husker å notere ned din time til neste gang. Anonymous poster hash: 02ade...374
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2015 #21 Skrevet 19. februar 2015 Hun avbestilte jo dagen i forveien. Det skal da ikke være noe problem. Det er jo de som ikke møter til timen og heller ikke ringer som er problemet! Anonymous poster hash: 95205...ecb
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2015 #22 Skrevet 19. februar 2015 Vi tar ikke betalt så lenge man faktisk ringer dagen før. Men noen er kanskje mer firkanta. Jeg ville uansett ringt. Kanskje er det en feil. Kanskje glemte personen som mottok samtalen din og slette timen, å derfor gikk det ut en faktura? Det kan skje. Så ring og hør! Anonymous poster hash: 95205...ecb Hun jeg ringte til sa også at jeg ikke fikk gebyr:( Men det er 100 stk i resepsjonen der så kan ikke navn. Hi Anonymous poster hash: 3f3a3...5bb Hvis hun du snakket med sa at det ikke ble gebyr, så er det jo åpenbart en misforståelse at du fikk regning i posten. Ring og snakk med dem, og forklar saken, så ordner det seg nok. Anonymous poster hash: 04e20...a9d
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2015 #23 Skrevet 19. februar 2015 Hun avbestilte jo dagen i forveien. Det skal da ikke være noe problem. Det er jo de som ikke møter til timen og heller ikke ringer som er problemet! Anonymous poster hash: 95205...ecb Men man må avbestille senest 24 timer før. Og dersom timen ble booket 2 md før er det sløvt ikke å ordne opp i dette før. Går ut fra hun viste en stund før når hun skulle på ferie og dersom hun mistenkte hun hadde en time må hun da ringe og dobbeltsjekke når hun ikke skrive slike ting ned. Anonymous poster hash: 02ade...374
yummymum Skrevet 19. februar 2015 #24 Skrevet 19. februar 2015 Jeg er psykolog på dps. Hos oss hadde du ikke skulle betale. Ring,så ordner det seg.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2015 #25 Skrevet 19. februar 2015 Jeg er terapeut og ville ikke ha fakturert deg så lenge du ga beskjed så tidlig på dagen dagen før. Alle kan glemme og alle kan gjøre feil, men når du vet du skal være borte en-to uker på ferie og du vet det er en god stund siden forrige psykologtime, da burde du ha sjekket dette og gitt beskjed til psykologen at du ikke kunne møte med det samme du visste du skulle på ferie! Dette er ditt ansvar. Hadde du gitt beskjed før du dro på ferie hadde dette vært en ikke-situasjon. Psykologen hadde trolig fått inn en annen pasient til timen din og ikke tapt penger. Om psykologen nå ettergir kravet ditt så betyr det at psykologen taper penger på at du ikke møter opp - h*n taper det du nå blir fakturert for. Det er lite trolig at h*n får satt inn ny pasient på så kort varsel i vinterferien. Det er ikke riktig at terapeuten skal tape penger fordi du ikke greier å holde styr på timene dine, er det? Jeg ser an pasientene mine, de som alltid møter og alltid gir beskjed, men plutselig én gang glemmer det, de lar jeg slippe å betale, selv om de ikke varsler den ene gangen. De som har gjentatte ganger med å ikke gi beskjed før det er for sent å skaffe andre pasienter eller som gjentatte ganger ikke møter, de må betale. Trolig så vil du slippe å betale dette siden du ringte så tidlig. Men ta det som en viktig lære, HI. Legg inn timeavtaler på mobilen din med varsel, eller skriv det ned i en avtalebok om du har det. Da vil du i fremtiden slippe at du glemmer slikt. Skal du da bort over tid så er det enkelt å sjekke om det er noe du må avbestille. Anonymous poster hash: 59de5...888
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå