Gå til innhold

Lite i bidrag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

2 og 4 klasse går de i.

Anonymous poster hash: 106ea...291

Fortsetter under...

Skrevet

Han har barna 40%, du får 5200kr mnd fra far, han kjøper klær og utstyr til barna, itillegg mottar du stønad til barnetilsyn. Synes du får mer enn nok. Ikke vær så grådig grisk. Få deg en jobb istedenfor å gå hjemme å henge og bare kreve og kreve

Anonymous poster hash: 71117...07e

haha, er på jakt etter liten jobb, men får ikke aap uten grunn vet du:) Han skal betale mer om jeg mister OS neste år. Dette fordi nav ser på dette som inntekt; og hvis jeg ikke finner jobb å mister os så blir inntektsforskjellene våre enda mer...da har jeg bare ca 230 000 kr og han 1 million ca i årsinntekt, men satser på jobb da når jeg er friskere.hi

Det er ingen automatikk i det. Inntekten kan også regnes ut ved å bruke skjønn. Om NAV mener du burde klare en jobb, kan de sette inntekten din høyere selv om du ikke finner jobb.

Du har mer inn enn mange i full jobb, samtidig som du har en annen part som tar mye utgifter for barna mens de er på samvær ol.

Du opptrer sytete og skammelig.

Anonymous poster hash: bcc1b...cc3

Nei NAV har ikke satt den høyere. De har satt den korrekt etter per dags dato. Det står på svart og hvitt at jeg får 320-340 000 (husker ikke nøyaktig) per måned i offentlige ytelser. Det er nav som gir meg aap pga sykdom. Poenget er vel her at dette må være feil. Vi tilhører vel IKKE samværsklasse 3 om han har de 16 netter på 1.5 mnd. Jeg har de 26 dager på 1.5 mnd. Han 16. Stor forskjell.

Da bør dere revurdere samværsavtalen. Nav legger skriftlig samværsavtale til grunn uansett. Dersom du mener den avtalen er feil, må dere endre den eller du må bevise at den ikke følges.  Hvis dere ikke har en skriftlig avtale blir deres uttalelser lagt til grunn og et gjennomsnitt blir da regnet ut i fra en tidsperiode på kanskje 3-6 mnd. Hvis far har hatt mindre samvær i 2 mnd også mer i 3 andre mnd kan gjennomsnittet bli det samme. Eksempelvis... Ellers er det jo bare å sjekke på samværsklasser på nav.no. Greit å ringe vil jeg tro ;) Lettere å få svar fra NAV.

Anonymous poster hash: a283b...c74

Skrevet

Fant brevet.

Her står der: Han skal betale 2650 kr per barn. Samværsklasse 03.

Han: lønn 980 000 kr. Jeg: 326 000 kr.

Og så står det at jeg skrev ca 9 dager samvær per måned. Han skrev 13 dager. Men at de har gått utifra det jeg skrev som er riktig.

9 netter per måned har de satt.

Stemmer alt da??? Og han har de 16 netter på 6 uker.

Hi

Det han skrev er mer rett. Men du mottar rett. Og siden du et så veldig opptatt av at det er rett er det jo merkelig at du ikke kontakter NAV da og sier ifra om feilen andre veien.Ro deg ned- du høres jo helt gal ut.

Skrevet

Altså det blir 3 dager per uke om du regner det ut.

Jeg ringer nav i morgen! Hi

Da er det jo et gjennomsnitt på 12 netter i mnd og utgjør da samværsklasse 3.... Bare sjekk ut bidragsveilederen på nav, enkel å plotte inn.

Sa feil..ikke 3 dager uke, 2,5 bare....Han har de 16 netter på 6 uker! Det er jo 1.5 mnd.

Hvor mange netter har han dem på 2 mnd??! NAV beregner ikke gjennomsnittet på 1,5 mnd. Hvis det er 2,5 netter i uka gir 10 netter pr mnd som igjen utgjør samværsklasse 3 - Som er fra 9 til 13,99 netter pr mnd. Sjekk NAV.no

Skrevet

Fant brevet.

Her står der: Han skal betale 2650 kr per barn. Samværsklasse 03.

Han: lønn 980 000 kr. Jeg: 326 000 kr.

Og så står det at jeg skrev ca 9 dager samvær per måned. Han skrev 13 dager. Men at de har gått utifra det jeg skrev som er riktig.

9 netter per måned har de satt.

Stemmer alt da??? Og han har de 16 netter på 6 uker.

Hi

Om han har de 9 netter eller 13 netter spiller ingen rolle. Det er i samme klasse. Hadde han hatt de 8 netter skulle han betalt mer, hadde han hatt de 14 netter skulle han betalt mindre. Har han de 9, 10, 11, 12 eller 13 netter så skal han betale like mye. 

Anonymous poster hash: c8357...a08

Skrevet

De pengene du mottar som støtte til barnetilsyn blir i all hovedsak trekt fra barnebidraget i ditt tilfelle. Det er fordi far har hovedtyngden av utgiftene til tilsyn (75%)

Jeg har barn med en som har årsinntekt på 7-8 mill. Jeg har vanlig lønn. Da jeg søkte om støtte til barnetilsyn så ble så godt som hele den summen trekt fra fars bidrag. Jeg satt igjen med samme sum som før jeg fikk stønaden, så stønaden gikk i praksis til far...

Jeg synes det høres ut som om at du får ganske mye i bidrag jeg.

Anonymous poster hash: 86194...bb4

Annonse

Skrevet

Du vil ikke ha mannen, men pengene hans vil du ha?

Anonymous poster hash: 529d4...302

Skrevet

De pengene du mottar som støtte til barnetilsyn blir i all hovedsak trekt fra barnebidraget i ditt tilfelle. Det er fordi far har hovedtyngden av utgiftene til tilsyn (75%)

Jeg har barn med en som har årsinntekt på 7-8 mill. Jeg har vanlig lønn. Da jeg søkte om støtte til barnetilsyn så ble så godt som hele den summen trekt fra fars bidrag. Jeg satt igjen med samme sum som før jeg fikk stønaden, så stønaden gikk i praksis til far...

Jeg synes det høres ut som om at du får ganske mye i bidrag jeg.

Så om jeg ikke hadde fått barnetilsyn eller søkt på det så måtte far betalt hele SFO da? Den er jo på 5000 kr inkludert matpenger!

Det står også i mitt brev at far har 75% av utgifter. Hva menes egentlig med det?

Takk for svar.

HI

Skrevet

Du vil ikke ha mannen, men pengene hans vil du ha?

Mannen hadde jeg i 10 år. Så ellers takk til mer av han nei. MEN jeg fikk to fantastiske barn ut av det forholdet og, 1 mil i egenkapital etter hussalg. Ellers lite kjærlighet. Nå har jeg funnet kjærligheten, han har mye mindre penger, men lenge leve kjærligheten:))))

Skrevet

Det høres ut som du får alt du skal ha, og vel så det. Slå deg til ro med det, og prøv heller å ha et godt forhold til barnefar for ungenes skyld. Det teller MYE MER, enn om du får en 500 lapp mer i måneden! Det er helt tragisk at mange bidragsmottakere er mer opptatt av penger, enn av at ungene skal kunne få opprettholde et godt forhold til far.

Anonymous poster hash: 26d94...cf3
Skrevet

Det høres ut som du får alt du skal ha, og vel så det. Slå deg til ro med det, og prøv heller å ha et godt forhold til barnefar for ungenes skyld. Det teller MYE MER, enn om du får en 500 lapp mer i måneden! Det er helt tragisk at mange bidragsmottakere er mer opptatt av penger, enn av at ungene skal kunne få opprettholde et godt forhold til far.

Vi har et helt greit forhold og snakker ikke om penger, det var derfor jeg valgte å ta det gjennom NAV.

Han har betalt meg litt for mye før, men kuttet dette plutselig ut og satte det ned med 1500 kr, og nå viser det seg at det samme beløpet han betaler meg privat skal han nå betale gjennom NAV så egentlig bare teit alt, men har fått anbefalt å ta ting gjennom nav da det regulerer seg selv da foreks i forhold til alder når barna blir eldre.

For meg er det viktigste at barna har det fint hos far så jeg har alltid vært snill og hyggelig med han. Jeg fikk nå bare dette 5 siders brevet og forsto ikke alt som sto, derfor jeg skrev inn her!

Jeg har også sagt til far at jeg har klær etc som kan følge barna da det er JEG som skal stå for klær når han betaler bidrag, men han velger  kjøpe klær selv som han er veldig nøye på at er hos han og det er fint det, men ganske morsomt at han leverer barna i utslitte klær bare fordi jeg IKKE skal få et eneste plagg av det han kjøper, men det er helt ok altså, synes bare det er så rart han foreks kjøper goretex sko som KUN skal stå hos han og så er de jo nesten for små til barna når de kommer til han igjen på samvær..Så at han kjøper mye til de er fint det, men han er utrolig nøye på at de klærne skal kun være hos han og da får jo barna brukt det minimalt. men jeg kjøper jo eget da så barna har jo bare dobbelt av alt.

HI

Skrevet

Herregud, du får jo akkurat det du skal ha og mye mer enn det!!! Ro deg ned og vær glad for at han bidrar så mye økonomisk som han gjør.. mye vil ha mer...

Skrevet

Synes du mottar mye jeg og. 5200,- når han har de 40% + at han kjøper utstyr til de... Her får jeg under 5000,- og far har de en helg i mnd. Kjøper ingenting utenom. 

Anonymous poster hash: f08e8...42e

Annonse

Skrevet

Synes du mottar mye jeg og. 5200,- når han har de 40% + at han kjøper utstyr til de... Her får jeg under 5000,- og far har de en helg i mnd. Kjøper ingenting utenom. 

Joda, men om far bare har de 1 helg i måneden så er det vel ikke vits han kjøper noe klær til de selv da. Er uansett far her som selv velger å kjøpe ting til mine, men jeg har foreks sagt han ikke må kjøpe sykler etc for det har jeg. Det deler vi på. Om han vil kjøpe noe fancy så versegod, det blir fort for smått til barna uansett.

HI

Skrevet

Unger vokser ikke ut av sko på enn offshore periode!

Fin livsstil og høy levestandard er det vanskelig å vende seg av med, når man har levd sånn i 10 år.

Jeg ser ikke hvorfor noen skal betale høyere bidrag enn bidragsforskuddet. Alt over det nødvendige bør være opp til foreldrene med pengene å bestemme hvordan skal brukes.

Staten bør i alle fall ikke bestemme at det skal forvaltes av en eks kone.

Skrevet

De pengene du mottar som støtte til barnetilsyn blir i all hovedsak trekt fra barnebidraget i ditt tilfelle. Det er fordi far har hovedtyngden av utgiftene til tilsyn (75%)Jeg har barn med en som har årsinntekt på 7-8 mill. Jeg har vanlig lønn. Da jeg søkte om støtte til barnetilsyn så ble så godt som hele den summen trekt fra fars bidrag. Jeg satt igjen med samme sum som før jeg fikk stønaden, så stønaden gikk i praksis til far...Jeg synes det høres ut som om at du får ganske mye i bidrag jeg.Anonymous poster hash: 86194...bb4

Så om jeg ikke hadde fått barnetilsyn eller søkt på det så måtte far betalt hele SFO da? Den er jo på 5000 kr inkludert matpenger!Det står også i mitt brev at far har 75% av utgifter. Hva menes egentlig med det? Takk for svar. HI Anonymous poster hash: 106ea...291

De pengene du mottar som støtte til barnetilsyn blir i all hovedsak trekt fra barnebidraget i ditt tilfelle. Det er fordi far har hovedtyngden av utgiftene til tilsyn (75%)Jeg har barn med en som har årsinntekt på 7-8 mill. Jeg har vanlig lønn. Da jeg søkte om støtte til barnetilsyn så ble så godt som hele den summen trekt fra fars bidrag. Jeg satt igjen med samme sum som før jeg fikk stønaden, så stønaden gikk i praksis til far...Jeg synes det høres ut som om at du får ganske mye i bidrag jeg.Anonymous poster hash: 86194...bb4

Så om jeg ikke hadde fått barnetilsyn eller søkt på det så måtte far betalt hele SFO da? Den er jo på 5000 kr inkludert matpenger!Det står også i mitt brev at far har 75% av utgifter. Hva menes egentlig med det? Takk for svar. HI Anonymous poster hash: 106ea...291

Det betyr at bidraget ditt reduseres med 75% av summen du mottar.

Skrevet

Joda, men om far bare har de 1 helg i måneden så er det vel ikke vits han kjøper noe klær til de selv da. Er uansett far her som selv velger å kjøpe ting til mine, men jeg har foreks sagt han ikke må kjøpe sykler etc for det har jeg. Det deler vi på. Om han vil kjøpe noe fancy så versegod, det blir fort for smått til barna uansett.

HI

Hva med å la han gjøre det? Du vil no ikke få meir i bidrag om han ikke hadde kjøpt klær og utstyr til barna.

Anonymous poster hash: 5c898...208

Skrevet

som flere sier, mye vil ha mer gitt...

Hvorfor har barna sfo? Du er jo hjemme likevel, det er jo tydeligvis far også siden han har de i friperiodene sine. Penger spart der....

Skjønner ikke hvorfor du blir sur for at far kjøper klær, sko og utstyr til barna sine. Mange her inne har villet juble hvis far gjorde noe slikt.

Har også inntrykk av at enkelte har noen klær til far og noen klær hos mor. Må være utrolig kjekt, slippe å pakke bag for hver gang. At du blir sur fordi han kjøper finere og dyrere utstyr enn hva du har råd til bør ikke han klandres for. Han vil jo at barna skal ha det bra når de er hos han. Og kanskje han ikke sender med klær/sko nåt de skal hos deg fordi han er usikker på om tingene blir med tilbake(som enkelte mødre her inne er når de sender ungene til far)

Anonymous poster hash: c42dc...63c

Skrevet

Sier som de andre, virker som du får det du skal. Du skrev 9 netter selv, og da er han også i klasse 3 (9-13,99 netter). Spiller ingen rolle om han har dem 9 eller 12 netter, bidraget blir det samme.

En ting nav sa til meg var at de også regner med 3 ukers ferie (fordelt pr måned) så dette plusses jo på de fastsatte nettene. Spurte nemlig om dette da min eks sto i klasse 3 når han kun har dem fre-man annenhver uke. Trodde det da ble klasse 3 (til og med 8 netter), men ble forklart at ferier og helligdager var iberegnet, derfor gikk han opp en klasse..

Anonymous poster hash: 13617...501

Skrevet

Sier som de andre, virker som du får det du skal. Du skrev 9 netter selv, og da er han også i klasse 3 (9-13,99 netter). Spiller ingen rolle om han har dem 9 eller 12 netter, bidraget blir det samme.

En ting nav sa til meg var at de også regner med 3 ukers ferie (fordelt pr måned) så dette plusses jo på de fastsatte nettene. Spurte nemlig om dette da min eks sto i klasse 3 når han kun har dem fre-man annenhver uke. Trodde det da ble klasse 3 (til og med 8 netter), men ble forklart at ferier og helligdager var iberegnet, derfor gikk han opp en klasse..Anonymous poster hash: 13617...501

Sorry, trodde han var i kl 2, men nav mente kl 3. Gikk litt fort her ;)

Skrevet

Hvorfor har barna sfo? Du er jo hjemme likevel, det er jo tydeligvis far også siden han har de i friperiodene sine. Penger spart der....

Skjønner ikke hvorfor du blir sur for at far kjøper klær, sko og utstyr til barna sine. Mange her inne har villet juble hvis far gjorde noe slikt.

Har også inntrykk av at enkelte har noen klær til far og noen klær hos mor. Må være utrolig kjekt, slippe å pakke bag for hver gang. At du blir sur fordi han kjøper finere og dyrere utstyr enn hva du har råd til bør ikke han klandres for. Han vil jo at barna skal ha det bra når de er hos han. Og kanskje han ikke sender med klær/sko nåt de skal hos deg fordi han er usikker på om tingene blir med tilbake(som enkelte mødre her inne er når de sender ungene til far)

Anonymous poster hash: c42dc...63c

Skjlnner heller ikke hvorfor de har SFO. I den andre tråden sa du de var 8 og 10 år. Du er jo hjemme uansett!!

Skrevet

Har også inntrykk av at enkelte har noen klær til far og noen klær hos mor. Må være utrolig kjekt, slippe å pakke bag for hver gang. At du blir sur fordi han kjøper finere og dyrere utstyr enn hva du har råd til bør ikke han klandres for. Han vil jo at barna skal ha det bra når de er hos han. Og kanskje han ikke sender med klær/sko nåt de skal hos deg fordi han er usikker på om tingene blir med tilbake(som enkelte mødre her inne er når de sender ungene til far)Anonymous poster hash: c42dc...63c

Skjlnner heller ikke hvorfor de har SFO. I den andre tråden sa du de var 8 og 10 år. Du er jo hjemme uansett!!Anonymous poster hash: bcc1b...cc3

Kan bare snakke for meg selv, men ungene mine er på sfo i to timer hver dag selv om jeg jobber hjemmefra. Litt fordi jeg noen ganger må på et møte, en legetime etc, men hovedsaklig fordi DE ønsker å være sammen med vennene og leke :)

Så om hi har råd til sfoplass så skjønner jeg at hun benytter plassen slik at barna får vært sammen med vennene sine og ikke må tråkke hjemme med a mor ;)

Skrevet

mange her i landet som har mindre utbetalt enn deg, HI, så du bør heller fokusere på f.eks å komme deg ut. Luksusproblem kalles dette.

Og hvorfor SFO?

Ser ei skreiv at det er bedre de er der enn hjemme med mor, ingen som tenker at barna kan være slitne etter skolen? Og at det kanskje kan være godt for dem å komme hjem å kjede seg litt etter en skoledag?

Misunner dere med slike "problemer", skulle virkelig ønske vi også kunne bekymre oss for hva vi skulle bruke pengene på.

Anonymous poster hash: 60a54...86b

Skrevet

Vi har et helt greit forhold og snakker ikke om penger, det var derfor jeg valgte å ta det gjennom NAV.

Han har betalt meg litt for mye før, men kuttet dette plutselig ut og satte det ned med 1500 kr, og nå viser det seg at det samme beløpet han betaler meg privat skal han nå betale gjennom NAV så egentlig bare teit alt, men har fått anbefalt å ta ting gjennom nav da det regulerer seg selv da foreks i forhold til alder når barna blir eldre.

For meg er det viktigste at barna har det fint hos far så jeg har alltid vært snill og hyggelig med han. Jeg fikk nå bare dette 5 siders brevet og forsto ikke alt som sto, derfor jeg skrev inn her!

Jeg har også sagt til far at jeg har klær etc som kan følge barna da det er JEG som skal stå for klær når han betaler bidrag, men han velger  kjøpe klær selv som han er veldig nøye på at er hos han og det er fint det, men ganske morsomt at han leverer barna i utslitte klær bare fordi jeg IKKE skal få et eneste plagg av det han kjøper, men det er helt ok altså, synes bare det er så rart han foreks kjøper goretex sko som KUN skal stå hos han og så er de jo nesten for små til barna når de kommer til han igjen på samvær..Så at han kjøper mye til de er fint det, men han er utrolig nøye på at de klærne skal kun være hos han og da får jo barna brukt det minimalt. men jeg kjøper jo eget da så barna har jo bare dobbelt av alt.

HI

Det er vel det at du kun har utslitte klær til de som gjør at han vil de skal ha litt bedre klær hos han.

Hvorfor kjøper ikke du klær til ungene, men sender de i utslitte klær når du mottar så mye i bidrag?

Anonymous poster hash: cf1df...19e

Skrevet

Det høres ut som du får alt du skal ha, og vel så det. Slå deg til ro med det, og prøv heller å ha et godt forhold til barnefar for ungenes skyld. Det teller MYE MER, enn om du får en 500 lapp mer i måneden! Det er helt tragisk at mange bidragsmottakere er mer opptatt av penger, enn av at ungene skal kunne få opprettholde et godt forhold til far.

Jeg har også sagt til far at jeg har klær etc som kan følge barna da det er JEG som skal stå for klær når han betaler bidrag, men han velger kjøpe klær selv som han er veldig nøye på at er hos han og det er fint det, men ganske morsomt at han leverer barna i utslitte klær bare fordi jeg IKKE skal få et eneste plagg av det han kjøper, men det er helt ok altså, synes bare det er så rart han foreks kjøper goretex sko som KUN skal stå hos han og så er de jo nesten for små til barna når de kommer til han igjen på samvær..Så at han kjøper mye til de er fint det, men han er utrolig nøye på at de klærne skal kun være hos han og da får jo barna brukt det minimalt. men jeg kjøper jo eget da så barna har jo bare dobbelt av alt.

HI

Det er vel det at du kun har utslitte klær til de som gjør at han vil de skal ha litt bedre klær hos han.

Hvorfor kjøper ikke du klær til ungene, men sender de i utslitte klær når du mottar så mye i bidrag?

Anonymous poster hash: cf1df...19e

Bruker vel på alt annet da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...